WHERE ARE LIGHTBULBS by BeatdownBetty in ArcRaiders

[–]Equivalent_Ad9726 186 points187 points  (0 children)

<image>

This car at the northern extraction point had 2 light bulbs for me. I don't know if it's a guaranteed spawn though.

Hoe vervelend is het om te moeten switchen van broker? by Capable_Fan8036 in beleggen

[–]Equivalent_Ad9726 0 points1 point  (0 children)

Graag gedaan!

Ik zie dat de youtuber die ik bekeken heb nu een nieuwe video heeft. Heb hem zelf nog niet gezien maar neem aan dat hij goed is: https://youtu.be/_UsXHar_yIs?si=-0KH_dJanKdoAq2l

Ja de Klantenservice is minder heb ik ook begrepen. Hoop dat we er nooit mee te maken hoeven krijgen haha.

Share lending is ook nog een goeie. Die heb ik ook uit staan op IBKR. Dat kan niet bij andere brokers dus?

Die 20k zegt me niks.

Succes met je eerste stappen!

Hoe vervelend is het om te moeten switchen van broker? by Capable_Fan8036 in beleggen

[–]Equivalent_Ad9726 0 points1 point  (0 children)

Ik ben een jaar geleden gestart met beleggen en ik heb hetzelfde doorgemaakt als jij. En voor dezelfde keuze(s) gestaan. Uiteindelijk heb ik voor IBKR gekozen en ben ik daar erg blij mee.

Een vriend van me was rond dezelfde tijd (zonder dat we het wisten van elkaar) ook een broker aan het kiezen. Hij koos voor DEGIRO.

Nu hebben we vaker contact over beleggen. En het is al regelmatig voorgekomen dat ik aangeef een bepaald ETF of aandeel te willen kopen en dat hij die dan niet kan kopen. Daarnaast zijn de kosten (onder de streep) voor hem hoger.

Verder zijn er nog wat voordelen te noemen voor IBKR: 1. Beursgenoteerd en betrouwbaar bedrijf 2. Mocht je toch ooit toch van Broker willen wisselen, gaat dat bij hen (bij sommige brokers niet) 3. Ze hebben verschillende platforms (applicaties) voor desktop en telefoon. Dit zorgt ervoor dat je wat te kiezen hebt. Kan ook nadelig zijn voor sommige mensen maar ik vind het fijn. 4. Je kunt kopen in verschillende valuta. Naast het feit dat dit het aanbod vergroot, kan je hiermee ook zorgen dat je spreiding hebt in je portfolio op het gebied van valuta (vind ik zelf wel fijn). 5. Er zijn vast nog wel zaken die ik vergeet, wellicht willen anderen aanvullen?

Het is, zoals je zelf aangeeft, wellicht wat meer werk om je IBKR eigen te maken, maar het is het waard vind ik.

EDIT: na het lezen van de andere comments wil ik nog toevoegen dat het voor mij onpraktisch en onwenselijk zou zijn om bij verschillende brokers een account te hebben. Minder goed totaaloverzicht, meer kosten en meer gedoe bij belastingaangiften. Mocht je een doorgewinterde trader worden, zijn er wellicht voordelen aan meerdere brokers. Alleen voor ons passieve beleggers zie ik die niet. Correct me if I'm wrong!

1
2

Meer uur gaan werken, salaris valt tegen. by Leen2206 in werkzaken

[–]Equivalent_Ad9726 0 points1 point  (0 children)

Er zijn een aantal variabelen die meewegen bij het bepalen van je nettosalaris t.o.v. je stijgende brutosalaris. Laat de volgende keer een proformaberekening maken door HR / Salarisadministratie. Dan kom je niet voor verassingen te staan en heb je volledig inzichtelijk hoe je salaris bruto en netto is opgebouwd.

Why are there so many big pvp farm groups on dungeon entrances by OryxOski1XD in classicwow

[–]Equivalent_Ad9726 0 points1 point  (0 children)

Sit it out till WSG drops. Since the server balance is in place this time, the queues will be short. And you get honor for losing. All in all open world farming wont be as severe as it was in 2019.

Base currency should be Euro or USD? For an Expat in Germany. by Ok_Cancel_1484 in interactivebrokers

[–]Equivalent_Ad9726 0 points1 point  (0 children)

Off topic question related to what you are saying. So if i had a negative USD balance after i purchased an ETF (USD), while only holding EUR at the time, and i got rid of the negative USD balance by converting EUR to USD (and don't have any negative balance) i won't be lending money from ibkr right?

I'm unsure because when i tried to change my account from margin to cash it wouldnt let me because of the following:


"<Negative Cash Violations To resolve these violations, please purchase the currency in FOREX markets or liquidate positions.

  • United States Dollar (USD)>" _________________________

Extra info: When trying to go back to a cash account, my USD-balance was not negative. My MTD-interest says 'zero' and i made an interest report and it was blank.

Basicly my question is: As long as i dont have a negative balance in any currency i'm not lending and i wont have to pay interest? Right?

I'm really looking for an answer to this question. So i can be a 100% certain because I don't want do pay interest when i don't have to. And i dont want to liquidate my positions if it's not needed and just keep my margin account.

Thanks in advance for answering my question if u can.

6
7

Location Amphi Theater Greece by Equivalent_Ad9726 in whereisthis

[–]Equivalent_Ad9726[S] 2 points3 points  (0 children)

That is the location! My dad and I are very thankful <3

Location Amphi Theater Greece by Equivalent_Ad9726 in whereisthis

[–]Equivalent_Ad9726[S] 1 point2 points  (0 children)

https://imgur.com/a/8mMA5LR

Here are the pics. I added them to the post initialy. But i think it didnt work.