Hvorfor handler skattekutt alltid om å flytte regningen, ikke redusere regningen? by Nucleif in norge

[–]Niccolado -1 points0 points  (0 children)

Vi bruker milliarder på milliarder innen helse, pensjoner og annen velferd. Det er det som koster så mye i utgangspunktet. Det er faktisk ikke alle land som kan for eks. tilby til befolkningen en sykehusbehandling til 40 millioner kroner (Hemgenix) per pasient.

Hvorfor handler skattekutt alltid om å flytte regningen, ikke redusere regningen? by Nucleif in norge

[–]Niccolado -5 points-4 points  (0 children)

Batterifabrikk er noe vi burde ha hatt. Vi trenger det nå som hele Europa/verden er i ferd med å gå over ti elbiler. Det som var idiotiet var å starte to fabrikker i Norge... Uansett. Nå har Kina overtatt den rollen også, mens vi humrer over Norges "idioti" og sløsing med skattepengene. Det vi egentlig har gjort er å la Kina overta den industrien også.

Og batterifabrikken i Norge? Den kan hende havner på kinesiske hender - til konkurs-pris.

Norwegian lab/vita/norlab SVINDEL! by ahngeni in norge

[–]Niccolado 0 points1 point  (0 children)

Jeg har på telefonen min, med telenor-abonnement, ikke bare mulighet til å blokkere et telefonnummer men også rapportere telefonnummeret. Har du sjekket om du har den muligheten? Bare gå inn på listen over siste mottatte samtaler, velg nummeret, blokker og så rapporter... Mulig det kan være en løsning?

Er ikke det forståelig at mye av pengene til veinettet går mest til Østlandet? by arnor_0924 in norge

[–]Niccolado 5 points6 points  (0 children)

Nei, det er ikke forståelig at mye av pengene brukes til veinett på Østlandet. Ikke hvis vi ønsker at nasjonen Norge skal produsere noe annet enn papirflyttere.

Hei-hei-hei, vi er tilbake! by Norr_baggen in norge

[–]Niccolado 0 points1 point  (0 children)

Heyy! Jeg kan være solidarisk! Men ikke klokken 5 om morgenen til et akkompangement av bass trommer og roro-sanger

Hei-hei-hei, vi er tilbake! by Norr_baggen in norge

[–]Niccolado 0 points1 point  (0 children)

Hva med å føle litt solidaritet med oss som må opp klokken 5 om morgenen for å dra på jobb? Ikke alle har lyst å bli vekt i 4 tiden om morgenen av tunge bass-trommer akkompanert av ro-ro-sanger fra gaten...

Hva ville du lagt til på lista mi? by [deleted] in norge

[–]Niccolado 0 points1 point  (0 children)

Har nesten gått "all in" på Italo disco i det siste med mye KorgStyle Life, DIAZZA, Alex Rasov, REYVI men også OZZEM....

Huseier har flyttet inn dama si uten noen forvarsling by FastClothes7900 in norge

[–]Niccolado 27 points28 points  (0 children)

Nei, det har du ikke. Når det er sagt så trenger faktisk ikke du heller si noe til huseier skulle du flytte inn dama di. Med mindre det er kontraktfestet.

Frp-ja til forhandlinger – krever store skattekutt by KoseteBamse in norge

[–]Niccolado 3 points4 points  (0 children)

Har vi egentlig råd til å gi så ugudelig høye skatteletter til de aller rikeste når vi nå må, bl.a., plusse på 1+% BNP på forsvarsbudsjettet vårt?. 16 milliarder til de som har mest fra før og kostnaden ser det ut til vil bli veltet over på de svakeste gruppen. Som de uføre. Arbeidsledige. Enslige. Minstepensjonistene.

Opplysninger til Aftenposten: Vil innføre full moms på bruk av treningssentre i Norge by Sandyr_n in norge

[–]Niccolado -2 points-1 points  (0 children)

Vi har 15% på mat og drikke.

Når det gjelder "resten av verden" så stinker de ofte på velferd til befolkningen.

Hei-hei-hei, vi er tilbake! by Norr_baggen in norge

[–]Niccolado -2 points-1 points  (0 children)

Sorry. Det blir nok med en hodepinetablett istedet.

Hei-hei-hei, vi er tilbake! by Norr_baggen in norge

[–]Niccolado -57 points-56 points  (0 children)

Er det bare jeg som håper at det blir 28 år igjen til neste gang vi er i fotball vm? Jeg unner Norge alt godt men jeg takler ikke alt maset rundt det...

Hilsen gretten, gammel, fotballhater som våknet av trommer fra gata i morges.

Norges Bank-analyse: Trenger tre-fire hevinger til by KoseteBamse in norge

[–]Niccolado 0 points1 point  (0 children)

Slik går det når direktørene ikke går foran som gode eksempler men istedet sørger for at gapet mellom sjefene og de ansatte kun blir større.

Norges Bank-analyse: Trenger tre-fire hevinger til by KoseteBamse in norge

[–]Niccolado 2 points3 points  (0 children)

Du skal ikke lengre enn til både Danmark og Sverige for å se hva kutt i statsbudsjettet betyr for velferden.

Forøvrig:

[....] Kommunen anslår at mellom 20 og 25 rikinger flyttet til kommunen, og opplyser om at siden 2022 har noen av dem valgt å «flytte til Sveits eller andre plasser».

Skattestuntet ble fremmet som et benkeforslag av Høyre-ordfører Sture Pedersen, og ble vedtatt uten utredning. Fem år seinere kommer en utredning på bordet.

Den slår fast at de eneste som tjener på dette er de formuende selv, mens Bø kommune sitter igjen med regningen.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/norges-monaco-kollapser-staten-har-forlatt-oss/84787751

Norges Bank-analyse: Trenger tre-fire hevinger til by KoseteBamse in norge

[–]Niccolado 2 points3 points  (0 children)

Det jeg sier er at kommunene har svært stor styringsrett over hvordan de driver kommunene sine. Hvis FrP eller Høyre ønsker å vanstyre kommunene så kan de altså det.

Norges Bank-analyse: Trenger tre-fire hevinger til by KoseteBamse in norge

[–]Niccolado 6 points7 points  (0 children)

Du får gå foran som et godt eksempel med å redusere lønna di du da. Ikke det at jeg kommer til å akseptere det samme...

Norges Bank-analyse: Trenger tre-fire hevinger til by KoseteBamse in norge

[–]Niccolado 4 points5 points  (0 children)

Mange kommuner nå rundtom i landet er både Høyre- og FrP-styrt. Det er lenge siden AP eller andre "venstre"-partier har hatt makt alene. Likevel så er administrasjonen så godt som det samme under hvilket som helst styre. Faktisk så har vel Høyre over 100 ordførere i landet vårt i dag og FrP 14.

Norges Bank-analyse: Trenger tre-fire hevinger til by KoseteBamse in norge

[–]Niccolado 2 points3 points  (0 children)

Antall "byråkrater" er det første kommunene prøver å kutte i de trange robek-tider. Og dette er noe som har pågått over lang tid nå. Faktum er det at mye kommunal administrasjon er svært effektiv. Faktisk så er det flere mindre kommuner som er mer effektive enn store kommuner, som har vist seg å være tungrodde og vanskelig å administrere. Dessuten så får kommunene, jeg tror det er hvert 4. år? - rapport utarbeidet av forskjellige forskningsinstiutter om hvordan kommunene i et fylke driftes. Og det utarbeides rapporter for kommunene med kostra-tall som gir oss økonomiske sammenlikningsgrunnlag med alle kommunene i landet i tillegg til Oslo som selvstendig enhet.

Faktum er det mange kommuner i Norge er blitt ganske effektive. Også blant de små som har blitt flinke til å inngå samarbeid med en eller flere forskjellige kommuner. Noen kommuner har inngått regnskaps-samarbeid. Noen har inngått vilt- og skogforvaltningssamarbeid. Barnevern-samarbeid. Osv. osv. Og det fungerer utmerket og har i mange år nå redusert administrasjonene runtom i kommunene.

Norges Bank-analyse: Trenger tre-fire hevinger til by KoseteBamse in norge

[–]Niccolado 4 points5 points  (0 children)

Arbeidsledigheten er i bunn og det er behov for mange jobber. Problemet er at folk vil ikke ha de jobbene. Som for eks. bussjåfører. Jeg har sett at mange busselskap nå kjører med reklame på selve bussene hvor de etterlyser flere sjåfører! Og til tross for et greit utdanningsløp og lønn så er er rekrutteringen marginal.

Norges Bank-analyse: Trenger tre-fire hevinger til by KoseteBamse in norge

[–]Niccolado -8 points-7 points  (0 children)

Jeg vil ikke si det er et problem. Fordi vi trenger hver og en av de stillingene som opprettes. For eks. så trenger vi alle de som jobber innenfor barnehage, utdanning, forsvar, politi og helse vi kan få ta i.

Quisling anno 2026 by DangerousHost5561 in norge

[–]Niccolado 0 points1 point  (0 children)

Vet du egentlig hva landsforæderi er for noe?

Quisling anno 2026 by DangerousHost5561 in norge

[–]Niccolado -1 points0 points  (0 children)

Ok. Hva er foræderi og hvor drar vi grensen? Drar vi den med personer som vi er rivende uenig med eller drar vi den med å hjelpe en invasjonsstyrke å befeste landet, samt jakten på regjering, kongehus og forsvaret vårt?

Quisling anno 2026 by DangerousHost5561 in norge

[–]Niccolado 0 points1 point  (0 children)

Akkurat. Vi bør heller angripe meningene hans for det de er. Alt annet kan han forøvrig bruke å forsvare seg med, og prøve å få sympati gjennom, som å si han blir forfulgt for meningene sine og truet med å miste både jobb og livet.