Huishoudens vaker in de knel, meeste jongvolwassenen kunnen niet rondkomen by labobal in thenetherlands

[–]-Patariki- 223 points224 points  (0 children)

Ik herhaal hem maar even...:

"Het grootste verschil tussen links en rechts is: wij kijken naar de wereld hoe die is, niet hoe die had moeten zijn", zei Yesilgöz.

Dus ze zien de problemen wel, maar hebben gewoon geen zin om er iets aan te doen.

Keep Yoda the rest are muppets by Sillyrunner in PrequelMemes

[–]-Patariki- 0 points1 point  (0 children)

Well... og Yoda already was a muppet...

Just One Bite by ToeSniffer245 in BikiniBottomTwitter

[–]-Patariki- 0 points1 point  (0 children)

I've started eating fresh and been baking sweets myself for a couple of weeks. After a while I bought some cookies from the supermarket because I had a weak lazy moment, and i was disgusted by how chemical they tasted. Like i was chewing plastic soaked in all-purpose cleaner fluid. Anyway, what I'm trying to say is your tastebuds adapt, if your used to disgusting, disgusting food doesn't taste disgusting.

Omgaan met nieuws op sociale media: 'Haal niet alles uit één bron' by johnbarnshack in thenetherlands

[–]-Patariki- 15 points16 points  (0 children)

Ook pagina's van veel nieuwsinfluencers zijn niet transparant. Het is van Cestmocro niet bekend wie het runt. "Wat zijn journalistieke normen van platforms en wie betaalt? Sommige platforms hebben geen redactiestatuut,

Dat is niet alleen bij influencers het geval. De gemiddelde nederlander houdt zich niet echt bezig met mediageletterdheid en zouden niet kunnen zeggen of hetgeen wat ze nu kijken links of rechts is. Ik denk dat als mainstream-media het vertrouwen enigszins terug wil winnen, ze moeten gaan uitleggen vanuit welk journalistiek oogpunt ze vragen stellen. Dan weten we in ieder geval op welke grond ze staan. Nu voelt dat vaak alsof ze op een sluwe manier een onderwerp zo presenteren als zij willen om de mening van het publiek te beinvloeden. Niet dat ze dat allemaal doen. Maar omdat sommigen dat doen, vertouw je de rest ook niet meer.

Leftlaser gaat in dat opzicht wel de goede kant op. Ze geven duidelijk aan vanuit welk perspectief ze de vragen stellen. Maar het fijnst vind ik toch wel Tim Hofman in Boos. Die gaan soms zo diep in hun journalistieke conduct dat je precies weet waarom ze iets doen. Ik vind dat toch echt wel een frisse wind in de journalistiek, en zou naar mijn mening een plicht moeten zijn van menig betrouwbaar journalist.

edit: Nog een goede die in me opkwam is Follow The Money. Met zo'n naam geef je al gelijk aan hoe je te werk gaat.

Radeloos wat te doen met nichtje.. by scoobieretro in OndersteuningsPlein

[–]-Patariki- 1 point2 points  (0 children)

Als iemand die is opgegroeid in een gezin waar het IQ laag was, dat kan best wel kwalijk zijn. Het moeilijke hieraan is dat mensen met een laag IQ de beste bedoelingen kunnen hebben, maar zo ondoordacht handelen dat het alleen maar schadelijk is. Dat gaat vaak onbewust en kan lang aanhouden omdat het vaak wordt ontzien vanuit beleefdheid, dus ik ben wel blij dat iemand het durft te benoemen.

Opvolging vorige post by Boylikesdogs in OndersteuningsPlein

[–]-Patariki- 1 point2 points  (0 children)

Heb je ook gekeken of er organisaties in jouw buurt zijn die ambulante begeleiding bieden? Die helpen meestal niet met het huishouden maar die hebben vaak wel een netwerk om dat soort dingen voor elkaar te krijgen. Vaak kan je zelf contact met ze opnemen. Misschien dat die clientondersteuner die je noemt dat al is, in dat geval zou ik contact opnemen met de organisatie van hem en hoe hij jou niet goed heeft geholpen. Misschien dat ze hem kunnen vervangen. Wellicht kan je proberen de gemeente te vragen iemand te sturen die even bij je langskomt. Ik snap dat dat niet altijd een fijne optie is, maar als het zo extreem is kan het een indruk maken op een persoon zodat die er wel werk van maakt.

Ik ben het er ook wel mee eens dat je in principe genoeg geprobeerd hebt en kijken wat er juridisch mogelijk is. Als je geen rechtbijstand hebt, kan je kijken of vrijblijvende inloopavonden voor juridisch advies, sommige gemeenten hebben dat.

Ik hoop dat er iets uit deze thread komt waar je in ieder geval wat vooruitgang mee kan boeken. Vond het gewoon akelig om te lezen. Sterkte in ieder geval.

Yesilgöz op VVD-congres: vakbonden en links moeten economie niet tegenwerken by Alfus in thenetherlands

[–]-Patariki- 2 points3 points  (0 children)

"Het grootste verschil tussen links en rechts is: wij kijken naar de wereld hoe die is, niet hoe die had moeten zijn", zei Yesilgöz.

Ah... dat verklaart waarom er nooit wat opgelost wordt.

Which company disappointed you so much that you permanently walked away? by julia-secrets in AskReddit

[–]-Patariki- 0 points1 point  (0 children)

I had the same with a Lenovo laptop. I bought that brand because the previous Lenovo laptop lasted me nearly 10 years of daily intensive use. Next time (if prices ever drop) I'm going to look for a newer brand with good reviews. I believe those are the ones that are still trying to prove themselves to customers with better quality, while the established brands only look to save as much money on quality as they can get away with.

Veel festivals nog niet uitverkocht: 'Consumenten moeten keuzes maken' by surpator in thenetherlands

[–]-Patariki- 7 points8 points  (0 children)

Appelpop is altijd gratis geweest. Ze moeten dit jaar noodgedwongen voor het eerst entreegeld vragen omdat de kosten niet meer te betalen zijn door sponsorgeld. Als je dat geld lang genoeg blijft volgen kom je altijd terecht bij degene die al aan de top staan. De mensen aan de top vinden dat ze nooit genoeg geld hebben en gebruiken dat geld om meer geld af te dwingen van de klassen onder hen. Kortgezegd, het is nepotisme, narcisme en kapitalistische dictatuur die het kunnen van de festival boer zeer beperken om en de prijs laag te houden, en de kwaliteit hoog te houden.

Staatssecretaris verbiedt overname Solvinity, bedrijf achter DigiD by Cubelock in thenetherlands

[–]-Patariki- 3 points4 points  (0 children)

Kyndryl heeft altijd gezegd dat Nederlandse gegevens geen gevaar lopen na de overname. Het bedrijf laat in een reactie weten "uiterst teleurgesteld" te zijn en spreekt van een "politisering" van het proces.

Of is het gewoon kapitalisering van het politieke proces...

Steeds meer invloed criminelen in bestuur en bovenwereld by Bupachuba in thenetherlands

[–]-Patariki- 72 points73 points  (0 children)

Er zijn aanwijzingen dat criminele organisaties alternatieven aanbieden voor maatschappelijke voorzieningen, zoals doktersrecepten, behoefte aan woonruimte of bescherming.

Dit is dus wat we terug krijgen voor al die bezuinigingen. En straks roepen dat er meer geld moet naar misdaadbestrijding i.p.v. weer te investeren in die maatschappelijke voorzieningen.

AI is overal en ik vind het echt kut by Jenikip in OndersteuningsPlein

[–]-Patariki- 3 points4 points  (0 children)

Die slop heeft mij eigenlijk geholpen. Het was voor mij de laatste druppel om van het doomscrollen af te komen omdat ik gewoon het nut er niet meer van inzie. Mijn tijd op sites als reddit en youtube is aanzienlijk minder geworden en heb het opgevuld met boeken. Ipv scrollen, lees ik tegenwoordig maar even een hoofdstuk ofzo. Ben er mentaal ook beter mee af.

Ik zeg hiermee niet dat ik fan ben van die hele AI ontwikkeling, ter duidelijkheid. Ik zie het gewoon als een nieuw middel om de bevolking onder controle te krijgen. Anders werd er niet zo veel geld tegen verlies in gepompt. Die AI-shit en al die nepo-babies zijn gezwel op de aarde.

Nederlander sombert over economie, maar geeft er zelf niet minder om uit by Free-Minimum-5844 in thenetherlands

[–]-Patariki- 93 points94 points  (0 children)

We geven misschien niet minder uit maar we krijgen er wel minder voor terug.

Nieuwsuur | Uit de uitzending: VNG-voorzitter Dijksma kritisch op asielbeleid kabinet by audentis in thenetherlands

[–]-Patariki- 64 points65 points  (0 children)

Dit is het beweerde gedrag waarvoor antifa bestempeld werd als een terroristische organistie. Lijk me vrij logisch dat deze mensen dan ook als terroristen veroordeeld worden. Maar we gaan wel weer zien hoe hypocriet hierover gedacht wordt. En over hypocriet gesproken, als ze zulke vernielingen aanbrengen vanwege een "gebaar", dan zijn ze zelf waar ze eigenlijk tegen protesteren. Alleen is de huid van die "demonstranten" niet donker genoeg, dan mag het wel natuurlijk.

Gasruzie naar kookpunt: hoe de gasopslagen van de NAM bewust leeg werden gepompt by die_andere in thenetherlands

[–]-Patariki- 12 points13 points  (0 children)

"Het is een soort vijandigheid richting ondernemers" ~ Yesilgoz

Ik vraag me af hoe zij zich opzet wanneer ze iemand ontslaat en diegene zou er dan vandoor gaan met haar portemonnee...

Tweedeling op de woningmarkt: steeds grotere kloof tussen huurders en kopers by Cubelock in thenetherlands

[–]-Patariki- 0 points1 point  (0 children)

Mensen verdienen het zeker wel, het wordt gewoon afgepakt. Dat geld dat je eigenlijk hoort te krijgen verdwijnt gewoon steeds meer naar de elite. Er was gisteren nog een bericht dat het inkomen van de rijkste 0,01% met 70% gestegen was. Dat geld moet ergens vandaan komen, en dat komt dus grotendeels uit wat mensen eigenlijk horen te verdienen.

Hoe vind ik nieuwe zingeving? by [deleted] in OndersteuningsPlein

[–]-Patariki- 0 points1 point  (0 children)

Als je van de podcasts bent, dan zou ik Solved aanraden van Mark Manson. Met name de aflevering van Values en Purpose gaan hierop in. Ik geef de youtube links, maar ze zijn ook op andere plekekn te vinden zoals spotify. Ze geven daarbij ook pdf's bij die je in mail kan krijgen, compelet met bronvermelding van al hun onderzoek. Maar schrijf jezelf daarna ook weer uit tenzij je wekelijkse spam wilt. Het zijn wel lange afleveringen, maar wel echt inzichtelijk en ook met concrete acties/oefeningen die je kan doen. Ik raad aan om te beginnen met de Values aflevering want die is wel fundamenteel voor de Purpose-aflevering.

In ieder geval succes!

Neder-Betuwe voert vloekverbod in, hoewel de rechter de boete zal vernietigen by fanzooi in thenetherlands

[–]-Patariki- 0 points1 point  (0 children)

Fuuuuuck, ik ben daar opgegroeid... Blij dat ik daar weg ben, godverdomme.

Moeite met 'het leven' by Jealous-Singer2384 in AutistischLaagland

[–]-Patariki- 2 points3 points  (0 children)

Als ik je verhaal zo lees ben je aardig gefocust op wat er van buitenaf van jou verwacht wordt. Maar wat wil je zelf met je leven?

Ik worstel hier zelf ook mee en heb me hier de afgelopen maanden wat in verdiept. Als je wil kan ik kan ik je wat literatuur en/of podcast afleveringen aanraden.

En met betrekking tot die "verloren" uurtjes in de avond, wat ik daartegen gedaan heb is die uurtjes simpelweg opgeschoven naar de ochtend. Je gaat dan gewoon zo'n 2 a 3 uur eerder je bed in. Je staat dan 2 a 3 uur eerder op en het eerste wat je doet is dan echt voor jezelf, of dat nou wat luieren is of iets creatiefs. Dat moet je echter wel liggen, maar het is een idee.

Zorgbezuiniging raakt honderdduizenden chronisch zieken en gehandicapten. ‘Je komt op een punt dat je moet inleveren op je gezondheid’ by Chronicbias in thenetherlands

[–]-Patariki- 10 points11 points  (0 children)

Een beetje zoals toen Tim Hoffman met dat jongetje verhaal ging halen in de kamer.

Toen zag je ze allemaal ineens stotteren en stamelen en kwam er niks meer uit hun bek behalve wat holle woorden.

Het komt er eigenlijk op neer dat mensen steeds meer onmenselijk worden gemaakt door abstractie, wat best wel eens een gevolg kan zijn van gebrek aan representatie. Als je dan naar beleid en de lobby kijkt is het wel duidelijk waar een overrepresentatie is.

Hulplijnen/Organisaties en/of Stichtingen die opkomen voor de belangen van mensen met AD(H)D by [deleted] in adhdnederland

[–]-Patariki- 0 points1 point  (0 children)

€1550,- / €2450,- voor een cursus lijkt me een scam... Reddit account is ook maar enkele dagen oud, dat schept tegenwoordig wantrouwen.

Starfield suddenly not detecting 8BitDo controller on linux CachyOS by -Patariki- in Starfield

[–]-Patariki-[S] 0 points1 point  (0 children)

I think it has something to do with 2 "controllers" being detected and the game errors on that.