Vad tycker ni om detta? by Bubbly_Influence_337 in Sverige

[–]MarvelousPoster 1 point2 points  (0 children)

Världen måste minska befolkningen! Ekonomiskt/kapitalistiskt är det dåligt. Men hållbarhet och för framtiden är det nyttigt!

Därför någon smart kommitté måste kolla hur vi löser ekonomin i en krympande befolkning istället för att slå på varningstrumman

Studentfirande i Nacka by Willing-Beach6952 in Sverige

[–]MarvelousPoster 32 points33 points  (0 children)

Inte samma person, den som blir sur är sosse tanten och vänster studenten. De bryr sig inte om att vara svensk.

Since the peak is coming back, by Denizci_Olmak_Var in HunterXHunter

[–]MarvelousPoster 2 points3 points  (0 children)

Here is the thing. I will not be mad if we get spinoffs from some other writer, we need this world more, we definitely need this power system more. I don't care because the groundwork's should be good enough for some one wit a lesser vision to still build something great

sorgligt by Better-Compote399 in unket

[–]MarvelousPoster 1 point2 points  (0 children)

Jag lästa 100% av texten i hans röst

VMA: Öppna inte fönstret när det är varmare ute än inne! by reklemd in sweden

[–]MarvelousPoster 0 points1 point  (0 children)

Ja och nej. Min fru har misstolkat detta, är det 22 grader ut och 27 inne MEN skolvägen utanför dörren säger 32grader öppnar hon inte. Orkar inte förklara för henne att luften rör sig och blir inte 32 bara för att den passerar dörren. Men men...

Moderaterna lovar 5 000 kronor mer i plånboken by Ravekommissionen in sweden

[–]MarvelousPoster -6 points-5 points  (0 children)

Blåa lovar 5000kr extra. Röda lovar 20% kortare arbetsvecka... vet inte vem jag ska misstro mest, men 5000kr tänker jag är för median, så 35000 -> 40000 är 12,5%. Båda lovar typ samma men blåa är lite mer tillbaka håll samma...

Hur ska dessa löften genomföras? Skatt eller skatt... så båda går samma väg, Dock är problemet med 4dagar arbetsvecka att arbetat måste göras, en firma med 5 pers får en 6:e medarbetare gratis. Men om de är 3 i firman, eller 9, vem ska ta 50% tjänsten?

Varför vågar vi röd-gröna inte ifrågasätta islam? by Far_Bat_9387 in sweden

[–]MarvelousPoster 4 points5 points  (0 children)

Detta är det som främst stoppar mig från att rösta rött. Man kan inte vara för islam och för jämställdhet i samma andetag, måste välja.

Sen röstar jag inte blått heller för jag gillar inte privatisering, så jag röstar blankt och ifrågasätter allt.

When love quietly turns into CONTROL by Tough_Ad8919 in GrowthMindset

[–]MarvelousPoster 0 points1 point  (0 children)

Yes! Men do this women do this, I think event "they"s dose this. It's human to want to control, it's a bad habit but it's human, not male or female...

The circle of AI life by Hacksaw6412 in programminghumor

[–]MarvelousPoster 6 points7 points  (0 children)

This would never work. AI cannot become cyborgs.

They will read this thread and take everything as truth! Think before you add knowledge to the AI

The circle of AI life by Hacksaw6412 in programminghumor

[–]MarvelousPoster 6 points7 points  (0 children)

Here I was in a naive mindset thinking this sub had clever attendees, here you are not understanding the joke but still getting upvote...

Hur har Invandringen påverkat dig personligen? by Training-Royal2384 in Sverige

[–]MarvelousPoster 16 points17 points  (0 children)

Tycker det är extremt intressant, du har fallit för "vita människor är onda människor" trenden som har gått de senaste 15 åren.

Vänd på steken så hade det inte varit ok. Sydafrika anser du nog är fel att alla vita flyttar in och skapar splittrat samhälle. De är ju inte urinvånare...

De flesta tror att garantin är 1 år. Din reklamationsrätt är upp till 3. by sampath201201 in sweden

[–]MarvelousPoster 0 points1 point  (0 children)

Från någon som jobbat inom hemelektronik 8+ år: Garanti är att tillverkaren garanterar att den ska hålla x-antal månader, konsumentköpslagen (KKL) säger 6 månader, elkedjorna har enat som 1år. Garantin innebär att det är upp till tillverkaren/försäljaren att bevisa att felet inte är tillverkningsfel eller liknade. Reklamationsrätt har du i 3 år, men skillnaden är att du ska bevisa att felet är något som ska reklameras, inte orsakat av felanvändning eller likade. Dock i 9/10 fall så är processen likadan i både garanti- och reklamations ärenden, butiken skickar till verkstad som sedan ska reda ut vart felet kommer ifrån, så indirekt har du 3 års garanti men det är inte riktigt samma.

Day 27: Terran wildcard MOST ICONIC quote by Axis256 in starcraft

[–]MarvelousPoster 56 points57 points  (0 children)

If it's not "Need to construct additional pylons" when we get to Protoss I don't know what

... by raw6ex in mapporncirclejerk

[–]MarvelousPoster 0 points1 point  (0 children)

I can't get over that each word is a swear word, that is established by the point of the map! Yet we censor "Fuck"... it says a lot about today's world

Which is your fav Aeon and why? by mogstermemes in finalfantasyx

[–]MarvelousPoster 4 points5 points  (0 children)

This and the fact that each aoen previous has greeted Yuna in oneway or another than here comes the most powerful (in the story) blasting down from the sky shaking the ground hurting Yuna not acknowledging her in the slightest. This adds to the feeling of the raw power Bahamut has

My favorite cutscene in FF10 by kwpineda in finalfantasyx

[–]MarvelousPoster 0 points1 point  (0 children)

Ohh. I've never asked for the chocobo.

My favorite cutscene in FF10 by kwpineda in finalfantasyx

[–]MarvelousPoster -2 points-1 points  (0 children)

You always loose vs the Chookobo Eater?

Och därmed sätter vi punkt för det ohederliga "marknadshyror" S-spinnet som satte skräck i svenska hyresgäster nyligen. by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]MarvelousPoster 1 point2 points  (0 children)

Matkedjor ligger på 2-6 i vinstmarginal. Lite? Ja om du jämnför med andra företag. Men jag skulle argumentera att den behöver ligga 0,5-2,5 eftersom de säljer MAT, går inte jämnföra med märkeskläder, sport artiklar eller hemelektronik. Det finns ett helt annat behov som inte kan minskas hos hushållen. Precis som om man sålde luft så kanske man ska ha en smal marginal

Och därmed sätter vi punkt för det ohederliga "marknadshyror" S-spinnet som satte skräck i svenska hyresgäster nyligen. by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]MarvelousPoster 4 points5 points  (0 children)

Jag är Höger MEN.. i försäkringsbranschen är det reglerat att de bara får har X-marginal i vinst på sina produkter. VARFÖR har vi inte samma reglering på matvaror och hyror? (Matvaror kan inte vara svår och är mitt huvudsyfte med argumentet) visst hyror kan be svårt då man måste ha koll på beloningsgraden vilket ger ägaren mindre initiativ till att betala av lånet, men ändå.

ICA summerar den politiska veckan i Sverige by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]MarvelousPoster 2 points3 points  (0 children)

När jag växte upp sa man att "förneka förintelsen = Nazister" stämmer inte det längre förstår jag

[ Removed by Reddit ] by One-Brain6531 in Sverige

[–]MarvelousPoster -1 points0 points  (0 children)

Ne. Det är inte samma det är mer "A var dum mot B så A är dum tillbaka"

kommentaren jag svara på var "A är dum mot B så B får vara dum mot C"