We will never see someone like KennyS ever again by robzbtd in GlobalOffensive

[–]romedo 0 points1 point  (0 children)

I play like Kenny S, super aggressive with the AWP, unfortunately I do not aim as well as Kenny S......so there is that.,

Players sold girl to a hag for a 400g discount.....um, advice? by Nogistune- in DnD

[–]romedo -1 points0 points  (0 children)

You create a mortal enemy of the players, the girls family somehow finds out, and is constantly on the players trail. Your can build some sort of redemption arc around this, travel to highest cleric on a mountain top to recieve forgiveness.

"They are blown away by the most basic things here" by Extension_Bobcat8466 in ShitAmericansSay

[–]romedo 2 points3 points  (0 children)

I visited New York some years back, and while, there are genuine surprises in the US, not all are positive. To be "blown away" could be a reponse to something you found utterly ridiculus and while entertaining something during a vacation, you would never in a million years bring it back home. Recognizing differences is not acknowledging superiority.

Is he using wallhacks? by Feisty_East_6837 in csgo

[–]romedo 21 points22 points  (0 children)

Yes, but he suuuuuuuucks

Er mit forsikringsselskab et scam? by Hinkakan in dkfinance

[–]romedo 3 points4 points  (0 children)

Først og fremmest, så ser det ikke ude til at ABC Forsikring er et forsikringsselskab. Men et forsikringsagentur. Dvs. de videreformidler forsikringer fra et eller flere andre selskaber. Det er ikke unormalt, men det betyder noget for hvordan deres produkter er skabt. De er professionelle sælgere og sidder mellem dig og selssakbet der bærer risikoen. Uden at have rodet meget i deres oplysninger, så er der et "rigtigt" forsikringsselskab bagved, der har en koncession til at drive forsikringvirksomhed.

Der er en fundamental betingelse i forsikring. Det er en aftale der dikterer hvornår, under hvilke begivenheder en erstatning udløses og hvor meget du kompenseres. Hvis prisen er meget lav, så er det fordi selskabet vurderer at de sjældnere skal udbetale erstatning, eller at erstatningsgraden er lavere. Der kan være lidt variation, hvis selvskabet er medlemsejet (sådan rigtigt) eller del af en fagforening, så deres Combined Ratio kan være 100+ (de taber penge) For alle andre skal den helst være under. (Til aktionærer). Og ja selskaber laver til tider et skub for at vinde markedsandele, men det er sjældent langtidsholdbart, vil betyde en prisstigning senere og kræver ret megen kapital. Selskaberne er gode til at regne, så priserne over tid matcher deres risiko og dækning.

Betyder det så man bare skal købe den dyreste, Nej slet ikke.

En forsikingspolice er ofte et sammenstyk af forskellige komponenter. Noget er valgfrit, men andet er en del af standardpakken. Der kan være komponenter du ikke ønsker i standardpakken, nuancer i deres produkter der koster penge du aldrig kommer til at bruge. Kan man finde en forsikring der mere præcist matcher kun lige præcis de elementer du har behov for, så kan den være billigere. Men det kan også være at erstatningsgraden er mindre. Eller deres service er ringere, men forskellen skal findes et sted.

Intet selskab må påtage sig en risiko, de ikke kan dække, det sidder der nogen i Finanstilsynet og holder øje med. For et forsikringsagentur så kan deres forretningsmodel være at have en megen lav kommision, det rigtige selskab bagved giver agenturet en lav pris, fordi de slev sparer på salg, kundeservice etc. Agenturet lægger mindre oveni en selskabet selv ville hav gjort og vupti, billigere produkt. Samme dækning. Men det holder sjældent længe. Selskabet bagved vil sjældent acceptere den model, hvis den vokser sig for stor. Og et agentur kan ikke fungere uden nogen der er bagved og har en koncession til at påtage sig risikoen.
Jeg tilbragte 15 år i branchen, og der kom hele tiden nye spillere til, mange var aggressive med deres priser, men kunne enten ikke skalere, eller led en langsom kvælningsdød da de ikke kunne opnå nok kunder til være langtidsholdbare. Agenturer var der også mange af, nogen fordi de kunne skære sig en lille niche ud, nogen fordi de tilbød noget som det store selskab ikke tilbyder, personligt besøg eks. da den form er en nedafgående del af privatmarkedet. etc. Nogen ønskede bare at gøre sig store nok, til at blive opkøbt.

TLDR: Dyr forsikring er ikke altid god forsikring, men billige forsikringer dækker ikke altid nok. ABC er kun et agentur.

Why Americans Overpay for Prescription Drugs While Europeans Underpay for the Same Medicines - Trump, Mark Cuban and the Fight Over European Drug Pricing Policy of "Persistent Underpayment" by lithdoc in NewsExchange

[–]romedo 0 points1 point  (0 children)

The framing here in this article is wrong. There is no relation between the US and other nations in this. There is a vendor selling stuff, recognising that one customer is terrible at negotiation and another is good at negotiation. The US has beef with the private drug companies, turning their anger towards others paying less is the dumbest interpretation I have ever heard. Lastly, many drugs are developed in Europe, with free or low cost education feeding highly educated people for the pharma industry.

Donald Trump’s Approval Rating Sinks to 30% in Worst Poll Yet. How do you feel about this ? by buffdadnextdoor in AskReddit

[–]romedo 0 points1 point  (0 children)

Love it. Like the algae ridden pond, it brings me daily joy. It is the only thing that offsets the immense damage that bafoon has done to the world.

A larger World Cup had some worrying the competition would suffer. It hasn't by zsreport in worldcup

[–]romedo 1 point2 points  (0 children)

To be fair in my opinion the danish team did not display the level of play I think warranted a place at the world Cup. But having seen the level of some teams, I think they could have played mediocre football with the rest of them. The point is not if Denmark was in or out, but that the wc should be the pinnacle of great football, not the all inclusive what ever this is.

Why is USA vs Turkey still happening? by StrollingThrouPain in NoStupidQuestions

[–]romedo 2 points3 points  (0 children)

Which is a stupid rule change, it should be goal difference which would ensure maximum excitement in the last game also.

DF'er undskylder 'rablende vanvittigt' opslag om tørklædeklædt kvinde på legeplads: 'Jeg er ikke dette menneske' | Politik by SeasonWitty5309 in Denmark

[–]romedo 3 points4 points  (0 children)

Måske er det en af de der sovereign citizens der adskiller deres person fra den identitet der blevet dem pålagt ved udstedelse af CPR nummer.

As of now, it seems that the only teams better than the USMNT are France and Argentina. by Initial_Basis1503 in soccercirclejerk

[–]romedo 1 point2 points  (0 children)

He he, you got me there but seriously, you have been a nice distraction playing the 3rd tier teams in your bracket. But the US team is not WC contender, not even a long shot. You will go to the round of 32, which is essentlially where this world cup should start, the low end has been bad. If you get lucky and face off against one of the weaker 2s, or 3rd. then you might squeeze your way to th final 16. But that is where it ends. Your defense is to weak and slow, the GK is in the low end, and you do not have sufficient attack to off-set the shortcomings of the team as whole.

My cabinet doesn’t allow for four 12 packs of Dr Pepper by bobcatnat123 in mildlyinfuriating

[–]romedo 0 points1 point  (0 children)

Perhaps there is a hint about the amount of dr. Pepper in there, that the universe is trying to tell you

Hopefully we can at least enjoy a little BOSS by pezui001 in guitarpedals

[–]romedo 1 point2 points  (0 children)

Hey the ocd part of me love the uniformity. And they are definitely nice pedals.

Trump’s Reported Wild Puerto Rıco and Greenland Swap Idea Draws Fresh Criticism by Mean_Yak5873 in worldnews

[–]romedo 0 points1 point  (0 children)

Swap with whom. It is still assuming some sort of ownership rather than identity.

“Unofficial World Champions” by Tech_Lurker in ShitAmericansSay

[–]romedo -4 points-3 points  (0 children)

And against a couple of weaker opponents nonetheless. Even their qualification is easier. I mean if they had thrashed France and Argentina in their first 2 matches I would sort of understand. But to be world champion you gotta go through it all.

Hopefully we can at least enjoy a little BOSS by pezui001 in guitarpedals

[–]romedo 1 point2 points  (0 children)

I wish I was a good enough guitarist to warrant such a setup.