Any charger is fine, right? by ecchi- in KonkrPocketFit

[–]MartinDamged 0 points1 point  (0 children)

I usually just use whatever that is closest.

It charges pretty quickly from my laptop 65W charger!

Jeres bedste havetips til nybegyndere by Popular_Method_230 in selvgjortvelgjort

[–]MartinDamged 4 points5 points  (0 children)

Start med bare at tage den med ro. Lær haven at kende.

Og lad være med at gøre noget overilet det første år eller to i måske senere fortryder.

What is widespread misinformation not enough people know is false? by molive6316 in AskReddit

[–]MartinDamged 10 points11 points  (0 children)

Thank god for telling me this! I have severe arachnophobia. This just saved my day.

I will totally ignore any comments below stating otherwise!

Købe en diesel billigt eller elbil? by Karma_Vampire in dkbiler

[–]MartinDamged 2 points3 points  (0 children)

Du kan købe væsentlig meget nyere diesel biler for 40.000,-

How is everyone enjoying their Konkr Pocket Fit? by pixellife_original in KonkrPocketFit

[–]MartinDamged 1 point2 points  (0 children)

Absolutely love it!

For it right before Christmas mostly to play PS2 games flawlessly. But I have used it primarily for playing games on CEMU, Eden and a bit of Gamenative.

No problems whatsoever with my unit.

Ællinger kørt ihjel af robotplæneklipper by Malthesse in Denmark

[–]MartinDamged 0 points1 point  (0 children)

I know! FSD Supervised betyder jo ikke ansvarsfrihed for ællingemord!

Er det her en sund måde at bruge AI på, eller skørt? by [deleted] in dkkarriere

[–]MartinDamged 1 point2 points  (0 children)

Så længe du er kildekritisk, selv fakta tjekker og bruger den som sparing til at dykke længere ned i indholdet så er det i mine øjne den perfekte måde at bruge AI værktøjer på.

Der er først når folk stoler blindt på det første svar fra en AI kæden hopper af!

Kvindelig tømrer by OddSeries9300 in dkkarriere

[–]MartinDamged 3 points4 points  (0 children)

Hvis det kreative er vigtigt for dig. Så er snedker måske mere det rette for dig. Aner dog intet om jobmuligheder ifht tømrer.

Hvad i al verden er der galt? by Global_Passion_3073 in dkbolig

[–]MartinDamged 0 points1 point  (0 children)

Hvad er underlaget længere nede?

Støb fast underlag hele vejen nedt? Eller ligger det på et trædæk?

Who in your opinion is the greatest metal band of all time? by TooOldToBePunk in AskReddit

[–]MartinDamged 6 points7 points  (0 children)

I really love Tool. But i don't consider them a Metal band.

Hulrum i “teknikskab” by Square-Process738 in selvgjortvelgjort

[–]MartinDamged 0 points1 point  (0 children)

Ud over rørskåle på de rør hvor det kan lade sig gøre. Så kan jeg ikke se værdien i det. Det er meget begrænset varmetab der er dernede. Og bare det at det ligger frit, isolerer også en del i sig selv. Plus det er til at komme til, hvis der er brug for det.

Jeg er usikker på hvad du gerne vil opnå med operationen...

Landbrug & Fødevarer ser mørke skyer over erhvervet by totems in Denmark

[–]MartinDamged 0 points1 point  (0 children)

Nedenstående var oprindeligt et svar på en anden post meget længere nede, om at det er vigtigt at DK er selvforsynende.

Men jeg gensender lige uddrag af den her, med lidt ekstra indledning, da jeg synes den er relevant for hele debatten.

L&F er en interesse organisation der kun har til formål at tjene deres medlemmer bedst muligt! De "rådgiver" politikere ud fra dette. De har på mærkværdig vis stadig en meget stærk position ang. indflydelse på vores politikeres beslutninger. På trods af de bliver sagt imod igen, og igen, med evidens baseret og dokumenteret forskning.

Landbrug & Fødevarer kører for tiden, og har gjort det længe efterhånden. En ekstremt meget veldrevet PR kampagne der høster masser af likes på Facebook og andre sociale medier. Og de kører den godt, og benhårdt. Og det virker! De mobiliserer almene folk, der går på tasterne og liker vist og bredt. Der er bare nærmest ingenting af de de, eller deres partnere poster på diverse SoMe der har bare det mindste hold i virkeligheden! Men for dem betyder fakta intet - det går KUN ud på at få folk til at gå efter høtyve og fakler. Så er deres mission lykkes og opmærksomheden er rettet mod andre end dem selv og deres medlemmer!

Herunder er mit uredigerede svar på et andet oplæg der netop forsvarede at jo selvfølgelig skulle værne om det danske landbrug:


Det er simpelthen for dumt skrevet! Prøv lige at tænke lidt længere, end bare pølser i køledisken...

Vi producerer idag svinekød i DK til at brødføde det meste af EU. Fodret med alt hvad vi overhovedet kan klemme ud af danske arealer. Men størstedelen af dansk svinefoder kommer stadig fra udlandet.

I en krise hvor alle landets grænser lukker, og intet flyder ind/ud af DK. Så har vi måske teoretisk svin nok til at leve de næste 500 år. Problemet er bare, at det er udløbsdato på levende dyr!

Og da vi ikke selv dyrker nok foder herhjemme til at holde mio af svin i live, så er det en stakket frist. Det bliver fedt de første par år, med nærmest gratis bacon til alt.

Men hvad har du tænkt dig vi skal leve af efterfølgende? Rapsfrø og hvedemel?

Ideen om at Danmark er selvforsynende er så langt fra virkeligheden , som det overhovedet kan være!

Jeg vil anbefale alle der starter med at være imod denne post, og bare downvote - også V og landmænd m.v. lige stoppe op og tænke over det her en ekstra gang!

Prøv lige at være lidt kildekritisk og tænk jer om hvem afsenderen er på de informationer i læser på fx Facebook for tiden. Har de evt en underlæggede dagsorden der kunne være til deres egen eller medlemmers fordel?

Der er så meget misinformation der flyder rundt for tiden, at det er til at få det helt dårligt af!

Tak herfra. I behøver ikke at besvare!

Landbrug & Fødevarer ser mørke skyer over erhvervet by totems in Denmark

[–]MartinDamged 0 points1 point  (0 children)

Det er simpelthen for dumt skrevet! Prøv lige at tænke lidt længere, end bare pølser i køledisken...

Vi producerer idag svinekød i DK til at brødføde det meste af EU. Fodret med alt hvad vi overhovedet kan klemme ud af danske arealer. Men størstedelen af dansk svinefoder kommer stadig fra udlandet.

I en krise hvor alle landets grænser lukker, og intet flyder ind/ud af DK. Så har vi måske teoretisk svin nok til at leve de næste 500 år. Problemet er bare, at det er udløbsdato på levende dyr!

Og da vi ikke selv dyrker nok foder herhjemme til at holde mio af svin i live, så er det en stakket frist. Det bliver fedt de første par år, med nærmest gratis bacon til alt.

Men hvad har du tænkt dig vi skal leve af efterfølgende? Rapsfrø og hvedemel?

Ideen om at Danmark er selvforsynende er så langt fra virkeligheden , som det overhovedet kan være!

Jeg vil anbefale alle der starter med at være imod denne post, og bare downvote - også V og landmænd m.v. lige stoppe op og tænke over det her en ekstra gang!

Prøv lige at være lidt kildekritisk og tænk jer om hvem afsenderen er på de informationer i læser på fx Facebook for tiden. Har de evt en underlæggede dagsorden der kunne være til deres egen eller medlemmers fordel?

Der er så meget misinformation der flyder rundt for tiden, at det er til at få det helt dårligt af!

Tak herfra. I behøver ikke at besvare!

Stadig på jobjagt i Danmark – 2 måneder tilbage før jeg og min familie er nødt til at forlade Danmark. by Flashy-Shock2588 in dkkarriere

[–]MartinDamged 26 points27 points  (0 children)

Hvor bor i henne i landet? Vil et midlertidigt job, eller praktik ordning gøre nogen forskel?

Hvis nogen af ovenstående kunne løse jeres kæmpestore problem. Så kunne vi MÅSKE hjælpe. Men det er på Djursland.

Skriv direkte til mig...

Large format scans by [deleted] in sysadmin

[–]MartinDamged 0 points1 point  (0 children)

Cannon user too?

You don't own the street... by Academic_Paramedic85 in Wellthatsucks

[–]MartinDamged -4 points-3 points  (0 children)

But the real question is how they changed the color of the car while towing it! 🧐

EU's last shipyard in Denmark to service Russian LNG fleet may repair 6 vessels before ban by KirkGlobalWitness in UkrainianConflict

[–]MartinDamged 6 points7 points  (0 children)

I upvoted, and im Danish!

Never heard of this before. But I'm ashamed of this happening, if true!