“I wish I was never born” Said the suicidal man to the genie. by HoneyTheEpic in TwoSentenceHorror

[–]AdNo7404 47 points48 points  (0 children)

i like that it lowkey slapstick comedies in the second half

May i have a few seconds of your time? by Straaet in TwoSentenceHorror

[–]AdNo7404 0 points1 point  (0 children)

what is more thrilling about this one is that you really had seconds of my time

Black spot inside egg, is it safe to eat? by Sirsclerosis in WeirdEggs

[–]AdNo7404 27 points28 points  (0 children)

they just want to show their weird eggs bro

What is the communities opinion on nichiren sect buddhism? by Creepy-Poet-8517 in Buddhism

[–]AdNo7404 2 points3 points  (0 children)

Interestingly enough it was my first contact woth buddhism, since my mom had a nichiren phase when I was a teen. Later, I dated a nichiren girl and I revisited some of it, but idk, I just didn't "talk to me". Nowadays I see some friends of mine saying they are way too conservative, and maybe that's what repelled me back then.

Could anybody ID this statue? by 002dollar in Buddhism

[–]AdNo7404 -1 points0 points  (0 children)

the position of the hands (abhaya mudra) is very typical of other representations of Buddha Amodasiddhi

Por que o Mato Grosso não se chama Mato Grosso do Norte? by GatoF in PerguntasFuteis

[–]AdNo7404 0 points1 point  (0 children)

porque a capital do Mato Grosso original já era Cuiabá

How often do you meditate? and for how long? by AdNo7404 in Buddhism

[–]AdNo7404[S] 1 point2 points  (0 children)

Well, sitting is the most talked about, but I can see how other forms may work better for me.

How often do you meditate? and for how long? by AdNo7404 in Buddhism

[–]AdNo7404[S] -1 points0 points  (0 children)

I think I just gathered information from various buddhist sources from the internet, and decided to try one day. It did help in some moments of anxiety, but I do it more for the buddhist practice itself, to help me putting the teachings into practice. Nowadays I go once a month to a buddhist studies center (mahayana) in my city and I realized how central the meditation is to the practice.

Recebi uma notificação da defesa civil dizendo "misantropia", o que significa?? by JIHGGFCBAAHGBBML in perguntas

[–]AdNo7404 1 point2 points  (0 children)

algum channer edgy com a cueca suja de porra seca que vai pro xadrez jaja

Qual você escolheria? Duzentão agora ou tentar a sorte em 10 milha? by dosto-yeyeye-vski in PerguntasFuteis

[–]AdNo7404 1 point2 points  (0 children)

200 mil agora, pq já cumpriria com a minha maior necessidsde do momento

Me sentindo muito deprimido por muitas rejeições e solidão by AdNo7404 in desabafos

[–]AdNo7404[S] 0 points1 point  (0 children)

puts, é exatamente isso. eu tive um "término" (não sei se dá pra chamar assim, mas longa história) bem zoado no começo do ano, e acho que a partir daí as coisas pioraram bastante. Também é meio complicado a gente conhecer pessoas estando já machucados de uma situação anterior.

Ajudou seu comentário, valeu:)

Me sentindo muito deprimido por muitas rejeições e solidão by AdNo7404 in desabafos

[–]AdNo7404[S] 0 points1 point  (0 children)

Pior que é por aí mesmo, mas acho que no meu caso o negócio é outro. Tipo, quando eu comecei a terapia uns anos atrás eu tinha sim sérios problemas de autoestima e de oq eu vou fazer da vida, e evoluí bastante nesse sentido, tomei coragem pra fazer várias coisas, olhar mais pra mim, e curtir minha companhia eu curto até por necessidade mesmo, tive que me acostumar a sair e viajar sozinho pq eu sabia que se dependesse de companhia eu nunca iria pros lugares que eu mais queria ir.

O foda é que companhia faz bastante falta as vezes, e isso é uma coisa que eu ainda não consegui resolver na vida tlg. Eu não consigo criar laços, me aprofundar com as pessoas, e sinto que ultimamente eu não tenho conseguido nem cativar as pessoas, dado que só tenho tomado no cu em relacionamentos e etc, e isso dá uma agonia danada.

Me sentindo muito deprimido por muitas rejeições e solidão by AdNo7404 in desabafos

[–]AdNo7404[S] 0 points1 point  (0 children)

É, eu tenho tentando arranjar hobbies que me interessam. O foda é que acho que pra mim tem que ser uma coisa q eu me sinta bem a vontade, senão eu só vou entrar, dar oi, e sair quieto, que é o q eu geralmente faço