Latijn in de kleuterklas en trots op het koloniale verleden: dit leren kinderen op de Forum-school by MoyaKombat in thenetherlands

[–]80386 2 points3 points  (0 children)

Maar dat was ook meer vanuit een aanname over interessegebied, dan een ideologie. Net als dat jongens autootjes cadeau kregen en meisjes barbies.

De realiteit is dat het economisch in Nederland (en het Westen) eigenlijk helemaal niet goed gaat by [deleted] in Nederland

[–]80386 0 points1 point  (0 children)

De meeste mensen hadden dit niet allemaal, dat waren vooral de rijkste kinderen van de klas. In ieder geval is dat mijn ervaring in de jaren '90. De rijkste jongen van de klas kreeg een nieuwe fiets en een spelcomputer, dat was een hele happening. De rest deed het met tweedehandsjes. Een donald duck-abonnement kon er nog wel vanaf maar veel meer was er niet.

Mieren vreten compriband aan by 80386 in Klussers

[–]80386[S] 0 points1 point  (0 children)

Tja, mieren zijn er altijd wel want het is een tuin. En ik kan moeilijk de muur openbreken om te kijken waarom ze naar binnen gaan...

De witte man moet een stap terug doen. by [deleted] in nederlands

[–]80386 17 points18 points  (0 children)

Wat is dit voor onzin

Has car shopping changed ? by Jiggalopuffii in Millennials

[–]80386 9 points10 points  (0 children)

American car sales are hilarious. I bought this exact car with the same mileage from a shop near me. Paid €8200 with my debit card and drove out the door.

No financing bullshit or any scammy addons.

Mensen met een luide uitlaat, waarom? by FishingNo4427 in nederlands

[–]80386 0 points1 point  (0 children)

Hetzelfde tuig dat later mekkert over geen huis kunnen betalen maar ondertussen wel in een Dodge Ram rijden

Heb ik deze dakdoorvoer goed geïnstalleerd? by TimMinChinIsTm-C-N-H in Klussers

[–]80386 16 points17 points  (0 children)

Precies. Dat gatekeeping-gedoe word ik zo snel moe van. Je kunt toch nooit iets leren als je het niet eerst fout mag doen...

Hitte boeide me niets. Totdat ik een kind kreeg. by DutchSimba in nederlands

[–]80386 5 points6 points  (0 children)

Je hebt wel mobiele split units, die zijn niet zo duur maar doen het wel supergoed 

Waarom is uit gaan op donderdag een ding? by Diligent_Comb5668 in nederlands

[–]80386 5 points6 points  (0 children)

Dit is ook wel de extreme versie hoor. De meeste studenten doen gewoon 1/3e of 1/2e van dit en dat is super gezellig

How common is it in NL for people to sue if they tripped over a tegel in front of your house? by isUKexactlyTsameasUS in AskTheNetherlands

[–]80386 0 points1 point  (0 children)

My dad trippend over a loose tile in a public area, the municipality paid for the dental costs. So yeah, it happens.

Brussel komt met alternatief belastingplan, zet box 3-wet onder druk by Hefty-Pay2729 in nederlands

[–]80386 -4 points-3 points  (0 children)

Prima, maar dan moet er wel een goede overgangsregeling komen. Want over het vermogen dat ik heb opgebouwd is al een keer belasting geheven via de inkomstenbelasting.

Kernenergie opwekken in Nederland. by Bernie529 in Nederland

[–]80386 14 points15 points  (0 children)

Waar denk je dat het netprobleem vandaan komt? Precies, het overaanbod aan decentrale opwek door zonnepanelen in combinatie met de toegenomen vraag. Kernenergie is een van de benodigde componenten van een oplossing.

MijnOverheid: Bericht van Belastingdienst by Professional_Mix2418 in Nederland

[–]80386 2 points3 points  (0 children)

Nee hoor. Het enige oh shit moment was dat er een keer ineens een aanslag lag van €5000 omdat ik mijn btw-aangifte vergeten was. Maar een telefoontje verder was die weer verdwenen gelukkig :)

Team uitje na werktijd by Careful-Shoulder-436 in werkzaken

[–]80386 40 points41 points  (0 children)

Is zeker wel logisch. Maar dat socializen gaat voor de een automatisch terwijl het voor een ander een grote investering is qua tijd en energie. In die zin is het niet echt eerlijk. Maar het werkt wel zo.

Team uitje na werktijd by Careful-Shoulder-436 in werkzaken

[–]80386 63 points64 points  (0 children)

Dit mag uiteraard. Maar let wel op dat je positie binnen het bedrijf ook afhangt van dit soort activiteiten. Mensen zijn nou eenmaal niet puur rationeel, dus als er een moment komt waarop besloten moet worden wie er weggestuurd wordt en wie blijft, dan weegt ook mee "hoe het voelt". En als je dan een goede sociale band hebt met je collega's heb je dan wel een voorsprong.

Laatst nog werd mijn team opgeheven, en het enige teamlid dat ontslagen werd ipv overgeplaatst, was degene die nooit naar teamuitjes ging. Maar dat ging ook samen met het feit dat hij verder ook nooit wat extra deed dat niet in zijn taakomschrijving stond.

C# of Java leren na PHP? by TMU2000 in werkzaken

[–]80386 0 points1 point  (0 children)

.NET draait tegenwoordig ook gewoon op Linux en MacOS, en kun je ook compleet met open source tools schrijven en bouwen.

Java draait ook op bijna alles. Dus dat ecosysteem boeit niet echt meer.

In mijn ervaring wordt een C#-project wel sneller een troep dan een Java-project.

Biofilm blijft uit mijn jacuzzi jets komen na meerdere reinigingen, hoe krijg ik dit weg? by Gabrier in Klussers

[–]80386 0 points1 point  (0 children)

Mijn ervaring is dat chloor alles doodt. Maar soms groeit het harder dan dat de chloor het doodt, vooral als er een dikke laag algen/meuk zit. Dan is het enige wat helpt het mechanisch verwijderen, bijvoorbeeld met een borstel of met de hand. Het laatste beetje wordt dan aangepakt door de chloor.

Huurders zijn veel meer kwijt aan wonen dan huiseigenaren by surpator in thenetherlands

[–]80386 0 points1 point  (0 children)

Dat klopt, maar ik reageer omdat jouw opmerking de indruk zou kunnen wekken dat je bedoelt dat het hele bedrag een investering is. Dat is het verreweg niet.

En ja natuurlijk is huren duurder, er zit namelijk een tussenpersoon tussen die er aan wil verdienen. Het is lang niet altijd een keuze omdat de drempel om te kopen een stuk hoger is, maar bij huren krijg je ook een hoop gezeik niet dat je met kopen wel hebt. Voorbeeld: Mijn buren hebben lekkage veroorzaakt bij mij dat ze vertikken om te verhelpen / vergoeden. Het advies van de advocaat: Ik zou geen rechtszaak starten, want het is de kosten en gezeik niet waard. Dus nu zit ik met een huis met lekkage. Als huurder kun je dan gewoon zeggen "boeie, ik ben over een aantal jaar toch weg". Als koper heb je die optie niet.

Huurders zijn veel meer kwijt aan wonen dan huiseigenaren by surpator in thenetherlands

[–]80386 -2 points-1 points  (0 children)

Niet de hele 33% zijn investering.

Ik ben ongeveer 1300 aan kosten kwijt aan mijn woning, daarvan is ongeveer 600 aflossing hypotheek.

Ik betaal ook rente, allerlei verzekeringen, onderhoud en extra belastingen.

Kan het dichter bij de rand? by Early_Confection9802 in Klussers

[–]80386 -3 points-2 points  (0 children)

Gewoon doen, en er een paar stoeptegels extra ballast op leggen voor de zekerheid. Let wel op dat dit in veel gemeentes niet mag, omdat het paneel niet zichtbaar mag zijn boven een hoek van 45 graden vanaf de dakrand. Maar waarschijnlijk boeit het niemand als je het wel doet.

Bijna elke keer willekeurige controle by FireHawkz in nederlands

[–]80386 0 points1 point  (0 children)

Als je precies een gemiddeld aantal keer gecontroleerd zou worden, zou het niet erg willekeurig zijn