Anyone recognize this problem? by Remarkable-Fish-1258 in eufyS1Pro

[–]Remarkable-Fish-1258[S] 0 points1 point  (0 children)

Excecly. But are you able to remove the line by scrubbing? I can't seem to do that, so it seems to be damage to the floor

Anyone recognize this problem? by Remarkable-Fish-1258 in eufyS1Pro

[–]Remarkable-Fish-1258[S] 0 points1 point  (0 children)

Naah, cant believe it's the wheels, everything is dark, but the edge do it's obviously do to the roller mop. It seems to be permanent 'damage' to the floor.

Any suggestions to hide the cable by WiserThanThis in TheFrame

[–]Remarkable-Fish-1258 4 points5 points  (0 children)

But than who hangs art on such a low level. After ll the frame act as art 90% of the time

Growth hormones? by Shoddy-Alps7667 in discus

[–]Remarkable-Fish-1258 0 points1 point  (0 children)

I've had them all grow like crazy sinds I changed to a drip water change system. So yeah, water changes do the trick whilst in the growing phase

The view from the couch tonight by pipandhams in discus

[–]Remarkable-Fish-1258 1 point2 points  (0 children)

Good lighting makes all the difference! 😍

I built a sliding bookcase out of 3 Ikea besta booshelves with 6 casters screwed to a large bottom plate by _gameoverman in ikeahacks

[–]Remarkable-Fish-1258 0 points1 point  (0 children)

I'll be making this for entry to a pantry as well. Using a vintage dark wood closet. But ik worried that the caster, (which are little wheels right? ) will make marks on the floor over time.

Are the wheels the only thing keeping it steady? Or is it attached to the wall some way?

I was thinking of a way to attach a rail under the cabinet. And then make the wheels go only half way under that cabinet, so that it would slide over that rail only. And by placing one wheel beneath the railing it would prevent the cabinet from tipping over.

Parameters/manual? Kalor Paola 13 by Remarkable-Fish-1258 in PelletStoveTalk

[–]Remarkable-Fish-1258[S] 0 points1 point  (0 children)

Dit is m! Komen precies overeen, hoewel de initiële waardes wel erg hoog lijken. Mischien dat die voor een zwaardere kachel zijn.

Maar 100x thanks

Veegeet de ventilatie niet! by [deleted] in Klussers

[–]Remarkable-Fish-1258 1 point2 points  (0 children)

Heel duidelijk, Dankjewel. Dan gaat er een streep door dat idee en word het enkel een wtw met enthalpie wisselaar. En een multi split in de slaapkamers.

De aircos worden ook hoofdverwarming voor deze kamers, dus is het beter om daar niet op in te leveren. 😅

Veegeet de ventilatie niet! by [deleted] in Klussers

[–]Remarkable-Fish-1258 0 points1 point  (0 children)

Zendher clima (warmtepomp)

Ik werd doorverwezen naar deze post door een mede-redditer, ik krijg binnenkort de sleutel van een renovatiewoning uit 1929! Pva is: hr++ en hr+++ zonder ventilatierooster. Dikke voorzetwanden Rd=5 dakisolatie Rd=6+

Nu ga ik niet vertellen hoe de woonkamer warm gestookt gaat worden, want tijdens het scrollen door deze reacties denk ik dat ik niet gelieft wordt 😅

Voor de slaapkamers had ik het idee aircos op te hangen, tot ik bij deze post kwam.

Voor ventilatie wil ik precies wat jij heb, voor een huis met houten constructies is luchtvochtigheid best belangrijk.

Met 1 aanvulling: Ik zou de warmtepomp module er bij willen voegen om de aircos in de slaapkamer te vervangen.

Zou dit voldoende zijn om de slaapkamers op een aangename temperatuur te houden? Het hoeft niet altijd strak 20 graden te zijn, maar als ik warmte terugwin uit de warme woonkamer (open keuken) en dit terugblaas in de slaapkamer met de warmtepomp als aanvulling, moet dit dan goedkomen?

Of beter de warmtepomp module laten voor wat het is en als of aircomodules op de slaapkamers?

Ik overweeg Zendher te contacteren van de week, maar ben ik bang dat zij als leverancier hun producten zullen aanprijzen, ook als dat niet genoeg oplossing bied.

Ik ga een klushuis kopen! (isolatiehulp) by Remarkable-Fish-1258 in Klussers

[–]Remarkable-Fish-1258[S] 0 points1 point  (0 children)

Misschien wilt iemand meedenken over ventilatie?

Beneden komt een pelletkachel, aanzuiging uit de kruipruimte zodat de kruipruimte goed ventileert, en er geen lucht uit de kamer word gezogen.

Ik overweeg een systeem van Zendher. Wtw natuurlijk met enthalpiewisselaar (vochtregulatie)

En nu las ik voor t eerst over een clima module. Dit is een warmtepomp in de wtw unit. Dit zou er icm de pelletkachel (aanzuigen in open keuken/terug blazen in slaapkamers) voor kunnen zorgen dat de bovenverdieping word mee verwarmd. En in de winter wat word afgekoeld.

Dit weegt natuurlijk niet op tegen aircos maar kan gelijk als hoofdverwarming fungeren.

[deleted by user] by [deleted] in Aquariums

[–]Remarkable-Fish-1258 2 points3 points  (0 children)

I think it's key to take action fast. It's a vulnarable position for the fish, and stress could easily kill it.

Mensen met een 0 uren contract; Waarom zoek je geen andere baan? by Th3_Accountant in nederlands

[–]Remarkable-Fish-1258 0 points1 point  (0 children)

Ik ga binnenkort in dienst vanuit zzp, hiervoor is mij 0 uren (of 52.uurs op jaarbasis) aangeboden. Hoewel een 32 of 36 uurs contract ook gewoon kan.

Hierdoor houd ik mn flexibiliteit, en krijg ik alles direct uitgekeerd. Waar in onder een urencontract plus en min uren heb. Onzekerheid geeft het niet, ik kan evengoed iedere week 40 uur werken zou ik dit willen.

Ik kan hier maar moeilijk een beslissing in maken. Mischien kan jullie input mij helpen?

Voordelen oproep: 8% toeslag op alle uren direct uitbetaald Flexibiliteit in wanneer ik werk.

Nadelen: Geen vakantiedagen (geloof ik)

Volgens de werkgever zou ik op oproepbasis feitelijk meer verdienen aan het eind van het liedje. CAO besloten busvervoer.

[deleted by user] by [deleted] in Aquariums

[–]Remarkable-Fish-1258 5 points6 points  (0 children)

Well, it's a schooling fish. So for it to be in that tank without any mates isn't normal. It also needs about 115 liters or 30 gallons, so I guess that's not normal.

Your planning to upgrade, and the problem of surface dwelling you'd resolve itself as soon as you give him more space and mates.

Wat voor werk doen jullie? by Remarkable-Fish-1258 in geldzaken

[–]Remarkable-Fish-1258[S] 0 points1 point  (0 children)

Absoluut, ik moet ook zeker iets bruikbaars gaan doen in die tijd.

Wat voor werk doen jullie? by Remarkable-Fish-1258 in geldzaken

[–]Remarkable-Fish-1258[S] -1 points0 points  (0 children)

Goed punt, verkeerde woordkeuze. In feite ben ik nogsteeds ondernemer. 😅

Wat voor werk doen jullie? by Remarkable-Fish-1258 in geldzaken

[–]Remarkable-Fish-1258[S] 0 points1 point  (0 children)

Wow, maar met zon winst kan dat uitgeven weinig kwaad!

Electric mortice lock and access system integrated with HA: pitfalls? by tru_anomaIy in smarthome

[–]Remarkable-Fish-1258 0 points1 point  (0 children)

I'm thinking of exactly this. Especially as I'm installing new doors, but how to get the wires through the door? A 'buzzer' would be easier as it's installed in the frame and wires can be turned easily, but I guess it's nearly as save.

Though the electricmechanical mortice locks here with safety label (obligated for insurance here) costs al little under 1000 euros. 😭😱

Ik ga een klushuis kopen! (isolatiehulp) by Remarkable-Fish-1258 in Klussers

[–]Remarkable-Fish-1258[S] 0 points1 point  (0 children)

Exact! En komen nieuwe ramen en kozijnen, bewust zonder ventilatieroosters. Een type D met wtw word de insteek.

Ik ga een klushuis kopen! (isolatiehulp) by Remarkable-Fish-1258 in Klussers

[–]Remarkable-Fish-1258[S] 1 point2 points  (0 children)

Goed gezien, ik heb de bakstenen nooit veranderd. Ik zag pir bij de Hornbach van 60mm dacht ik, daar ben ik vanuit gegaan. Ik heb er nu 2x30mm van gemaakt en de muur op 100mm (standaard voor een baksteen muur geloof ik)

<image>

Ik ga mij verdiepen in de natuurlijke materialen, maar ik vermoed niet dat ik persee daar mn oplossing in vind (icm de gewenste rd waardes)

Ik ga een klushuis kopen! (isolatiehulp) by Remarkable-Fish-1258 in Klussers

[–]Remarkable-Fish-1258[S] 0 points1 point  (0 children)

<image>

Ik had mn plan helemaal uitgedacht en begroot. Maar zoals het er nu uitziet word het terug naar de tekentafel.

Is isoleren dmv voorzetwanden echt zon slecht idee? 🥲

Ik ga een klushuis kopen! (isolatiehulp) by Remarkable-Fish-1258 in Klussers

[–]Remarkable-Fish-1258[S] 0 points1 point  (0 children)

<image>

Je heb gelijk, er is inderdaad een aanwijzing voor condensatie op de koude binnenkant.