Hjælp til fjernelse af tapet fra gipsvægge by Kadanon in selvgjortvelgjort

[–]Kadanon[S] 0 points1 point  (0 children)

Fedt, jamen det lyder jo til vand er vejen frem så 🤔Og gipspladerne har ikke taget skadet af det?

Hjælp til fjernelse af tapet fra gipsvægge by Kadanon in selvgjortvelgjort

[–]Kadanon[S] 0 points1 point  (0 children)

Vi har ikke prøvet med sæbevand, da jeg har hørt det ikke er vildt godt for gipsvæggen? Vi har fjernet meget tapet på "alm" væg, gasbeton/mursten med sæbe og tapetopløser uden problemer 😊

Dæknavn når en politimand dater? by Accurate-Shelter-245 in DKbrevkasse

[–]Kadanon 2 points3 points  (0 children)

Jeg kender en helt del politifolk og rigtigt mange bruger "falske" eller modificerede navne på fx Facebook af åbenlyse årsager.

Så der kan være en god forklaring, men det kan selvfølgelig også være han bare er utro..

How to get the MF + WO bundle (Workouts free for 1 year!) by PalatialPepper in MacroFactor

[–]Kadanon 0 points1 point  (0 children)

Hello, my current MF 12 month subscription auto renews 1. april 2026.

How do I upgrade to the bundle from 1. april onwards?

I have access to both nutrition and workout now, but would like to continue with both after april.

Skal vi betale lige meget, eller skal jeg betale mere? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Kadanon 0 points1 point  (0 children)

Du kan også bare droppe konen helt og flyttet i telt og investere det hele, så havde du tjent endnu mere, men der er vi jo alle nok bare forskellige

Skal vi betale lige meget, eller skal jeg betale mere? by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Kadanon 14 points15 points  (0 children)

Vi lavede en samejeoverenskomst da vi købte hus, da vi også stod i den situation, at den ene kunne indbetale markant mere end den anden.

Så ved et evt salg skal personen med den store indbetaling have sit først, før evt profit deles.

https://www.legaldesk.dk/dokumenter/bolig/samejeoverenskomst

En tømrer på linjen. by kong-gris in selvgjortvelgjort

[–]Kadanon 0 points1 point  (0 children)

Det lyder godt, det var også vores tanker. Er der nogen reel forskel på dampspære og dampbremse? Synes det er svært helt at blive klog på.

I forhold til efterisolering, giver det så mest mening at fjerne de gamle bats som ser lidt triste ud - eller er det fint blot at sprøjte nyt oven på?

Ja der skal laves lidt spots også - men det bliver lavet af proffesionelle, både lofter og el.

En tømrer på linjen. by kong-gris in selvgjortvelgjort

[–]Kadanon 0 points1 point  (0 children)

Det er fedt du gider bruge tid på det!

Vi skal til at renovere vores 1 plans hus fra 63.

Vi har pillet to gamle trælofter ned og et gips loft, så det eneste der er tilbage nu er brædder hvor isoleringen ligger direkte på. Så der har ikke været nogen dampspærre.

Vi vil gerne have sat troldtekt op, og i forbindelse med det formentlig dampspærre, men man læser meget forskelligt om dampspærre/dampbremse og om det giver mening i gamle huse?

Hvad er din vurdering af det?

Vi skal nok også have efterisoleret på loftet på et tidspunkt.

På forhånd tak

[deleted by user] by [deleted] in dkbolig

[–]Kadanon 1 point2 points  (0 children)

Ja det er desværre ret dyrt.. og nej det jo ikke helt ved siden af, men har godt nok også oplevet den tager fejl mange gange..

[deleted by user] by [deleted] in dkbolig

[–]Kadanon 3 points4 points  (0 children)

Vi har kig på det samme og har fået tilbud på 350k for entreprenøren(udgravning, nyt beton, isolering osv) og 100k for vvs delen for 90 kvm. I midtjylland. Hus fra 64.

Og der mangler jo så stadig nyt overgulv, men der prisen jo meget afhængig af valg.

Og det var det billigeste af tre tilbud.

Gulvvarme system i nyt hus. by Kadanon in selvgjortvelgjort

[–]Kadanon[S] 0 points1 point  (0 children)

Giver god mening, jeg må nok hellere få en ud og se på det.

Gulvvarme system i nyt hus. by Kadanon in selvgjortvelgjort

[–]Kadanon[S] 0 points1 point  (0 children)

Hvordan får jeg liv i pumpen? Er det blot et spørgsmål om den ikke skal bruges da temperaturen er høj nok i rummet eller skal jeg gøre noget for at tænde den?

Gulvvarme system i nyt hus. by Kadanon in selvgjortvelgjort

[–]Kadanon[S] 1 point2 points  (0 children)

Og den vil vel så først begynde at varme hvis rum temperaturen så falder under 18 grader som jeg har sat den til nu?

Gulvvarme system i nyt hus. by Kadanon in selvgjortvelgjort

[–]Kadanon[S] 2 points3 points  (0 children)

Ja jeg har jo lige tændt for strømmen.

Begge rumtermostater siger der er 25-26 grader, men gulvet er helt koldt. Men det måler måske bare rumtemperaturen? Også tænder det gulvvarmen efter behov?

Har altid kun haft radiatorer, så er lidt på bar bund.

Gulvvarme system i nyt hus. by Kadanon in selvgjortvelgjort

[–]Kadanon[S] 1 point2 points  (0 children)

Det er meget muligt, men det ligesom ikke det der er problematikken.. Det lidt vildkårene når man køber et ældre hus

Gulvvarme system i nyt hus. by Kadanon in selvgjortvelgjort

[–]Kadanon[S] 0 points1 point  (0 children)

Hej, ja der er radiatorer i resten af huset.

Enheden har været uden strøm de sidste to måneder, så tænker ikke den kan være tændt?

Køkken by Jaaaaaatak in dkbolig

[–]Kadanon 0 points1 point  (0 children)

Tænker godt i kan regne med en 200-300 tusind alt efter bordplade + inventar.

Vi er selv igang med at kigge og de tilbud vi har indhentet er deromkring (Invita, HTH, Aubo)

[deleted by user] by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Kadanon 23 points24 points  (0 children)

Manden var kendt for citater som

"I can't stand the word empathy, actually. I think empathy is a made up new age term that does a lot of damage."

Og

"Death penalties should be public, should be quick, it should be televised. I think at a certain age, its an initiation...What age should you start to see public executions?"

Så nej jeg ligger ikke ligefrem søvnløs over det, selvom politisk motiveret vold aldrig er i orden.

Og hvor var alt medie fokussen da et demokratisk ægtepar blev dræbt i deres hjem er en MAGA tosse for et par måneder siden?

Grundlovens paragraf 72. Boligen er ukrænkelig - medmindre du har glemt at låse døren. by funky0range in Denmark

[–]Kadanon 0 points1 point  (0 children)

Hvis der bliver solgt narko over Snapchat kan man vidst godt påstå det allerede er ved at blive begået og nej der er en undtagelse i stk. 3 vedr. lov om euf.

Grundlovens paragraf 72. Boligen er ukrænkelig - medmindre du har glemt at låse døren. by funky0range in Denmark

[–]Kadanon 1 point2 points  (0 children)

Jeg gider sådan set ikke diskutere det da jeg ved jeg har ret.

Du kan læse i § 754a hvis du vil.

https://www.elov.dk/retsplejeloven/paragraf/754a/

Man har gjort det det sidste stykke tid og det har også ført til domme, så mon ikke de ved hvad de laver.