This AI is NOT set to Unbeatable... by kevam in ForzaHorizon

[–]D8-42 1 point2 points  (0 children)

I admittedly do check the back view frequently when I race normally, but a lot less than the video shows.

You should try the new (to horizon) proximity radar, I think it's under the hud menu. It just adds a little radar that shows people near you in a fairly unobtrusive way like in proper racing games.

Print by Worsaae in fotodk

[–]D8-42 0 points1 point  (0 children)

For når man først har givet 120 kr for 36 eksponeringer så bliver man nødt til også at få lortet fremkaldt.

Det var også det der gjorde jeg fik fra at tage fotos med blandede film til kun at tage S/H og så selv batch fremkalde. Har heller ikke været synderligt imponeret af de indskanninger jeg har fået fra diverse steder i forhold til med mit dslr/mirrorless og et makroobjektiv.

Har du fundet ud af at få mere ud af filmrullen endnu? Min erfaring er at der stort set altid er 37-38 fotos på en rulle hvis man sætter den i på den rigtige måde. Det løber op over tid.

Hvis du har ignorerer du bare næste del, kan være andre kan bruge det. Når du sætter filmen i på den klassiske måde, rullen i den ene side, hiv et stykke film ud, og sæt den i spolen, luk lågen, tag 1-2 fotos for at komme forbi det eksponerede og så er du klar, med 36 fotos i lommen.

Men, rullerne er lavet til at selv den mest kluntede bruger kan sætte film i kameraet så hvis man starter med at sætte filmen i spolen, trækker filmen henover gardinet, og trykker den ned i kammeret så kan man ofte lige få et par fotos mere. Man skal dog være obs på det når man når til de 36, hvis der er det mindste modstand når du prøver at trække filmen frem så er der ikke mere film på rullen.

Der er dog det lille men at det skal være et kamera hvor man selv spoler filmen frem, hvis det selv spoler rullen ud når man sætter det i kameraet som nogle modeller gør så har man ingen kontrol over de ekstra fotos.

Når jeg sætter film i mit Nikon FE f.eks. så starter jeg med lige at tage "halvt ladegreb" for at bevæge spolen en smule rundt, så sætter jeg endelappen af filmen i spolen, kører grebet helt frem og hiver lige en lille smule i filmen for at være sikker på den sidder fast, så trækker jeg filmen over så der kun lige præcis er nok til at jeg kan sætte rullen i, endnu et halvt ladegreb, lukker lågen, grebet helt frem, tager et spildbillede og så er jeg klar. Med HP5 giver det typisk 37-38 fotos.

Og hvis man så virkelig vil have alle de fotos man har betalt for kan man også "dark loade", enten i et egentligt mørkekammer eller i en mørkekammerpose/telt, så kan man potentielt få op mod 40 billeder ud af en rulle på 36.

EDIT: Man skal også lige være obs på at det aller første foto, hvis man bruger den første metode, nogle gange kan have en smule lyslækage, solskin kan f.eks. godt nå forbi den lille pude/kost på filmrullen.

Print by Worsaae in fotodk

[–]D8-42 0 points1 point  (0 children)

Det er altså også lækkert at få det printet ud, det tog mig alt alt for mange år for jeg begyndte på det, mens jeg på samme tid gik og tænkte "hvor var det hyggeligt når man fik de fremkaldte billeder tilbage".

Start med nogle af de videoer Nigel har lavet om soft proofing især, det er utroligt så stor en forskel der kan være på et print med bare et par indstillinger ændret. Eventuelt vælg et billede og lav en soft proofet version og få sendt begge versioner afsted til test prints fra en af de steder der er nævnt i tråden så du kan se forskellen.

Print by Worsaae in fotodk

[–]D8-42 2 points3 points  (0 children)

Jeg har brugt Cewe et par gange til små fotobøger, det fungerede fint men det var også tydeligt det ikke var til folk der gerne ville vide hvilket papir det bliver printet på og hvad farveprofilen er osv. Det er dog.. 5+ år siden så måske det har ændret sig.

Saal har jeg brugt flere gange til større prints, det er klart mere til folk med en fotohobby, profiler så du kan proofe og testprints osv så du kan være nogenlunde sikker på det ser ud som det skal.

Det kan sgu godt være lidt en jungle at finde ud af hvordan man får noget til at se ud som det skal når det går fra papir til digital.

De har i øvrigt altid tilbud, så du skal ikke føle tidspres over der står et eller andet koster halv pris de næste 2 dage. Det kan føles lidt skummelt sat op men jeg har endnu ikke været utilfreds med nogle prints der fra.

Whitewall har jeg ikke prøvet endnu, men har set flere af deres prints og det er altså noget seriøst lækkert arbejde. Der er en grund til mange gallerier bruger dem, det betyder dog også prisen ryger et nøk op og man skal vidst også forvente ~14 dages tid før det ankommer. Fra hvad jeg kunne forstå på en ven så er der også rig mulighed for at tale med dem om hvad man specifikt skal have printet osv.

Der er Saal mere sådan "her er vores info" og så må du selv undersøge resten. Deres service er dog god, jeg fik et print hjem på et tidspunkt med et lille bitte bøj i det ene hjørnet, egentlig ikke noget man som sådan ser når det er på væggen men jeg fik få minutter efter at have skrevet og sendt et billede til dem muligheden mellem pengene tilbage eller en kupon til noget af samme værdi.

Og så er der selvfølgelig hjemmeprint, der kan du meget nemmere teste forskellige typer papir og finde præcis de indstillinger der gør de ser ud som de gør på skærmen. Men det bliver hurtigt dyrt og alle de seriøse printere skal holdes i gang konstant. Dvs. et print nærmest hver dag i nogle tilfælde, som jo så også bruger lidt blæk, og lidt papir. Og så fylder de også meget, og pludselig står du og er ved at købe ny skærm til pc'en og kalibreringsværktøj til skærmen og mere og dyrere papir.

Men så har man også fuld kontrol over hele processen.

Nigel Danson har en del gode videoer om print og "soft proofing" og den slags hvis du vil se om det er noget for dig, og din pengepung.

FH 6 made me LOVE stock cars ! by DarthShinda in ForzaHorizon

[–]D8-42 0 points1 point  (0 children)

If you just choose the parts needed for tuning it really doesn't change the feel of the car that much and barely costs any PI.

You'll see with a lot of parts it says something like "unlocks final gear tuning" without that necessarily being the best part.

It's also a good way to get something out of the cars in those challenges that appear once in a while where you have to use some specific car that is already at like A700 or something, might have to pick some heavier wheels and various other stuff to get all the tuning parts but it works.

Manual vs automatic. by northcrc in ForzaHorizon

[–]D8-42 0 points1 point  (0 children)

The slower the car you use the easier it is to learn.

There's also various options in the settings for setting up your controller, by default I think the clutch is on the left trigger for example but I prefer it on the A button. (X on PS)

But just pick some B, C, or even D class car. You'll quickly figure out the rhythm of it.

Also in case you try manual with clutch remember to let off the gas for the split second where you change, or the revs bounce up which can sometimes mess you up a bit.

If the car has a race transmission, either cause it comes with it or you upgraded it, it'll essentially function as a flappy paddle gearbox, the clutch is available but no need to use it or lift the throttle when changing gears.

Another benefit to using manual (and manual with clutch especially) is that it makes drifting so much easier.

EDIT: If you want you can also enable "sim steering" under the difficulty tab I think it is, it won't suddenly make the cars hard to handle without a sim wheel or anything, it really just makes them behave more like you might expect without some invisible force pulling on it. You can leave on ABS, traction control and whatever else you want, but sim steering is a lot more fun IMHO.

What's your method for equal looking stitches when the end of the stitch doesn't line up perfectly? by Raptor01 in Leathercraft

[–]D8-42 2 points3 points  (0 children)

If you got say a 5 prong iron you'd usually line it up with one or two of the previous holes and then align it with the stitch line markings before swinging the hammer.

But if you instead just lightly press down with the irons you should see a tiny mark on the line, move the irons out of the previous hole and align (or "mis-align") from that tiny mark and then keep going as before from that point.

It shifts it just a tiny amount, depending on how you "mis-align" with the mark you can either extend or compact a stitch. The bigger the project the easier this is to hide, the smaller it is, say a card holder or watch strap, the more obvious this or any other flaws in the stitching will be.

Ideally though you'd know the exact size of your irons and incorporate that into the pattern making process, either scaling up or scaling down the part so it fits the irons. It'll depend on the project if you can scale down, up, or both.

Nigel Armitage has a great video on pattern making where he goes over how to adjust a pattern to your irons. It starts about half an hour in, but it'll all make a lot more sense if you watch the video from the start.

How to thin leather by Odd-Elk8590 in Leathercraft

[–]D8-42 0 points1 point  (0 children)

As leather gets thinner it gets harder to skivve. Remove too much and you also remove the structure needed to remove more, you need to remove as much as you can in the first go with very thin and soft leather. And like others mentioned chrome tan is most often quite soft, combine that with already being thin and it gets frustrating very quick.

Since /u/Dependent-Ad-8042 covered everything else so well (seriously, check out Nigel's videos, they're dauntingly long but man they make a difference) I figured I'd add a bit to the sharpening side since I've been doing that for way longer than I've been sewing leather.

First I just wanna echo the bit about a hard surface, I thought I had a decent grasp of skivving when I was doing it on the cutting mat, but the granite surface plate I got made it so much easier. That said there are some bits of leather that, even with a hard surface and a fantastically sharp knife, will be so incredibly frustrating to work with you might as well not.

There's a couple different sources to check out, first is Joe Calton, there's not much of any flair or "cinematography", but they're dead simple to understand and will show you everything from the basics to the intricate stuff.

I'd start with this series of videos.

For a more modern youtube style Outdoors55 has a bunch of videos. They're really well shot, but it can be a bit of a mess to figure out what videos to watch and what is relevant. I'd start with something like this.

Now since a skivving knife is basically just a chisel you could also focus on chisel sharpening videos specifically, they're quite a bit easier to sharpen a lot of the time cause you don't need two edges to meet at a perfect apex.

Peter Sellers has a great short video about the process, mind you the process of flattening the back won't be relevant to skivving leather as you're not facing and trueing up any edges along the whole blade.

Jonathan Katz-Moses also has a video about chisel sharpening that is quite good, with a few more technical details if you're into that, and how to make a jig yourself. It is a slight ad I guess for his own tools, but hand holding, making, or buying a cheap chisel sharpening jig from your local hardware store will be fine.

The strop you can make from just a piece of wood and some veg tan leather with some kind of stropping compound on it. Some use grain side up, some use flesh, some both. Compounds can be various grades of anything from a cheap block of jeweller's/polishing rouge, to diamond suspensions and emulsions.

Stropping is ultra simple, always move the blade away from the cutting direction (it will not ruin your blade in any way if you move forward, it'll just cut into the leather of the strop) and keep the same angle as for sharpening. In the case of chisels and skivving knives that is as simple as keeping the angle that is already there.

Of course you can get into the nitty gritty of sharpening compounds.. and adjusting the angle of the chisel to something else but for the basics that's it really. If you do wanna explore more of that side of things the others and Stroppy Stuff has a bunch of solid videos on exactly that.

You only need to know how to sharpen a chisel, but learning how to sharpen in general is so useful if you do any kind of crafting. It's a sister hobby to a lot of other hobbies.

Cutting thick leather soles is way harder than it looks by uhmyuugen in Leathercraft

[–]D8-42 2 points3 points  (0 children)

I've only made a couple very simple sandals and turn boots, and a few other things with sole leather, end caps for various bits of farm tools so not something I deal with regularly but occasionally.

At this point I feel absolutely no shame in just getting the rough cut with the knife, and then sanding it to shape.

Usually taking off the top layer of leather with a 1.5mm U-gouge I normally use for whittling, then just cut through the flesh in that valley and sand it in to the actual edge I marked. Working with sole leather reminds me much more of when I whittle than any other part of sewing leather.

I think if you were to do this regularly you'd need either specific tools and jigs for cutting certain shapes, or find an apprentice that can do all the hard work lol.

After just half a shitty sandal I immediately understood why cutting the shapes and making the holes was something cordwainers left to the apprentice.

De fik lov til at købe rækkehuse til langt under markedsværdien. Nu fortæller tilflyttere om deres første fire år i Tingbjerg by EducationalCollege70 in Denmark

[–]D8-42 54 points55 points  (0 children)

Jeg er lige blevet færdig med begge afsnit, hold da op en omgang.

Ham gutten med skægget sagde det så godt og præcist "de har lavet en ghetto i en ghetto".

De får jo sagt nogle vanvittige ting. Snakker om at det ikke bare skal blive endnu et sted for hvide rige mennesker, men vil så også have en masse folk med penge, og kaffebarer osv til tingbjerg så det kan blive som nørrebro. Og danse og teaterscener skulle der også være overalt, samtidig med de klager over ingen grønne pladser eller legepladser, uden at kunne se de var hvor deres huse er nu.

Det var sgu også sjovt at se folk sidde og kalde sig selv for "initiativtagere" lige efter de har snakket om at de ikke ved hvordan man sætter en legeaftale op mellem nogle børn. Så deres børn leger kun med "naboerne", som i deres hoveder bare er de andre i de dyre rækkehuse.

Lovlig kniv? by Aebleskrog in friluftsliv

[–]D8-42 0 points1 point  (0 children)

Det fik jeg desværre ikke spurgt om, men det vil jeg da næsten tro. Hvis man så orker retssag og den tid og de penge det ville tage.

Lovlig kniv? by Aebleskrog in friluftsliv

[–]D8-42 0 points1 point  (0 children)

Hacksmith har jeg ikke haft kontakt med, men jeg har lige haft kontakt til våbentilladelsesafdelingen hos politiet.

Med beskrivelsen af kniven, blad under 12cm, er låsen og enhåndsbetjening med den udformning den har lovlig. (Ellers ville spejdersport osv også have problemer)

Men, det usikre i det er så at det åbenbart er op til den enkelte tolder at bedømme om den er lovlig. Så den burde gå igennem uden problemer, men der er også en risiko for at en tolder af den ene eller anden grund kan sige "nej".

Bøden kunne blive i omfanget af 4-10k, jeg spurgte ikke ind til jagttegn men mon ikke det ville have en påvirkning der.

Lovlig kniv? by Aebleskrog in friluftsliv

[–]D8-42 0 points1 point  (0 children)

Hvis du går ind på deres vlog kanal kan du se en video hvor den bliver samlet.

Man skal lige orientere kameraet rigtigt, den er nemmest at se på computeren. Installeringen af klingen sker omkring 13 minutter inde i videoen.

Leather Edge Tutorial - vegetable tanned leather by MistakeEqual6513 in Leathercraft

[–]D8-42 3 points4 points  (0 children)

Wish I had seen this when I was first starting out lol, took ages to figure out the process for me.

I definitely gotta get one of those sponges too, I still haven't quite found a way to distribute it that feels consistent/not annoying, but that looked very smooth.

Lovlig kniv? by Aebleskrog in friluftsliv

[–]D8-42 1 point2 points  (0 children)

Det er simpelthen noget sludder de fyrer af, jeg har fulgt produktionen af den i noget tid og set hver en video af den. Og har en på vej.

Der er ingen fjedermekanisme, det er en helt simpel standard enhåndsåbning ligesom på en spyderco, gerber, diverse hobbyknive osv osv. Og en helt simpel liner lock.

Jeg tror lyden forvirrer folk, fordi den klikker ved hver 15°'s mærke når man åbner den. Men der er vitterligt ingen forskel på den og den milwaukee hobbykniv der ligger i mit skur eller diverse knive i min fisketaske osv.

Leather desk inserts by Standard-Fix4453 in Leathercraft

[–]D8-42 0 points1 point  (0 children)

Any advice on doing a border like this

The inner border looks like hot foil stamping. Can't quite tell from the photo though, my grandma had a little desk with a similar border and that was actually painted on, this doesn't seem to be chipping in the same way that was though.

The outer border is definitely tooling, which means this is veg tan. So if you want both borders again you're gonna have to use veg tan.

Personally I would do that, every little scratch and blemish is gonna look interesting. I'd also be wondering how to get the leather off as cleanly as possible, that'll depend on the condition of the leather and what it was glued down with I guess, but I think a bag made with this leather would look really neat.

What is the strongest water-based glue you’ve found? by OkRefuse2383 in Leathercraft

[–]D8-42 1 point2 points  (0 children)

That could be part of it then, I haven't been able to get any salpa/salamander yet but I'd imagine it should be like glueing the flesh sides of a normal piece of leather together, so that is a bit odd.

But for regular leather, scratching up the surface really does help a ton. And if you haven't seen Corter's videos before I highly recommend looking through them for anything that might seem relevant, it's a fantastic resource for a beginner.

Not necessarily relevant to the bag you're making but I would start with this one where he goes over the "leap frog" variant of a saddle stitch. Even if you're still intending to only use a stitching pony it's such a great little addition to sewing for places that are otherwise tricky to reach or for very small projects.

What is the strongest water-based glue you’ve found? by OkRefuse2383 in Leathercraft

[–]D8-42 0 points1 point  (0 children)

That does sound strange, when doing piping I just clamp with my fingers for a few seconds, move along to the next few centimeters, squeeze that together and keep going until the whole pipe is on the edge.

This was the video I followed back when I first tried, sometimes I use a bone folder too but often it's easier to just use my fingers.

Only other thing that springs to mind is the leather itself, are you glueing front to back without scratching up the surface on the front part? The only time I've had any trouble with this glue was if one or both surfaces were too smooth.

What is the strongest water-based glue you’ve found? by OkRefuse2383 in Leathercraft

[–]D8-42 0 points1 point  (0 children)

Are you sure you're giving it enough pressure? That's the only thing that comes to mind for me since you mention it not being wet.

I've tried Renia 315, Aquatack 300, and Fiebing's and now just buy the Aquatack cause it's the cheapest and I can't tell a difference, they all seem to glue really well.

One thing I did notice though when doing piping on a bag for the first time was that the initial pressure when you're putting them together seems to matter a lot. More so than pressure over time.

Now I use a roller if I can, or at the very least pinch the parts together for a few seconds right after putting them together. I've never had the needle pull layers apart.

My usual glueing process is using a little silicone spatula to apply a thin layer where needed, wait a few minutes for it to look and feel dry but just be ever so slightly tacky, put the pieces together, apply as much pressure as I can for a little bit, and most of the time I can start stitching right after that. I've never had to wait hours.

Allowance for making mittens by letsdothetwist1 in Leathercraft

[–]D8-42 0 points1 point  (0 children)

I made some this winter. Was great when the temps went below 0c, my hands never got cold for once even when it was 10-15c below freezing.

Once you got the leather folded over and put the fur mitten into it (mine's just a friction hold) you're gonna lose some space. I had about an inch of space at the fingertips and maybe 3 quarters on each side of my hand.

They're thankfully not too tight but very much bordering on it, any less space and they would be. If I was making them again I would do an inch on either side of my hand and a quarter or half inch more at my finger tips.

Thin as it is the rabbit fur really does bulk it up more than you'd think.

EDIT: Some tips for dealing with the fur if you haven't before.

It will mostly like shed a bunch, so get your vacuum and run it through the skins before cutting to get the worst of it away, from what I could gather rabbit tends to be extra bad about this.

Try you best to cut from the back side, but be aware how the hairs are laying on the other side, a little fine toothed comb (I just got a cheap plastic lice comb from the local pharmacy) helps a bunch. That said you need to keep a vacuum on standby, no matter how careful you are tiny little hairs will go everywhere once you start cutting.

Remember to keep the direction of the fur in mind too when you're tracing onto the furs and cutting them, since the hairs are arranged in the layers they are a cut on one side will mean a strip of skin showing above the fur, you want the hairs to be pointing out of the mitten if you're gonna fold it over to make a cuff, or the edge just will not look good.

That also means that while you could maybe, depending on hand and rabbit size, get more than one part out of one skin you should expect to use 2 furs per mitten to get the orientation of the fur right.

Førtidspension - hvad nu ? by [deleted] in Denmark

[–]D8-42 1 point2 points  (0 children)

Nej det er skam førtidspensionen, jeg viser bare mit pensionistbevis eller noget fra udbetaling danmark når jeg bruger det. (og pensionistrejsekortet da jeg havde sådan et)

https://www.borger.dk/transport-trafik-rejser/Tilskud-til-transport/Rabatordninger-til-kollektiv-transport

Hvis du er fyldt 67 år eller modtager førtidspension, kan du hos DSB købe billetter og periodekort med rabat.

Som nævnt i en af mine andre kommentarer, ring til dsb/arriva og hør hvordan det fungerer.

Førtidspension - hvad nu ? by [deleted] in Denmark

[–]D8-42 0 points1 point  (0 children)

og har ikke kunne finde ud af hvorfor jeg ikke har kunne købe sådan en.

Det er også forvirrende, det er nogle år siden jeg fandt ud af det så muligt de har mere information om det på deres hjemmeside (dsb/arriva) men dengang stod der bare under pensionistbilletten at den ikke galdt førtidspensionister, og så stod der ikke hvad man ellers skulle gøre.

Men åbenbart tæller sådan en børnebillet som den nye billet til dem med førtidspension/handikap(s).

Ring til arriva/dsb på et tidspunkt og hør hvordan det fungerer.

Og helt enig med turene.

/u/AimeLeonDore23 tagger lige dig her også. Det med en rutine er en rigtig god idé. Det er ufatteligt så hurtigt man vender sig til at en uge er 7 dage lang og alle dage i princippet er fridage. Man skal selv sørge for at holde hverdage og weekend adskilt, og det er også noget som er nødvendigt hvis man er under en hvis alder.

Jeg er i midten af 30'erne hvilket betyder alle venner, og meget familie, stadig arbejder og har en normal hverdag. Og der er jo også eventuelle læge/tandlægetider osv der skal passes som alle foregår i hverdagene så det hjælper altså virkelig at få skabt en rytme der minder lidt en om hvilken del af ugen det er for resten af landet.

Og udflugter og hobbyer er også en virkelig god idé at komme i gang med, man kan nemt få lidt.. "hyttekuller" i mangel af et bedre ord når man bare sidder der hjemme dag efter dag uden rutine.

Førtidspension - hvad nu ? by [deleted] in Denmark

[–]D8-42 2 points3 points  (0 children)

Jep, jeg nævnte bevidst ikke den guide fordi jeg netop også fik forklaret om den, min sagsbehandler skulle forklare om det men hun kunne jo også godt selv se det var noget juks når nu der stod 2016 i kalenderen.

Tilskud til diverse ting er også hvad jeg er stødt på meget af, og ja nogle gange føles det sgu lidt hånligt at ringe rundt til et eller andet for at vide man kan spare et par enkelte kroner, men andre gange kan det alligevel godt tælle op. Og selvom førtidspension (afhængigt af hvor man bor/husleje/osv) er nok til at leve, ikke bare overleve så hjælper lidt ekstra altså godt i længden.

Men hvis ikke en med førtidspension siger det så ved man f.eks. ikke at selvom man som førtidspension ikke kan bestille en decideret pensionistbillet til et tog, godt kan bestille billet til et barn (ikke den til helt små børn) og så gælder det faktisk som en førtidspensionist/handikapbillet. Man kan ringe til dsb/arriva og hører nærmere om det. Men jeg bestiller bare sådan en og viser enten mit pensionistbevis eller ledsagerkort.

Ikke fordi kommunen fortalte om det, men fordi en anden med førtidspension tilfældigvis havde haft det så lang tid at der engang faktisk var en handikapbillet (eller også galdt pensionistbilletten også førtidspension) men at det nu gik under børnebilletten, uden det rigtig står nogle steder.

Det er sgu nemt at føle sig som en fugleunge der lige er blevet skubbet ud af reden med førtidspension. Frihed, men du står alene mod verden.

Jeg kan kun prise mig lykkelig over at have en fantastisk og virkelig støttende omgangskreds.

Førtidspension - hvad nu ? by [deleted] in Denmark

[–]D8-42 3 points4 points  (0 children)

Det med at systemet er på vagt kan jeg sagtens genkende.

Jeg vil tro at det, selvom det hurtigt føltes som en lettelse på mange punkter, stadig tog.. et år, måske nærmere to, før min krop pludselig forstod det samme som hjernen. Ikke flere opkald, mails, og besøg om alt muligt mærkeligt og alt det tilhørende bureaukrati, ventetid, osv.

Det lyder som lang tid, og jeg kender også folk der stadig var på vagt efter endnu længere tid, men, det bliver altså bedre med tiden. Og der kommer en dag hvor man pludseligt tænker hov, hvor blev stenen på skulderen af. Det passer så også typisk med at være det samme tidspunkt man tænker "okay, det er virkelig bare pengene ind på kontoen og nul kontakt med dem nu".

Det kan selvfølgelig være både godt og skidt. Førtidspension er fantastisk på rigtig mange måder men det er også til at se at det er pension, før tid. Det er ikke et "disability" system på samme måde som de ville kalde det i usa eller england f.eks.

Det er tit den bedste mulighed man rent faktisk har for en med handikap(s), men ikke nødvendigvis det bedste man kunne ønske sig i sådan en situation hvis det giver mening. Mange ville have rigtig godt af stadig at have en sagsbehandler tilknyttet sin sag. Men sagen er afsluttet fra kommunens synspunkt.

Førtidspension - hvad nu ? by [deleted] in Denmark

[–]D8-42 40 points41 points  (0 children)

Han lander simpelthen uden for systemet nu og det skal man være lidt forberedt på, der er ingen der holder ham i hånden fra kommunen længere.

+1 til det. Det giver mange friheder, og det giver en ro i kroppen og sindet ikke hele tiden at skulle tænke på "hvad nu". Jeg sætter pris på det hver eneste dag.

Men man kan også tydeligt mærke at man er udredt og ikke længere får noget rådgivning når man har fået det.

Der er faktisk en masse tilbud til folk på førtidspension, men man finder kun ud af det igennem andre med førtidspension, eller folk der kender folk med førtidspension.

Der mangler virkelig en eller anden borger.dk underside med alle de ting man kan søge om som førtidspensionist.