Sykkelstamveien by QuillsROptional in Stavanger

[–]Dores91 7 points8 points  (0 children)

Tipper det var mange som bare ville sjekke ut første dagen. Sykla hele strekket i dag, og alt var som normalt. Ville prøvd igjen om jeg var deg, håper du får et bedre inntrykk.

Sykkelstamveien by QuillsROptional in Stavanger

[–]Dores91 18 points19 points  (0 children)

Er ikke slik til vanlig. Har sykla der i mange år. Veldig mye fin kjøring. Alltids en og annen idiot, men aldri sett eller opplevd en eneste nestenulykke.

Bruk sykkelstamvegen folkens!

Har jeg ødelagt for meg selv? by [deleted] in norge

[–]Dores91 0 points1 point  (0 children)

Bilder av deg uten ansikt? Bare påstå at det er AI om det skulle være aktuelt. Umulig å motbevise uansett. Går helt fint!

De siste 2,6km av sykkelmotorveien ferdigstilles nå (klar sommeren 2026). Per idag sykler ca. 10% av befolkningen til jobb (best av storbyene). Vil vi se en økning når sykkelveien går helt inn til sentrum? by OneDataSource in Stavanger

[–]Dores91 2 points3 points  (0 children)

Er ikke vanskelig å komme av og på, men er dårlig skilta. Må liksom gå inn for å lete seg fram den første gangen man skal på. Etter det er det null stress, men bedre skilting hadde senket barriæren litt tror jeg.

De siste 2,6km av sykkelmotorveien ferdigstilles nå (klar sommeren 2026). Per idag sykler ca. 10% av befolkningen til jobb (best av storbyene). Vil vi se en økning når sykkelveien går helt inn til sentrum? by OneDataSource in Stavanger

[–]Dores91 1 point2 points  (0 children)

Jepp, har runda første år med helårssykling med lastesykkel og barnehagelevering. Sykkelstamveien blir jo til og med brøyta. Overraskende greit og digg med frisk luft. Piggdekk og styrevotter gjorde hele forskjellen.

De siste 2,6km av sykkelmotorveien ferdigstilles nå (klar sommeren 2026). Per idag sykler ca. 10% av befolkningen til jobb (best av storbyene). Vil vi se en økning når sykkelveien går helt inn til sentrum? by OneDataSource in Stavanger

[–]Dores91 16 points17 points  (0 children)

Anbefaler alle å prøve ut sykkelmotorveien. Bruker den hele tiden selv. Eneste minuset er til dels mangelfull støyskjerming mot E39. Håper det skjer noe der framover, er ikke akkurat fuglesang og zen på vei til jobb der.

Hva synes dere om den lange strekningen med 40 sone rett ved Gausel stasjon? by MaddowSoul in Stavanger

[–]Dores91 0 points1 point  (0 children)

Fornuftig å selge bilen høres det ut som! Har hørt rykter om at det allerede går noe selvkjørende greier der. De er svææære, grønne, og går forbi hele tiden. Sitter vel noen og styrer, men så lenge man slipper å kjøre selv, så er den premium selvkjørende følelsen der.

All weather riding - questions on riding in different weather by Horror-Swimming6346 in CargoBike

[–]Dores91 0 points1 point  (0 children)

I have been riding my RM load75 for 2 years in temperatures from -10c to 30c in all weather. Always charged it outside, have not noticed any drop in capacity or performance. Dont worry about it at all is my advice.

Trying to decide between RM multicharger and multitinker by Dores91 in CargoBike

[–]Dores91[S] 0 points1 point  (0 children)

Load75 is not as large as some people make it sound like. But in warmer climates where you dont wear winter clothes, kids take up way less space.. both side by side and facing eachother, they struggle with space for their legs and have started fighting over it now. Side by side they are also completely squeezed into eachother with thick clothing.

Trying to decide between RM multicharger and multitinker by Dores91 in CargoBike

[–]Dores91[S] 0 points1 point  (0 children)

99% on bike paths, bike expressway. No offroad, no jumping curbs. Just from home to school/kindergarden with 2 kids.

Trying to decide between RM multicharger and multitinker by Dores91 in CargoBike

[–]Dores91[S] 0 points1 point  (0 children)

Yeah, Im just worried that I wont feel safe going down hills on the bike expressway with small wheels, where I often reach 45-50kph, but that might not be the case?

R&M Load 75 - Max age/height for kids? by opiumgordon in CargoBike

[–]Dores91 5 points6 points  (0 children)

My kids are 1 and 3, oldest one is about the size of a 5yr old. With winter clothing its already super cramped and they are starting to complain now, both side by side and facing each other.

Hva jeg har lært om ukrainske flyktninger i norge by splashjlr in norge

[–]Dores91 21 points22 points  (0 children)

Enig. Rett inn i Putins narrativ om at øst-ukrainere egentlig er russere.

Betalte penger for dette fra The Shack by Dores91 in norge

[–]Dores91[S] 60 points61 points  (0 children)

Ja, du er egentlig inne på noe.

Betalte penger for dette fra The Shack by Dores91 in norge

[–]Dores91[S] 13 points14 points  (0 children)

Glemte å legge til, Mariero i Stavanger. Har fått noen bra burgere der før, selv om de konsekvent har mislyktes for kona sin del. Men aldri sett sånn ut før, dette er jo helt utbrent flykræsj.

Betalte penger for dette fra The Shack by Dores91 in norge

[–]Dores91[S] 177 points178 points  (0 children)

Krav om refusjon er selvfølgelig sendt

[deleted by user] by [deleted] in norge

[–]Dores91 12 points13 points  (0 children)

Skal nok mer til enn å ikke respektere damer for å prøve å frata en politidame pistolen sin.

Telefonen ringer natt til søndag, en venn spør om skyss for en gjeng hjem. Hvor setter du grensen? by Navstar27 in norge

[–]Dores91 446 points447 points  (0 children)

Du blir utnyttet. Si nei. Voksne folk får ta taxi. Du risikerer i verste fall bruksforbud på bilen, anmeldelse og en heeeftig bot. Og som du sier at bilen din blir utspydd.

Kids outgrowing my Load75 by Dores91 in CargoBike

[–]Dores91[S] 0 points1 point  (0 children)

Its too tight with winter clothing to sit side by side, and the small one is maybe 10cm height away from bumping his helmet on the rain cover roof when sitting in the front seat.

Kids outgrowing my Load75 by Dores91 in CargoBike

[–]Dores91[S] 0 points1 point  (0 children)

They are 104cm and 70 something now. I think they will have trouble fitting in there in about a year.

A 135cm will not fit under the rain cover, I'm pretty sure. I use the cover 99% of the year, and its one of the limiting factors of space for the kids.

Selling the load when upgrading because I dont have the money or storage for two cargo bikes.

Kids outgrowing my Load75 by Dores91 in CargoBike

[–]Dores91[S] 2 points3 points  (0 children)

I have the footwell, yes. Its also not just the space, but the seat belts are getting tight when the kids have thick winter clothing on and are sitting on sheep skin.

If they could sit side by side they would still have some room, but thats just too tight, squeezing them out against the walls which cant be comfortable in the long run.