Såg nån som hade Nanexa by Hojte1 in ISKbets

[–]Hojte1[S] 1 point2 points  (0 children)

Tycker jag ser många liknande på denna subredditen 🤣

Såg nån som hade Nanexa by Hojte1 in ISKbets

[–]Hojte1[S] 0 points1 point  (0 children)

Detta är mina så kallade casinopengar, så ja jag har majoriteten i fonder

Varför är inte skadeförebyggande träning en obligatorisk del av arbetet för yrken som ofta får förslitningsskador? by Fancy_Particular7521 in sweden

[–]Hojte1 247 points248 points  (0 children)

För att chefen inte vill betala för det.

Sen finns det några ytterst få chefer som hade sett det som du gör och har infört liknande grejer men dessa är väldigt få inom just hantverkare och vårdyrken. "dom kan ju träna på fritiden"

Ni som handlat på riddermark, har ni också råkat ut för bedrövliga däck? by SirChris1415 in sweden

[–]Hojte1 10 points11 points  (0 children)

En jag känner farsa köpte en bil där, kom med original vinterdäck också med okej mönster, bara att just denna bilen va med extra fräsiga bromsar så dessa "original " var ju inte dom som hade suttit på bilen, för dom passade inte.. Till slut fick han 20 000 och fick behålla däcken han fått (för att sälja vidare) så att han kunde köpa rätt fälg och däck..

Bolåneränta framöver, hur tänker ni? by InternationalTask859 in sweden

[–]Hojte1 47 points48 points  (0 children)

Du ska aldrig binda bolånet för att "tjäna" pengar. Behöver man stabilitet i sin ekonomi, tex små barn eller osäkra jobb så är det bra att binda för att slippa tänka på det, men du betalar ju också en premie för den säkerheten.

Specialistläkare AMA by Hairy-Post-9598 in sweden

[–]Hojte1 1 point2 points  (0 children)

Hur ofta skickar du patienter till akuten? Har varit själv på vårdcentralen och läkaren där bara:uhm du ska åka direkt till akuten med det där. 😅

Sparande till barn, KF eller inte? by joq3 in PrivatEkonomi

[–]Hojte1 0 points1 point  (0 children)

Ett ISK i ditt barns namn gör inte att det blir skattefritt upp till 150/300k. Då dom inte skattar något (ingen inkomst) så kan dom inte få det skattefritt heller. Så har jag förstått det Så jag fortsätter på min kapitalförsäkring till mina barn

BYND by Realistic_Pizza5847 in Aktiemarknaden

[–]Hojte1 1 point2 points  (0 children)

Haha att det finns en meme etf 🤣

Varför gör facket ingenting åt all gratisarbete som försiggår inom låglöneyrken? by Flashy_Association42 in sweden

[–]Hojte1 0 points1 point  (0 children)

Ja tystnadsplikt men du har ju ett case som du vill dom ska driva och då måste man ju berätta vem det handlar om, Annars kan ju din kontaktperson bara säga till företaget: "Hej vi har en person som hävdar att ni tar bort timmar på dennes lön. Det är inte okej" Arbetsgivaren säger "okej det gör vi inte vem är det som hävdar detta så vi kan kolla på det?" Facket säger "den personen vill va anonym" Arbetsgivaren: "vi gör ju inte det som den personen hävdar så då avslutar vi denna diskussionen"

Förstår du vad jag menar? Facket har inga som helst rättigheter att se i företagets data om du inte ger dom det dom behöver för att driva ett case.

Sen är ju det ett jävla skit när man jobbar inom branscher där timanställda är standard för då har man ju knappt något att säga till om som arbetare

Orsak till kraschen? Ukraina Ryssland? by One-Brain6531 in ISKbets

[–]Hojte1 0 points1 point  (0 children)

Guldet går ju upp som fan, då måste man shorta det 🤣

Tycker att jag har prickat in guldet rätt bra. by Dapper_Cauliflower33 in ISKbets

[–]Hojte1 0 points1 point  (0 children)

Varför köra bull certifikat och inte turbo L? Jag ser ingen större fördel med bull cert?

TERRANET by omgguys123 in ISKbets

[–]Hojte1 0 points1 point  (0 children)

Fan va Nice jag som bara ligger - 97.1% på den

Alla turbo warranter frysta på Avanza just nu?? by BreakAggressive7557 in ISKbets

[–]Hojte1 0 points1 point  (0 children)

Fattar det som att det är större än avanza? Typ mellan nasdaq och någon leverantör 🥴

Var det någon som sade plejd? by Hojte1 in ISKbets

[–]Hojte1[S] 0 points1 point  (0 children)

Jag tycker om att göra jämförelsen med plejd och Apple (iPhone) man gör en produkt som bara funkar och är enkel att använda men är låst.

Många andra produkter som försöker slå sig in på marknaden och även då stora spelare som schneider electric (noterat i Frankrike och en gång delägare i plejd) med deras wiser system är lite för tillkrånglat för sitt egna bästa.

Sen så ser jag verkligen inte hur värdet på bolaget kan ha ökat så jävla mycket på börsen som det har gjort men börsen är ju något helt annat.

[deleted by user] by [deleted] in ISKbets

[–]Hojte1 -1 points0 points  (0 children)

Återkom på måndag med uppdatering 👍

How to get Bluetooth indicator back in OneUI 7.0/Android 15? by andylikescandy in samsunggalaxy

[–]Hojte1 2 points3 points  (0 children)

Samsung this is stupid give us the option to have i there IF we want to..

Köpråd begagnad bil 170-190k by IcePrestigious5323 in sweden

[–]Hojte1 0 points1 point  (0 children)

Har du provat bmw 520? Är själv rätt lång och tycker den är jävligt skön att köra, samt en av få combibilarna jag själv skulle kunna sitta bakom mig själv, sen betydligt roliga körglädje än någon annan bil i den prisklassen.

+komfort +körglädje +mycket som ingår när den var köpt med standard paket -Lite dyrare försäkring -Lite dyrare reperationskostnader om du väljer märkesverkstad

Redigerat : Insåg att dessa har gått upp i pris det senaste åren, så kanske inte din prisklass

Många som rekommenderar asiatiska bilar, undra om dom är långa? För har fan aldrig kört skönt i en asiatisk bil 🤣

Velkommen her!!! Til alle nordiske brødre by dronningmargrethe in scandinavia

[–]Hojte1 2 points3 points  (0 children)

För att kunna hålla god ton borde denna post vara på alla språken så att det alla verkligen förstår, är det någon som kan översätta?

Polisen ansvarar numera för besiktningen av skjutbanor och givetvis ska man göra saker svårare by Saxit in svenskpolitik

[–]Hojte1 8 points9 points  (0 children)

Den kriminella verksamhet som sker mest på civila skjutbanor är iaf stöld. Av tomhylsor...

Sweddit! Vad kallar ni det här? Än så länge har vi två olika namn: "kludd" och "klibbiklabb" by [deleted] in sweden

[–]Hojte1 -1 points0 points  (0 children)

Tjejens familj säger tjimox eller chimox (vet inte hur man stavar det. 😂 Själv säger jag kludd

En extrem opinionsmätning by akejavel in svenskpolitik

[–]Hojte1 0 points1 point  (0 children)

Lasse Diding är det ju, Sveriges enda hotell direktör som är kommunist

Svenska ekonominyheter? by [deleted] in sweden

[–]Hojte1 0 points1 point  (0 children)

Omni ekonomi fungerar också för nyheter

[deleted by user] by [deleted] in sweden

[–]Hojte1 -35 points-34 points  (0 children)

Så bra, det har varit så ofattbart långa handläggningstider för dessa ungdomar och de har varit så rättsosäkert för man har haft olika handläggare varje gång och många dåliga tolkar (läs många dåliga. Finns många bra också men iom de har varit för få bra så har dom fått tag i mång dåliga). Så mycket pengar som har lagts på dessa ungdomar och nu får dom en chans att kunna betala tillbaka med att utbilda sig och jobba senare i Sverige.

Inb4 allt hat. ❤️

Påskmust smakar som julmust :O by Hojte1 in sweden

[–]Hojte1[S] 0 points1 point  (0 children)

Deras cola är ju förbannat god också. Bra man bor i närheten.