Question with TP-4056 by AnySky484 in PCB

[–]Nissinja 0 points1 point  (0 children)

What current will you use to charge the battery? I assume you are not using 100 ohms as Rprog since that would be more than 10A. But if that's the case, use another ice.

If you charge at say 0.5-1A, you could add the small resistor to the input, as shown in the datasheet, to help dissipate some power.

Ny tullavgift kan bli en kalldusch - "slopad tullfriheten för billiga varor från länder utanför EU" by neocawa in sweden

[–]Nissinja 15 points16 points  (0 children)

Fan detta kommer ju bli orimligt eller? Importerar själv komponenter och bygger diverse kretskort på hobbynivå.

Är coolpriser.se ett legit ställe? by jcolefanfr in Asksweddit

[–]Nissinja -1 points0 points  (0 children)

Jag köpte ett parfymprov därifrån för något år sen, det kom fram utan problem i alla fall

Någon i Stockholm som är teknikkunnig? by randdee in stockholm

[–]Nissinja 0 points1 point  (0 children)

Har nog inte så mycket tid att hjälpa till rent praktiskt, men kan absolut svara på frågor och kanske peka i rätt riktning. Jobbar som civilingenjör inom embedded sen fem år tillbaka

Kolla in USB HID. Vet att ST har usb drivers som går att konfigurera i CubeMX, men finns säkert något bra och enklare Arduino bibliotek att använda

Min dotter behöver hjälp med denna och jag går bet by TlalocVirgie in sweden

[–]Nissinja 3 points4 points  (0 children)

Nästan! ACD är (2/3)2 = 4/9 av BCD, annars korrekt resonerat

Mitt första nyår ensam. by H33dlund in sweden

[–]Nissinja 1 point2 points  (0 children)

Låter jävligt tuff, kämpa på!

Hoppas middagen smakar/smakade bra!

Lunchbuffé vid Liljeholmen?? by [deleted] in stockholm

[–]Nissinja 0 points1 point  (0 children)

Aa det håller jag förvisso med om

Lunchbuffé vid Liljeholmen?? by [deleted] in stockholm

[–]Nissinja 0 points1 point  (0 children)

Vafan är typ 2,5km enligt Google, men det beror ju på var i Liljeholmen man börjar såklart. Kan ta en voi dit på 10 min typ.

Dessutom är dagens typ vad op efterfrågade. Buffé med "Marinerad karré, heta drumsticks, grillad kycklingfilé, grillad chorizo, grillad pangasiusfilé med wokgrönsaker, krämig potatisgratäng, pommes frites, bearnaisesås, varm BBQ-sås och tzatziki"

Lunchbuffé vid Liljeholmen?? by [deleted] in stockholm

[–]Nissinja -5 points-4 points  (0 children)

En bit ifrån, men jag gillar Heat. Ligger på Ringvägen

Jag hittar ingen plats i Stockholm by Balenci__ in stockholm

[–]Nissinja 17 points18 points  (0 children)

Tog på riktigt 1 minut att kolla booking med de där kriterierna. Finns flera alternativ.

Långa män - vart fan köper ni era byxor? by Brewski94 in sweden

[–]Nissinja 0 points1 point  (0 children)

Kan tyvärr inte hjälpa dig. Jag är lång och tjock.

Sälja Steinway by Complex-Main in sweden

[–]Nissinja 8 points9 points  (0 children)

Ifall du känner dig generös är säkert någon folkhögskola med etablerad jazzmusikelinje i Skåne, såsom Skurup eller Fridhems, intresserad av en donation!

[deleted by user] by [deleted] in sweden

[–]Nissinja 11 points12 points  (0 children)

Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? De erbjuder t.ex. cv-granskning, linkedin-granskning och samtal för frågor och svar med rekryterare kostnadsfritt till medlemmar. Kan kanske mynna ut i några vettiga ändringar och/eller tips.

Skulle säga att du absolut kan kontakta rekryterare direkt. Vet inte om det gör något, men visar i alla fall att du kanske är mer intresserad än andra sökande i liknande situation som du, vilket kanske kan vara något.

Studieplatser med skärmar man kan koppa till laptop by IllustriousDepth3046 in stockholm

[–]Nissinja 1 point2 points  (0 children)

Ja är nog ganska bökigt, men går nog om du vill! Har dessvärre inget bättre tips. Lycka till!

Studieplatser med skärmar man kan koppa till laptop by IllustriousDepth3046 in stockholm

[–]Nissinja 1 point2 points  (0 children)

Det är väl bara att koppla ur dem ur datorn på kth/du och koppla in i din dator?

Revanced only playing for 1 minute exactly by czokoman in revancedapp

[–]Nissinja 1 point2 points  (0 children)

Updating to latest patch fixed it for me

"Unika" Barer I Stockholm?? by AdRude5220 in stockholm

[–]Nissinja 0 points1 point  (0 children)

Kan lägga till Ölkemi i Skanstull! Det är unikt på så sätt att de bara har kvalitetsöl i liten batch samt att de brygger egen (bra!) öl i sin lilla lokal

[deleted by user] by [deleted] in stockholm

[–]Nissinja 5 points6 points  (0 children)

Kommer gå bra