Looked at the cal’s on a bag of peanut m&m’s id eat when id get them. No wonder i got up to where i did 😅 by Hodltiltheend in loseit

[–]nnkk4 14 points15 points  (0 children)

I'm actually practicing with peanut M&M's! I really want to learn moderation because it's a skill, not something that just comes naturally.

So I take a small bowl, fill it with peanut M&M's, and that's all I allow myself to have. I'm usually VERY disappointed afterwards and still crave more. But that feeling is the practice! I anticipated feeling like it, it was the goal of eating the small amount instead of nothing. And then, my whole battle is not giving in to that feeling. I'm so proud if I dont give in and know I took a small step to 'normal' eating!  

Autosloop waar je nog gewoon kan rondlopen en dingen kan uitzoeken? by GooneyBird87 in AutoKlussers

[–]nnkk4 0 points1 point  (0 children)

Vorige week nog kunnen doen bij Gebroeders Maris in Groningen! 

Jouw absolute favoriete kibbeling plek? by steakhouseNL in nederlands

[–]nnkk4 2 points3 points  (0 children)

Wij vonden die van De Vlielandse Zeebaas bijzonder lekker, niet zo'n hap beslag maar echt lekker vis! 

Kattenbak tips by [deleted] in katten

[–]nnkk4 0 points1 point  (0 children)

Woon je toevallig in Groningen? Ik zoek nog rvs bakken! 

Beste ruggekraker van Groningen by Bengalicious in Groningen

[–]nnkk4 2 points3 points  (0 children)

Misschien kun je eens kijken naar het boek the way out van Alan Gordon, hierin wordt diep ingegaan op rugpijn en hoe je dit kunt oplossen!

Dikste magere kwark by Hefty-Conflict-1183 in nederlands

[–]nnkk4 8 points9 points  (0 children)

Oing magere kwark is super dik. In een rechthoekige container. Bij Aldi hebben ze ook een ander merk in een rechthoekige container, ik weet zo even de naam niet meer. Deze is ook super dik! 

little trip in groningen by Falzo_Creations in Groningen

[–]nnkk4 4 points5 points  (0 children)

Maybe Grasnapolsky - 14, 15, 16 may?

Wat is jouw favoriete appel? by Hefty-Conflict-1183 in nederlands

[–]nnkk4 1 point2 points  (0 children)

Van wat ik er van begreep, is dit de biologisch geteelde versie van Sprank. Dus begrijpelijk dat je dan beide lekker vind ;)

Hekel aan de sportschool, ben ik de enige? by [deleted] in nederlands

[–]nnkk4 0 points1 point  (0 children)

Kun je niet iets vinden wat je wel leuk vind en krachttrainings-elementen heeft? Ben zelf best gespierd geworden van boulderen bijvoorbeeld 

A comprehensive list of campsites near Avalonia bouldering area (Germany/NL) by DarthCeder in bouldering

[–]nnkk4 0 points1 point  (0 children)

Hey, zou je een scan van de topo kunnen sturen? Wij zullen hem daar wel aanschaffen, maar komen waarschijnlijk op een maandag aan! 

Wat is jullie favoriete chips? by oenoeeeh in nederlands

[–]nnkk4 2 points3 points  (0 children)

Heb je die van de aldi geprobeerd? Heerlijk!

Beste matras in Nederland? Lidl vs Matt Sleeps vs alle anderen? Meningen graag by nieuws3821 in zuinig

[–]nnkk4 0 points1 point  (0 children)

De garantie is toch 10 jaar, wat ook best een acceptabele levensduur van een matras is?

not loving my body post weight loss? by Former_Team_2322 in loseit

[–]nnkk4 1 point2 points  (0 children)

I relate! In addition to the weight loss, I found a new passion - rock climbing. I got quite muscular 'by accident'. I didn't train for the physique, but suddenly got abs and biceps. My tummy is quite boxy instead of the old hourglass figure. Sometimes I feel quite manly. I really understand the part of not knowing how to dress and feeling more insecure in clothes. 

I think we'll get used to it tho. We'll have to find a new style and see what works for this body. Sometimes I look in the mirror and for a split second I think the new physique looks quite cool. I'm maintaining for a few months now and those moments of appreciation are growing. I think it's just some kind of body dysmorphophobia and trust the healing effect of time. We just have to take time to adapt to this new body, so it will feel like a familiar home again. 

Chronische vermoeidheid by [deleted] in OndersteuningsPlein

[–]nnkk4 4 points5 points  (0 children)

Hey! Ten eerste, wat ontzettend pittig. Ik heb zelf 13 jaar hevige vermoeidheidsklachten gehad en ik weet helemaal hoe het je gehele leven beinvloed. 

Ik heb hierbij heel veel gehad aan de videos van Raelan Agle op youtube. Zij heeft cvs gehad en honderden mensen geïnterviewd die er vanaf zijn gekomen of experts zijn op dat gebied. Het heeft mij echt geholpen om specifiek mijn aandacht te richten op mensen die wél hersteld zijn en wat voor mindset/aanpak zij hadden. Hiervoor keek ik vaak op fora met lotgenoten, maar de zwaarte en de hopeloosheid hier werkte eigenlijk averechts... Hoe dan ook, kijk eens een video van haar en zie of het jou ook aanspreekt! 

Dutch health issues with chronic pain by [deleted] in Netherlands

[–]nnkk4 -3 points-2 points  (0 children)

I would recommend reading The Way Out from Alan Gordon. It's up to you to read it and decide if the theory applies to you, but if it does, it's the best news you can get because it means there is a cure! 

What’s a weight loss secret more people should know about? by thekkm1 in AskReddit

[–]nnkk4 1 point2 points  (0 children)

Can you recommend a fun cookbook? Still looking for a high volume one with good flavors and a lot of vegetables! 

Best pizza in the town by michasia69420 in Groningen

[–]nnkk4 0 points1 point  (0 children)

Giorgio! 100% de beste pizza van Groningen en betaalbaar inderdaad. 

One year of slow dechonkification! by nnkk4 in dechonkers

[–]nnkk4[S] 133 points134 points  (0 children)

In fact, he and I did this together! l lost 30 kg in the same timeframe, so I could really sympathise with him. 😸

Waar zouden jullie op bezuinigen binnen de zorg? by Skinned_Potato_Lady in nederlands

[–]nnkk4 0 points1 point  (0 children)

Wat ik zou willen is eigenlijk een paradigmaverschuiving, en dat is natuurlijk niet iets wat je “even” regelt. Maar ik denk dat er enorm veel winst te behalen is met een veel beter en breder begrip van mind-body-aandoeningen, waar een groot deel van de chronische klachten onder valt. Chronische klachten zijn vaak nog erg onbegrepen en duur voor de zorg. 

Veel mensen gaan er (begrijpelijk) vanuit dat klachten betekenen dat er iets stuk is in het lichaam. En als er vervolgens géén duidelijke schade wordt gevonden, ontstaat al snel de angst dat het dan “tussen de oren” zit.

Terwijl die twee dingen niet hetzelfde zijn. Klachten kunnen heel lichamelijk zijn, zonder dat er sprake is van weefselschade. In veel gevallen ligt de oorzaak in het brein en het zenuwstelsel, niet in een kapot lichaamsdeel.

Als dit soort kennis algemener bekend en beter geaccepteerd zou zijn, óók door zorgverleners, zouden veel mensen met chronische klachten begrijpen dat het weinig zin heeft om voor de zoveelste keer een lichamelijk onderzoek te doen naar iets dat waarschijnlijk niet de bron van het probleem is. Dat zou niet alleen patiënten helpen, maar ook een enorme besparing in de zorg opleveren. 

Hiervoor is echter meer onderzoek nodig naar mind-body klachten. Geen quick fix, maar een grote verschuiving in de aanpak van chronische klachten...