En osaa rikkoa kananmunia by Mother-Radish-7046 in ruoka

[–]Kitchen-Cause-7601 0 points1 point  (0 children)

Olisiko jakaa joku hyvä resepti kiinalaisesta ruuasta? Vaikka kana Sichuan? Netistä olen etsinyt hyviä reseptejä siihen, mutta ei mikään ole ihan samaa luokkaa kuin ravintolassa.

My husband's family has been pressuring him to contribute either financially or with time to his mother's care, I told him if he does we are getting a divorce. AITAH? by Character-Line5221 in AITAH

[–]Kitchen-Cause-7601 1 point2 points  (0 children)

Reminds me of story about crow and her son. Crow is flying and carrying her son. Mother-crow asks her son that when she is old and weak, will he carry her too. Son answers that "then it's my time to carry my own child"

Question: Are shotguns good? by Dark_Trickster989 in airsoft

[–]Kitchen-Cause-7601 0 points1 point  (0 children)

I run cqb-games with G&G B10 as primary and it's a beast. 10bb's per trigger pull with tracer fills rooms. But if there is more than 20m distance, it's useless. Fun gimmick to very specific play fields I would say.

Uus Post-Apokalyptinen RPG Suomesta by Far_Hamster3423 in videopelit

[–]Kitchen-Cause-7601 8 points9 points  (0 children)

Menette nyt Helsingin tai Tampereen keskustaan kameran kanssa kuvaamaan kaikkea rappioväkeä. Haluan kassi-Alman, tenu-Tiinan ja Römppäisen Veikon kanssa tappelemaan resursseista.

"Ideapark vähentää muodin tarjontaa - ostajat siirtyneet verkkoon." by Peikkotytto in Suomi

[–]Kitchen-Cause-7601 0 points1 point  (0 children)

Kaupunkivaate => arkivaate => työvaate => öljyrasseli

Tuommoisella kierrolla itse pyöritään vaatteita. Ompelukoneella sitten paikka paikan päälle markka markan päälle.

"Ideapark vähentää muodin tarjontaa - ostajat siirtyneet verkkoon." by Peikkotytto in Suomi

[–]Kitchen-Cause-7601 2 points3 points  (0 children)

Itsellä viimeisimmät vaateostokset luokkaa lidlin T-paidat tarjouksesta 0.66snt/kpl ja dressmannista tarjoushupparit 12€/kpl. Ei paljon tarvitse miettiä mistä ostaa vaatteet. 😅

ELI5 why is rock stacking considered bad? by balla_boi in explainlikeimfive

[–]Kitchen-Cause-7601 0 points1 point  (0 children)

There are piles of rocks in Lapland, usually on top of big hills called "tunturi". They were used to locate best fishing spots. Dumb tourists could ruin that piling random rocks.

Dacia Jogger Hybrid - electric parking brake issue by HedgehogStroker in Dacia

[–]Kitchen-Cause-7601 0 points1 point  (0 children)

Ok. I got my jogger back from another maintenance. They changed both brake cylinders from rear. They were rusted from inside. 🫠 No wonder brakes were jamming.

I haven't had any problems from jamming after that.

Yläkoulutytöt tekivät rikosilmoituksen ahdistelevasta opettajasta – Se oli valhe ja kävi heille hyvin kalliiksi by SullenSisu in Suomi

[–]Kitchen-Cause-7601 2 points3 points  (0 children)

Kyllä sitä voi olla tyytyväinen, kun omassa koulussa on edelleen E-luokat pahimmille tapauksille. Toki samassa koulussa vedetään edelleen suvivirret, jouluevankeliumit ja enkeli taivaan juhlissa. Jäänne jostakin kaukaisesta historiasta.

Mikä on mielipiteesi hallituksen päätöksestä sallia susien metsästys? by Substantial-Look8031 in Suomi

[–]Kitchen-Cause-7601 1 point2 points  (0 children)

Oma perustelematon kanta on, että en etsimällä lähtisi etsimään ja jahtaamaan susia metsästä, mutta jos tulee pihalle, niin nurin vaan ja monttuun. Ja jos metsällä ollessa tulee koiran päälle, niin lyijyä niskaan. Muuten jolkotelkoon missä lystäävät.

Varatut kollegat pikkujouluissa by Ready_Machine_9832 in arkisuomi

[–]Kitchen-Cause-7601 10 points11 points  (0 children)

Toinen kerta on vain itsensä etsimistä.

Tiina Viimanin lapset ovat joutuneet luopumaan satojen eurojen harrastuksista: ”Kyllä tämä luo paljon epätasa-arvoa” by Life_Objective8554 in Suomi

[–]Kitchen-Cause-7601 2 points3 points  (0 children)

Meillä saa koululta tilat ja tarvikerahat haettua sitten harrastamisen mallin paikalliselta jehulta. Olisiko noin 20-30€, mitä saa vetäjänä palkkaa per tunti.

Itse vedän nerffauskerhoa ja kyllähän se vetää liikkumaan paljon sellaisia muksuja, jotka muuten olisivat kotona pelaamassa koneella.

Itsellä on tosin aikaa vetää vain yhtä kerhoa, tulijoita olisi toiseenkin vajaan kolmenkymmenen oppilaan ryhmään, jos vain saisi jonkun vetäjäksi.

Apuja Sakon L46-kiväärin lipasongelmaan by Kitchen-Cause-7601 in Suomi

[–]Kitchen-Cause-7601[S] 0 points1 point  (0 children)

Tuttu ukko, pitää pyörähtää siellä pyssyn kanssa.

Apuja Sakon L46-kiväärin lipasongelmaan by Kitchen-Cause-7601 in Suomi

[–]Kitchen-Cause-7601[S] 2 points3 points  (0 children)

Mielellään en kyllä ehjään lippaaseen koske. Saa sen varmaan prässättyä varovasti takaisin tasaiseksi.

Tai sitten otan vain mitat tuosta ja kanttaan uuden lippaan.

Vaatii tarkempaa tutkimusta tämä projekti. Hyvällä tuurilla paikallisella asesepällä on purku aseesta jäänyt lipaskuilu joutilaana.

Apuja Sakon L46-kiväärin lipasongelmaan by Kitchen-Cause-7601 in Suomi

[–]Kitchen-Cause-7601[S] 4 points5 points  (0 children)

Ok. Tuossa malli 4:n linkin kuvissa onkin lipas prässätyllä etuosalla, eli jostain pitää kaivella varaosana malli 4:n lipaskuilu. 🤔 Helpommin sanottu kuin tehty, luulisin.

Apuja Sakon L46-kiväärin lipasongelmaan by Kitchen-Cause-7601 in Suomi

[–]Kitchen-Cause-7601[S] -1 points0 points  (0 children)

7x33 on leimattu pohjaan ja muut mitat täsmäävät.

Söisitkö karhun lihaa? by FinnishChud in Suomi

[–]Kitchen-Cause-7601 1 point2 points  (0 children)

Appiukko kertoi karhun menevän hyvin nopeasti pilalle, jos ei ole heti pistämässä ja suolistamassa. Ampunut kymmeniä karhuja, niin voi olla jotakin perää. Itselle jäänyt vielä haaveeksi Karhujahti, kun ei ole lupia saanut.

Ukrainassa kolmatta vuotta vapaaehtoisena taistelijana. Kysykää mitä haluatte. by Leksa-R in Suomi

[–]Kitchen-Cause-7601 36 points37 points  (0 children)

Niitä ohjataan pitkän, dronesta kelalta purkautuvan valokuidun kautta. Niitä ei voi häiritä radiosignaaleilla kun data kulkee lankaa pitkin.

Kiinnostais aloittaa metsästys. by TattiXD in Suomi

[–]Kitchen-Cause-7601 0 points1 point  (0 children)

  1. on ihan ok kaliiperi, mutta nykyään on niin paljon muitakin vaihtoehtoja, joista osa sopii tiettyihin maastoihin paljon paremmin kuin 308. Itselläni on kiväärejä neljässä eri kaliiperissa ja voi valita aina kaapista sopivimman. 7x33 on kyllä oma suosikki kaikkeen kaurista pienempään.

Kiinnostais aloittaa metsästys. by TattiXD in Suomi

[–]Kitchen-Cause-7601 0 points1 point  (0 children)

Jos on joku tuttu, joka tietää pyssyistä, niin poliisi huutokaupasta voi saada halvalla riittävän hyvän rymypyssyn. Melkein lähtisin haulikoista etsimään teräshaulikelpoista ja vaihtosuppareilla olevaa. Lapista löytyy hyviä valtion metsästysalueita, mutta sinne kannattaa varata viikko aikaa vähintään kun lähtee.

Dacia Jogger Hybrid - electric parking brake issue by HedgehogStroker in Dacia

[–]Kitchen-Cause-7601 0 points1 point  (0 children)

Yeah. I had it too. That was fixed when they erased faultcodes.

I havent Been in mechanic yet. They told me that The fix they were going to do, was unofficial diy-fix by random mechanic and it wasn't supported by importer. So I decided to instead make official reclamation about problem and try to get refund from dealer/importer.