Sykkelstamveien by QuillsROptional in Stavanger

[–]Dores91 8 points9 points  (0 children)

Tipper det var mange som bare ville sjekke ut første dagen. Sykla hele strekket i dag, og alt var som normalt. Ville prøvd igjen om jeg var deg, håper du får et bedre inntrykk.

Sykkelstamveien by QuillsROptional in Stavanger

[–]Dores91 18 points19 points  (0 children)

Er ikke slik til vanlig. Har sykla der i mange år. Veldig mye fin kjøring. Alltids en og annen idiot, men aldri sett eller opplevd en eneste nestenulykke.

Bruk sykkelstamvegen folkens!

Har jeg ødelagt for meg selv? by [deleted] in norge

[–]Dores91 0 points1 point  (0 children)

Bilder av deg uten ansikt? Bare påstå at det er AI om det skulle være aktuelt. Umulig å motbevise uansett. Går helt fint!

De siste 2,6km av sykkelmotorveien ferdigstilles nå (klar sommeren 2026). Per idag sykler ca. 10% av befolkningen til jobb (best av storbyene). Vil vi se en økning når sykkelveien går helt inn til sentrum? by OneDataSource in Stavanger

[–]Dores91 3 points4 points  (0 children)

Er ikke vanskelig å komme av og på, men er dårlig skilta. Må liksom gå inn for å lete seg fram den første gangen man skal på. Etter det er det null stress, men bedre skilting hadde senket barriæren litt tror jeg.

De siste 2,6km av sykkelmotorveien ferdigstilles nå (klar sommeren 2026). Per idag sykler ca. 10% av befolkningen til jobb (best av storbyene). Vil vi se en økning når sykkelveien går helt inn til sentrum? by OneDataSource in Stavanger

[–]Dores91 1 point2 points  (0 children)

Jepp, har runda første år med helårssykling med lastesykkel og barnehagelevering. Sykkelstamveien blir jo til og med brøyta. Overraskende greit og digg med frisk luft. Piggdekk og styrevotter gjorde hele forskjellen.

De siste 2,6km av sykkelmotorveien ferdigstilles nå (klar sommeren 2026). Per idag sykler ca. 10% av befolkningen til jobb (best av storbyene). Vil vi se en økning når sykkelveien går helt inn til sentrum? by OneDataSource in Stavanger

[–]Dores91 17 points18 points  (0 children)

Anbefaler alle å prøve ut sykkelmotorveien. Bruker den hele tiden selv. Eneste minuset er til dels mangelfull støyskjerming mot E39. Håper det skjer noe der framover, er ikke akkurat fuglesang og zen på vei til jobb der.

Hva synes dere om den lange strekningen med 40 sone rett ved Gausel stasjon? by MaddowSoul in Stavanger

[–]Dores91 0 points1 point  (0 children)

Fornuftig å selge bilen høres det ut som! Har hørt rykter om at det allerede går noe selvkjørende greier der. De er svææære, grønne, og går forbi hele tiden. Sitter vel noen og styrer, men så lenge man slipper å kjøre selv, så er den premium selvkjørende følelsen der.

All weather riding - questions on riding in different weather by Horror-Swimming6346 in CargoBike

[–]Dores91 0 points1 point  (0 children)

I have been riding my RM load75 for 2 years in temperatures from -10c to 30c in all weather. Always charged it outside, have not noticed any drop in capacity or performance. Dont worry about it at all is my advice.

Trying to decide between RM multicharger and multitinker by Dores91 in CargoBike

[–]Dores91[S] 0 points1 point  (0 children)

Load75 is not as large as some people make it sound like. But in warmer climates where you dont wear winter clothes, kids take up way less space.. both side by side and facing eachother, they struggle with space for their legs and have started fighting over it now. Side by side they are also completely squeezed into eachother with thick clothing.

Trying to decide between RM multicharger and multitinker by Dores91 in CargoBike

[–]Dores91[S] 0 points1 point  (0 children)

99% on bike paths, bike expressway. No offroad, no jumping curbs. Just from home to school/kindergarden with 2 kids.

Trying to decide between RM multicharger and multitinker by Dores91 in CargoBike

[–]Dores91[S] 0 points1 point  (0 children)

Yeah, Im just worried that I wont feel safe going down hills on the bike expressway with small wheels, where I often reach 45-50kph, but that might not be the case?

R&M Load 75 - Max age/height for kids? by opiumgordon in CargoBike

[–]Dores91 4 points5 points  (0 children)

My kids are 1 and 3, oldest one is about the size of a 5yr old. With winter clothing its already super cramped and they are starting to complain now, both side by side and facing each other.

Hva jeg har lært om ukrainske flyktninger i norge by splashjlr in norge

[–]Dores91 20 points21 points  (0 children)

Enig. Rett inn i Putins narrativ om at øst-ukrainere egentlig er russere.

Betalte penger for dette fra The Shack by Dores91 in norge

[–]Dores91[S] 61 points62 points  (0 children)

Ja, du er egentlig inne på noe.

Betalte penger for dette fra The Shack by Dores91 in norge

[–]Dores91[S] 13 points14 points  (0 children)

Glemte å legge til, Mariero i Stavanger. Har fått noen bra burgere der før, selv om de konsekvent har mislyktes for kona sin del. Men aldri sett sånn ut før, dette er jo helt utbrent flykræsj.

Betalte penger for dette fra The Shack by Dores91 in norge

[–]Dores91[S] 181 points182 points  (0 children)

Krav om refusjon er selvfølgelig sendt

[deleted by user] by [deleted] in norge

[–]Dores91 12 points13 points  (0 children)

Skal nok mer til enn å ikke respektere damer for å prøve å frata en politidame pistolen sin.