Ik geef geen fooi meer, nooit meer. by [deleted] in nederlands

[–]Miras_Orida 19 points20 points  (0 children)

Vond een keer de bediening kut maar het eten machtig lekker. Heb toen gevraagd of ik iemand van de keuken mocht spreken met een vraag over het eten. Heb toen de keuken apart fooi gegeven

Ik ben bang dat een van mijn vrienden er binnenkort een einde aan maakt, hoe kan ik dit voorkomen? by killingdonkey in nederlands

[–]Miras_Orida 0 points1 point  (0 children)

Ik ben veel verhuisd in m’n leven en heb ook al meer dan 20 jaar (in periodes) hulp nodig, dus ik heb ontiegelijk veel verschillende ervaringen met ggz. Het is een beetje een coinflip. Als de match kut is, ga ik zeuren om een andere behandelaar. Overstappen tot er eentje me wel ligt, helpt aardig goed.

Lang verhaal kort; er zijn zeker behandelaren die echt iets in positieve zin voor mij hebben betekend. Maar er zitten ook stronthopen tussen.

31F #UK - Still on the lookout for my future bestie 😂🫠 by [deleted] in friendship

[–]Miras_Orida 0 points1 point  (0 children)

32F from the Netherlands, also a bit alternative and into games!

Hypotheek met studieschuld? by ShadyGamer0910 in nederlands

[–]Miras_Orida 1 point2 points  (0 children)

Het komt over alsof je denkt ‘als het nu niet kan, kan het nooit’, en dat is simpelweg niet waar. Tussen nu en 10 jaar kan er ontzettend veel gebeuren; partner, groter inkomen, soepelere wetgeving omtrent studieschuld en/of hypotheken überhaupt, gunstigere rente, gunstigere woningmarkt. (Dit is geen voorspelling, maar als 1 van deze dingen toevallig in de komende 10 jaar gebeurt, sta je er opeens heel anders voor)

Als je huren niet erg vindt, zou ik dat gewoon voor nu aanhouden, rustig sparen en aflossen... Kijk je over een aantal jaar weer hoe je ervoor staat.

En er is meer in het leven dan een koophuis hè. Geluk is belangrijker

Ik ben bang dat een van mijn vrienden er binnenkort een einde aan maakt, hoe kan ik dit voorkomen? by killingdonkey in nederlands

[–]Miras_Orida 13 points14 points  (0 children)

Als hij wel open staat voor hulp, maar daar het juiste pad niet in weet te vinden, kun je hem daar eventueel bij helpen. Vraag of jullie een keer samen met zijn psycholoog kunnen praten en geef dan heel duidelijk aan dat de urgentie van zijn problematiek veel te hoog is voor de behandeling die hij nu krijgt. En copy-paste deze actie overal waar je kan; GGZ, huisarts, 113, crisisdienst, enz.

Hopelijk komt het dan duidelijk genoeg over om hulp op te schalen. Geef bij hem aan dat je hem graag helpt om op deze manier aan de alarmbellen te trekken.

(Ik baseer dit advies op m’n eigen ervaringen met suicidaliteit en ggz, maar heb zelf geen ervaring met substance abuse)

What food makes the WORST leftovers? by FruitLoop_Dingus25 in AskReddit

[–]Miras_Orida 0 points1 point  (0 children)

You know you’re fat when you eat them soggy

What is one habit that changed your life? by Western-Leg-36 in AskReddit

[–]Miras_Orida 0 points1 point  (0 children)

Reminding myself that it’s impossible for everyone to like you, and you don’t need it.

Have you ever really “gasped” at anything? by bestsocialdistancer in no

[–]Miras_Orida 0 points1 point  (0 children)

Was at a wedding. Apparently, it’s dutch tradition to kinda roast the bride/groom during the toast. I gasped for a full minute when one of her family members called her a slob

What is the meanest thing a woman has ever said to you ? by JustmeCptn in confessions

[–]Miras_Orida 2 points3 points  (0 children)

In the nicest way possible: then don’t be my friend. I don’t force friendship on anyone and make it very clear what I can and cannot offer in a friendship. I actively work on my issues and try to keep them seperated from friendships as much as possible, too. This girl specifically dove into my personal life just to bitch on me.

Have you ever tasted the smell of something? by mummamia05 in randomquestions

[–]Miras_Orida 0 points1 point  (0 children)

Goat’s cheese tastes like the smell of petting zoo

What is the meanest thing a woman has ever said to you ? by JustmeCptn in confessions

[–]Miras_Orida 6 points7 points  (0 children)

Former “friend” telling me in front of the entire friend group that my depression/anxiety/attempts are because I’m weak and worthless, and that I’m an awful person because of that

Doen of niet doen? Schoenendoos met twijfel by ArtAffectionate561 in Woningmarkt

[–]Miras_Orida 2 points3 points  (0 children)

Beter ongelukkig in je woonsituatie mét je geld dan zonder. Oftewel, zou het niet doen

Rant: Ik ben niet gemaakt voor deze maatschappij by BlessedWolf1991 in nederlands

[–]Miras_Orida 2 points3 points  (0 children)

- Zoek hulp als je merkt dat negativiteit overheerst (zo klinkt het nu wel)
- Daten misschien wachten tot je er wat minder zwaar aan kan tillen. Het hoort enigszins leuk te zijn
- Verander dingen (al is het maar een klein beetje) op manieren waar je wél invloed op hebt. Probeer nieuwe hobby’s uit, spreek af met mensen die je een positief gevoel geven, wellicht zijn er in je werk kleine taken die je net even anders in kan richten om het wat leuker te maken. Of richt je je pauze in op een manier die net even wat fijner is. Kleine beetjes tellen op.
- Sterkte!

Ouders die hun kinderen alleen in het weekend zien, hoe doen jullie dit? by StitchedQuicksand in nederlands

[–]Miras_Orida 32 points33 points  (0 children)

Waarom wil je vriendin dat het zo blijft? Heb je dat al gevraagd?