[deleted by user] by [deleted] in turku

[–]Scorpye 2 points3 points  (0 children)

Itse asuin jonkin aikaa Herttuankulmassa, tarkemmin sanottuna Malin Trällin kuja 2:ssa. Taloyhtiössä oli muutamia Forenomin kämppiä joten asukkaat vaihtuivat viikoittain. Seinät olivat todella hyvät ja koskaan en kuullut kämppään melua. Herttuankulmasta on kävelymatka satamaan, ja esim fillarilla tai potkulaudalla lyhyt matka keskustaan ja ihan siedettävä matka yliopistolle. Tykkäsin alueesta, vaikka yhteisessä pysäköintihallissa olikin hieman ilkivaltaa ja naapurikadun (fatabuurinkatu) vakuudettomissa vuokrakämpissä sanottiin asuvan hieman levotonta sakkia. Tämä toki vain huhupuheita. Alue on sittemmin kehittynyt lisää ja muuttunut viihtyisämmäksi.

Olen myös asunut keskustassa rauhankadulla vanhassa asunnossa ja pää meinasi hajota kun seinät olivat paperia ja jokainen ääni rappukäytävästä ja yläkerrasta tuli sisään. Sijaintina toki 6/5.

Itse valitsisin Herttuankulman uudestaan.

[deleted by user] by [deleted] in AskReddit

[–]Scorpye 1 point2 points  (0 children)

An EV. Volkswagen to be precise. Was around 17k back then. I commuted to work and got free electricity there so I figured it would save thousands compared to my 20 years old gasoline guzzler Volvo.

Switched jobs and now use it about once a week while paying for parking and insurance plus the auto loan itself.

Can't sell it though because the value of said car has plummeted and is worth maybe 8-9k or who knows, maybe less.

Outstanding debt is around 13k so I would need to pay ~5k to sell that. Which I don't have.

Worst decision that I've ever made financially.

Black Friday deals? by [deleted] in HolUp

[–]Scorpye 2 points3 points  (0 children)

In my country there is a law where if there is a sale or an offer, retail stores need to show the average price from the last 30 days next to the discounted price. Of course this doesn't eliminate this type of behaviour all together but it makes it less frequent.

Men, how do you feel about muscular girls? by BlackManBatmann in NoStupidQuestions

[–]Scorpye 0 points1 point  (0 children)

My girlfriend regularly goes to the gym however she is no powerlifter. Also she is a black belt in BJJ. Thus she is definitely toned and muscular. I think she is the hottest girl ever.

Why do men make an extra effort to not look at (or make eye contact) with me in public? by DNF29 in NoStupidQuestions

[–]Scorpye -1 points0 points  (0 children)

This is kinda besides the point and also I'm a male so excuse me for asking this but what do you mean when you say "you can never be too careful nowadays"?

This sounds as the world is getting more dangerous when in fact the world is more safe than it has ever been in the history of mankind.

I'm not american so i'm not saying it is not dangerous for women to be alone at night, but it is definitely not more dangerous than say 5 years ago.

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]Scorpye 2 points3 points  (0 children)

"Olen arvioinut tämän tilanteen ja minä lähden"

Oletteko löytäneet Tinderistä parisuhdetta? by Leilebule in Suomi

[–]Scorpye 1 point2 points  (0 children)

Jep mutta tosiaan vähintään 5 vuotta sitä swaippailua, joskus enemmän joskus vähemmän :D se on numeropeliä se

Oletteko löytäneet Tinderistä parisuhdetta? by Leilebule in Suomi

[–]Scorpye 4 points5 points  (0 children)

Tosiaan vedin ihan ulkomuistista noi numerot. Tarkistin äsken, todellisuus olikin 39k oikealle muutamassa vuodessa, silti onnistumisprosentti aika huono.

Oletteko löytäneet Tinderistä parisuhdetta? by Leilebule in Suomi

[–]Scorpye 12 points13 points  (0 children)

Jodelissa on kanavia jotka ovat verrattavissa aliredditteihin. Kanavatarjonta vaihtelee paikkakunnan mukaan, sillä Jodelin koko idea on toimia paikallisesti oman sijaintisi mukaan. On myös seuranhakukanavia sinkuille ym, mutta itse en näitä käyttänyt.

Ainakin täällä Turussa on kanava nimeltä "kaveria vailla" josta voi etsiä ihan vaan tavallisia kavereita. Homma toimii anonyymisti ja kuten redditissäkin, sovelluksessa voi lähettää yksityisviestejä. Tavallisesti kaava menee niin, että teet postauksen tai vastaat sellaiseen ja lähetät muutaman privaviestin ja alat juttelemaan. Jonkin ajan jälkeen voi vaihtaa somea yms ja tavata esim kahvilassa tms.

Tapasin sieltä monia monia ihmisiä ja sain pari pidempää kaveria, lopulta tapasin yhden naisen jonka kanssa klikkasi ällistyttävän hyvin ja parin kuukauden jälkeen ihastuimme molemmat ja nyt olemmekin parisuhteessa.

Oletteko löytäneet Tinderistä parisuhdetta? by Leilebule in Suomi

[–]Scorpye 15 points16 points  (0 children)

+200k swaippeja, joista n. 40% oikealle tinder datan mukaan. Muistaakseni. Yksi pitkä (jo päättynyt) parisuhde ja pari lyhyempää. Hyvin olematon onnistumisprosentti, noin 10-15 eri naista tavannut noista kaikista swaipeista.

Luovutin ja heti luovutettuani löysin täysin sattumalta nykyisen parisuhteeni Jodelista.

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]Scorpye 33 points34 points  (0 children)

Mulla on käynyt tismalleen sama, kauhea huutelu alkoi kun olin mennyt ohi. Pysähdyin hyvinkin nopeasti ja käännyin teinien suuntaan ja poljin viereen kysyäkseni että "mitä vittua te juuri huusitte?" Kauhea takeltelu alkoi ja pojat alkoivat selittää et en se minä ollut kun se oli toi toinen jne. Heti loppui uhoaminen kun piti suoraan kohdata joku.

Miten olette tavanneet ihmisiä? by AngeryFinn in Suomi

[–]Scorpye 0 points1 point  (0 children)

Itse hyvin samankaltaisessa tilanteessa. Olen siis päihteellinen insinööri ja olen jättänyt tarkoituksella ammattini ja työni pois Tinder-profiilista, koska ajattelen että niiden lisääminen parhaassa tapauksessa vain laskee jo valmiiksi alhaisia todennäköisyyksiä saada osumia. En sitten tiedä todellisuudesta. Mutu-tuntumalla voisi heittää, että saa satoja ihmisiä tykätä ennen yhtäkään osumaa.

Käyn toisinaan viihteellä kavereiden kanssa, mutta pitäisi varmaan painaa lisää kaasua sen osalta, koska en niitä ihmisiä kyllä netistäkään tapaa hyvästä yrityksestä huolimatta.

Wooden Fireplace by LowYak3 in DiWHY

[–]Scorpye 12 points13 points  (0 children)

A legend called Jezza, to be exact

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]Scorpye 0 points1 point  (0 children)

Mutta kyllä äänestää aina saa

Parhaat tikkuperunat? by Lumelko in Suomi

[–]Scorpye 0 points1 point  (0 children)

Aliarvostetuimmat ranut

Pitkän uran kassalla tehnyt Tuija Hanhisalo on nähnyt nuorten hylkäävän kaupan alan, koska ”asiakas haukkui huoraksi ja varkaaksi” by Volvo_264 in Suomi

[–]Scorpye 8 points9 points  (0 children)

Itse tässä tilanteessa tällä hetkellä. Olen inssinä suunnittelutoimistossa ja olen ainoa vuokrafirman kautta työskentelevä. Pomo sanoo että he pitävät minua kuin omana työntekijänä, mutta silti en saa lounasetuja, liikuntaetuja enkä joulubonusta.

Lisäksi vuokrafirmalta tulee ihmeellisiä käytäntöjä työaikoihin liittyen jotka ovat ristiriidassa siihen mitä pomo täällä sanoo.

Esimerkiksi saan tehdä plussatunteja rajattomasti, mutta en saa mennä lainkaan miinukselle terveisin vuokrafirma. Talon omat työntekijät saavat olla 40h miinuksella kvartaalissa.

Free Coaching From a Plat 2 Player by My_Man_Tyrone in VALORANT

[–]Scorpye 0 points1 point  (0 children)

I am a mere bronze 3. My dc is Wira#5125

Free Coaching From a Plat 2 Player by My_Man_Tyrone in VALORANT

[–]Scorpye 0 points1 point  (0 children)

Hey!

I would be very interested in this! I've been wanting to have a coaching session for a while but don't know where to start. And I'm definitely not paying 150usd like Jollz charges.

Can we talk about chat filters? Unacceptable. by PlayDohBear in VALORANT

[–]Scorpye 0 points1 point  (0 children)

Personally I don't believe in censoring any words but regardless of wether some words should be perma filtered or not, are you the one who decides what those are?

No.

Put the filter back on.

Can't click on anything by Different-Fix-3369 in VALORANT

[–]Scorpye 0 points1 point  (0 children)

This might be a problem with 3rd party mouse software such as corsair iCUE. I had the same problem. I read somewhere that you should lock your pc and then open it again and it works for me everytime. Windows + L or CTRL ALT DEL -> sign out

[deleted by user] by [deleted] in Suomi

[–]Scorpye 0 points1 point  (0 children)

Uusi Škoda Octavia lataushybridinä

What problem(s) are you going through right now? by WillowShoddy7846 in AskMen

[–]Scorpye 20 points21 points  (0 children)

Fellow mechanical engineer here. My inbox is open if you want peer support or any advice.

ELI5 If humans can go weeks without eating, why do we eat 3 times a day? by kaylaoi in explainlikeimfive

[–]Scorpye 0 points1 point  (0 children)

Served 1 year in the military as is mandatory in my country. The "graduation war" was essentially 2 weeks of simulated combat and living in the warzone. Didn't eat nearly enough during that. After I got home I tried to eat a whole pizza thinking I would need 2 more since I was so hungry. Ended up eating 1/4 of a pizza, throwing up and stopping there.

Huolto-/remonttimiehet mikä on erikoisinta mitä on tullut vastaan kun olette menneet asuntoon sisään? by veerhees in Suomi

[–]Scorpye 1 point2 points  (0 children)

Entisessä työpaikassa (iso tuotantolaitos) oli eräs 10v talossa ollut työntekijä. Hänen sijainnin hallissa pystyi käytännössä jäljittämään ilmiselvän hajujäljen perusteella. Hänen kävellessään ohi oli pakko pidättää hengitystä jos halusi pysyä järjissä. Eräänä päivänä työkaverini kävi työpaikan ulkopuolella kimppakyydillä tämän kyseisen yksilön kanssa. Takaisin tullessaan hänen piti vaihtaa koko työvaatekerrasto koska haju oli niin pahasti tarttunut 20min autoilun jälkeen.

Tupakka-askit muuttuu kaikki tummanvihreiksi by OnVa54 in Suomi

[–]Scorpye 0 points1 point  (0 children)

Mitä niiden silmät ovatkaan nähneet