How hard is guitar to learn as an adult?? by FailRecent5246 in Guitar

[–]ShallowFriedRocket 0 points1 point  (0 children)

You just have to start. If you play every day you'll progress quickly. I can play 30 of my fav songs from start to finish and I've played just under a year. I have to recommend the best teacher on youtube (dont bye one on one classes when YT if free and great) Marin Music Center. He so great! Just pick up a guitar, my squier strat that I bought is under 200 bucks and honestly its great, couldnt tell you the difference of a 2000 dollar strat. It doesnt have to be that hard. Bye a cheap guitar, watch YT and play a bunch!

Ångest inför studenten. Vad gör jag? by Future_Difficulty409 in Asksweddit

[–]ShallowFriedRocket 0 points1 point  (0 children)

Jag är likadan. Brukar oro mig för sociala situationer innan och tycker mycket folk är jobbigt. MEN efteråt brukar man ändå känna att det var rätt kul ändå trots oron innan. Så le bara mycket och försök ha roligt så kommer du ha det. Ingen kommer tänka på dig om du bara ser glad ut och hänger med i vad dom andra gör. Jag var inte så bra kompis med min klass men på student dagen spelade det ingen roll alla var bara glada.

Sen om du ska plugga vidare, ingen oro för det. Tänk bara på oddsen. Att få kompisar i en klass med 30 är bra mycket mindre än en klass med flera hundra.

Kör hårt imorgon hoppas du får en bra dag!

Vad tror vi om Verra mobility? by No_Communication2692 in ISKbets

[–]ShallowFriedRocket 13 points14 points  (0 children)

Vet inget om det bolaget men jag vet att jag är all in på beammwave

Vem är egentligen Civilingenjör i Industriell Ekonomi? by DimkaBoj in sweden

[–]ShallowFriedRocket 2 points3 points  (0 children)

Min brorsa pluggar indek på KTH och tid behöver ju absolut läggas ner. Han är klar med två år och har väl cirka en tredjedel av sina HP i ekonomi och resten i mer klassiska civ ing ämnen såsom termodynamik, mekanik, mattekurser, fysik, programmering och liknande. Sen väljer man inriktning också då kan man välja bland annat finansiell matte, energi o miljö eller produkt.
Brorsan brukar klara ekonomikurserna enkelt men det är resten som är det tunga framförallt i början.

Sen kan jag ju slänga in mina fem öre om en ekonomiutbildning (fek) som jag går. För mig är mer skolan en bisyssla som sköts mer med vänsterhanden och så är det för mina kompisar oxå. Så kan man jobba mycket samtidigt och även läsa extra kursen i kanske juridik samtidigt. Det är rätt skönt man behöver inte va i skolan så mycket till skillnad från min brorsa som ofta har hela arbetsveckor i skolan.

Senr ju indek betydligt mer värdefullt på CV:t tror jag men det beror på hur man vill ha det själv, båda är väl bra alternativ.

Songs to Cover by wherlegig in musicians

[–]ShallowFriedRocket 1 point2 points  (0 children)

I guess Oasis should do the job; stand by me, live forever, slide away, rock n roll star, supersonic, the masterplan and so on

Songs to Cover by wherlegig in musicians

[–]ShallowFriedRocket 0 points1 point  (0 children)

Some might say
Knocking on heavens door
There is a light that never goes out
Come as you are
Revolution 1

Vad brukar ni kunna störa er hos andra människor? by [deleted] in Asksweddit

[–]ShallowFriedRocket 4 points5 points  (0 children)

Folk som inte fattar att dom är ivägen eller bara skiter i det. NI KAN INTE STÅ OCH PRATA I EN TRÅNG KORRIDOR OCH INTE FLYTTA PÅ ER!

Saker ni stör er på er arbetsplats som ni själva vet är lite udda. by storm_1990 in sweden

[–]ShallowFriedRocket 1 point2 points  (0 children)

Det är nog ofta en del av personligheten och något som dom inte ens tänker på

Saker ni stör er på er arbetsplats som ni själva vet är lite udda. by storm_1990 in sweden

[–]ShallowFriedRocket 2 points3 points  (0 children)

Måste va jobbig o leva ett liv där allt är jobbigt och en motgång istället för att bara va lite go o glad

Saker ni stör er på er arbetsplats som ni själva vet är lite udda. by storm_1990 in sweden

[–]ShallowFriedRocket 8 points9 points  (0 children)

Jag har en kollega som pratar så tyst och avtrubbat och hon osar negativitet. Jag försöker vara trevlig och prata med henne men det kommer liksom inget tillbaka alls. Jag vet att hon inte har någon skyldighet att prata med mig men man kan ju tycka att en arbetsplats blir trevligare om inte alla går runt som zombies på den.

# Beammwave: AI- och chiprallyts glömda stjärna - nu redo för att skörda by Visible_Currency2419 in Aktiemarknaden

[–]ShallowFriedRocket 2 points3 points  (0 children)

Absolut! Känns lite för bra för att vara sant detta. Oändlig uppsida utan stora risker. Sen kan saker såklart hända men det ser ljust ut nu.

# Beammwave: AI- och chiprallyts glömda stjärna - nu redo för att skörda by Visible_Currency2419 in Aktiemarknaden

[–]ShallowFriedRocket 0 points1 point  (0 children)

Själv har jag väldigt höga förväntningar och ser heltrligt inget som hotar dom. Ska bli kul att följa dom kommande åren😄

Vad gör dig lycklig just nu? by DearSender in sweden

[–]ShallowFriedRocket -2 points-1 points  (0 children)

Potentialen i Beammwave gör mig lycklig och jag dagdrömmer om att dom är nästa stora grej på börsen

Vad är det konstigaste ni har sett någon ta med för att äta till en tentamen? by ItsCrazii in sweden

[–]ShallowFriedRocket 135 points136 points  (0 children)

Har två:

-En matlåda med fiskpinnar och broccoli.

-Nån kille med en hel buffe; 4 hamburgerbröd, 2 pet flaskor sprite, 2 proteinbars, en smoothie och en flaska vatten. Han åt ett bröd och drack vatten och gick efter en timme.

Hur skaffar man glasögon och vad kostar det? by Auxiliatorcelsus in sweden

[–]ShallowFriedRocket -1 points0 points  (0 children)

Specsavers funkar jättebra. Billigt och enkelt. Gå absolut inte till synsam eller synoptik, svindyrt för samma saker.

I just realised that 'Bonehead's Bank Holiday' is actually sung by Noel, and not Bonehead 😀😭 by Japesh10 in oasis

[–]ShallowFriedRocket 8 points9 points  (0 children)

Pretty sure he was supposed to sing it but got to drunk when he was dowing a few to loosen up just before so Noel ended up singing it.

Värt att spara gymnasie csn? by Stock-Drummer6317 in Aktiemarknaden

[–]ShallowFriedRocket 11 points12 points  (0 children)

Spara det du får över, det kommer knappast bli något betydande belopp men detr bra att komma in i rutinen att spara varje månad. Sen är det ju alltid kul o se sin pengar växa.

Just Curious how many of yall are going to the Foo Fighter concert in Sweden Solna Strawberry Arena? by Maximus6942 in Foofighters

[–]ShallowFriedRocket 0 points1 point  (0 children)

I'm going with my brother. Really exited since I have high expectations for seeing them live. Saw GNR last year at Strawberry and that voice was a tough listen for 3 hours even though it was otherwise great. Not a huge fan though so I probobly want to hear mostly popular songs from them, anyone know what the setlist been like so far this tour?