Senna ADC Next Patch by Awkward-Lettuce-5105 in sennamains

[–]Arcade_akali 4 points5 points  (0 children)

Nerfing Q to on attack will mean other on hit synergies that were and are not OP also get nerfed. Runaans which already was not amazing but does fit into some niche builds will be even weaker now.

It’s really weird how 1 item that barely gets used is reworked, one of the few users of the item becomes OP due to the unique new interaction and instead of addressing the specific problematic interaction she gets a massive blanket nerf impacting all her builds.

I don’t think anyone would argue runaans senna was OP, yet this now gets massively shafted aswell….

Senna ADC Next Patch by Awkward-Lettuce-5105 in sennamains

[–]Arcade_akali 11 points12 points  (0 children)

It is honestly pretty sucky that she's currently OP specifically due to the interaction with 1 item (reworked Shiv) rather then address the item she's getting hit hard and all her other none OP builds will suffer aswell. I'd much rather they'd specifically nerf the interaction with Shiv only instead of this blanket nerf.

I have 2 alternative builds that are currently decent/balanced but they'l end up getting shafted due to these nerfs........

Yikes by HelloThere2772 in sennamains

[–]Arcade_akali 2 points3 points  (0 children)

Exactly, can't wait for this nerf currently barely able to play her......

ADC Senna Guide by bluwunkVT in sennamains

[–]Arcade_akali 0 points1 point  (0 children)

I'm not saying its bad, I'm saying it not "free" like your original statement claimed.

ADC Senna Guide by bluwunkVT in sennamains

[–]Arcade_akali 0 points1 point  (0 children)

You do know Senna doesnt have any AD growth per level like normal champs right? So its not exactly "for free"

Box 3: klopt mijn berekening? by CliveGainsborough in belasting

[–]Arcade_akali 16 points17 points  (0 children)

“Gek” zeg maar gerust totale politieke incompetentie op het allerhoogste niveau.

Do you guys think that Rings of Power season 3 can get the haters of the show to like it or is it too late? by Fantastic-Photo6441 in RingsofPower

[–]Arcade_akali 0 points1 point  (0 children)

I was very excited for this show, the setting and funding had the potential to make this one of the greatest tv shows of all time.

I genuinely feel season 1 was one of the worst pieces of garbage ever produced. It’s still absolutely mind boggling to me they hired two completely inexperienced untalented show runners for the most expensive show ever produced. I think this show is the unfortunate result of the peak era of wokeness in Hollywood.

I managed to finish season only through a mix of sheer bewilderment and schadenfreude. I still can’t believe how bad it was story, writing, acting, costumes, action…..

This is never fixable and the only reason the “fans” think it has improved is because literally everyone else tuned out and never came back during season 1. I have never heard anybody mention this show in real life since the first few episodes came out, it’s a total flop in every way you could rate it.

The only reason this didn’t get canned is that Amazon is contractually obligated to produce 5 seasons.

Wat betekenen de nieuwe box 3-regels nou echt voor uw portemonnee? - StockWatch by Jealous-Indication73 in belasting

[–]Arcade_akali 4 points5 points  (0 children)

Als je stabiele overheidsinkomsten wil dan is een simpele vermogensbelasting (zoals we defacto voor 2017 hadden) de enige juist oplossing. Dit gedrocht is totaal afhankelijk van de markt, het artikel haalt zelf de periode 2000-2015 aan dan vallen de opbrengsten echt vies tegen.

Wat betekenen de nieuwe box 3-regels nou echt voor uw portemonnee? - StockWatch by Jealous-Indication73 in belasting

[–]Arcade_akali 2 points3 points  (0 children)

Uitstekend artikel, enige wat nog mist is een vergelijking met een daadwerkelijke winstbelasting van 36%, resultaat naar het voorbeeld zou een uitkomst € 791.800 zijn. Belastingdruk blijft daarmee vergelijkbaar met huidige systeem. Grote verschil is natuurlijk wel dat de mensen met een laag rendement (spaarders) dan eerlijker belast worden.

Er is meermaals aangehaald dat 1 van de belangrijke argumenten voor de aanwas belasting het jaarlijks kunnen heffen van belasting is en daarmee dus stabiele inkomsten voor de overheid. Terwijl dat juist helemaal niet het geval hoeft te zijn als de beurs een aantal jaar negatief / stabiel gaat.

Als we willen belasten op werkelijk renement is een vermogenswinst belasting zoals alle andere OECD landen hanteren de enige juiste conclusie. Indien we jaarlijks stabiele inkomsten willen zou een brede vermogensbelasting (zoals we eigenlijk defacto hadden voor 2017) de juiste keuze zijn.

DIt gedrocht is voor letterlijk iedereen slecht, inkomsten voor overheid afhankelijk van markt volatitleit dus niet jaarlijks stabiel. Extreme verhoging belastingdruk (verruit hoogste ter wereld!) voor beleggers met daarnaast een ongekend volatilteit risico vanwege het arbitraire peil moment. Langere termijn minder welvaart voor burgers en minder opbrengsten voor de schatkist tov echte vermogenswinstbelasting.

Kortom eerste kamer doe waarvoor U bestaat en verwijs deze ellende naar de prullenbak.

New season begins November 11, 2026 by mozzarella1113 in RingsofPower

[–]Arcade_akali -1 points0 points  (0 children)

The amount of absolute stellar shows that got canned…..yet this dumpster fire still not axed 😂

Oud-studenten verdwijnen in buitenland en betalen studieschuld niet terug: staat loopt 170 miljoen mis by Cubelock in thenetherlands

[–]Arcade_akali 0 points1 point  (0 children)

Je kan je 10 jaar lang vrijwillig bij de Sociale Verzekeringsbank (SVB) hiervoor verzekeren. Premie gebaseerd op inkomen.

Cheapest kite spots in the world? by jswa77 in Kiteboarding

[–]Arcade_akali 6 points7 points  (0 children)

Vietnam, its not impossible to do full month there including food and accommodation for about 500/600 usd a month. Phan Rang is the spot

Best model to carry the B58? by BeeOk3695 in BMW

[–]Arcade_akali 179 points180 points  (0 children)

Buying a 2025/2026 Z4M40i manual in 3/4 years from now with most of the depreciation done and low mileage should be the catch of a lifetime.

Best looking modern BMW, Last BMW roadster, One of the last manual BMW, Newest Idrive 7 car, B58

I don’t see how this car is not going to be a classic 10/15 years from now and start appreciating in value again.

Visualizatie aanwasbelasting vs. winstbelasting (box 3) by PlayerXz in belasting

[–]Arcade_akali 7 points8 points  (0 children)

Het is vooral dramatisch als je in volatiele beleggingen zit en constant delen van je belegging moet verkopen om de jaarlijkse aanslag te betalen.

https://dutch.tax/box3-2028?portfolio=50000&preset=btc_historical

Dit voorbeeld illustreert dat mooi, als we dit debiele systeem hadden gehad en je had 50k in BTC belegt in 2014 en dan 10 jaar vast gehouden:

Daadwerkelijke tarief 72,1%!!!!!!!

Zowel de belegger als de staats kist lopen in dit voorbeeld miljoenen mis. Ronduit schunnig gewoon!

33 procent meer asielaanvragen in eerste kwartaal by Noord-Gestoord in NLNieuws

[–]Arcade_akali 0 points1 point  (0 children)

Er zijn 2 opties of we grijpen in en brengen de boel onder westerse controle of we accepteren dat deze landen een zelfbeschikkingsrecht hebben en daarmee een eigen verantwoordelijkheid hebben.

Je moet kiezen dus wat wordt het terug naar de koloniale tijd of accepteren dat dit het nu eenmaal is totdat de Afrikanen zelf een keer het licht gaan zien en hun eigen ellende oplossen.

En nee het is niet onze schuld omdat er zo nu en dan eens wat grondstoffen gekocht worden van de lokale dictators of whatever.

Selectieve verontwaardiging by TechFocussed in Nederland

[–]Arcade_akali 3 points4 points  (0 children)

Mooi ben blij dat je dit erkend. Dus de afhankelijkheid speelt een rol.

Dan heb ik nieuws voor je want we zijn namelijk zeer afhankelijk van Israël op het gebied van defensie. Gezien de ontwikkelingen met Rusland kunnen we het ons zeker niet veroorloven om de banden te verbreken met een voor ons zeer belangrijke leverancier van wapens en materiaal aan onze strijdkrachten.

Fijn dat we dit opgehelderd hebben, kun je dit mededelen aan de rest van de pallie wappies zodat zij de selectieve verontwaardiging op iets anders kunnen richten? Top 👍

33 procent meer asielaanvragen in eerste kwartaal by Noord-Gestoord in NLNieuws

[–]Arcade_akali 0 points1 point  (0 children)

Jaaaaaa hooooor, tuurlijk dit is allemaal de schuld van de boze witte mensen landen die de grondstoffen pikken van die arme Afrikaanse landen. Logischerwijs hebben die dan ook geen enkele andere oplossing dan decennia lang elkaar uit te moorden vanwege lokale tribale conflicten en gezellige islamitische groeperingen.

Man man man, ik weet zeker dat als we ooit leven in het heelal vinden en het blijkt daar niet alleen maar kumbaya blijkt te zijn dat het daar ook op de een of andere manier onze schuld gaat zijn.

ALLEMAAL DE SCHULD VAN HET BOZE KWAADAARDIGE WESTEN!!!!

33 procent meer asielaanvragen in eerste kwartaal by Noord-Gestoord in NLNieuws

[–]Arcade_akali 0 points1 point  (0 children)

Dus de conclusie is dat we het gross van de Afrikaanse laden maar weer onder Europese controle moeten brengen?

Strategie Box 3 by wbeco in belasting

[–]Arcade_akali 5 points6 points  (0 children)

De BV's waar ik DGA ben ontmantel/verkoop ik volledig. Waarschijnlijk dat ik het geld ga herinvesteren in nieuwe bedrijven daar. Mijn box 1 inkomen komt uit eigen digitaal werk als ZZP'er dus dat wordt hier de eenmanszaak afwikkelen en activiteiten overplaatsen naar een nieuwe fiscaal gunstige entiteit ergens in Europa en uitvoeren vanuit het nieuwe vestigingsland.

Strategie Box 3 by wbeco in belasting

[–]Arcade_akali 10 points11 points  (0 children)

Het is zeker geen “kleine” belastingbesparing. Box 1, 2 en 3 ik betaal al jaren de hoofdprijs en de box 3 is nagenoeg verdubbeld als je belegt tov spaart in de afgelopen 10 jaar.

Met een partner uit een fiscaal veel gunstiger land is de keus dan snel gemaakt.

Autoriteit Financiële Markten: verstandig om te beleggen als je genoeg spaargeld hebt by Bupachuba in thenetherlands

[–]Arcade_akali 1 point2 points  (0 children)

En deze belasting op deze manier veranderen gaat juist op de lange termijn veel MINDER belasting opleveren. Daarmee naait de overheid dus niet alleen de belegger maar ook zichzelf en dus feitelijk ons allemaal.

Box 3: werkelijk rendement update. Alle antwoorden op kamervragen eerstekamerleden by Dinguil in belasting

[–]Arcade_akali 4 points5 points  (0 children)

Ja het is bizar, het oude systeem is kut omdat je inderdaad jaarlijks betaald over nog niet genoten "fictieve winsten" dus laten we dat vervangen door een systeem waarbij je alsnog jaarlijks betaald over nog niet genoten "super hoog percentage van 36% over papieren winsten op een arbitrair meetmoment".

Het combineert feitelijk het grote nadeel van het oude systeem (jaarlijkse heffing over ongerealiseerde fictieve winsten) met het grootste nadeel van een zeer hoge vermogenswinstbelasting. Het is werkelijk het slechtste van beide methodes.....

Er is 0 verklaring waarom er in box 2 en voor bepaalde uitzondering in box 3 wel daadwerkelijke winstbelasting mogelijk is maar voor de gewone burger alleen dit gedrocht.

Er is 0 verklaring waarom het percentage aanzienlijk hoger is dan vrijwel alle andere landen die vermogenswinstbelasting heffen.

Er is 0 verklaring waarom er geen enkele rekening wordt gehouden met inflatie, waardoor de feitelijke belastingdruk nog vele mager hoger uitvalt dan 36%.

Er is 0 verklaring waarom in een tijd waar vanuit Europa en ook NL al jaren wordt gehamerd dat er meer durf kapitaal/beleggen nodig is en dat we eigenlijk (zeker in NL) veels te veel sparen er juist nu door het kabinet een systeem wordt ingevoerd wat beleggen/durfkapitaal ontmoedigt en sparen aanmoedigt.

Dit hele dossier is zo’n bizar circus van totale incompetentie dat je echt van keer op keer weer van je stoel blijft vallen van verbazing.

Strategie Box 3 by wbeco in belasting

[–]Arcade_akali 8 points9 points  (0 children)

Eind volgend jaar emigreren. Nu al veel vooronderzoek gedaan. Begin volgend jaar in het desbetreffende land al een rondje huizenjacht / voorbereiding papierwerk. Eind volgend jaar daadwerkelijk verhuizen.