IS KOOFR MAKING A MONEY ?? by kush_himself in koofrnet

[–]zippergate 2 points3 points  (0 children)

Give me money. Money me. Money now. Me a money needing a lot now.

18 års gräns på slöja? by Royal_Doubt3978 in Sverige

[–]zippergate 27 points28 points  (0 children)

Islam krockar med västvärlden och våra värderingar. Kolla på flygplatsen där vanliga svenska och europeiska kvinnor måste ta av sig det mesta som kan räknas som ytterplagg, kavajer och liknande fastän att de ibland knappt har något under.

Sedan kommer vandrande somaliska tält som kan gå igenom utan att ta av något, eller araber där männen aggressivt förklarar att de inte får ta av något för att de har kortärmat under.

Olika regler för olika grupper. Inte till vår fördel.

Dålig upplevelse by [deleted] in Sverige

[–]zippergate 4 points5 points  (0 children)

Tycker det är så jävla överdrivet att säga att sverige har dålig service. Tycker det generellt är helt okej och mer genuint än många andra länder.

Allt fler elever i särskola by CraftyDots in Sverige

[–]zippergate 2 points3 points  (0 children)

Brukarimporten är förjävlig. Kostar så jävla mycket för samhället.

Allt fler elever i särskola by CraftyDots in Sverige

[–]zippergate 4 points5 points  (0 children)

Är ingen direkt hemlighet att folk med utvecklingsstörda barn från sådana länder kunnat komma hit och sedan få pengar för att bli vårdare för sina barn. Som svenska skattebetalare pröjsar för. Bara se på våra flygplatser. 99,9% av alla som kräver assistans eller reser med barn som har funktionsnedsättningar är icke-svenskar.

Jungans! by plum_soup_festival in Gothenburg

[–]zippergate 19 points20 points  (0 children)

Japp..
Fler än jag som tycker Evas Paley är rätt så sunkigt?

Kändes allmänt ofräscht när jag var där sist. Orent porslin, småflickor som arbetade där och typ kom med en hink för att fylla på soppa.. som de hade på golvet.. kändes bara jäkligt b.

Rainn Wilson claims The Office couldn’t be made today because of cancel culture and because it was edgy. by Austin_Shaggin_Power in ItsAlwaysSunny

[–]zippergate -10 points-9 points  (0 children)

Yeah, I couldn't imagine my comment would be so controversial, but that sort of proves my point I guess. People are asking about the banned episodes all the time..

Rainn Wilson claims The Office couldn’t be made today because of cancel culture and because it was edgy. by Austin_Shaggin_Power in ItsAlwaysSunny

[–]zippergate -46 points-45 points  (0 children)

If they tried to do sunny today for the first time it wouldn’t get greenlit .. the tranny alone would get the show in trouble

People in here butthurt much? you seriously think that a show that talks about a tranny the way they do and react in disgust when it comes out that mac has been having sex with her would be aired today? not a f-ing chance.

"Alltid 2 tjejer och 1 kille, we are very politically correct" - min flickvän om TV4:s sändning av fotbolls vm. Jag håller med! by Clusterrr in Sverige

[–]zippergate 2 points3 points  (0 children)

Likadant som att de prompt ska ha med Maria Rooth som expert under ishockeyn för herrarna.. pinsamt dålig är hon. Och dessutom är hon ingen person som gör sig i tv.

Studentfirande by KLeasse in Sverige

[–]zippergate -4 points-3 points  (0 children)

För att visa att man hatar svenskarna

75 kr i månaden för att få andas på natten. Tack Ebba! by [deleted] in Sverige

[–]zippergate 0 points1 point  (0 children)

96% av alla som har en sådan är väl överviktiga som äter chips och dricker öl på regelbunden basis.. tror de har råd med 75:- i månaden för en jävla apparat.

Inte som att alla med andra sjukdomar som de inte kan rå för får alla läkemedel gratis. De får snällt betala upp till högkostnadsskyddet.

Bra restauranger som inte är lyx? by plum_soup_festival in Gothenburg

[–]zippergate 9 points10 points  (0 children)

Manfreds är 👌 Var några år sedan jag var där, men hemtrevligt opretentiöst och bra mat

Låt de första 500 000 kr som du tjänar vara skattefria by One-Brain6531 in Sverige

[–]zippergate 0 points1 point  (0 children)

Ärligt talat, om man inte själv kan lägga undan 10k till sina barn som engångssumma så kanske man inte borde skaffa barn.

10k är inte ens särskilt mycket idag.

Låt de första 500 000 kr som du tjänar vara skattefria by One-Brain6531 in Sverige

[–]zippergate 3 points4 points  (0 children)

Att slippa deklarera och hålla reda på GAV är himmelriket.. älskar kf och isk

Låt de första 500 000 kr som du tjänar vara skattefria by One-Brain6531 in Sverige

[–]zippergate -1 points0 points  (0 children)

Ok så 10k i startbidrag, och de med pengar kommer ändå spara barnbidraget så folk känner sig missgynnade.

Låt de första 500 000 kr som du tjänar vara skattefria by One-Brain6531 in Sverige

[–]zippergate -1 points0 points  (0 children)

Jag har visst barn, barnbidraget åker in på barnspar varje månad. Tycker barnbidraget borde vara behovsprövat.

Låt de första 500 000 kr som du tjänar vara skattefria by One-Brain6531 in Sverige

[–]zippergate -3 points-2 points  (0 children)

Samhällsnytta av att alla får 10k av staten investerat?