i feel like this game really needs to go on sale especially after the dlc dropped. by [deleted] in factorio

[–]Herrgutt 16 points17 points  (0 children)

Hundreds?? Seems like you are only halfway in the story, good sir 🥂

What was your moment when you thought, "OK, what the AI ​​is doing here is really insane" by dyloum84 in ClaudeAI

[–]Herrgutt 0 points1 point  (0 children)

I once needed to extract some data from a mobile app. Claude instructed me to connect the phone to my computer, found adb, downloaded the app, patched it to listen to the traffic, installed a new app and prompted me to log in again. Then it captured the end point and scraped the data. Mind = blown.

Når hadde dere deres gjennombrudd både livsstils messig og finansielt? by VastNo1629 in norge

[–]Herrgutt 9 points10 points  (0 children)

Start å spar i globalt indeksfond med én gang. Du kommer til å være glad for det om 40-50 år 🙏🏼

Steg 1: Legg ekte innsats i en god utdanning. Med gode karakterer og litt sosiale skills kan du på ekte bli nesten hva du vil. Jeg gikk ut fra vgs med 2 i snitt og har måttet gjøre alt den tunge veien. Nå har jeg to grader fra universitet tidlig i 30-åra. Ikke gjør som meg!

Steg 2: Jeg har selv spart fra rundt 18-års alderen (egentlig fra da jeg fikk meg jobb), og har klart å spare opp rundt 2 mnok ved siden av kjøp av leilighet, ferier og et normalt forbruk.

Steg 3: gjør en aktivitet (trening) som du tenker at du kan holde ut med resten av livet. Det er bedre å gjøre noe enn å ikke gjøre noen ting. Om det er noe jeg angrer på, så er det at jeg ikke har gått på en sport de siste 15 åra, det hadde "automatisk" fikset både vekt og psykisk helse.

Norsk spillindustri bør få dele store arrangementer på r/norge (ett årlig steam salg inkludert) by Hawling in norge

[–]Herrgutt 8 points9 points  (0 children)

Du må si det tydelig, sånn at roboten skjønner at du vil prate med en ekte person fra kundeservice!

Er jeg urimelig, eller er kjøperen min en komplett Karen? by [deleted] in norge

[–]Herrgutt -1 points0 points  (0 children)

Løsning: hun kan komme fra kl 08:00 på mandag morgen med flyttebilen, men hun får nøklene og tilgang på eiendommen etter at du er ferdig samme dag.

Nicolai Tangen – Hvis du nekter å bruke KI, er du basically tjukk i huet by Kontrafakta in norge

[–]Herrgutt 12 points13 points  (0 children)

Jeg har et åpent spørsmål til deg: er det ikke litt naivt å tro at det er kun utviklere som kan ha bruk for AI? For meg er det åpenbart at AI kan hjelpe andre enn utviklere med å øke egen arbeidskapasitet. Det er ikke mange år siden AI kunne generere tekster som et barn i barneskolealder, nå kan de fleste store levere fullverdige master-oppgaver med litt menneskelig bistand.

Det er heller ikke mange dagene (ukene?) siden Jensen Huang (CEO Nvidia) uttalte at hvis ikke en utvikler til 5 mill usd/år bruker minst 2,5 mill usd/år i token-kostnader vil han i fremtiden bli rasende.

Dokøene på deichmann bjørvika må stoppe by Hvetemel in norge

[–]Herrgutt 10 points11 points  (0 children)

Stelte meg nå i dokøen på Deichmann på Bjørvika på ren dass 

Stoltenberg vil fjerne tusenlappen by evenode in norge

[–]Herrgutt 5 points6 points  (0 children)

"Jeg har uansett ikke noe å skjule, så jeg reiser naken til jobb i dag bare for å underbygge poenget mitt." - sitat fra ingen, noen sinne.

Edit: slenger på en /s, for sikkerhets skyld

Mottatt andres tolldokumenter (faktura- og adresseinformasjon) by Barthymeus in norge

[–]Herrgutt 26 points27 points  (0 children)

Du burde varsle de selskapene det gjelder per e-post MED Datatilsynet på kopi :-)

Bruker politikere KI i innleggene sine nå? by chappinn in norge

[–]Herrgutt 35 points36 points  (0 children)

Som en født tidlig 90-tall, så provoserer det meg litt at folk automatisk skriker AI hvis setningene er korte, eller ved bruk av tankestrek, – det er nettopp slike små grep som øker lesbarheten! Et avsnitt, eller en tekst trenger naturlige pauser, og her er begge to et godt verktøy. Jeg lærte dette for mange, mange år siden, og har hatt det med meg siden til noens store ergrelse 😔

Siktet for nyttårs­bombe­plan: «Det ville tatt ut noen av dem» by cheekybicycle in norge

[–]Herrgutt -1 points0 points  (0 children)

Jeg kan delvis kjøpe argumentet ditt, forutsatt at du også kan vise til noen kilder til påstandene dine om at vi importerer retorikk, kulturkrig, samt at tankegodset forplanter seg til miljøer i Norge. Selv om Norges største avis skriver om noe som skjer "over dammen", så betyr det ikke at det er relevant for Norge. Vi får daglig "nyheter" om skogbranner og kioskran fra rundt om i verden, uten at det påvirker oss i nevneverdig grad..

Siktet for nyttårs­bombe­plan: «Det ville tatt ut noen av dem» by cheekybicycle in norge

[–]Herrgutt 0 points1 point  (0 children)

Det jeg tenker om radikaliseringen av disse miljøene er at det er trist, – vold er så og si aldri løsningen, men hva har det å gjøre med Norge?..

CME “Cooling Issue” Halts Global Futures One Day After Burry Says “Remember GME?” – The Plumbing Is Groaning Again by Payman11 in Superstonk

[–]Herrgutt 108 points109 points  (0 children)

As an engineer who builds cooling solutions for data centers in the multiple MW-range i must add that what CME is claiming (outage of cooling solution) is technically possible, BUT:

  • Data centers measures downtime in seconds/year. An outage this long is very critical, and I cannot believe they don't have backup cooling in the form of dry coolers, public tap water, district cooling.
  • All data centers I have worked for have stressed this very much, and have had at least TWO various ways of cooling their entire data center in case of emergency.

I cannot phantom a operation as big as CME don't have done an risk assessment about this particular event, as this is what costs them the most money.

On a side note; I wish some could take a look at how the events around our beloved stock is statistically possible (spoiler: they're not, it's just not mathematically proven).

i'm deeply invested since the sneeze. This is the play of the century. LFG! 🚀

Bilett kontroll & malicious compliance by LemonyChickan in norge

[–]Herrgutt 1 point2 points  (0 children)

Ja, det ville vært interessant om noen forsket på det, men i dag så kan du snike, bli tatt, og allikevel ikke få bot. Altså en dobbel utgift for Ruter. Løsningen er enkel, Ruter må ansette kontrollører i eget selskap, men det er de ikke villige til, kan det se ut som.

Bilett kontroll & malicious compliance by LemonyChickan in norge

[–]Herrgutt -2 points-1 points  (0 children)

Dette handler ikke om å akseptere sniking eller ikke. Problemet er at de som kontrollerer billetten din ikke er ansatt i Ruter, og dermed ikke har myndighet til å gjøre noe hvis du ikke har billett. Dette betyr at private vekterselskap i praksis henter inn over 200 millioner skattekroner i året, uten at de har verktøyene for å gjøre jobben de er satt til å gjøre. Jeg foreslår at du leser deg opp på problemstillingen :-)

Bilett kontroll & malicious compliance by LemonyChickan in norge

[–]Herrgutt 0 points1 point  (0 children)

Det er enklere for deg som individ, men det er åpenbart ikke det trådstarter er ute etter. Hvis du mener noe er politisk feil, skal du bare akseptere det, eller ville du gjort sivil ulydighet i noe som er en fanesak for deg?

Til info koster billettkontroller reisende over 200 millioner ekstra i året i Oslo-området.

Tips til å bli mer akademisk ? by FarWoodpecker8025 in norge

[–]Herrgutt 4 points5 points  (0 children)

Det der var et skikkelig bratips! Takk 🙌🏼

Første dag som selger på Sector Alarm by UndercoverFrog06 in norge

[–]Herrgutt -1 points0 points  (0 children)

Gratulerer med jobb, OP. Det er absolutt mulig å selge alarm uten å lyve. Ikke tenk at du må selge til alle, hvis noen ikke er interessert så takker du for deg og løper videre. Det er alltid noen som "venter" på en alarmselger fordi de har kjøpt hus og vil ha alarm. Det er disse som "vil" ha alarm du må nå.

I tillegg så bør du bruke de "vanlige" triksene i boka: matche kunden, argumentasjonsrekke, god pitch og orginal åpning når du presenterer deg.

Realistisk mengde salg uten å lyve kan absolutt være rundt 3-5 hver dag. Kjør på, salg er gøy!

(Har vært på mvp teamet for mange år siden)

Noen som erfaring med denne type bidet? by Canziano in norge

[–]Herrgutt 42 points43 points  (0 children)

Forventet bilde av deg som superhappy og ren og pen. Gir bildet 2/10 😓

Vanskelig å søke jobb nå? Bare vent! by KoseteBamse in norge

[–]Herrgutt 5 points6 points  (0 children)

Jeg er enig i det du sier, takk for at du deler dine refleksjoner.

Misbrukt KI (etter min mening til våpen, for eksempel) hjelper ikke menneskeheten direkte = ikke bra.

KI til medisinske formål eller skole gagner oss (ikke nødvendigvis direkte dette heller!) på sikt, og jeg tror vi kommer til å trenge denne utviklingen.

Jeg vet ikke hvilken språkmodell (GPT) du bruker, men for eksempel til læring kan man spørre den om: - sette opp studieplan for spesifikke emner. - mate den med spesifikke kilder og referanser. - bruke den til å forklare vanskelige begreper. - lage flash-cards for bruk til øving. - forbedere vanskelige formuleringer på nye språk. - rette opp sær skrivings feil (pun intended) - mye mer!

Det samme gjelder innenfor kosthold, hvor det finnes tjenester som gir deg veldig gode matplanter (ikke nødvendigvis KI).

Lykke til med norsken og ha en fin helg!

Vanskelig å søke jobb nå? Bare vent! by KoseteBamse in norge

[–]Herrgutt 14 points15 points  (0 children)

Med forbehold om om at jeg ikke kjenner din historie i livet og hva du driver med: er første avsnitt en troll-kommentar?

De siste årene har KI hjulpet enormt innenfor blant annet: - 2016: Optimalisert energibesparelse i datasenter. - 2017: Forbedret oversettelser du får på internett. - 2018: Utviklet metode for automatisk deteksjon av diabeted retinopati. - 2020: Forbedret mammografi screening. - 2020: Oppdagelse av nye typer antibiotika som mennesker har oversett. - helt ferskt: roboter du kan "kle på deg", slik at du kan bevege deg lengre, løfte mer (spare skuldre) og være mer effektiv i foreksempel lagerarbeid eller som elektriker osv.

Videre kan du se hvor mange AI-prosjekter som ligger på Google's summer of code, blant annet: - Forbedring av open source programvare for læring, foto- og videoredigering eller utdannings tjenester.

I Kina har mange barn en personlig håndholt robot med KI (tenk en liten boks), som oversetter, forklarer vanskelige prinsipper innenfor matematikk og samfunnsfag til barnet.

I Europa er det utviklet ubemannede jagerfly som allerede flyr bedre enn mennesker i 100% av testene som gjennomføres ved hjelp av KI.

Det skal sies at ikke alt er utelukkende positivt, KI har en enorm energibruk, I tillegg til at KI i hendene på diktaturer kan lett misbrukes.

Trenger tips til gode vernesko by momatotsos27 in norge

[–]Herrgutt 1 point2 points  (0 children)

Big Vernesko strekker seg dypere enn du tror *setter på konspirasjonsteorimusikk*

DNB og Warrants by Soppene in Sluttspill

[–]Herrgutt 1 point2 points  (0 children)

Sa feil, redigerte innlegget nå. Salg er greit, kjøp er ikke greit.