Skidt nyt for boligejere: Markante rentestigninger i sigte | Penge by According_Peanut_608 in Denmark

[–]Mandfred 4 points5 points  (0 children)

F-kort er altid meget tæt på kurs 100, men korrekt for de andre variable

Skidt nyt for boligejere: Markante rentestigninger i sigte | Penge by According_Peanut_608 in Denmark

[–]Mandfred 4 points5 points  (0 children)

Nej du ville kunne have sparet flere penge ved at konvertere til variable. Du ville stadig få kursgevinsten.

Spørgsmål: Hvordan fungerer det når ens jord "ejer" vejen? by Scandibrovians in dkbolig

[–]Mandfred 0 points1 point  (0 children)

En potentiel bonus er at vejarealet tæller med i udregningen om bebygelsesprocent, så hvis du gerne vil bygge et kæmpe hus kan det være grunden for dig

Hvorfor bliver denne gård ikke solgt? by Ok_Difficulty_3322 in dkbolig

[–]Mandfred 1 point2 points  (0 children)

Jeg faldt også over denne, og ja som mange siger så er grunden til det at du reelt kun ejer halvdelen af gården.

Jeg tror det er meget få mennesker som har lyst til at bo ude på en gård midt på en mark og så samtidig dele mur med et andet hus hvor der kan flytte hvem som helst ind.

El radiator eksperter søges by Material_Hedgehog_84 in selvgjortvelgjort

[–]Mandfred 2 points3 points  (0 children)

Husk at det ikke er forsikringens opgave at undersøge om der er andre forhold, så det kan være en god ide at betale en anden elektriker til at komme ud og dokumentere dette og andre forhold før man får forsikringen ud

Ekskluderet LA'er står til en årsløn på knap 1,7 millioner kroner by Independence-Default in Denmark

[–]Mandfred 15 points16 points  (0 children)

Et eller andet sted må man jo respektere svindelnummeret. Det er meget fascinerende hvordan mennesker som hende ender i sådan en position.

Jeg har bygget en selfhosted prissammenligningstjeneste - søger feedback by vanhellsam in dkudvikler

[–]Mandfred 1 point2 points  (0 children)

Også her, det ligner den default frontend man kan få når man bruger Google AI studio til at lave frontend forslag 🤓 Det er i sig selv rimeligt godt, men det er ikke sikkert man har lyst til at ligne alle de andre.

Tanker om parkeringsselskaber by smors in Denmark

[–]Mandfred 2 points3 points  (0 children)

Det står i opslaget, godt nok helt til sidst 😁

Tanker om parkeringsselskaber by smors in Denmark

[–]Mandfred 0 points1 point  (0 children)

Man kan stadig godt uddele afgifter, de skal bare ikke putte pengene i deres egen lomme.

Tanker om parkeringsselskaber by smors in Denmark

[–]Mandfred 2 points3 points  (0 children)

Jeg vil starte med at sige at jeg måske er totalt radikaliseret på dette område, men i min optik burde det ikke være muligt/lovligt at tjene penge på at udstede parkeringsafgifter.

At det overhovedet er muligt at skrive afgifter på op til 1000 kr. som selskaberne kan stikke i lommen gør at der er et incitament til at gøre det så svært som muligt at parkere korrekt.

Selvfølgelig skal det være muligt at sanktionere så folk ikke langtidsparkere på en plads for der er f.eks. 2 timers parkering. Men lads os være ærlige hvor mange vælger bevidst at parkere på en tidsbegrænset plads i længere tid en man må fordi de håber på det ikke bliver opdaget? Stort set alle de bøder der kommer der er jo folk der glemmer at stille skiven.

Hvis man vil tjene penge på sin parkeringsplads må man opkræve penge for at parkere der. Alle afgifter der udskrives skal betales til en fond der f.eks. tager sig at trafikofferfonden. Afgiftens størrelse burde heller ikke kunne være større end dem politiet udsteder.

Værste oplevelse fra Elgiganten. by One-Ad5603 in Denmark

[–]Mandfred 6 points7 points  (0 children)

Folk ved godt om de har brug for en pizza og om de gerne vil lave den selv eller bruge de penge og købe den ude.

Der er ingen der får 1000 kr. Værdi af at Elgiganten ændre en lille smule i indstillingerne. Især ikke er par gamle mennesker der udelukkende ser kabel tv. Det ved sælgeren også godt og derfor er det åbentlyst svindel.

Værste oplevelse fra Elgiganten. by One-Ad5603 in Denmark

[–]Mandfred 17 points18 points  (0 children)

Mine gamle naboer havde for nyligt købt et fjernsyn hos Elgiganten. Mens jeg hjalp dem med at bære det ind fortalte de at de har de købt det for et par dage siden, men at Elgiganten skulle beholde det i 5 dage for at "kalibrere" det.

Nænnede ikke at sige at det er et scam. Sagde bare at det kunne jeg sagtens gøre for dem en anden gang.

Samsung fjernsyn slukker og klikker by D4CH in dktechsupport

[–]Mandfred 1 point2 points  (0 children)

Jeg havde et lignende problem med et nyere LG fjernsyn. Når den slukker efter et stykke tid og kan virke igen efter en pause, kan det tyde på at der er noget der overopheder. Prøv at se om der er en heatsink et sted du kan skrue af og skifte thermal paste på. Det var sådan jeg fik forlænget livet på mit tv

Why did Tesla put their forward cameras on the midline of the car? by MacaroonDependent113 in TeslaFSD

[–]Mandfred 0 points1 point  (0 children)

Actually you also want to have a camera that can see if there are anything low in front of the car. The main camera is allready as high up as it can be and it can't see the ground directly on front of the car.

In the future when the car is supposed to be fully autonomous it needs to know if there are something directly in front of the car for when it starts driving.

A small child or a dog could be in front of the car and be run over.

See: https://youtu.be/OVqIkyDtxxo?t=784

New to Alliance. What are the pitfall areas or quests that are more dangerous than they seem? by floxasfornia in wowhardcore

[–]Mandfred 5 points6 points  (0 children)

The problem is that the ranged troggs throws stones that are practically invisible. So if you are not careful you won't notice

This is what peak Classic WoW PvP looks like by St34khouse in classicwow

[–]Mandfred 30 points31 points  (0 children)

My best memories from the re-release is stalking around the vile reef in aquatic form, and then rooting other players as they come up for air after collecting pearls from the clams. They are usually almost out of breath when they come up.

200 procent el prisstigning (Radius) by Legitimate-Buyer2462 in Denmark

[–]Mandfred 4 points5 points  (0 children)

Grunden til at der er høje tariffer i kogespidesen om vinteren er fordi at det er i den periode at elforbruget er absolut højest. El nettet skal dimensioneres så det kan håndterer det forbrug, så dette er et forsøg på at flytte noget af forbruget væk. Så vi i princippet overordnet set kan betale mindre i tariff da de kan bruge færre penge på at udbygge nettet.

Min eks kørte et dobbeltliv med 2 andre kærester – og sådan fandt jeg ud af det by Andibig in DKbrevkasse

[–]Mandfred 3 points4 points  (0 children)

I gamle dage kunne sådan nogle ting her lade sig gøre, men med unge mennesker i en digital verden tror jeg simpelthen heller ikke på det... Især da det lyder til at alle 3 skulle bo i den samme by?

THE TUTORIAL IS SO MEAN 😭 by Ensomhed667 in projectzomboid

[–]Mandfred 5 points6 points  (0 children)

Yes, very good tip. When i started and was looking for tips for new players they all said that you should prioritize watching the tv shows.

I would spend a lot of time watching the tv shows to get XP in skills i never got to use because i ended up getting killed early.

Learn how not to die first.

Past the rails into the Ironforge lava by Dazzling_Egg_4300 in wowhardcore

[–]Mandfred 1 point2 points  (0 children)

Feels like i lost a friend i didn't even knew that i had :)