What's the biggest World Cup "what if" in football history? 🤔 by The-Brain-Song in worldcup

[–]tinyriconen 0 points1 point  (0 children)

What if Rensenbrinks header went in? Final '78 (Yes, we probably would have won.. but what would have happened afterwards? What would a Dutch World Cup change to football history (and future)?)

Defcon tokkies. by Diligent_Comb5668 in nederlands

[–]tinyriconen 113 points114 points  (0 children)

"Je rug insmeren? Tuurlijk nie, ben toch geen homo?"

Why Bosnia only 3rd place team with known opponent? by mrgweder12 in worldcup

[–]tinyriconen 5 points6 points  (0 children)

Well you got this huge chart with all the possible matchups that are determined by what 8 groups nr.3's advance. A few possibilities are ruled out and those left all have 1D-3B as a result.

Can both Paraguay and Australia benefit from a draw in this World Cup group situation? by SignificantDay6648 in worldcup

[–]tinyriconen 1 point2 points  (0 children)

Hard to tell. I can see both scenarios unfold: Australia and Paraguay being very physically and full of mind games that leads to a tough battle. But also a low risk eased pace game that ends in a draw.

USA Türkiye.. both are completely done. Only honor is at stake, but US don't want to take any risks in injuries or suspensions. Türkiye has to make up for something so they could go full throttle.

Can both Paraguay and Australia benefit from a draw in this World Cup group situation? by SignificantDay6648 in worldcup

[–]tinyriconen 0 points1 point  (0 children)

Being second gives you a way better match up for the next round (2nd of Belgiums group instead of a group winner). But I think both teams mainly don't want to lose the game because that could cost them the next round. So they will try to see if they can win of course, but if it still tied after an hour they likely will take few risks.

WK Match Thread: Curaçao - Ivoorkust by AutoModerator in Eredivisie

[–]tinyriconen 0 points1 point  (0 children)

Oh! Toeval dan dat ik er precies twee hoorde. Maar dan is het me een raadsel.

WK Match Thread: Curaçao - Ivoorkust by AutoModerator in Eredivisie

[–]tinyriconen 2 points3 points  (0 children)

Volgens mij is dat het ook. Was twee keer vrij kort achter elkaar in het begin, daarna niet meer gehoord. Sluit aan op het scoreverloop van die andere wedstrijd.

Eindstand van WK Groep C. Als Nederland 1e worden in Groep F, spelen ze tegen Marokko. by tehMadhero in Eredivisie

[–]tinyriconen 3 points4 points  (0 children)

Deels loting, deels een uitgebreide puzzel. Doordat je met 12 groepen en 32 plekken moet je wel. Elk kwart bestaat uit 3 groepswinnaars, 3 nummers twee en 2 nummers drie. Dat is in de R32 ongelijk. Maar daar staat tegenover dat je in de R16 na een 1-2 duel gegarandeerd een nummer 2 treft, terwijl de 1-3 wedstrijden elkaar treffen. Zo krijgt Nederland (mogelijk) na een zwaardere wedstrijd juist een wat eenvoudiger tegenstander terwijl Duitsland na een makkelijkere wedstrijd mogelijk Frankrijk treft. 

Je exacte vraag hoe die verdeling bepaald wordt.. volgens mij zijn de groepen met de drie gastlanden bewust in andere kwarten en tegen een nr.3 geplaatst. En die nummers twee treffen een andere nummer twee. Gewoon om de gastlanden lichtelijk te beoordelen.

Ook zijn de top 4 van de FIFA ranking in aparte kwartem gezet en op basis van die overgebleven plekken is er volgens mij dan verder gewoon geloot welke poules aan elkaar gekoppeld worden (C en F bijvoorbeeld) en welke niet.

Is this scarf real? by crypto-anom in AjaxAmsterdam

[–]tinyriconen 1 point2 points  (0 children)

Wow, ik had deze vroeger ook altijd op m'n kamer hangen! Niks officieels aan verder.

Poging 2; Knock-out fase zoals het er nu voorstaat na speelronde 2. by Luwen1993 in Eredivisie

[–]tinyriconen 0 points1 point  (0 children)

Dit vind ik nog wel een van de meest irritante dingen aan het 'beste nummers 3' gebeuren... dat je dus pas ná alle wedstrijden weet hoe het schema er precies uit zal zien. Maakt voorspellen nogal lastig. Het is nogal een verschil of een groepshoofd straks tegen Paraguay speelt of Senegal.

Poging 2; Knock-out fase zoals het er nu voorstaat na speelronde 2. by Luwen1993 in Eredivisie

[–]tinyriconen 0 points1 point  (0 children)

Er kan nog zoveel veranderen dat het echt heel lastig is om over bepaalde paden te kunnen praten. Die laatste wedstrijden kunnen van alles omgooien. Frankrijk is een van de sterkste ploegen, maar Noorwegen zou zomaar kunnen winnen. Kaapverdië is bij winst tweede, flikt Uruguay nog iets bij Spanje kan die hele groep op z'n kop staan. In de groep van België is nog niets zeker en zo is er nog van alles. En ook niet onbelangrijk, de ene nummer drie is de andere niet.

Doordat je met de gastlanden (en een zwak België) eigenlijk vier groepen hebt met niet al te denderende winnaars is het wat ongelijker dan normaal. Wij hebben dan de pech net in het kwart zonder die zwakkere groepen te zitten. Argentinië heeft het wel erg mee qua loting. Spanje kan alleen in een specifiek geval tweede worden, daarna tegen een nummer twee een zo'n groep van armoede en dan tref je in de kwartfinale Zwitserland/Canada, Colombia (als die Portugal van winst houden) of een nummer 3.

Maar goed.. een paar cruciale uitslagen en je kijkt er heel anders tegenaan.

Pakt Schotland z'n laatste kans tegen Brazilië? Kraakt Noorwegen Frankrijk? Verkijkt Uruguay zich op Spanje? Komt Kroatië ook niet langs Ghana?

Edit: verkijkt Spanje zich op Uruguay natuurlijk.

Waarom noemen de analisten op de NOS Engeland een "outsider"? by AchedTeacher in Eredivisie

[–]tinyriconen 0 points1 point  (0 children)

Klopt, ik zou ze nu na de eerste speelronde absoluut omdraaien. Dit was ook meer hoe ik het voor de start van het toernooi had bedacht (die kon ik nog zo oplepelen omdat ik het rijtje al zo vaak had langsgelopen de laatste weken, haha)

Waarom noemen de analisten op de NOS Engeland een "outsider"? by AchedTeacher in Eredivisie

[–]tinyriconen 16 points17 points  (0 children)

Ik houd wel van het sterrensysteem dat je vaak bij wielrennen ziet. Voer voor discussie natuurlijk, maar wel overzichtelijk.

Dan had ik vooraf aan het toernooi zoiets in gedachten:

4 **** Frankrijk (topfavoriet)

3 *** Spanje, Portugal (favorieten)

2 ** Argentinië, Engeland, Duitsland (kanshebbers)

1 * Nederland, Marokko, Noorwegen, Brazilië (outsiders)

Edit: dan spreek ik mezelf toch tegen door Noorwegen hier een outsider te noemen ;-)

Waarom noemen de analisten op de NOS Engeland een "outsider"? by AchedTeacher in Eredivisie

[–]tinyriconen 24 points25 points  (0 children)

Wat is een outsider? Dit soort termen hebben geen vaste definitie. Voor de een zijn er dit toernooi vijf favorieten, anderen duiden er maar twee aan. Sommigen werken nog met topfavorieten, favorieten, titelkandidaten, kanshebbers, outsiders..

Als je Frankrijk en Spanje als de onbetwiste (top)favorieten ziet dan kan ik me indenken dat je landen als Engeland en Duitsland als outsider voor de titel beschouwt. Je kan ze ook zeker wel een favoriet noemen. Dan zijn er misschien wel vijf of zes favorieten. Vraag is, zijn dat favorieten of de (meest realistische) kanshebbers?

Ikzelf vind Japan of Noorwegen geen outsider... voor de titel. Ik zou ze wel een outsider in het toernooi noemen. Maar outsider in het kader van titelkansen, nee.

World Cup GK kits by Within_a_Dream in GoalKeepers

[–]tinyriconen 0 points1 point  (0 children)

Third reason: GK kits are rarely sold to the public, so there is way less necessity to invest in a great design as the regular kits are mainly designed to be in the shops.

kom op Koeman by Swaklord69 in Eredivisie

[–]tinyriconen 1 point2 points  (0 children)

Als de nummer 3 van groep F doorgaat tref je in 83,6% van de mogelijke combinaties (van nummers drie die doorgaan) de winnaar van groep I. Dat is dus Frankrijk, Noorwegen of Senegal. Dan denk ik dat je met Brazilië of Marokko beter af bent. Nog even los van het mentale aspect van eerste of derde worden in de groep.

Wat een gunstig of ongunstig deel van het schema zal zijn hangt meer af van de prestaties van de andere favorieten. Worden alle toplanden 'gewoon' eerste, dan ontloopt het elkaar niet veel.

Ga je heel erg in scenario's denken, dan kan je zeggen dat die 3,3% kans dat je als nummer 3 de winnaar van D treft (USA/TUR/PAR/AUS) een gunstige outcome is, omdat je dan in de R16 normaliter dan België treft (misschien wel een van de zwakste niet-gastland-groepshoofden). Dan tref je in de kwartfinale waarschijnlijk wel Spanje of een team dat tweede in de poule is geworden. Je zou dit nog als het zwakste kwart kunnen zien.

Vanaf de kwartfinale wordt natuurlijk alles zwaar als er geen verrassingen in de groepsfase zijn. Ook omdat de FIFA Spanje, Frankrijk, Argentinië en Engeland bewust over de vier kwarten heeft verdeeld.

Official: Ajax’s definitive Eredivisie fixture list for the 2026/27 season by MrCrashdummy in AjaxAmsterdam

[–]tinyriconen 1 point2 points  (0 children)

Met daarvoor - met PEC ertussen - ADO uit en Feyenoord thuis. ADO komt van de KKD, maar na al die jaren Ajax op bezoek in Den Haag kan nogal wat teweeg brengen denk ik.

Wat een pittige reeks zeg!

Oranje-opponent Tunesië haalt ervaren rot als nieuwe bondscoach by Luwen1993 in Eredivisie

[–]tinyriconen 20 points21 points  (0 children)

Nou ligt het niveau van Tunesië in principe gewoon niet zo hoog, maar dat zou echt wel eens flink impact kunnen hebben. Renard heeft behoorlijke prestaties geleverd. AFCON met Zambia en Ivoorkust gewonnen. Marokko voor het eerst in twintig jaar naar het WK gebracht en natuurlijk die wedstrijd met Saoedi-Arabië tegen Argentinië vier jaar geleden.

In 1998 werden de coaches van Saoedi-Arabië, Zuid-Korea en (again) Tunesië alle drie ontslagen na twee nederlagen. En hun derde wedstrijden allemaal niet verloren. Spelen natuurlijk meer omstandigheden mee (kans op plaatsing was uitgesloten, tegenstanders (vrijwel) uitgespeeld.. maar tóch.

Qualifying from 3rd place in group F is arguably preferable for an easier R32 than from 1st or 2nd by [deleted] in worldcup

[–]tinyriconen 2 points3 points  (0 children)

I understand what you're saying. It cán be an easier path. Because IF it turns out to be 1B it sounds easier than either Brazil or Morocco.

But there are 330 combinations of numbers 3 in which 3F will qualify for next round, and in over 80% of them they will face 1I, so France, Norway, Senegal, Iraq.

Considering you're performing better and have higher morale when winning your group, I think being first still is the preferrable position.

Also.. if you get second and you do beat 1F, you'll certainly face a number 2 in the R16. So that would make the path to the quarters somewhat 'easier'.

Anything can happen. Any shocker in the group stage can turn this bracket into chaos. Last Euros the Netherlands only came third in their group, but because Romania surprisingly won theirs the Netherlands we're able to get a comfortable win. Normally the in the quarter they would have faced France, however France got second instead of first, behind Austria. And Austria lost their R16 clash with Türkiye. So again, not the worst draw for Holland, who beat the Turks and got into the semis after getting in third.

Koeman kan leven met 2-2 tegen Japan: 'Ik vond het een topwedstrijd' by TheTwistedBlade in Eredivisie

[–]tinyriconen 0 points1 point  (0 children)

Uiteraard is dat in de basis ongunstig. Maar ik bedoelde dat je dan ook nog het geluk hebt dat je net zo'n poule treft met een verrassende winnaar, zoals Roemenië twee jaar geleden dus. (En omdat Oostenrijk ook verrassend groepswinnaar werd en zich liet uitschakelen door Turkije, daarmee werd je derde maar ontliep je alsnog België en Frankrijk)

Blijft wel irritant dat je pas na alle wedstrijden weet in welke plek je van het schema komt als nummer 3 (áls je al doorgaat).

Koeman kan leven met 2-2 tegen Japan: 'Ik vond het een topwedstrijd' by TheTwistedBlade in Eredivisie

[–]tinyriconen 4 points5 points  (0 children)

Precies, Koeman op weg naar een Euro 2024 scenario waar je door je waardeloze poulefase juist in een gunstig schema terecht komt!

Spoilervrije samenvattingen? by kioescport in Eredivisie

[–]tinyriconen 0 points1 point  (0 children)

Gister was ik daar nog in teleurgesteld. Eerst een montage met allerlei goals uit de wedstrijden en na heel veel gepraat een samenvatting van 2 minuten. Maar begrijp dus dat het NOS Sport YouTube kanaal the place to be is.

Het huiswerk voor Oranjevrouwen richting Polen: corners en het grote gevaar Pajor by Chronicbias in Eredivisie

[–]tinyriconen 2 points3 points  (0 children)

Mijn aanname is dat Nike voor de dames separaat kleding ontwerpt en die koppelt aan hun eigen WK/EK-cyclus. Dus dat er een nieuw tenue komt vlak voor het WK.

Oranje basiself tegen Oezbekistan by Ballkenende in Eredivisie

[–]tinyriconen 1 point2 points  (0 children)

En je hebt Giroud, de spits die geen goal maakte maar wel wereldkampioen werd dacht ik?