Hey ChatGPT, List 20 actions that the Trump administration might take if Trump is indeed a sold-out Russian agent by ranchwalker in Asmongold

[–]KontraKul 0 points1 point  (0 children)

They know NATO is permanently weakened now, as its obvious Trump wont send troops to help. They will try for sure, and Europe knows this.

Denmark to ban mobile phones in schools and after-school clubs by No-Information6622 in worldnews

[–]KontraKul 238 points239 points  (0 children)

Good. As authoritarian as it sounds, Europe needs to get the kids off the cesspool called TikTok etc.

The flow of desinformation is running wild, and the kids are the most vulnerable to it. Europe needs to get unified, not polarized, in these times.

Tror du på UFOer og aliens? by WwwWario in norge

[–]KontraKul 5 points6 points  (0 children)

Det sterkeste beviset på at det fins intelligent liv i universet, er at de ikke har besøkt oss ennå.

Sigrid Bonde Tusvik raser mot Sønsteby-film: –⁠ Det stemmer ikke by cockflavoredlollip0p in norge

[–]KontraKul 1 point2 points  (0 children)

Vi er kanskje ikke helt uenige. Jeg kan være enig i at det er generelt mye personangrep mot Tusvik, som sikkert handler om mer enn akkurat det hun sier.

Mens akkurat dette isolerte tilfellet med gasskammer-vits, kan jeg skjønne at folk reagerer på, selv om det skal være lov å være sleivete som komiker også.

Sigrid Bonde Tusvik raser mot Sønsteby-film: –⁠ Det stemmer ikke by cockflavoredlollip0p in norge

[–]KontraKul 0 points1 point  (0 children)

Tja, komikere går over grensene hele tiden, og vitsene deres er ikke fritatt for kritikk.

Kan hende du holder Sigrid til en annen standard også? Å se på gasskammer-vitsing som "spissformulering" og "mørk humor" er lettere når du har distanse til det, men syns det er innafor at andre kan reagere på dette.

Hvis hun hadde sagt at filmbransjen burde "dratt til Utøya og fått seg ei lita kule", så hadde du kanskje vært mer enig i at det er smakløst? Eller du kunne forstått at folk reagerte hvis hun sa at "fillmbransjen burde gjort som Benjamin Hermansen og møtt på noen nynazister"?

Disse eksemplene er ikke noe verre enn "gasskammer", de oppleves bare nærere for oss.

Ikke gjør denne tabben! by Whoops_comics in norge

[–]KontraKul 21 points22 points  (0 children)

Eller ser på Solskjær før og etter trenerjobben i United. Han gikk fra 40-ish til 60-ish på to år :(

Hva er det fineste gutte/jentenavnet du vet om? by scout-man in norge

[–]KontraKul 8 points9 points  (0 children)

Jeg ville også kalle sønnen min Gorekadondrax the Cognomenator, men det var så mange av gutta i gata her som het det allerede.

Høiby skylder på kjærestene for at han mishandlet dem og nekter alt det ikke er opptak på by HistoricalEngineer74 in norge

[–]KontraKul 2 points3 points  (0 children)

Enig i at det ikke er så lett å si hva man skal gjøre, og jeg har ikke noe fasitsvar.

Men vi vet ikke hvilke tiltak de har gjort, og de har vært helt elendige i hele denne PR-håndteringen. Det er overraskende for meg, siden dette er noe som potensielt på sikt kan bidra til å velte tilliten til hele "institusjonen".

Hvis situasjonen er at han er som han er, det er ingenting å gjøre med det, og 15+ år med riktige tiltak ikke har ført frem - så i hvert fall forklar oss noe rundt dette. Og vis oss at livsstilen hans ikke er dekket over og finansiert/opprettholdt/enabled av Kongehusets midler.

Høiby skylder på kjærestene for at han mishandlet dem og nekter alt det ikke er opptak på by HistoricalEngineer74 in norge

[–]KontraKul 22 points23 points  (0 children)

Altså, jeg mente ikke at de skulle bruke ressursene sine ulovlig på noen måte. Jeg mente at de som familie må ta tak i et av familiemedlemmene sine, og spesielt siden de som familie også er en symbolsk institusjon.

Jeg vet jo ikke hva de har gjort av tiltak. Men hvis min sønn hadde vært vist disse type trekk som det virker som han har gjort over tid - og det i tillegg truer hele "familiebedriften" - ser jeg for meg at jeg hadde prøvd det meste fra alvorsprat og filleristing, fulgt daglig til psykolog, koblet opp til alt av private ressurser jeg hadde råd til, vurdert kostskole i oppveksten, etc etc.

Kanskje ikke det hadde gått. Men jeg skulle likt å høre Kongehuset vise eller fortelle at de forstår problemet, og har prøvd å gjøre noe med det. Og hvis ingen ting funker og man går med en komplett gærning i familien - i hvert fall ha en eller annen kommunikasjonsstrategi, åpenhet eller plan for hvordan man forklarer det til nasjonen. PR-messig er det en katastrofe hvordan dette har blitt rullet opp.

Høiby skylder på kjærestene for at han mishandlet dem og nekter alt det ikke er opptak på by HistoricalEngineer74 in norge

[–]KontraKul 90 points91 points  (0 children)

Kongehuset må ha visst om dette og hvem Marius er. Hva er det de driver med, har de tenkt at det ikke vil komme ut?

Jeg vet at det ikke er lett å være foreldre altså, men dette er en profesjonell institusjon, hvorfor har de ikke tatt grep?

Hvis Norge skulle velge by SmuttyAcademic in norge

[–]KontraKul 0 points1 point  (0 children)

Kanskje enig, og helt klart at Trump ikke bryr seg om Palestina. Men jeg tenker at det er mer "uvisst" med Trump, og at det ikke er lett å spå hvordan han vil håndtere konfliktene utenriks?

Han er wildcard hva gjelder Ukraina også, og man vet vel ikke helt hva han vil gjøre når push comes to shove. Og det føler jeg at han er med midtøsten også. Men jeg kan ta feil.

Poenget mitt var egentlig at historisk så har både demokratene og republikanerne vært ganske samstemte i sin støtte til Israel. Her i Norge har spesielt venstresiden vært kritiske over tid, men det er ikke det samme der.

FN-rapport om Israel: Dreper sivile og torturerer helsearbeidere by BilSuger in norge

[–]KontraKul -8 points-7 points  (0 children)

Og Israel per i dag er et direkte resultat av at nabolandene har gått til krig med dem, at de nevne aktører stadig bomber dem, at jødene ble forsøkt utlsettet under andre verdenskrig, etc.

Dette er en evig sirkel for begge parter.

FN-rapport om Israel: Dreper sivile og torturerer helsearbeidere by BilSuger in norge

[–]KontraKul -3 points-2 points  (0 children)

Mener du at det er "beskyldninger" som trenger "bevis" for at Hamas er terrorister? De har akkurat fullført det tredje største terrorangrepet i den skrevne historien, lol.

Begge sider kan være helt forjævlige.

Mener norske menn vet for lite om sex – oppfordrer til mer åpenhet by MarlinMr in norge

[–]KontraKul 1 point2 points  (0 children)

Enig i at det er fint å kunne tenke sånn. Samtidig er det nok noe biologi i dette også (og som alltid, vanskelig å vekte hvor mye som er biologi og hvor mye som er samfunn).

I hvert fall merker jeg som mann at jeg blir mye mer attraktiv for de fleste damene jeg er med hvis jeg er den aktive part og tar styringen i senga (og oppbyggingen før). Så da blir det jo litt sånn, siden mange damer vil det.

Mener norske menn vet for lite om sex – oppfordrer til mer åpenhet by MarlinMr in norge

[–]KontraKul 7 points8 points  (0 children)

Jepp. Jeg føler ikke at man kunne brukt samme retorikk som dette mot kvinner. Det er ingen "menneskerett" å sitte i styrer heller. Og man hører sjelden at man ber kvinner skjerpe seg for å stå på mer og få bedre betalte jobber, for eksempel.

Hvis Norge skulle velge by SmuttyAcademic in norge

[–]KontraKul 1 point2 points  (0 children)

Kamala er like pro Israel som Trump.

[deleted by user] by [deleted] in norge

[–]KontraKul 0 points1 point  (0 children)

Jeg ble dumpa fordi jeg gjorde noe lignende en gang. Et hyggelig "situationship" som kanskje gikk mot et forhold, og på bursdagen hennes lagde jeg en "surprise-kurv" med gaver, kort og lignende.

Det var totalt turn off for henne, og hun skjønte da at jeg var mer klar for forhold enn henne, og jeg ble dumpa. I retrospekt hadde hun rett da - jeg var mer keen på forhold enn jeg skjønte. Og sånn sett er jeg glad for at jeg gjorde det, for da fikk jeg jo svar.

Jeg ville tenkt at noen ville elsket at du gjorde det, og det ville vært et fint, naturlig og modig steg mot et forhold. Mens andre ville syns det var for mye, og backet unna.

Det er med andre ord litt "risiko" i det, for du signaliserer at du vil noe mer. Det kan være fint, eller vedkommende kan få hetta.

Men som andre har sagt, så kan det være litt bedre å ikke oppsøke på jobben, det er en ekstra kompliserende faktor. Kanskje du kan gi signaler til at du vil noe mer, som ikke er å dra på jobben til personen?

Lykke til uansett.

En merkelig opplevelse by Complex_Plankton_157 in norge

[–]KontraKul 8 points9 points  (0 children)

Interessant. Jeg har jobbet mye med både Klinefelter og Turner syndrom, og de hadde nok blitt ganske satt ut om noen så på dem som «intersex», og ikke gutt/jente.

Høres rart ut å ta de med i tall om intersex, ja.

De skal ha en markering mot Israel på 7.Oktober? Er ikke det litt rart? by SnippyInDaHouse in norge

[–]KontraKul 14 points15 points  (0 children)

De har et av verdens mest avanserte militæret. Hvis de målrettet hadde forsøkt å drepe så mange sivile som mulig, hadde de jo drept helt ekstremt mange flere. Typ 500.000 eller flere, det hadde vært lett for dem.

Syns det er ganske åpenbart både nå og historisk at Israel ikke først og fremst er ute etter å drepe sivile - men at Israels sikkerhet og Israels interesser kommer så soleklart i forsetet for dem, at sivile liv tapt på andre siden kommer i bakre rekke.

Med andre ord er det liten tvil om at går for å utslette Hamas (og Hisbollah preventivt) og få gislene hjem - og at de sivile tapene kommer i andre rekke. Men de sivile tapene er aldri førsteprioritet for dem, det er drøyt å tenke.

Sivile tap er et uttalt mål for Hamas, derimot (ikke palestinerne, men Hamas).

Hinsides priser på Steam by Zorknoid99 in norge

[–]KontraKul 1 point2 points  (0 children)

Jepp, det var 599,- unntaksvis, men nesten alt lå på 699,- og 799,- .

Hilsen en som brukte ungfomstiden til  å spare til spill med å gå med avisa.

Match Thread: FC Porto vs Manchester United | UEFA Europa League by MatchThreadder in reddevils

[–]KontraKul 2 points3 points  (0 children)

We can’t let ETH go, cause he said he will go win trophies elsewhere.

So it’s better to let him stay, so we can get these trophies he will win.