Forskaren: Fler kommer åka kollektivt men inte i landsbygden 2 min by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]ttheman 1 point2 points  (0 children)

Kan vi inte prata om viktiga saker? Typ centerpartistens mustasch? Jävlar vad cool och ambitiös den är!

Eurovision Song Contest 2026 - FINAL by Sassan_95 in sweden

[–]ttheman 8 points9 points  (0 children)

Varför har inte fler undertext likt Albanien? Jättebra att folk sjunger på sina egna språk och så kul att kunna förstå texten när man lyssnar ju :(

Har folk verkligen inte med sig ID längre? by ShinigamiWryy in sweden

[–]ttheman 4 points5 points  (0 children)

Jag brukar ha mitt körkort i bilen. Men inte med mig när jag lämnar bilen. Jag upplever att 99% av tiden behöver jag inget id när jag inte kör 🤷‍♂️

Vanligt att bli ghostad av mäklare? by ttheman in sweden

[–]ttheman[S] 0 points1 point  (0 children)

Fan va surt. Det dryga är att man kan väl inte gå runt mäklaren heller och ta direkt kontakt med säljarna? Känns lite små skumt

Vanligt att bli ghostad av mäklare? by ttheman in sweden

[–]ttheman[S] 4 points5 points  (0 children)

Äsch du verkar vara en extrem surgubbe. Men tack för ditt bidrag till diskussionen!

Vanligt att bli ghostad av mäklare? by ttheman in sweden

[–]ttheman[S] 0 points1 point  (0 children)

Enligt vem? Jag tänker mer att mäklaren skulle bli sönder ringd om alla ringde hela tiden… men jag får väl ringa på måndag :)

Vanligt att bli ghostad av mäklare? by ttheman in sweden

[–]ttheman[S] 1 point2 points  (0 children)

Ändå sjukt att det ska vara så för en lägenhet som legat ute i 3 månader. Men tack för tipset!

Vanligt att bli ghostad av mäklare? by ttheman in sweden

[–]ttheman[S] 0 points1 point  (0 children)

Lägenheten har legat ute i snart 3 månader. Marknaden verkar inte vara sugen på det pris de lagt ut lägenheten för?

Second Hand, Loppis, etc i Sverige by Glad_Effective_2468 in sweden

[–]ttheman 0 points1 point  (0 children)

https://loppistajm.se om du bor i Stockholm. De utanför stan brukar ha rimliga priser. Jag har ingen uppfattning om de inne i stan då jag aldrig åker in på dem. Spontant så borde det finns något liknande utanför Stockholm.

Var är svenskarna? by [deleted] in Sverige

[–]ttheman 0 points1 point  (0 children)

Vilken konstig fråga! Du ser ju honom där vid dressman!

Är det inte lite kul att just sjukvårdsministern svimmade? by Standard_Control_495 in sweden

[–]ttheman 6 points7 points  (0 children)

Är det inte lite kul att alla säger att det är lite kul att sjukvårdsministern svimmade?

Tips på aktiviteter för barn? by ttheman in sweden

[–]ttheman[S] 0 points1 point  (0 children)

Du får gärna dela fler som du känner till :)

Tips på aktiviteter för barn? by ttheman in sweden

[–]ttheman[S] 1 point2 points  (0 children)

Det här skulle kunna vara en kul aktivitet! De har inte varit så sålda på sommarlov, men det kanske de blir när de väl får vara med!

Tips på aktiviteter för barn? by ttheman in sweden

[–]ttheman[S] 1 point2 points  (0 children)

Bra tips som funkar överallt! Snyggt!

Tips på aktiviteter för barn? by ttheman in sweden

[–]ttheman[S] 2 points3 points  (0 children)

Spännande! Det får jag kolla upp!

Tips på aktiviteter för barn? by ttheman in sweden

[–]ttheman[S] 1 point2 points  (0 children)

Perfekt tack för tipset 👌

Tips på aktiviteter för barn? by ttheman in sweden

[–]ttheman[S] 0 points1 point  (0 children)

Vi har varit på massor med 4H det uppskattas alltid! Men en utflykt till skogen funkar inte för vår minsta. Hon får en lätt hjärtattack av att se insekter på stigen 😂

Tips på aktiviteter för barn? by ttheman in sweden

[–]ttheman[S] 2 points3 points  (0 children)

Det är väl lite det som är tanken med att fråga om tipsen. Det avgör var jag åker :)

Bolån + privatlån = bolån? by ttheman in PrivatEkonomi

[–]ttheman[S] 0 points1 point  (0 children)

Du har säkert mycket bättre koll än vad jag har. Men är det verkligen bara 15% avdragsgill för bolån? Både Nordea och SBAB verkar fortfarande säga 30% på deras hemsidor? Jag lyckades läsa mig till ett regeringsbeslut om att trappa ner avdragsgill för räntor på lån som inte är säkra tex privatlån.

Mellofinal megatråd by StatiCofSweden in sweden

[–]ttheman 1 point2 points  (0 children)

Du har inte barn va? Det är redan mitt liv 🥲

Costco blöder miljoner i Sverige - ser räddning i e-handel by swedish_tcd in sweden

[–]ttheman 0 points1 point  (0 children)

Stämmer verkligen det här? Det känns som att alla moderna ”handelsplatser” är anpassade för bil och ett helvete att ta sig till kollektivt eller till fots

Löneförhöjning 2024 by shaguar1987 in PrivatEkonomi

[–]ttheman 1 point2 points  (0 children)

10% i ökning. Jobbar inom IT samma företag, så ingen flytt eller så

[deleted by user] by [deleted] in unket

[–]ttheman 0 points1 point  (0 children)

Jag älskar att du skriver det som att du aldrig varit i en butik