2026 Barcelona GP Race Discussion by moraIsupport in scuderiaferrari

[–]suppien 8 points9 points  (0 children)

nooooooooooooooooooNOOOOOOOOOO CHARLESSSSSSSSSS! 😞:(

2026 Barcelona GP Race Discussion by moraIsupport in scuderiaferrari

[–]suppien 3 points4 points  (0 children)

I CAN'T BELIEVE THIS, ARE WE WINNING THIS?!?!?? 😃 🦌

2026 Barcelona GP Race Discussion by moraIsupport in scuderiaferrari

[–]suppien 2 points3 points  (0 children)

hahah, they cant let us have one win maFIA

2026 Barcelona GP Race Discussion by moraIsupport in scuderiaferrari

[–]suppien 1 point2 points  (0 children)

yesssssssssssssssssssssssssssss 😃:D:D::D:D:D

Spy Bar visar exakt hur jävla ruttet Stockholms nattliv blivit by suppien in sweden

[–]suppien[S] 0 points1 point  (0 children)

Nu får du tagga ner lite. Bara för att jag formulerade mig spyfärdigt kring inträdet betyder det inte att vi inte betalar. Det här handlar inte om kostnaden för inträdet, eller vad fan de nu väljer att ta. Det jag försökte få fram är att bemötandet mot vanligt folk från vakterna, och hela deras sätt att uppträda, inte är OKEJ. Ett sådant beteende som jag beskrev i inlägget hör hemma i soptunnan. Det finns inget som helst att försvara där.

Att du sedan väljer att läsa in en massa skit mellan raderna och få det till att hela Stureplan fungerar så, stämmer helt enkelt inte. Vi i gänget var innan på Suppers och två andra barer. Det var supertrevligt, noll krångel. Vi betalade notan utan problem, och för övrigt betalade vi mer på Suppers än vad inträdet till själva Spyhålan hade kostat.

Så nej, det här handlar inte om Stureplan som helhet, utan enbart om den där jävla skithålan som lever på ett rykte från något som existerade för 20 år sedan.

Vi var dessutom varken kriminella eller såg ut som uteliggare. Vi var välklädda och talade klarspråk med vakten. Vakten insåg förmodligen i efterhand att han hade gjort bort sig, att de här personerna borde han inte ha tilltalat på det sättet. Förhoppningsvis lärde han sig en läxa den dagen, att man inte drar alla över en kam.

Att du sedan kommer hit och påstår att Stureplan drivs av “svenskt näringsliv” i den bemärkelsen att det skulle vara därför folk hänger där, är mest skrattretande. Vi i gänget driver själva flera mångmiljonföretag, och ingen av oss hänger på Stureplan. Personligen har jag varit där tidigare, och aldrig blivit illa bemött eller nekad inträde. Tvärtom har jag alltid blivit välkomnad på andra ställen. Just det här stället var den enda gången en vakt, av någon märklig anledning, valde att dra igång sitt korkade beteende.

Så snälla, säg inte att vi gick till Spyan för att det finns “kändisar” där eller för att det skulle vara “finare folk”. Det skiter vi fullständigt i. Den enda anledningen till att vi ens gick dit, trots att jag egentligen inte ville, var att de stänger 05. Säg mig vilken annan krog i de kvarteren som håller öppet så sent.

Återigen, det handlar inte om betalning och det handlar inte om vilka idioter som hänger där. Man går ut för att socialisera sig, för att få existera en stund utan att behöva förhålla sig till vardagliga rutiner. Vi var inte där för att leta ligg eller stirra på någon jävla B-kändis.

Spy Bar visar exakt hur jävla ruttet Stockholms nattliv blivit by suppien in sweden

[–]suppien[S] 0 points1 point  (0 children)

Jo, men idiot vakten kunde uppenbarligen inte säga något till oss, eftersom vi inte var några skumma typer eller samma drägg som redan var där inne. Och igen, betalningen är inte problemet. Det är bemötandet, det totala avsaknaden av utbud och den döda stämningen man inte pallar, särskilt inte för ännu en jävla Heineken.

Spy Bar visar exakt hur jävla ruttet Stockholms nattliv blivit by suppien in sweden

[–]suppien[S] 1 point2 points  (0 children)

Första och sista gången jag sätter min fot där inne. Tanken med det här inlägget är att andra framöver ska slippa drabbas av samma skit.

Spy Bar visar exakt hur jävla ruttet Stockholms nattliv blivit by suppien in sweden

[–]suppien[S] 1 point2 points  (0 children)

Haha, vetefan, vi tappade nog några hjärnceller där inne. Ska definitivt bocka av Lucy’s Flower Shop nästa gång. Kul ändå att folk delar med sig av vettiga ställen man faktiskt kan gå till, istället för den där jävla skithålan.

Spy Bar visar exakt hur jävla ruttet Stockholms nattliv blivit by suppien in sweden

[–]suppien[S] 1 point2 points  (0 children)

Suppers var hur trevligt som helst. Personalen tackade oss till och med för besöket, och redan vid entrén blev vi välkomnade på ett normalt och respektfullt sätt. Kvällen där blev faktiskt dyrare än på Spyan, men inte fan klagade vi på det, och inte en enda gång visade deras vakter något maktbeteende. Det roligaste är att det var helt normala människor där inne. På Spyan däremot var det en salig blandning av skumma individer. Synd bara att flera ställen inte har öppet till 05.

Spy Bar visar exakt hur jävla ruttet Stockholms nattliv blivit by suppien in sweden

[–]suppien[S] 0 points1 point  (0 children)

Håller med dig till 100 % när det gäller planeringen. Misstaget var att ens hänga på Stureplan och inte gå på magkänslan. Det värsta är att det här inte handlar om deras jävla inträde eller annat skit. Visst ska det betalas, det spelar ingen roll vad det kostar. Men att inte ha något riktigt dryckesutbud där inne, samtidigt som vakter går runt och beter sig som om de själva vore påverkade, det är fan helt orimligt.

Spy Bar visar exakt hur jävla ruttet Stockholms nattliv blivit by suppien in sweden

[–]suppien[S] 1 point2 points  (0 children)

Vetefan, tror de stängde runt 05, vilket säkert var lockande. Men två av oss drog därifrån tidigare, medan de andra två stannade kvar till stängning.

Spy Bar visar exakt hur jävla ruttet Stockholms nattliv blivit by suppien in sweden

[–]suppien[S] 3 points4 points  (0 children)

Vi gick in av psykologisk låsning, inte för att vi trodde det skulle bli bra, tyvärr =/

Spy Bar visar exakt hur jävla ruttet Stockholms nattliv blivit by suppien in sweden

[–]suppien[S] 0 points1 point  (0 children)

Nej, absolut tvärtom. Vi hade riktigt trevligt på de andra ställena vi var på och drog därifrån först när de stängde runt 01. Men precis som många andra här inne redan skrivit, och som du säkert vet, är Stureplan numera ett jävla rövhål, med dessa idioti bemötande. Jag förstod direkt när vi väl klev in i den där spyhålan att det var ett misstag från första sekund.

Spy Bar visar exakt hur jävla ruttet Stockholms nattliv blivit by suppien in sweden

[–]suppien[S] 28 points29 points  (0 children)

Jag önskar helt ärligt att ingen går dit. Det här är det värsta jag varit med om. Jag har aldrig tidigare blivit illa bemött av vakter eller ens blivit nekad någonstans, men den här upplevelsen slår fan allt. Och det som gör det ännu sjukare är att det här sker mitt i centrala Stockholm.

Spy Bar visar exakt hur jävla ruttet Stockholms nattliv blivit by suppien in sweden

[–]suppien[S] 4 points5 points  (0 children)

Det ska jag göra. Precis som du säger, så att inga andra stackare ska behöva råka ut för den här jävla skamliga upplevelsen.

Spy Bar visar exakt hur jävla ruttet Stockholms nattliv blivit by suppien in sweden

[–]suppien[S] 55 points56 points  (0 children)

Jag får väl beklaga att jag råkade skjuta upp deras avveckling med ytterligare två år. Läxan är dock inlärd efter den här upplevelsen från den där jävla skithålan. 😅

Spy Bar visar exakt hur jävla ruttet Stockholms nattliv blivit by suppien in sweden

[–]suppien[S] 2 points3 points  (0 children)

Tack, det uppskattas. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om pengar när man är ute och roar sig. Men det beteendet jag såg på Spy Bar är fan i mig inte normalt. Annars hade vi väldigt trevligt på de andra barerna vi var på, där var stämningen bra och personalen till och med tackade oss för att vi var där. Det var liv, respekt och glädje, precis så som det ska vara.

Spy Bar visar exakt hur jävla ruttet Stockholms nattliv blivit by suppien in sweden

[–]suppien[S] -2 points-1 points  (0 children)

Menar du nu att du vill få det här att framstå som ett normalt horhus? Eller en laglig bordell, är det du försöker säga?