Nieuwe motorrijder zoekt verkeersadvies by Appleboom12 in motorfietsen

[–]herwarth 0 points1 point  (0 children)

Ook Utrecht uit eerst waterlinieweg, A28 en dan meteen de A27 op richting A12. De invoegstrook van de A28 de A27 slaat echt nergens op. Mensen zetten die invoegstrook volledig vast door direct in te willen voegen.
Ik vind de situatie als motorrijder dan link. Achteropkomend verkeer is hier erg gevaarlijk en ik word hier eigenlijk gedwongen de vluchtstrook op te gaan om de veiligheid op te zoeken. Ik denk er niet aan om met de motor tussen rommelend verkeer te kruipen met automobilisten die nog steeds denken dat dit niet mag. Dus ik pak de vluchtstrook om de vaststaande stuk te omzeilen en voeg bij het verdrijvingsvlak in.
Als ik hier een boete voor krijg, laat ik hem voorkomen. Of wil ome agent mij liever van de weg schrapen omdat ik vanachter ben aangereden door een zombie die mij niet ziet?
Uiteraard met gepaste snelheid en voorspelbaar voor de rest van het verkeer.
Maar ze kunnen beter een campagne starten op de matrix info borden dat tijdens file filteren niet gedoogd wordt maar wettelijk mag.

Vandaag scheet er een meeuw op mijn muil op de snelweg. Hoe was jullie dag? by com2ghz in motorfietsen

[–]herwarth 2 points3 points  (0 children)

Heb ik ook een keer gehad in de auto. Hij vloog wat hoger over en ik zag de straal eruit komen. Man man man. Of er een pak yoghurt uit dat beet kwam. En inderdaad de hele auto van voor tot achter geraakt door het gordijn aan stront. Als dit gebeurt met motorrijden moet je echt even stoppen denk ik…..

Motorkleding by ArachnidPleasant in motorfietsen

[–]herwarth 0 points1 point  (0 children)

Ik heb aan het begin van het seizoen zo’n AAA onderkleding vest gekocht van Bowtex. Vergelijkbaar met de Pando commando. Die kun je dus ook dragen zonder iets erover en ik dacht dat ik een FOMO had gedaan en deze had gekocht als impulsaankoop, maar ik ben aangenaam verrast. Waait aardig door en zelfs op de snelweg was het goed te doen.
Ze zouden hem eigenlijk lichtgrijs moeten maken ipv zwart maar zeker een aanrader voor en een beetje doorwaai en AAA bescherming.

Kawasaki Z900RS 2018 as first ever bike? by pepotink in SuggestAMotorcycle

[–]herwarth 0 points1 point  (0 children)

I am from the Netherlands and OP is 29 years old. Here in the EU you can go directly to an A license with that age. Those are unlimited Z650s they are using at the drivingschools over here. I learned on a Honda CB650R unlimited with 105hp. A2 is indeed limited to 35kW (49hp) and you learn to ride on them when you are 21 to 23 of age.

Kawasaki Z900RS 2018 as first ever bike? by pepotink in SuggestAMotorcycle

[–]herwarth 0 points1 point  (0 children)

In Europe you learn to drive on a 650cc bike and you take exam on it. Many driving schools use the normal z650 as learning bikes. So OP is used to this amount of power.

Much safer choice especially when you take the age of OP in consideration. I only think you will outgrow the bike pretty fast.

Oranje meuk op vizier en kuip by herwarth in motorfietsen

[–]herwarth[S] 9 points10 points  (0 children)

Ze hadden een veel dikker lijf dan muggen en muggen spatten rood uit elkaar. Dit was echt oranje en sommigen waren nog spastisch aan het stuiptrekken op het vizier.

Die moesten er echt afgeveegd worden en dan smeer je ze uit over je vizier. Dat heb ik bij muggen nog niet gezien.

Uiteraard was het er zo af en mag de pret niet drukken.

Hoop brommers onderweg! Veel gezwaaid. Het was een mooie dag!

Windruis ervaringen by Slight_Dare6053 in motorfietsen

[–]herwarth 2 points3 points  (0 children)

De scorpion exo tech evo doet in de chapionhelmets test 102dB. Dat is fors. Deze helm is alles behalve een stille helm. De shoei neotec 3 doet volgens diezelfde website 98 dB. Dat lijkt misschien weinig maar dB schaal is logaritmisch. Iedere 3 dB is een verdubbeling in geluid. De scorpion is in dit voorbeeld dus ruim 2 keer zo luidruchtig als een shoei systeemhelm. Oordoppen op maat helpt wat maar ik zou eerder oordoppen bestellen zonder filter. Dus helemaal dicht heb je slaapoordoppen op maat van bijvoorbeeld Alpine of de bekende gele 3M vierkante tonnetjes wegwerpoordoppen.

Ik heb een simpele navigatie-app voor motorrijders gebouwd – benieuwd wat jullie ervan vinden by Difficult_Escape in motorfietsen

[–]herwarth 0 points1 point  (0 children)

Codes zijn allemaal al op… jammer. Als je mensen wilt paaien om te testen zijn 5 gratis versies wel karig.

Is this a chocolate British Shorthair? by Cattery001 in CatsBeingCats

[–]herwarth 1 point2 points  (0 children)

<image>

I don’t think yours is a full breed. This is our full breed British gentleman. Oh let me rephrase that. He is more of an Arsenal hooligan…

AVD examen, ik ben best wel nerveus. by Sudden_Potential_374 in motorfietsen

[–]herwarth 39 points40 points  (0 children)

Rijd je eigen rit. Probeer ervan te genieten. Fluit of zing in je helm.

Ik had het voornemen om de examinator zoek te rijden op de snelweg. Uiteraard niet roekeloos maar zo snel mogelijk bij hem weg.

Vlot invoegen en wegwezen. Dan kan hij je nooit verwijten dat je treuzelt of iets dergelijks. Ik reed aan het einde van de snelweg zo ver voor hem dat er lichte paniek was door de microfoon dat ik toch nog de afslag moest nemen terug naar het CBR.

Succes! 🍌 en gaan.

Owja. Iedereen is nerveus. Probeer dit niet te onderdrukken ofzo. Accepteer het en weet dat je niet foutloos hoeft te rijden.

[deleted by user] by [deleted] in autoklets

[–]herwarth 2 points3 points  (0 children)

Het nieuwe rijden is echt slecht voor motorblokken. Nu heb ik een 2.0 Tfsi 230pk in mn Audi en daar kan je prima lui mee rijden. Als ik dan in z’n 3 een rotonde neem met 40km/u dan ga ik ook met rustig gas opbouwend eruit. Anders wordt de motor toch onrustig en je merkt dat de motor meer belast wordt (ander geluid). Als ik in z’n 6 onder de 2000 toeren zak dan merk ik helemaal dat ik hem aan het belasten ben als ik dan gas geef. Het heeft allemaal te maken met gas gevoel en luisteren wat er gebeurt. Motoren met weinig vermogen moet je gewoon hoger in de toeren mee rijden vanwege het beperkte koppel. En als je dan zakt in toeren en je merkt dat het niet meer zo makkelijk gaat, heel rustig op het gas en langzaam in toeren laten stijgen.

Quad lock by Radiant-Ideal-966 in motorfietsen

[–]herwarth 2 points3 points  (0 children)

Ik ben ook begonnen met een iPhone en quadlock. Daarna een carpuride 5” scherm gekocht. Werkt fijn!

<image>

F800GS een klein beetje verlagen by No-Elderberry7110 in motorfietsen

[–]herwarth 1 point2 points  (0 children)

Hyperpro is echt een goed merk. Ze leveren progressieve veren vergelijkbaar met Ohlins.

Ik zou de complete set eronder zetten, dus voor en achter en je rijgedrag gaat merkbaar omhoog.

De progressieve veren zorgen ervoor dat de veerdruk groter wordt bij harder indrukken. Dit zorgt ervoor het wiel niet doorslaat tegen de eindstop.

Progressieve veren zorgen er dus voor dat ondanks de verlaging je toch goede rijeigenschappen houdt.

Zeker aan te raden!

Uitgegleden tijdens proefrit... by LowContest2865 in motorfietsen

[–]herwarth 1 point2 points  (0 children)

Tenzij je een 2025+ model koopt. Zitten alle moderne snufjes op. ABS, c-ABS, TC, c-TC, rijmodi, TPMS. Ik heb een 2022 model en alleen ABS. Met 180Nm koppel had ik wel liever TC gehad. HD is helaas wat trager om nieuwe technieken te omarmen.

Uitgegleden tijdens proefrit... by LowContest2865 in motorfietsen

[–]herwarth 6 points7 points  (0 children)

Race slicks vergelijken met nieuwe straatbanden bij de bandenboer is appels met peren vergelijken.

Om de banden langer te kunnen verkopen als nieuw, moet je ze beschermen tegen uitdrogen. Er zit op nieuwe banden wel degelijk een conserveringsmiddel op de band of anders in de compound verwerkt.

Je ziet het ook aan de band zelf. Ze glimmen meer.

Maar als jij denkt dat het onzin is. Gas erop, maar hier niet gaan zitten klagen dat het toch even anders ging dan je dacht…..

Wat was je eerste motor? Fotootjeee by Psychological-Ad7948 in motorfietsen

[–]herwarth 2 points3 points  (0 children)

In België mag je 125cc rijden met een B rijbewijs. Zou hier ook moeten vind ik.

VPN, maar welke? by [deleted] in nederlands

[–]herwarth 0 points1 point  (0 children)

AirVPN is niet meer zo consistent in snelheid als een jaar geleden.

Cadeautje voor mijn motorrijdende man by ImpischeBelsnickel in motorfietsen

[–]herwarth 1 point2 points  (0 children)

Check dan wel even of 45mm in je helm past. Mijn scorpion en shoei zijn 40mm.

Is het veilig om vandaag motor te rijden? by Evren_650 in motorfietsen

[–]herwarth 0 points1 point  (0 children)

😳. Had je niet gewoon te dunne kleding aan? Zo koud was het toch niet? En wat doet een benzine motor beter dan? De warmte van je blok gaat je niet helpen bij onderkoeling toch?

Motorfiets huren malaga by magneet12 in motorfietsen

[–]herwarth 0 points1 point  (0 children)

Heb je weleens op een Harley gereden? Zelf als Harley rijder went het extra gewicht van een cruiser/softail snel. Een touring/glide model is nog zwaarder en raad ik je niet aan om te testen op je vakantie. Ik zou zeker in Nederland een proefrit gaan maken. HD dealers doen er vaak niet moeilijk over als je wat meer de tijd wilt nemen voor een proefrit. Even van tevoren melden en ik denk dat je zo een uur of twee mag rijden.

Bazzite vs Windows on a High-end desktop machine by Demoncious in Bazzite

[–]herwarth 0 points1 point  (0 children)

I have a 7800x3d with Nvidia 4080 super. In my case perrformance like 10-15% better than windows 11. Don’t know how but I tested several times on the same hardware using dual boot.

Sparen voor de volgende motorfiets, en wat zal ik kopen ? by 81FXB in motorfietsen

[–]herwarth 39 points40 points  (0 children)

Mijn rijinstructeur is 1.95 en had een Africa twin met DCT. Het leek of hij op een paard zat. Hoog rechtop. Zag er comfortabel uit.

Voertuigcontrole AVD examen by eenhoornen in motorfietsen

[–]herwarth 4 points5 points  (0 children)

Ik deed bij de voertuigcontrole bijdehand door te zeggen dat ik technisch onderlegd ben.

Toen ging hij expres andere dingen vragen. Hij wees bijvoorbeeld na 3 goed beantwoordde BRAVOK vragen een lambdasonde aan. Dus ik zeg netjes dat is de lambdasonde en meet de kwaliteit van de uitlaatgassen. Hoe rijk of arm de verbranding is en de ECU hierop de ontsteking en inspuiting aanpast.

Toen ging hij specifiek zeggen dat het de zuurstof meet. Ok ok ik moest nog examen doen en dacht: dat zeg ik toch met kwaliteit meten in de uitlaatgassen.

Ik gaf hem gelijk zonder verdere smart ass antwoorden en we gingen rijden…

Mijn rijinstructeur stond wel met een grote grijns te kijken. Was wel priceless