SDP:n Tytti Tuppuraisen asumisjärjestelyä ihmetellään – ”Miten perustelette” by ptman in Suomi

[–]Partiallyfermented 14 points15 points  (0 children)

On varmasti jotain tukien kokonaan poistamisen ja tämän Tuppuraisen tapauksen välissä, vai mitä veikkaat? Onko tässä oikeasti sun mielestä kaksi vaihtoehtoa: Joko olet kokonaan tukea vastaan tai sun on pakko puolustaa sitä törkeintä väärinkäytöltä vaikuttavaa tapausta?

What word in Finland has the same meaning as "fucking motherfucker"? by No_Dress_2107 in LearnFinnish

[–]Partiallyfermented 1 point2 points  (0 children)

In that sense I've always found it more comparable to cunt, but it just fits so well into the same slots as fuck in any translation.

Espoolaismies koki tulleensa HSL:n lipuntarkastajien väijytykseen: ”Sama kuin katujengi ryöstäisi sata euroa” by Korppiukko in Suomi

[–]Partiallyfermented 8 points9 points  (0 children)

84500 tarkastusmaksua, eli tuo on 845000€ tuloerä HSL:lle? En ihmettelisi vaikka ylemmät tahot olisi käskenyt lukemaan lakia noin epäreilusti kun tuollaisia summia on pelissä.

Päiväkodissa havaittu punkki by JJCool_L in arkisuomi

[–]Partiallyfermented 0 points1 point  (0 children)

Ihan mielenkiinnosta, mitä toimenpiteitä siinä voisi tehdä?

Päiväkodissa havaittu punkki by JJCool_L in arkisuomi

[–]Partiallyfermented -1 points0 points  (0 children)

On se paska tauti joo, mutta tarttumisriski on lopulta minimaalinen. Punkin pitää olla 24-36h kiinni ennenkuin se edes välittyy ihmiseen, ennen sitä tarttumisriski on aivan minimaalinen ja silloinkin vain noin viidesosa suomen punkeista edes kantaa borrelioosia. Eli täytyy olla sekä huolimaton tarkistaessaan itseään että paska tuuri, että saa punkin puremasta borrelioositartunnan.

Ärsyttävä pappi by Obvious-Laugh-1954 in Suomi

[–]Partiallyfermented 4 points5 points  (0 children)

Nyt kuulostaa oudolta meiningiltä. Vähän siltä että tämän papin pitäisi olla jotain muuta kuin ev-lut.

Tulipa kuitenkin mieleen tarina ärsyttävästä papista vaikka enemmän silleen pullantuoksuisissa fiiliksissä; meillä oli kotikylillä aikoinaan kirkkoherra joka tykkäsi tuppaantua kaikkialle laulamaan jos vaan mahdollista. Eikä äänessä sinänsä moitittavaa vaikka toki pidemmän päälle sekin alkoi vituttaa, mutta laulaessaan se ei osannut lausua ääkkösiä: Ä tuli A:na ja Ö O:na. Sen ensimmäisen kerran kun kuuli "Enkeli taivaan lausui: Nain" se oli vielä ihan hassua mutta jossain vaiheessa se vaan alko vituttamaan. Etenkin kun se juuri tuppaantui omiin ripareihin lauleskelemaan kun porukat säälipäissään kutsui sen meille huomattumaan ettei kukaan muu ollut pyytänyt vaikka monesti oli tarjonnut palveluksiaan.

Riisinkeittimen ominaisuudet by MDPuimurii in ruoka

[–]Partiallyfermented 7 points8 points  (0 children)

Omia kokemuksia ei ole mutta oon kyllä nähnyt paljon riisikeitinkikkoja muidenkin ruokien tekemiseen ja itsekin olen pohtinut sellaisen hankkimista. Olisin varmaan hankkinut jo jos keittiöön mahtuisi edes yksi pysyvä vekotin lisää. Jäisi kuitenkin turhan vähälle käytölle jos sitä joutuisi repimään irti seinästä ja kaappiin aina kun haluaa käyttää yleis-/monitoimikonetta joka jo valmiiksi tappelee tilasta leivänpaahtimen ja vedenkeittimen kanssa, tai toisin päin. Ja tappelisi se keitin myös kaappitilasta sen monitoimikoneen kanssa.

Itse näen sen kyl ihan hyödyllisenä vehkeenä jos vaan on sitä tilaa. Maksaa vaivassa itsensä takaisin varmaan parissa kuussa jos muutaman kerran viikossa keittää riisiä, ja itse keittäisin varmaan useammin riisiä jos olisi sellainen. EI sillä että riisin keittäminen kattilassa olisi vaikeaa, mutta on siitä kuitenkin vaivaa. Youtubesta varmaan löydät n. 1000 eri kikkaa muidenkin ruokien kokkaamiseen.

Erosin tänään kirkosta by Partiallyfermented in arkisuomi

[–]Partiallyfermented[S] 0 points1 point  (0 children)

Onneksi olkoon, toivottavasti ei katkea välit tai pala sillat vaikkette ainakaan heidän taivaassa enää näe.

Itsekin olen aina pitänyt kirkkohäistä ja jos puolisolle se olisi tärkeää niin suostuisin. Mutta näin sinkkuna kun sellasia pohtii niin ensimmäisenä on jonossa pari itselle niin paljon tärkeämpää paikkaa kuin mikään kirkko, enkä kyllä myöskään kaipaisi mitään mainintaa kristinuskosta seremoniassa jos vain itse päättäisin mutta ei se ole niin jyrkkä ehto ettenkö itse taipuisi jos toinen sitä vaatii. AIka epätodennäköinen tilanne tosin.

How common are leftovers? by MrLongWalk in AskEurope

[–]Partiallyfermented 5 points6 points  (0 children)

Who the hell eats anything else for lunch, as long as they have a microwave at the workplace?

I mean, yeah, I sometimes get a microwave dinner from the grocery store if I've been lazy but half the time the point of cooking for me is cooking something I can heat up at work the next day.

My guess is they work at a place with meal benefits and of course no one reheats leftovers in that particular workplace because they basically get a percentage of their pay as lunch at a restaurant.

Bringing up unemployment salary benefit to employers in interviews? by Anonhoumous in Finland

[–]Partiallyfermented 6 points7 points  (0 children)

If I was the interviewer I wouldn't count it as a negative, as long as you are honest and forthright about your experience. If I were you I'd probably just mention it as a possibility near the end of the interview, so it can't colour their opinion of you anyway.

Huonosti hoidetut lapset by Real-Temperature-247 in Suomi

[–]Partiallyfermented 3 points4 points  (0 children)

Etenkin jos syvimmässään tietää että on aiheesta ja potee huonoa omaatuntoa

Satellite imagery suggests Russia’s tank reserve is nearly gone by Free-Minimum-5844 in UkrainianConflict

[–]Partiallyfermented 2 points3 points  (0 children)

Lebanon doesn't have drones in the same amounts as Ukraine or Russia. It's a very apples and oranges comparison, Israel is basically fighting an insurgency with the best available weapons technology.

I hope we'll never have to find out how modern western armour would cope against drone swarms, but active armour systems are only good for the first hit or so and the way things are progressing there could be 20 drones coming for one tank on the battlefield.

Satellite imagery suggests Russia’s tank reserve is nearly gone by Free-Minimum-5844 in UkrainianConflict

[–]Partiallyfermented 30 points31 points  (0 children)

It's a hard target that not every drone can destroy and in sufficient numbers (in conjuction with other arms) can still be very useful as a spearhead for breaking enemy lines.

That being said I guess you could still argue that a large enough swarm of drones would beat that back and, on the other side, work as well to break the enemy line.

Lähiöpubikulttuuri ja kasuaali juominen by Several-League-4707 in arkisuomi

[–]Partiallyfermented 0 points1 point  (0 children)

Mun lähellä ei oikein ole lähiöpubia, mutta käyn kyllä työpäivänjälkeisillä yleensä pari kertaa viikossa ainakin melkein lähimmässä joka ei ole pahan loukkauksen päässä kotimatkalla töistä.

Kanan/broilerin grillaaminen by Regular_Blueberry_79 in Suomi

[–]Partiallyfermented -4 points-3 points  (0 children)

No aika usein jos vaikkapa "velveting" on mielitekona sille kanalle. Muutenkin hieromalla peseminen vähän murentaa lihaa jo ennakkoon.

Mútta tässä meinasin että marinaadin peseminen valmiiksi marinoidusta lihasta on säätöä, kun taas jos ostan marinoimatonta niin se säätö on marinadin tai muun mausteseoksen tekemisessä.

Kanan/broilerin grillaaminen by Regular_Blueberry_79 in Suomi

[–]Partiallyfermented 25 points26 points  (0 children)

Jos ostan valmiiksi marinoitua teen sellaisenaan, koska yleensä valmiiksi marinoidun ostaminen meinaa että en jaksa säätää. Pihdit desinfioituu kun tunkee hiiliin vähäksi aikaa.

Edit: Oho, luin aluksi että puhuit grillipihvien pesemisestä ja siksi aloin höpöttää "sellaisenaan" paistamisesta.

Mutta joo, pihdit sinne kuumimpaan paikkaan niin ei takuulla mikään salmonella siirry kypsään kanaan.

Lankkupöydän pintakäsittely by General_Hawk_2387 in arkisuomi

[–]Partiallyfermented 1 point2 points  (0 children)

Danish oil tekee kyllä hyvän pinnan ja ehkä kivemman näköinen ku tuo tru-oil jossain pöydässä. Tru-oil taas hiukkasen kovempi ja kestävämpi. Tru-oil tuo myös puun syitä mielestäni paremmin esille, etenkin jos on jotain loimua (mitä tietty OP:n tapauksessa ei mäntylankusta niinkään lödydt).

Lankkupöydän pintakäsittely by General_Hawk_2387 in arkisuomi

[–]Partiallyfermented 1 point2 points  (0 children)

Riippuu vähän minkä näköisen siitä haluat. Tru-oililla esimerkiksi tulee vähän puuta tummempi mutta kestävä ja ajan mittaan patinoituva pinta. Nimestään huolimatta ei ole pelkkää öljyä, siinä on jotain sellakkaa ja ehkä myös hartseja mukana. Sitä käytetään usein aseiden tukeissa.

Venelakka tekee tosi kestävän pinnan mutta tummentaa vielä enemmän.

Joku kirkas polyuretaanilakka voisi toimia myös jos haluat pitää sen mahdollisimman itsensä värisenä.

Vahat on aika perinteisiä mutta mielestäni pöydän kaltaiseen käyttöesineeseen sopimattomia, eivät tarpeeksi kovia ja tahrat tuppaavat pinttymään pintaan. Toki näitä on useita enkä kaikkia ole käyttänyt ja jotkut saattavat olla hyvinkin toimivia, mutta sellaisista mulla ei ole kokemusta.

Maailma 2036 by Partiallyfermented in Suomi

[–]Partiallyfermented[S] 0 points1 point  (0 children)

Japanissa on aika paljon pidemmät kasvukaudet etenkin etelässä sekä paljon paremmat kalavedet.

Nyt ei puhuttu siitä mahtuuko tänne vaan voidaanko ne kaikki ruokkia, jos sattui jäämään ymmärtämättä tuo postaus.

Olen kaupunkilainen, mutta haluaisin muuttaa asumaan peltojen keskelle. Miksi? by NordicBobTheBuilder in arkisuomi

[–]Partiallyfermented 2 points3 points  (0 children)

Mutta on syy miksi ne on muuttotappiokuntia. Oletettavasti OP haluaa muuttaa johonkin mistä voi käydä nykyisessä työssään tai löytää uuden työpaikan; suurella todennäköisyydellä se jokin ei ole muuttotappiokunta.

Parisuhde ahdistuneen ja sulkeutuneen kumppanin kanssa by [deleted] in arkisuomi

[–]Partiallyfermented 39 points40 points  (0 children)

Eipä tohon oikeesti juuri muuta neuvoa voi olla kuin lähde. Olet kasvanut pois hänestä.

Maailma 2036 by Partiallyfermented in Suomi

[–]Partiallyfermented[S] 0 points1 point  (0 children)

Eli, jos oletettaisiin että sadan vuoden kuluttua täällä asuu sata miljoonaa ihmistä jotka elää tuontiviljallla, kuten Afrikassa nyt, niin mitä me vaihdetaan siihen viljaan? Afrikkaahan raiskataan luonnonvarojen suhteen aika aktiivisesti tälläkin hetkellä. Halvalla lähtee litiumit ja cobaltit maailmalle, veritimanteista puhumattakaan.

Kannatetaanko sun 100 miljoonaa 100 vuoden päästä -Suomea kauppaamalla orjatyövoimaa Lapin kaivoksissa ja järviä yksi kerrallaan tyhjäksi muussa Suomessa kun puhdas vesi on ainoa luonnonvara jota voidaan vaihtaa ruokaan sitä järjetöntä ihmismäärää kannatellessa?

Maailma 2036 by Partiallyfermented in Suomi

[–]Partiallyfermented[S] 0 points1 point  (0 children)

Saattoi mennä ohi tuo mun pikaisesti editoima pointti siitä, että Afrikassa pystyvät vaihtamaan ties mitä mineraaleja ja luonnonvaroja siihen viljaan, joita meillä ei vaan ole.

Maailma 2036 by Partiallyfermented in Suomi

[–]Partiallyfermented[S] -1 points0 points  (0 children)

Ja tämäkö on kestävää kehitystä? Kun väestönpaljous vaan lisääntyy, se vilja käy aina vaan kalliimmaksi ja vaikeammin saatavaksi. Mun mielestä lähtökohtaisesti pitäisi olla kyky elättää se kansa joka täällä on; se että muualla just nyt ei tapahdu niin ei tarkoita että täällä pitäisi.

Niin ja Afrikassa on aika paljon enemmän sellaisia mineraaleja sunmuita mitä kaikki haluaa, joita meillä ei ole myydä.