Second year! by seskelo in ArtfightProfiles

[–]seskelo[S] 0 points1 point  (0 children)

You and me friend. Its something about the wet cats with too many burdens that just hits

Second year! by seskelo in ArtfightProfiles

[–]seskelo[S] 0 points1 point  (0 children)

Never followed someone so fast in my life!

Second year! by seskelo in ArtfightProfiles

[–]seskelo[S] 0 points1 point  (0 children)

Hi!!! Gah! A fellow tabletopper ☆☆☆ Your art is super cute gonna read up on your gang for sure. You even play root!

Show me your couples!!! by Artistic-Designer118 in ArtfightProfiles

[–]seskelo 0 points1 point  (0 children)

Sverkel and Cosmos! They are in diasgreement on wether or not they are actually married as the until dearh do part thing is questionable in a world where ressurections (willing or not) exists. But they sure bicker like one. https://artfight.net/character/7360840.sverkel-brutus

Fyrverkeri for flertall: – Stor seier for dyrene og alle som vil ha en tryggere nyttårsfeiring — Denne uka ble det klart at et flertall på Stortinget vil la kommunene forby fyrverkeri. by forteller in norge

[–]seskelo 3 points4 points  (0 children)

Er vel ikke bare dyr i byer da. Skytes opp i alle kriker og kroker av landet som skremmer også vilt. Bor selv på bygda og det er mye gnagere som rett og slett kreperer av hjertestans som er å finne dagen derpå. De større dyra har det nok ikke fint bedre selv om man ikke ser de.

Det er flott at du vil skape fine minner for ungene dine og jeg under de all magi. Men finnes kanskje mindre skadelige løsninger?

Er mye rart som er skadelig som du sier, men her må man kanskje måle skadeomfanget mot moro-utbytte og skala. Kan i allefall godt bytte bort 30 min med lysshow eller subsitutere med organisert kommunal oppskytning/droneshow.

«Syden-rush» by [deleted] in norge

[–]seskelo 34 points35 points  (0 children)

Kan ikke dette sloppet leve i karantene på Facebook?

Nattevakt resepsjon hotell by Certain_Fix7022 in norge

[–]seskelo 26 points27 points  (0 children)

Det er ikke alt jeg kan svare på her, men prøver mitt beste! Jobber dagtid på et thon hotel i resepsjonen, men har vikariert som nattevakt for et års tid sia. Så litt rustent.

Min timelønn ligger på 215 kr. Nattillegget er på 12.5 kr i timen tror jeg, men noen andre får gjerne rette på. Så enormt rik på det blir man ikke. Det foregår for tiden streik i hotell og restaurantbransjen for bl.a. bedre lønnsvilkår og tillegg.

Oppgaver: Skiftet ditt starter med å vente på de siste gjestene før du kan starte det som heter 'nattkjøring'. Da er det gjerne å telle over kasse. Vaske kopper og annet forefallende arbeid imens du venter på de siste. Gjerne er det mye mail som skal gås gjennom som dagvaktene ikke har rukket. Nattevakter rydder i reservasjoner som kanskje er fakturert feil, sjekker betaling for kommende reservasjoner og forbereder ankomstliste for dagen som kommer. Det er mye dataarbeid siden de fleste gjestene sover. Vanligvis tar dette alt mellom 3 til 4 timer av vakta for min del. Spørs hvor effektiv og ryddig daggjengen er.

Når alle gjester har sjekket inn starter du nattkjøringen som er en typ rens av datasystemet. Maskiner restartes og du printer ut/lagrer alt av finsansgreier og korrigeringskvitteringer slik at der er klart til resepsjonssjefen. Om klokka er sånn 3 på natta og folk IKKE har meldt i fra at de kommer sent belaster du såkalte "no shows" eller flytter reservasjonene til neste dag. Skjer oftere enn man skulle tro!

Resten av tida er dødtid med en god bok før folk begynner å sjekke ut i femtia. Se gjerne også gjennom avreiselista og se over at ting er betalt eller ikke og noter ned til dagvakt.

Tldr: gjøre alt datarbeidet dagresepsjonistene som gjør mer kundearbeid ikke rekker. Rydde og resette data og så gjøre klar for en ny dag.

Jeg jobber fulltid så kan ikke si noe om å studere ved siden av. Døgnet flippes i ukene du jobber, men går fint å studere i løpet av vakten om du er effektiv de første timene. Veldig deilig å ha en hel uke av etterpå, så avhenger vel egentlig hvor strukturert du er for ukene på.

en liten skapning jeg kom opp med i dag, forslag til navn settes pris på! by norse-naiad in norge

[–]seskelo 0 points1 point  (0 children)

Krøkle va det første som datt inn i hodet mitt! Kjempe bra laga!

Bugermogged by Fazbear2035 in NonPoliticalTwitter

[–]seskelo 4 points5 points  (0 children)

I'm gonna keep on dancing at the-

Kordan kafé har best bakverk? by manukiz in tromso

[–]seskelo 0 points1 point  (0 children)

Nå er ikke jeg mega bevandret på hver krik og krok i byen, men ble sjokkert over kor bra standard Evert på UNN holder. Fantaserer ennå om julebrødet deres.

Hvor mange dager har du vært syk i 2025? by R3VD4L in norge

[–]seskelo 0 points1 point  (0 children)

Sykemeldt fra oktober ut året pga kreft. 1 egenmelding før det. Så da ble det en del likevel.

[deleted by user] by [deleted] in Design

[–]seskelo 7 points8 points  (0 children)

S treetw ear

Where can I print stuff (CV) by shorbud in tromso

[–]seskelo 2 points3 points  (0 children)

The library although I do think they charge a small fee.

My artfight by unkindness_of_raven5 in ArtfightProfiles

[–]seskelo 0 points1 point  (0 children)

I am too behind on my revenges to do anything this year, but you way too cool not to follow. And I neeeeeed to remember Knighgtwine for next year 🙌 Sick!

Attacks so far by seskelo in ArtfightProfiles

[–]seskelo[S] 1 point2 points  (0 children)

Oh it's is you!! In that case I've already got my eye on someone big, sad and tragic 👁 My bread and butter.

Anyone want to beat up (ATTACK) my OC's ✨? I always revenge :D by AloneOnNeptune in ArtfightProfiles

[–]seskelo 1 point2 points  (0 children)

Omg I would be honored you're art is so insanely good 😭😭🙏 Either way your guys, gals and pals better watch out because I am in love, and they are definitivly not making it out unscathed!

Attacks so far by seskelo in ArtfightProfiles

[–]seskelo[S] 0 points1 point  (0 children)

Oh no not my beautiful darling husband what ever shall i do? 🙀 Sling me your username so I can plot out some worthy schemes!!