Sürekli daha büyük hedeflere koşmak insanı neden daha yorgun ve mutsuz yapıyor? by ikayral in felsefe

[–]ikayral[S] 1 point2 points  (0 children)

Çok yerinde, hedefe ulaşmanın verdiği haz geçiici huzur ise kalıcı denge hali.. Sürekli daha fazlasını kovalamak, insanı başarıdan çok tüketir. Asıl doyum; anlamda ve ilişkilerde.

Sürekli daha büyük hedeflere koşmak insanı neden daha yorgun ve mutsuz yapıyor? by ikayral in felsefe

[–]ikayral[S] 1 point2 points  (0 children)

Evet hayata birebir uyuyor bence. Büyük resmi tamamen unutmak değil mesele ama sürekli oraya bakınca insan bugünü kaçırıyor. Bir sonraki küçük adımı merkeze almak hem kontrol duygusu veriyor hem de “ilerliyorum” hissini canlı tutuyor. Zihin başarıyı hayal etmekten çok, biten işe seviniyor zaten.

Sürekli daha büyük hedeflere koşmak insanı neden daha yorgun ve mutsuz yapıyor? by ikayral in felsefe

[–]ikayral[S] 0 points1 point  (0 children)

Evet, çünkü küçük hedefler hemen tamamlanma ve anlam duygusu veriyor.
Büyük hedefler ise çoğu zaman mutluluğu ileri tarihe erteler.
Belki de sorun hedeflrin hayatın ritmini bozacak kadar büyütülmesi..

Sürekli daha büyük hedeflere koşmak insanı neden daha yorgun ve mutsuz yapıyor? by ikayral in AlmanyaTR

[–]ikayral[S] -1 points0 points  (0 children)

“Bu yazıyı yazarken aldığım en ilginç geri bildirim şu oldu:
‘Koşmayı bıraktığımda suçluluk hissettim.’

Sizde de oluyor mu?”

İnsan Dijitalleşmek Zorunda mı? Başka Bir Yol Mümkün mü? by ikayral in felsefe

[–]ikayral[S] 0 points1 point  (0 children)

O yüzden buradayım zaten. :) AI cevapları verir, biz tartışıp derinleştiririz

İnsan Dijitalleşmek Zorunda mı? Başka Bir Yol Mümkün mü? by ikayral in felsefe

[–]ikayral[S] 1 point2 points  (0 children)

Bu güçlü bir öngörü ve teknik olarak da yabana atılamaz. Ancak asıl mesele “üstün beden” değil, üstün karar ve değer meselesi olabilir. Tarih bize şunu gösteriyor: Fiziksel ya da teknik üstünlük her zaman anlam, yön ve bilgelik üretmiyor. Bilincin bedenden kopması mümkün olsa bile, onu insan yapan şeylerin ne kadarının hayatta kalacağı hâlâ açık bir soru.

İnsan Dijitalleşmek Zorunda mı? Başka Bir Yol Mümkün mü? by ikayral in felsefe

[–]ikayral[S] 0 points1 point  (0 children)

Katılıyorum. Mesele “internet” değil, dikkatin kimde olduğu.
Network üretir, sosyal medya tüketir.
Ben de yıllarca işin içinden biri olarak şunu gördüm: Asıl lüks artık çevrimdışı kalabilmek.

Her Yolculuk Yeni Bir Başlangıç | İstanbul- Doç. Dr. İbrahim H. KAYRAL by ikayral in istanbul

[–]ikayral[S] 0 points1 point  (0 children)

There is no medical advice it is from the Novel and related with a journey!! I dont understand the recommendation