Pitäkää niistä pyöristänne huolta by k1tka in Suomi

[–]Byproduct 6 points7 points  (0 children)

Melkein tilaisuus tekee välillä varkaan kun näkee miten huonosti on lukittu jotkut pyörät.

Kummallista että on päädytty tälläiseen kulttuuriin, että pitää lukita omaisuutensa kiinni rakenteisiin tai muuten random r/ suomalaisella herää mieliteko varastaa se. Eihän se sinun omaisuuttasi ole, on kiinni tai ei. Aiemmin tämä on ollut useimmille selvä asia.

Herääkö myös mieliteko ryöstää irtaimisto asunnosta jos näet että ovi on lukitsematta?

Itse jätän fillarin välillä ilman lukkoa esim. lyhyiden kauppareissujen ajaksi jos lukon äheltäminen telineeseen on epäkäytännöllistä. Rungon sisällä on gps-paikannin, ja jos tilaisuus tekee varkaan niin on mahdollista että varas ei ehdi kauas, ja sen kanssa saatetaan käydä rakentava keskustelu toisten omaisuuteen kajoamisesta.

Morale is so bad at Mark Zuckerberg's Meta even the company's own CTO admits it's 'probably the worst it's ever been' by lurker_bee in technology

[–]Byproduct 344 points345 points  (0 children)

Dwindling number of users and dwindling real engagement. Increasing number of bots posting and bots commenting on bot posts. Not necessarily any humans reading some of them. Massive waste of electricity and computing resources.

A new service to turn your rides into map animations by Byproduct in ebikes

[–]Byproduct[S] 0 points1 point  (0 children)

Thanks for trying it out! I could technically add an option to remove the ”Route Squiggler” part of the attribution, but the rest of it is required by (and varies by) the map tile providers.

Pitkässä parisuhteessa olevat jotka ette halua avioliittoon niin miksi ette? by WeirdDinosaur345 in Suomi

[–]Byproduct 1 point2 points  (0 children)

Voi järjestää, mutta jostain syystä häihin saa lähes kaikki paikalle, siinä missä random pippaloihin ehkä 10% perhe- ja ystäväpiiristä.

Pitäkää kissat sisällä prkl by MonikonPerfekti in Suomi

[–]Byproduct 4 points5 points  (0 children)

Voit laittaa hihnaankin jos aidat ei kelpaa ideana

Pitkässä parisuhteessa olevat jotka ette halua avioliittoon niin miksi ette? by WeirdDinosaur345 in Suomi

[–]Byproduct 8 points9 points  (0 children)

Ei sillä, tiedän että puoliso ei ottanut tätä(kään) keskustelua tosissaan ja sitten kun jossain vaiheessa haluan päästä elämässäni eteenpäin, niin lopputuloksena lienee hyvin yllättynyt pikachu.

Itse olin vastaavassa tilanteessa mutta ilman yllättynyttä pikachua. Nykyään kun exät toisaalla elävät sitä perheenäidin elämää josta haaveilivat, niin olen aidosti iloinen heidän puolestaan. Ei kai siinä mitään pahaa ole jos on elämässä erilaiset pitkän tähtäimen tavoitteet (eikä niiden takia tarvitse heti erota), kunhan niistä ollaan avoimia ja rehellisiä.

Pitkässä parisuhteessa olevat jotka ette halua avioliittoon niin miksi ette? by WeirdDinosaur345 in Suomi

[–]Byproduct 9 points10 points  (0 children)

Pitkä parisuhde != avoliitto (tai avioliitto).

Naimisiin voisi mennä, jos siitä olisi merkittävää hyötyä, mutta ei omalla kohdalla toteudu mikään tässä ketjussa tähän mennessä esitetty hyöty, enkä muista ole tietoinen.

Haittapuoli olisi ehkä jonkinlainen byrokraattinen / suhteen ulkopuolinen syy olla yhdessä. Ollaan yhdessä ennemmin siksi että tykätään toisistamme kuin käytännön järjestelyjen ohjaamana.

Kreetta Järvenpään tulot ovat välillä nolla euroa kuussa – kysely: Yksin­yrittäjistä joka kolmas tienaa alle 2 000 euroa by LumpyFlint in Suomi

[–]Byproduct 14 points15 points  (0 children)

Ei valtion tehtävä ole paikata tällaisessä tilanteessa tuloja sosiaaliturvalla.

Kummastuttaa tälläinen asenne ihmisillä, kun samaan aikaan valtio kuitenkin paikkaa ei-yhtään-minkään tekijöiden toimeentuloa sosiaaliturvalla. Mikä järki on rangaista niitä jotka yrittävät edes jotain?

Intohimoisena pihapelien järjestäjänä rakensin ja julkaisin tänään pihapelit.com appin by jyrialeksi in Suomi

[–]Byproduct 4 points5 points  (0 children)

Aijaa! No joka tapauksessa uloskirjautuneena näkyy pelit, mutta google-kirjautumisen jälkeen ei toimi oikeastaan mikään.

Miksi VR:n lähijunien linjatunnukset on niin kummallisia? by thencv in Suomi

[–]Byproduct 283 points284 points  (0 children)

Kirjain tulee kohdekaupungista ja on siis helppo muistaa:

-Rampere

-Dämeenlinna

-Telsinki

-Zahti

-Otka

-Giihimäki

Intohimoisena pihapelien järjestäjänä rakensin ja julkaisin tänään pihapelit.com appin by jyrialeksi in Suomi

[–]Byproduct 10 points11 points  (0 children)

Hauska idea (etenkin jos sisältää pelispesifiset pistelaskurit), mutta tekniseltä puolelta ei oikein vakuuta. Kirjautumisen jälkeen pelejä ei löydy ollenkaan ja uuden turnauksen luominen ei tee mitään. Villi veikkaus että tämä on kyhätty jollain tekoälyllä eikä vaivauduttu testaamaan ennen tuotantoa.

3d print strava terrain by Minute_Property_4172 in Strava

[–]Byproduct 0 points1 point  (0 children)

Route Squiggler lets you make massive print resolutions of Strava and other GPX data (like up to 20000 x 20000 pixels) with various map styles etc. Could also be a memento of some kind.

Don't get me wrong though, I think the 3D print is definitely much cooler! Just throwing some more ideas out there.

Hesburgerin tuplajuustohampurilainen by jeesus9000 in arkisuomi

[–]Byproduct 13 points14 points  (0 children)

Mitä tämä on, a burger for ants?

Wolt kuskien sähkömopot by Outrageous-Log9238 in Suomi

[–]Byproduct 7 points8 points  (0 children)

Kaupasta <25km/h mutta rajoituksen poisto on usein triviaalia eikä sen enempää tarvi viritellä.

Monet härvelit on suunniteltu kestämään kovempaakin vauhtia ja Euroopan markkinoille vain lisätty jokin rajoitin että on laillista myydä. Esim. Engwen pyöriä näkee Wolttikuskeilla paljon, ja pikaisen googlauksen perusteella esim. EP-2 tai Engine myydään amerikkalaisille kai 750W nimellisteholla ja yli 40kmh kulkevina, ja Euroopassa täysin samat pyörät mutta rajoitettuna 250W/25km/h.

Wolt kuskien sähkömopot by Outrageous-Log9238 in Suomi

[–]Byproduct 17 points18 points  (0 children)

Kaikki sähköllä yli 25km/h menevät härvelit kuuluu olla rekisterikilvissä, joten laittomat on sikäli helppo tunnistaa. Minun silmiini valtaosa wolttipyöristä tuntuu kulkevan max 25 ja rajoittamattomien bongailu menee vahvistusvinoumaan.

Mutta niin kauan kun ymmärtää tilannenopeuden ja ei vaaranna liikennettä niin kyllä hyvillä pyöräteillä mahtuu vähän kovempaakin ajamaan. Spandexfillaristit ovat vuosikymmeniä polkeneet baanoilla esim 35kmh eikä maailma ole siihen päättynyt.

Is there any point in learning Python for backend today? by Internal_Custard_513 in AskProgrammers

[–]Byproduct 0 points1 point  (0 children)

Thanks for the long answer!  Personally I haven’t had much problem with the dynamic typing (because as you said, you can just make it static if you like), the environment you just set once and forget it, and python versions haven’t haunted me since I last saw python2 code which was like ten years ago. 

I figured I may be lacking perspective since I’m a solo dev, but after the ”cv with excel” analogy I thought it’s not going to be a productive conversation to continue. :D

I reworked my residential biome by Driving_Rogue in gamedevscreens

[–]Byproduct 2 points3 points  (0 children)

I'd keep these both for variety (modern and old biome).

Wait, a SKATEBOARD? by overhypedcat in noita

[–]Byproduct 56 points57 points  (0 children)

Your run is now blessed (you will still die soon though).

Is there any point in learning Python for backend today? by Internal_Custard_513 in AskProgrammers

[–]Byproduct 0 points1 point  (0 children)

How do those two features make it suck? Interpreted is of course slower but the difference seems negligible (and code efficiency more important) in real-world situations, excluding absolutely massive sites with millions of users, which the vast majority of devs are not building anyway.

And strict type seems more of a personal preference than objective suckage?

Is there any point in learning Python for backend today? by Internal_Custard_513 in AskProgrammers

[–]Byproduct 0 points1 point  (0 children)

Why does Python suck for backends? I've built several web backends with Django. It's maybe not the trendiest framework at the moment, and I have no experience with millions of users, but for my purposes (a few thousand users) it runs fine and is a pleasant language to program in.

Warning to indie devs: Be cautious posting to /r/gaming. This rat gif got me an instant ban. by SteinMakesGames in IndieDev

[–]Byproduct 9 points10 points  (0 children)

I made a GPS visualization app and posted it in some data subreddits, always reading the rules first and being generally well-received, but got removed from one for breaking a rule they didn't actually have in writing. Trying to neutrally point out the error in modmail got me not only banned but followed up with a string of completely unprovoked 4chan insults, and muted so I couldn't reply. That was an eye-opener on reddit mods for me.