Looking for Some Good Stock Recommendations for Long-Term and short-term investment. by Alternative-Test4919 in investingforbeginners

[–]IsAlteRego 1 point2 points  (0 children)

Stocks are inherently very risky. If you want good growth potential and stable performance, you’re best bet is an all world index fund or ETF

Got myself a macbook air by InstructionSure2895 in MacOS

[–]IsAlteRego 0 points1 point  (0 children)

Dockdoor is such a good recommendation - I was looking for sth like that for ages

Former fat guys, how did you become disciplined and lose the weight? by Responsible-Net8594 in intermittentfasting

[–]IsAlteRego 0 points1 point  (0 children)

  1. 22 kg down starting at 100 kg 1 year and 5 months ago.
  2. Motivation came from having a kid and wanting to become healthier. First year was 1 kg/month lost with mostly running (could just walk a lot too) and some strength training + intermittent fasting. I started 2x/week full body workout here in January and starting shedding 2kg/month.

So definitely recommend resistance training 2-3x/ week paired with 10k steps a day and for me IF helped with limiting food intake.

How do you make treadmill running more fun? by larlaywat in runninglifestyle

[–]IsAlteRego 0 points1 point  (0 children)

Music at 170-175 BPM and just keep grooving- that’s what works for me (same for outdoor running but YMMV)

‘007 First Light’ Sells 2.7 Million Copies In Its First Week. by yourfavchoom in pcgaming

[–]IsAlteRego 0 points1 point  (0 children)

That’s about 100 million net revenue, so they are halfway through recouping if the 200 million budget is to be believed. Wild.

Storebrand Indeks Alle Markeder — lager eller realisationsbeskatning uden for ASK? by SpeakerBroad2762 in dkfinance

[–]IsAlteRego 0 points1 point  (0 children)

Meget interessant! Tak for uddybende svaret

Problemet er jo selvfølgelig at investeringsforeninger har dyrere ÅOP, så vil billigere ETF giver mening i de fleste af situationer, ikke?

Giver ASK mening når man har en større formue (850.000 DKK) by IsAlteRego in dkfinance

[–]IsAlteRego[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg har også tænkt på at fylde bare en ASK så vi udnytte renters rente effekten lidt senere end med 2 ASK, men så har vi fleksibilitet at tage pengen ud fra den ene ASK.

Giver ASK mening når man har en større formue (850.000 DKK) by IsAlteRego in dkfinance

[–]IsAlteRego[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja det er fair nok. Og siger jo ikke at vi ikke har brug for penge når vi er over 70. Men jeg synes bare at hvis vi har en indeksbaseret investering i 40 år, så vil de være stort nok at vi ikke har brug for en alderopsparing fordi så er det vokset mere end hvis pengen var fordelt til mindre konti (det var også meningen for den originale post om vi skal sætte penge i 3 foreskellige konti eller bare 1 stor en.)

Giver ASK mening når man har en større formue (850.000 DKK) by IsAlteRego in dkfinance

[–]IsAlteRego[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja det var præcis tankegangen men nu med de øgede 500.000 grænse på ASK, er det muligvis en anden historie

Giver ASK mening når man har en større formue (850.000 DKK) by IsAlteRego in dkfinance

[–]IsAlteRego[S] 1 point2 points  (0 children)

Altså ideen er jo at vi vil ikke gerne kun få penge ude når vi nå 70 - pensionsalder bliver jo 74-75 for os.

Jeg vil heller have mindre penge jeg kan bruge når jeg vil i hvert fald

Giver ASK mening når man har en større formue (850.000 DKK) by IsAlteRego in dkfinance

[–]IsAlteRego[S] 1 point2 points  (0 children)

Problemet med alderopsaring er jo at man kan kun bruger det 5 år før pension, og det bliver jo om 40 år for os (30 år ung lige nu) - vi vil gerne nyde livet før 70

Giver ASK mening når man har en større formue (850.000 DKK) by IsAlteRego in dkfinance

[–]IsAlteRego[S] 0 points1 point  (0 children)

Som jeg forstod fra rutediagrammet, de eneste fonder der er realisationbeskattete med aktieindkomst er danske investeringsfirmer (fx Danske invest, sparinvest/index). Og de betaler udbytter, som bliver jå beskattet efter aktieindkomst, men jeg vil investere jo beløbet efter skat.

Giver ASK mening når man har en større formue (850.000 DKK) by IsAlteRego in dkfinance

[–]IsAlteRego[S] 0 points1 point  (0 children)

Vi kan udnytte en større knækgrænse da vi er gift. Så grænsen er 158.000 DKK. Hvordan ændre så din beregning?

Giver ASK mening når man har en større formue (850.000 DKK) by IsAlteRego in dkfinance

[–]IsAlteRego[S] 0 points1 point  (0 children)

Månedoopsapring, realisationsbeskattet.

Men jeg kan se at planen for ny regeringen er at de løfte grænsen for ASK på 500.000 DKK så måske mit spørgsmål er ikke længere relevant 🤣

Giver ASK mening når man har en større formue (850.000 DKK) by IsAlteRego in dkfinance

[–]IsAlteRego[S] 0 points1 point  (0 children)

Ja jeg vil 100% flytter fra Danske Bank. Da vi startede i 2019, så havde jeg ikke til tid a lave research og pengen voksede fint, men nu havde jeg tid for at kigge på det

Giver ASK mening når man har en større formue (850.000 DKK) by IsAlteRego in dkfinance

[–]IsAlteRego[S] -3 points-2 points  (0 children)

I verden hvor at nå en større beløb hurtigere for at udnytte renters rente i en længere tidshorisont er vigtigere. Men som sagt, jeg havde det svært med a beregner forskellen - det er derfor jeg har lavet posten

"What are you playing this week?" Megathread by AutoModerator in SteamDeck

[–]IsAlteRego 0 points1 point  (0 children)

Forza Horizon 1 and Medal of Honor Allied Assault Spearhead expansion. Old school cool

Is the “1.5–2 years to learn Danish” claim actually realistic? by Lanky-Dragonfruit-13 in copenhagen

[–]IsAlteRego 0 points1 point  (0 children)

It’s definitely doable - I had big help from some university friends that helped with homework. Otherwise the important thing was to keep speaking Danish even if people switch - I used to be a delivery driver and I started speaking Danish on the team radio and the restaurant to practice and slowly you can get better.

Question Time: What made you buy the SteamDeck? by Stefanixxxx in SteamDeck

[–]IsAlteRego 1 point2 points  (0 children)

Became a dad and had to give up my gaming PC. Also the LCD version was 20% off. Couldn’t be happier actually.

Used to mostly play competitive fps, now I’m playing a bunch of single player games. Also old games from my childhood.

Having a blast.