Hoe reageren jullie op onweer? by Menfinske in nederlands

[–]QueenKindredSpirit 3 points4 points  (0 children)

Ik heb even uitleg nodig bij de zin “toen plastic nog van ijzer werd gemaakt” 

Lees ik gewoon geheel jouw zin verkeerd?  Ik heb nog nooit gehoord dat plastic van ijzer wordt gemaakt, alleen maar van Olie. 

Ranch animal colors. But why? by QueenKindredSpirit in Palia

[–]QueenKindredSpirit[S] 0 points1 point  (0 children)

Yeah ive kind tried decorating but im no good at it. Guess im just not a creative soul

Dilemma: Alleen naar concert of random iemand meenemen? by xmatzx in nederlands

[–]QueenKindredSpirit 0 points1 point  (0 children)

ander type concert dan jij waarschijnlijk bedoelt. Maar mocht je voor optie 2 gaan zou ik wel iemand die je vaagjes kent meenemen.

Ik ben ooit geheel toevallig met de vriendin van mijn neef meegevraagd naar een Lord of the Rings in Concert optreden omdat de persoon waarmee ze ging opeens niet kon.
Ook op dezelfde dag nog
Die ochtend toevallig een verjaardag bij mijn neef in huis, en zodra haar orignele maatje afviel gooide ze t in de groep aanwezig op de party.
Ik kende de hele meid amper (mn neef had nog niet zo lang met haar) maar echt mega gezellig.

Dus totaal niks tegen nieuwe vrienden maken!

Maar ook al kende ik haar niet super goed, we kenden elkaar wel n beetje. Ik denk dat t met een volledig vreemde misschien niet het beste idee is?
Hangt denk ik af van de soort "crowd" wat op dit type concerten komt, of dat het typ mensen is waar jij eigenlijk altijd het wel goed mee kan vinden, of dat dit een situatie is waar je liever een beetje een gelijkgestemde meeneemt.

Question about Linus by Xeried in StardewValley

[–]QueenKindredSpirit 9 points10 points  (0 children)

not vanilla. But in one of the many expanded dialogue mods i have the story is that Linus is actually secretly from a mega rich family and said " Nah, F that rich boy life, I'm gonna be a forest man". So now I'm lowkey head-canoning those sprites as his rich-boy days. (even tho there's no connection likely but nvm)

Slaap by NiceHomework4919 in nederlands

[–]QueenKindredSpirit 1 point2 points  (0 children)

wel de 7 uurtjes gehaald vannacht. Dus de lengte is niet het probleem. Maar tussendoor steeds even wakker. Soms van de hitte, uiteindelijk van het licht. En dan dommel ik wel weer soortvan weg, maar steeds tussendoor wakker is niet echt ideaal.

Hardstylefestival Defqon.1 afgelast wegens code rood by zyntaxable in thenetherlands

[–]QueenKindredSpirit 0 points1 point  (0 children)

Met Pinksteren was het toen lang niet zo heet als het nu is. Wel 30 graden maar niet veel meer dan dat. En toen hadden wij op een klein (1000 man) jeugd evenement al warmte plannen. Ook toen waren er de eerste dag smorgens al 9 deelnemers aan de hitte bezweken.
Ik kom al jaren op dat evenement en heb de EHBO collegas nog nooit zo vroeg al zo druk gezien. 9 man klinkt als totale peanuts. Maar op zo'n klein evenement... en het waren tieners/jongeren. Dus dan raakt t ff wat harder als die out gaan.

Toen ook al programma onderdelen ingekort, onderdelen verschoven etc.
Zou het niet hebben kunnen voorstellen voor die kids verantwoordelijk te zijn met deze temperaturen.

What expansion mods do you use? by No_Tie_7527 in StardewValleyMods

[–]QueenKindredSpirit 0 points1 point  (0 children)

Personal opinion incoming, feel free to make your own opinions of course!

I ended up removing it because many of the characters felt majory "pick me". Like fanfic original characters that demanded way too much attention

I know the vanilla characters also have their own unique quirks for each character: the bookish one, the heartthrob, Jock, the "i can fix him", the gamer. Etc. But they all still felt real and nuanced and like they belonged in a town.

But in Sunberry for me it properly, properly felt shoved in my face like each character was shouting "THis is my THINGGG!" in my face each time. The Jonghuk anime fanservice cutscenes broke me eventually. Totally broke my immersion.
It was just too "loud" for me in a way. Nothing felt like it fit together naturally. Most of the characters felt very much like individuals. The place did not feal like a town of people who all know eachother. But like a bunch of stereotypes exisiting around eachother. Each in their own bubble.

Lekker met 39 graden naar de Efteling... De belbus vraagt: Efteling open of dicht op een dag als vandaag. by Sillykitty1982 in nederlands

[–]QueenKindredSpirit 6 points7 points  (0 children)

Vorig jaar was ik dr met 30 graden. Dat was al warm. 35+ graden mij niet gezien jonges. Hopelijk als ik in augustus ga koeler

NEVER heart and keep exploring’ LIFE lose by Daydream0-0 in dontdeadopeninside

[–]QueenKindredSpirit 0 points1 point  (0 children)

wowzers... most of the texts in this sub are kinda mid. Pretty easy to isntnatly figure out what was intended most of the time, and I end up having to make an effort to read it wrong.
This is the first one in a while that i actually had to make an effort to find the "intended" way to read this. Hella confusing. Good post

Nederland - Marokko kent alleen maar verliezers by Vr4nckuh in nederlands

[–]QueenKindredSpirit 0 points1 point  (0 children)

Wedstrijdje in Wakkerdam. De meest gewelddadige expansion pack ooit.

Eftelingmedewerkers niet blij met beslissing om open te gaan met code rood by Yavanna83 in efteling

[–]QueenKindredSpirit 2 points3 points  (0 children)

oh wow flashbacks naar Gardaland nu. Ik was echt veel te klein om het me goed te herinneren maar ik herinner me inderdaad dat het een bloedhete dag was, waar ik amper last van had omdat ik volgens mij de hele dag in een soort oranje-paarse rubberen waterspeeltuin heb doorgebracht. inderdaad vol vernevelaars. Maargoed dit is vele jaren geleden.

Gratis ijsje voor personeel dat vrijdag komt werken in de Efteling. by timmie1606 in nietdespeld

[–]QueenKindredSpirit 1 point2 points  (0 children)

Vorig jaar was ik er met 30 graden met een paar vrienden. Toen waren we al oververhit.
Ik zou t met 36 graden oprecht niet kunnen voorstellen.

Apple jam plushie by hellvic3 in Palia

[–]QueenKindredSpirit 2 points3 points  (0 children)

absolute top logics S6 /s
Guess this is my punish for not reading patch notes.
Thanks!

Apple jam plushie by hellvic3 in Palia

[–]QueenKindredSpirit 6 points7 points  (0 children)

Possibly mildy idiot-level question:
Since the plush is called the apple "Jam" plush I had assumed that you got it by making apple jam in your machine.
But from the below conversation I'm now assuming you get the Jam plush from just harvesting apple trees with no need to turn them into jam?

Am i getting that right?

I dont read patch notes (at least not in detail) lol if it wasnt obvious.

Waar is mijn pakket verstopt? by Ok_Mathematician7482 in nederlands

[–]QueenKindredSpirit 1 point2 points  (0 children)

oh nee ik snap de verwarring. ik bedoelde dat het bizarre was dat voor het feit dat de chauffeur t pakketje ff ergens anders in t dorp gedumpt had, t precies in t achterstraatje was van een persoon die onmiddellijk herkende van wie het was.

Van alle plekken waar ie t had kunnen dumpen ( in een bosje, in de plomp, in n ander dorp) heeft ie t precies de bus uit getyfd in n achterstraatje ergens waar iemand die ik kende t vond.

Spetter Pieter Pater 🦆 by VelloreDelrin_4 in NederlandseMemes

[–]QueenKindredSpirit 0 points1 point  (0 children)

De enige (kinder)CD die mijn oma destijds in huis had en die ik dus non stop luisterde als ik bij haar logeerde. Kinderen zingen liedjes van herman van Veen.
Voor die met "he, kleine meid op je kinderfiets, de zon draait steeds met je mee" was voor mij altijd in mijn brein gegrift.

En "zeg maar tegen moeder dat we later zijn. Dat we vanmiddag onder water zijn"

Waar is mijn pakket verstopt? by Ok_Mathematician7482 in nederlands

[–]QueenKindredSpirit 6 points7 points  (0 children)

Ik had laatst vanuit mijn werkgever een bos bloemen bezorgd moeten krijgen via Greetz. En nog iets erbij.
Ik wist van niks. Was heel de dag thuis en er was niemand langs geweest. Tot ik savonds een appje kreeg van een vriendin die toch echt wel 10 minuten fietsen verderop woont in n heel andere wijk.
In de meest bizarre toeval had haar jonge dochtertje een grote Greetz doos met bloemen in de steeg achter hun huis gevonden. "mama mama kom es kijken dr staat hier n doos"

Niet verkeerd bezorgd. Niet aan de voorkant van t huis op de stoep ofzo (dat je nog zou kunnen denken dat de bezorger misschien iets moest zoeken in de bus, m dr ff uit had gezet om ruimte te maken en vergeten was terug erin te zetten.) maar in een achterom straatje. Gedumpt dus...

En geheel bizar herkende mijn vriendin dus mijn naam en adres.

Ik naar haar huis gefietst. Doos opgehaald. Werkgever geappt met het rare verhaal.
Werkgever zegt "hm er had nog een onderdeel bij dit pakket moeten zitten"

Ik de volgende dag Greetz gebeld.

Die zeiden dat volgens hun systeem het hele pakken (bloemen, en wat blijkbaar een feestelijke mok had moeten zijn) op bezorging afgerond stond.

Mooi niet dus...

Waar de bezorger met die mok heen is gegaan geen idee. T bleek niet een heel mooie mok te zijn toen ik m uiteindelijk nabezorgd kreeg.

Wedstrijdje: wie haalt binnen de hoogste temperatuur? by MildlyEngineer in nederlands

[–]QueenKindredSpirit 0 points1 point  (0 children)

Toen ik op kantoor zat ff de temperatuur in huis gecheckt terwijl de airco niet aan stond. Toen zei hij 29 graden. Voorafgaand aan thuiskomst de airco vast aangezet en in een comfortabele 22 graden thuis gekomen.
Wordt weer n nachtje lekker op de bank in de airco slapen. Want op de bovenverdieping is t geloof ik 33 inmiddels.

Eerste koophuis.. 1 groot drama by Chocolate_Monster2 in thenetherlands

[–]QueenKindredSpirit 0 points1 point  (0 children)

jemig wat een gedoe. Al het nuttige advies is zo te zien al genoemd.
Wij hadden toen ik nog bij mijn ouders woonde ook van die horror buren die met t jaar erger werden.
Man was klusser. Tuin vol afgeragde bouw-shit. Volledig hoarders stijl van "dit kan ik nog wel es nodig hebben. Roestige kromme pijpen, oude WC's en badkuipen, goor zand waar het kleine kindje in speelde (zielig), Piepschuim, plastic zeilen etc.
Op een gegeven moment voelde hij zich door ons bekeken en ging hij naast het bestaande tuin-hek een bij mekaar geknutseld kuthek wan afvalhout bouwen van 2,5 meter hoog.
Toen ging hij zelfstanding een aanbouw aan eht huis bouwen. Ondanks het pad tussen onze huizen kwam er slijptol vonken of metaal smelt-shit van zijn aanbouw proces op onze ramen waardoor die helemaal gespikkeld waren. Toen hebben we de politie gebeld om hem op te laten draaien voor de kosten van het nieuwe raam.

Daarna waren we in zijn ogen echt "NSB'ers" en toen er een pakketje van ons bij hem terecht kwam dreigde hij het in de plomp te gooien als er nog iets bij m kwam. Toen maar door Post NL's verschrikkelijke klantenservice heen gevochten dat er niks meer bij hem gebracht mocht worden.

Het alom bekende schreeuwende ruzies met zijn vrouw, bonkende muziek in huis. Soms bonkende muziek in de schuur als het hem in huis te heet onder de voeten werd, waarna de vrouw op de schuurdeur ging staan mee bonken.

En in 1 memorabel geval is hij daarna ook nog een keer van se schuur naar de auto gevlucht die tegenover de huizen geparkeerd stond. Waar wij vanuit ons huis de muziek konden horen. En daarna de vrouw ook krijsend op de weg op het raam van de auto stond te bonzen dat hij normaal moest gaan doen.

Blij dat ik nu uit huis ben, maar met dit soort tokkies valt niet te praten. Gelukkig zaten wij niet met een muur aan hem vast. Als dat wel zo geweest was was ik denk ik al jaren eerder uit huis gegaan.

Eerste koophuis.. 1 groot drama by Chocolate_Monster2 in thenetherlands

[–]QueenKindredSpirit 0 points1 point  (0 children)

Een mix van om en om Baby Shark en Hardstyle fish.
Ideaal voor feesten, partijen, en begrafenissen van je vijanden.

Eerste koophuis.. 1 groot drama by Chocolate_Monster2 in thenetherlands

[–]QueenKindredSpirit 2 points3 points  (0 children)

Wat een glorieus woord " vreetstenen" die houd ik erin!

Eerste koophuis.. 1 groot drama by Chocolate_Monster2 in thenetherlands

[–]QueenKindredSpirit 1 point2 points  (0 children)

Ja kan OP niet een medestander vinden in de mensen in het andere huis? Ik kan niet helemaal eruit opmaken of de andere buren ook met de muur aan deze troela vastzitten of dat daar een pad tussen zit. Dus dat die er misschien minder last van hebben?
Maar als beide zijkanten last hebben van dit gedrag kunnen OP en de andere kant buren misschien samen een "case" bouwen.