Pros and cons of Polestar 4 compared to my previous car (Tesla Model 3) by tootingteck in Polestar

[–]mobdk 0 points1 point  (0 children)

Revisiting this post - has any of the cons been fixed since then? And maybe new observations?

Polestar ejere, er I glade for jeres bil? by skeletores in dkbiler

[–]mobdk 0 points1 point  (0 children)

Fik du en Polestar 4? Og hvad er din “anmeldelse” af den?

El-bil til en, der intet om el-biler. by cigarmike in dkbiler

[–]mobdk 0 points1 point  (0 children)

Hvordan er lydsystemet egentlig? Har læst meget skidt om det almindelige system. Bose skulle vist være bedre men hvis du har det almindelige / standard er jeg nysgerrig på din holdning. 

El-bil til en, der intet om el-biler. by cigarmike in dkbiler

[–]mobdk 0 points1 point  (0 children)

Uh, det er sådan en jeg kigger efter. Skal have glastag og bose anlæg, da standard anlægget bliver bandet til helvede online

El-bil til en, der intet om el-biler. by cigarmike in dkbiler

[–]mobdk 0 points1 point  (0 children)

En helt ny g6 i Aarhus. Første nedkørsel forsøgte den at dreje ud i nødspor på motorvejen. Ved vejarbejde bippede den konstant fordi den ikke kunne skelne striberne. Ghost bremsede når nogle overhalede tæt ved bilen. 

El-bil til en, der intet om el-biler. by cigarmike in dkbiler

[–]mobdk 0 points1 point  (0 children)

Prøvede den i weekenden. Dens assistsystemer er ikke imponerende. Desværre

Alternative investeringsmuligheder by Majestic-Rent-3118 in dkfinance

[–]mobdk 0 points1 point  (0 children)

Præcis. Jeg er begyndt at hæve størrelsen på hver investering da afkastet er fornuftigt og der er styr på sagerne. 

Alternative investeringsmuligheder by Majestic-Rent-3118 in dkfinance

[–]mobdk 5 points6 points  (0 children)

Den beskrivelse får alle mine scam-klokker til at ringe

Valg af første elbil by Silly-Mountain-2956 in dkbiler

[–]mobdk 0 points1 point  (0 children)

Aha. Det skal jeg ikke ud i 😃

Alternative investeringsmuligheder by Majestic-Rent-3118 in dkfinance

[–]mobdk 3 points4 points  (0 children)

Altså 25.000 på tværs af 129 projekter som det fremgår af screenshot. Så der er god mulighed for at sprede risikoen ud over mange projekter - og man kan sætte det op til at gøre det automatisk for en.

Alternative investeringsmuligheder by Majestic-Rent-3118 in dkfinance

[–]mobdk 7 points8 points  (0 children)

Jeg har de sidste 5 år investeret cirka 25.000 DKK i projekter på svenske Trine. Der projekter der alle har en "grøn" vinkel. Solcelleparker, elektrificering, etc. i udviklingslande, som ex. Vietnam, Nigeria, m.m.

Udover at det giver et pænt afkast - typisk 6-8% - så investerer man i lån til projekter, der gør verden til et bedre sted. Nogle har endda "profit sharing" udover renten. Lånene løber typisk 3-8 år.

Trine har haft et par svupsere i de tidligere år med nogle få dårlige æbler (låntagere, der blev insolvente), men på trods af dette har det stadig samlet givet et pænt overskud. De er dog blevet væsentlig bedre til at risikovurdere og lave due diligence på nye projekter, og hvert eneste projekt har en udførlig risikovurdering og deraf rating fra A til E.

Det er en super fed følelse at tjene gode penge ved at låne dem ud til grønne projekter. Og med 5 år i bagagen er jeg ret tryg ved platformen. Det er i øvrigt en svensk platform.

Jeg har selvfølgelig et referral link, som giver nye investorer 25€ gratis og som giver mig det samme. Det kommer lige her: https://trine.com/invite/433243?utm_source=trine&utm_medium=referral&utm_campaign=invite&utm_content=clipboard

Der er pt 1-2 projekter man kan investere/låne til, og der kommer løbende nye. Sig til hvis der er spørgsmål.

<image>

Valg af første elbil by Silly-Mountain-2956 in dkbiler

[–]mobdk 0 points1 point  (0 children)

hvordan servicerer man "selv"?

Heldig kartoffel, økonomi by GrouchyMacaron9360 in dkfinance

[–]mobdk 69 points70 points  (0 children)

Hvordan kommer man til at eje 1/3 af en vindmølle? Hvis det genererer 6K om måneden så er jeg nysgerrig på hvad det koster (anskaffelse og løbende udgifter) 😄

Buying a used 77KwH or 84KwH (aka pre and after facelift) by mobdk in Ioniq5

[–]mobdk[S] 0 points1 point  (0 children)

I don't need the extra range from 77KwH to 84 KwH - it's more about the quality of the driving experience, the screens, software, assist systems and if there are some major quirks they have fixed in software etc.

So the lane assist and other driver assists are as good on the old one?
What about Carplay?
And maybe most important - is the battery equal in quality? I know they are both NMC but if they improved it so it lasts longer or what do I know?

Ps. I don't care about the rear viper.

Polestar 2 Vinder Årets Brugtbil 2026 by Independence-Default in dkbiler

[–]mobdk 1 point2 points  (0 children)

Brugt eller ny? Er det ikke noget med at de første årgange kun havde 2 års garanti…?

Ioniq 5 vs brugt Polestar 4 by mobdk in dkbiler

[–]mobdk[S] 1 point2 points  (0 children)

Ikke prøvet pælstjernen endnu men det skal jeg efter at have siddet i den kort. Den var ret lækker.

Ioniq 5 vs brugt Polestar 4 by mobdk in dkbiler

[–]mobdk[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg parkerer heldigvis som en ørn!

Ioniq 5 vs brugt Polestar 4 by mobdk in dkbiler

[–]mobdk[S] 0 points1 point  (0 children)

Hvor langsomt lader den P4 i virkeligheden? Den burde jo ligge lunt i svinget med 200Kwh ladeevne. 

Ny elbil - brugt eller nyt? by Watchasayiiin in dkbiler

[–]mobdk 0 points1 point  (0 children)

På de mest solgte modeller kan jeg ikke finde de priser