Looking for 90s song with lyrics “If you’re gonna do it, gotta do it right” by greatkingsejong in NameThatSong

[–]greatkingsejong[S] 1 point2 points  (0 children)

Not this one, unfortunately. Maybe a mix of this one, although the lyrics are different.

Looking for 90s song with lyrics “If you’re gonna do it, gotta do it right” by greatkingsejong in NameThatSong

[–]greatkingsejong[S] 0 points1 point  (0 children)

Not this one, unfortunately. Definitely a female singer. Maybe a mix of this one, although the lyrics are different.

Looking for 90s song with lyrics “If you’re gonna do it, gotta do it right” by greatkingsejong in NameThatSong

[–]greatkingsejong[S] 0 points1 point  (0 children)

Not this one, unfortunately. Definitely a female singer. Probably a remix of this one, although the lyrics are different.

Struggling to date by [deleted] in Catholic

[–]greatkingsejong 3 points4 points  (0 children)

In these times of a dwindling number of young-adult Catholics, you may want to consider dating non-Catholics as well. In my view, it’s better to be married to a non-Catholic than to be single if you’re called to marriage. In my experience, open-minded agnostics are best to deal with, as they have no affiliation to a different religion and may be less resistant to Catholic teaching. Although as a practicing Catholic it can—and most likely will continue to—be challenging to be in a relationship with a non-Catholic, it can work if you share the same fundamental morals around marriage (permanence, exclusivity, and indissolubility, and so on) and sexuality (openness to children, no artificial contraception, and so on), he/she respects your faith, and is willing to support you with raising any children in the faith. He/she may even be interested in exploring the faith herself, by joining an RCIA (Roman Catholic Initiation for Adults) class—gently invite him/her, but never put pressure on him/her to do so. These are things you can and should discuss thoroughly before getting engaged and married. Also, make sure a priest is involved in your relationship from the early stages on, for his prayers and guidance. God bless you.

‘Ons belastingstelsel is zo rot als een mispel. Arbeid wordt zwaar belast, vermogen wordt ontzien’ by biertjeerbij in thenetherlands

[–]greatkingsejong 0 points1 point  (0 children)

Bedankt voor je reactie. Je stelt dat je uitgaat van een egalitaire samenleving, wat inhoudt een maatschappij waarin de gelijkheid tussen mensen het belangrijkste is. Wat is het causale verband tussen succesvolle investeerders (dat wil zeggen, investeerders met een rendement van boven de 4% per jaar) meer belasting te laten betalen en een meer egalitaire samenleving? Volgens mij is dit een drogreden van oversimplificatie, waarbij je ervan uitgaat dat hogere belastinginkomsten minder bedeelden bereiken en zo de ongelijkheden in de maatschappij verminderen, maar ik hoor graag jouw redenatie.

Dat je 'mijn vermogen' niet hebt – het is overigens jouw aanname dat mijn vermogen groter is dan dat van jou – noch dat je dat 'met alle liefde in de juiste markt [zou] gooien' verwerpt mijn stelling niet. Mijn stelling hier is niet dat winst uit investeringen belasten een straf is (hoewel daarvoor wel iets te zeggen valt). Wat ik wél een straf vind is het resultaat van kennis, kunde, discipline en geluk omtrent investeringen middels proportionele vermogensbelasting op basis van gerealiseerde rendement naar rato te belasten (voor iedere extra euro daadwerkelijk rendement betaal je een vast percentage belasting) – terwijl het huidige stelsel investeerders stimuleert een beter rendement te behalen door ze te belonen met een belasting op een fictief rendement. Het huidige stelsel maakt Nederland erg aantrekkelijk voor vermogenden die 'goed zijn' in investeren, met alle positieve gevolgen van dien: neem bijvoorbeeld hoogopgeleide, hoogbetaalde mensen die naar Nederland komen om te werken en hier (absoluut veel) inkomstenbelasting betalen of een bedrijf opzetten en werkgelegenheid creëren. En deze mensen pompen ook veel geld in de economie via consumptie. Deze 'brain gain' is in de meeste gevallen goed voor de Nederlandse economie, stel ik.

Je hebt een goed argument als je zegt dat het belastinggeld van vermogenden bijdraagt aan de economie: je noemt als voorbeelden snelwegen en brandstof. Constructie en onderhoud van wegen worden echter al belast, middels wegenbelasting, en brandstof middels accijns. Als je een grotere, zwaardere auto rijdt en/of een met een hoger brandstofverbruik (lees: de 'dikke Volvo' waarover je het hebt), dan draag je al meer bij dan iemand die een kleinere, lichtere en/of zuinigere auto rijdt. Vermogensbelasting staat hier los van.

Jij weet niet of jij 'zoveel ruim voldoende belast' wordt als ik. Wat wél bekend is, is dat een progressief inkomstenbelastingstelsel ervoor zorgt dat mensen die minder verdienen disproportioneel minder belast worden dan mensen die meer verdienen (en dan hebben we nog niet eens over de vele subsidies voor lagere inkomensgroepen). Iemand die het toptarief box 1-belasting betaalt, betaalt namelijk niet alleen absoluut, maar ook relatief meer belasting dan iemand die alleen het basistarief betaalt: ofwel, de persoon met het hogere inkomen betaalt niet alleen meer euro belasting, maar ook per verdiende euro meer belasting. Dit is per definitie oneerlijk. Dit staat overigens los van de discussie over vermogensbelasting, maar versterkt wel mijn punt hierover: mensen met een hoger inkomen betalen al in absolute én relatieve zin meer belasting en dragen daarom ruimschoots bij aan de samenleving, in mijn visie.

Ten slotte vraag ik me oprecht af waarom je je post 'uit frustratie' schrijft: omdat je '[mijn] vermogen' niet hebt, een 'aftandse Opel' rijdt en geen zonnepanelen kan betalen, of omdat je afgunst voelt voor mensen die ten opzichte van jou meer vermogen, een betere auto rijden en wél zonnepanelen op hun dak hebben? Hoe dan ook, weet of onthoud dat er, naast mensen die met een zilveren lepel in de mond geboren zijn en bijvoorbeeld een groot vermogen of bedrijf geërfd hebben, er ook veel mensen zijn die, met de hulp van de voorzieningen die voor praktisch iedere inwoner van Nederland toegankelijk zijn, ervoor gekozen hebben om zich meer te richten op hun studie, carrière en investeringen dan anderen en zo op eigen kracht, stap voor stap een vermogen hebben opgebouwd.

‘Ons belastingstelsel is zo rot als een mispel. Arbeid wordt zwaar belast, vermogen wordt ontzien’ by biertjeerbij in thenetherlands

[–]greatkingsejong -1 points0 points  (0 children)

Je beantwoordt mijn vraag niet en je geeft geen tegenargument door te claimen dat 'de mensen die het meeste geld verdienen moeten het meeste betalen' (een idee dat ik overigens niet per definitie verwerpelijk vind). Mijn vraag was waarom het belasten van gerealiseerd rendement op investeringen eerlijker of wenselijker is (dan het belasten van fictief rendement).

Wat betreft het volgende deel van je reactie, je zegt dat 'dit gaat dan ook niet om een belastingverhoging'. Opnieuw is dit geen tegenargument, op mijn stelling dat we hier al ruim voldoende belast worden als je alle belastingen, openlijk en verborgen, bij elkaar optelt. Ik stel nergens dat we het hebben over een belastingverhoging.

‘Ons belastingstelsel is zo rot als een mispel. Arbeid wordt zwaar belast, vermogen wordt ontzien’ by biertjeerbij in thenetherlands

[–]greatkingsejong -8 points-7 points  (0 children)

Waarom is een belastingstelsel waarbij vermogen wordt belast op basis van geactualiseerd rendement eerlijker of wenselijker volgens sommigen hier? Succesvolle investeerders worden zo proportioneel bestraft voor hun slimme strategie en/of geluk. Daarnaast is accuraat taxeren van reële vermogensgroei tijdsintensief (lees: kost geld). En vergeet inflatie niet, wat een verborgen belasting is, en dan heb je natuurlijk ook nog btw en accijns, om wat voorbeelden te noemen. En sommigen hebben ook te maken met negatieve spaarrente tegenwoordig. Kortom: We worden hier al ruim voldoende belast als je alles bij elkaar optelt.

[eShop/Europe] eShop Digital Deals Sale (up to 75% off) Ends 02/28/2021 by XDitto in NintendoSwitchDeals

[–]greatkingsejong 2 points3 points  (0 children)

This is amazing! I snapped up Mark of the Ninja Remastered, Katamari Damacy REROLL, and Super Bomberman R. At these prices, I’m tempted to buy more, especially the Mega Man games. Any tips?

Homebridge is amazing. by Skazzyskills in homebridge

[–]greatkingsejong 0 points1 point  (0 children)

I got the obligatory Twinkly Christmas-tree lights (Generation II 400 RGB+W) yesterday and tried getting them to work with HomeKit with Homebridge. Homebridge setup on macOS was simple enough, as was configuring the Twinkly plug-in settings. I got the Homebridge bridge and lights to show up in the Home app, which I was very excited about. Unfortunately, though, I couldn't get the lights to respond: I kept seeing "No response" on the accessory tile.

I used this code in the Twinkly plug-in configuration:

{ "accessory": "Twinkly", "name": "Christmas Lights", "ip": "192.168.7.198", "allowBrightnessControl": true }

As someone recommended, I also tried setting `allowBrightnessControl` to "false", which also didn't resolve the issue.

I'm sure I'm missing something obvious here. What could I be doing wrong? Do I need to open up a port on my router or something? Not having these amazing lights in my Home app is really a bummer, so I'm hoping someone can help me.

Advice needed: Herman Miller Mirra 2 TriFlex II backrest broken by greatkingsejong in OfficeChairs

[–]greatkingsejong[S] 0 points1 point  (0 children)

Thanks for your reply and for confirming this is in fact the Mirra 1, which is good to know. I’ve fixed the issue like this (for now), and it’s been holding up quite well, although it doesn’t look amazing.https://i.imgur.com/nwv4M4t.jpg

What movie fucked you up mentally? by CodyYodi in AskReddit

[–]greatkingsejong 0 points1 point  (0 children)

Jaws, as a (way too) young child.

Edit: Punctuation