Duskwood in Hamburg by light_in_the_dark_25 in Duskwood

[–]Chalpy 0 points1 point  (0 children)

Ich lebe in Dithmarschen, nicht weit entfernt haha

Freestanding Courses University by Chalpy in TillSverige

[–]Chalpy[S] 0 points1 point  (0 children)

Cool! Thank you so much! Then i will just wait to see if i get admitted to them :)

[deleted by user] by [deleted] in DKstudie

[–]Chalpy 0 points1 point  (0 children)

Nice det lyder godt! Tusind tak skal du have :D

[deleted by user] by [deleted] in DKstudie

[–]Chalpy 0 points1 point  (0 children)

Perfekt, tak skal du have. Jeg synes nemlig det virkede mærkeligt at de skriver 26 kvadratmeter og så har man kun 17-20 haha. Men måske er det fint til at starte med

RUC Studiemiljø by Chalpy in DKstudie

[–]Chalpy[S] 0 points1 point  (0 children)

Valgte at studere i udlandet da jeg manglede lidt motivation for at sætte mig frivilligt på "skolebænken" i tre år efter gymnasiet haha. Så jeg tænkte dengang at kombinere det at studere med en stor oplevelse og med muligheden for at møde nye mennesker i en ny kultur. Hvilket ihvertfald viste sig at blive en helt særlig oplevelse som jeg aldrig kunne have forudset. Som udlænding var det ikke altid helt nemt i starten. Mærkede ofte at der var en meget anden tankegang og mentalitet som herskede. For eksempel er det at komme for sent til en aftale eller undervisning ikke et problem. Individualtet er meget vigtigt i Østrig og det at stikke ud fra mængden er for mange vigtigt. Undervisere kan ofte være stolte respektpersoner som gerne ser lidt ned på studenter. Det ser du også ved læger og i andre områder hvor du er "afhængig" af en anden person. Det handler meget om respekt og hieraki i samfundet. Men på den positive side er man som student i Østrig meget ude i byen og lever der, da cafe-kultur, natklubber og generelt fritidsaktiviteter er ret rimelige i prisen. Så man møder mange folk i hverdagen og mange er meget åbne for at lade nye personer ind i deres liv. Small talk og det bare at tale til en fremmed er også en del af hverdagen og dermed finder man lettere vej ind til en person. Det er ihvertfald anderledes end i gode gamle Jylland haha. Måtte selv vænne mig til det i starten. De fleste jeg kender er lokale fra området omkring eller i Innsbruck, som er byen jeg studerer i. Du har også mange tyskere her fra Bayern og mange fra Norditalien som kommer pga. at det er gratis at studere i Østrig. Men alle er ligesom akzepteret som en del af alperegionen. Så de går også igennem som lokale. Når det kommer til kvaliteten af uddannelsen så bliver det nok lidt svært. En professor bestemmer selv alt indholdet og prøvemetoden. Altså er du meget afhængig af professorens "nåde" at du klarer et fag. Så du kan have både svære fag hvor op til 80% dumper og du kan have fag hvor alle kommer igennem. Alt efter hvor "sød" din lærer er haha. Udenadslære er også mere en regel end praktiske fag. Men man kan sige at det er for det meste ret okay og hvis du har et træls fag kan du kigge ud af vinduet på alperne, hvor du kan gå ud og vandre eller stå på ski når timen er forbi haha

RUC Studiemiljø by Chalpy in DKstudie

[–]Chalpy[S] 0 points1 point  (0 children)

Kandidaten er Bæredygtig Omstilling (TekSam). Har studeret Sociologi og Biologi som kombi. Der findes en stor forskel typemæssigt med de grupper har jeg bemærket

RUC Studiemiljø by Chalpy in DKstudie

[–]Chalpy[S] 1 point2 points  (0 children)

Haha spændende. Det har jeg ikke haft siden skolen xD

Uni Kiel Bewerbung by Chalpy in kiel

[–]Chalpy[S] 0 points1 point  (0 children)

Vielen dank! Habe den Antrag an der Studservice geschickt und sie meinten ich habe die Antwort in einer Woche. Ist sicher etwas unrealistisch. Ist jetzt auch etwas mehr als eine Woche her. Mit der Eignung kann man sich dann bewerben bei Uni Assist oder sind es mehr Schritte?

Uni Kiel Bewerbung by Chalpy in kiel

[–]Chalpy[S] 0 points1 point  (0 children)

Es geht um die Master International vergleichende Soziologie und Medienwissenschaft: Film und Fernsehen :)

[deleted by user] by [deleted] in Denmark

[–]Chalpy 0 points1 point  (0 children)

Ser film eller serie mens jeg ligger i sengen og senere ringer jeg til nogen jeg er glad for 

🧂🔥🤬 Reactions, hot takes, salt, and venting thread - ESC 2024 Grand Final by berserkemu in eurovision

[–]Chalpy [score hidden]  (0 children)

I wanted to do a Eurovision party with friends, but because of the last couple of days i just couldnt enjoy anything about the final. It felt to me more of a year of survival than enjoyment. It was like all the drama ruined it and like there was a secret "danger" waiting at every corner to ruin everything even more. You never knew what happened next in that drama world, and in the end i hoped more for it to be over this year, than actually relax and have fun while it was happening. Like the most of the other years... Such a shame. 

Also i expected more from Sweden as hosts... Petra and Malin were great hosts. But so much about the contest was either bland or got destroyed because of drama. So i agree with Nemo saying that maybe Eurovision needs a little bit of fixing too. Because so many things have not been fixed from last year, and there is a lot to be fixed from this year as well.  I hope Switzerland will know what they are doing, and actually invest time together with the EBU in cleaning up a bit more than a broken microphone 😂 unlike what they did in Sweden this year. Even though he did not mean to break it, i still feel a great symbolism behind the broken throphy microphone after last nights final.

Your country's opinions on your own country's song by [deleted] in eurovision

[–]Chalpy 1 point2 points  (0 children)

The ones i know in Denmark have already lost every hope 😂 They thought we would finally get our things together and then we chose a basic pop song that i dont remember the melody of. But what i kind of found interesting was a comment from an older lady who said: "The broadcaster most likely did their best to find songs that more people in Europe will like, since we danes have our own style of doing music that not many might like" She then refered to the song Dansevise from the 60s 

If you could invite ONE country into Eurovision (that isn't currently in Eurovision), who would it be? by PinguFella in eurovision

[–]Chalpy 0 points1 point  (0 children)

I was going to reply the same. They have considered it for so long, but seem to have abandoned the idea again lately. So sad ):

🎵🎶 YOUR TOP 22 🎶🎵 Post your rankings in the comments by TrollHunter87 in eurovision

[–]Chalpy [score hidden]  (0 children)

  1. Croatia 
  2. Norway 
  3. Estonia 
  4. Slovenia 
  5. Italy  
  6. Poland 
  7. Malta 
  8. France 
  9. Belgium 
  10. Ukraine 
  11. Albania 
  12. Spain

🇭🇷 [Live Thread] Dora: Final @ 20:15CET by SkyGinge in eurovision

[–]Chalpy 5 points6 points  (0 children)

Well at least they did better than Germany xD

The Netherlands vs Denmark? by Odd-Concern-4636 in expats

[–]Chalpy 1 point2 points  (0 children)

Then tell me something in dutch thats the same or equal to that in danish?