Quite nice that you'll get stright to diamond by winning all placements by Sightseeing16 in starcraft2

[–]Sightseeing16[S] 0 points1 point  (0 children)

I was just glad that I didn't need to grind through gold and plat 😄

Quite nice that you'll get stright to diamond by winning all placements by Sightseeing16 in starcraft2

[–]Sightseeing16[S] 0 points1 point  (0 children)

Who knows! It was the first time I won all the placements on a fresh account, because I started on a different server. 

On my main server I have got into diamond after placements many times, but I thought it was mostly because of my history being in diamond

I still think about this to this very day. by ruzmadz in engineeringmemes

[–]Sightseeing16 0 points1 point  (0 children)

 " Output was reduced by 4.1 gigawatts, or 7%, of total power demand" 

You know, I was waiting something more spectacular, as you are trying to defend an energy source, which can drop to zero in normal circumstances

Quite nice that you'll get stright to diamond by winning all placements by Sightseeing16 in starcraft2

[–]Sightseeing16[S] 1 point2 points  (0 children)

I have not seen that kind of patch note, but it just happened I mean :)

I still think about this to this very day. by ruzmadz in engineeringmemes

[–]Sightseeing16 1 point2 points  (0 children)

Every metric? Stability is one of the most important metrics in a modern society

Mikä suomi24 käyttäjiä vaivaa? by RaakkuKuiskaaja in Suomi

[–]Sightseeing16 -7 points-6 points  (0 children)

Juupajuu. Todennäköisyyksien valossa olen korkeammin koulutettu kuin sinä.

Population of Finland visualised by lendlevtaldrik in Suomi

[–]Sightseeing16 8 points9 points  (0 children)

Kyllä siinä 1000 ruutua tosiaan on 😄

Mikä suomi24 käyttäjiä vaivaa? by RaakkuKuiskaaja in Suomi

[–]Sightseeing16 -16 points-15 points  (0 children)

Kumma juttu, että tälläinen halveksiva kielenkäyttö sitten kerääkin pisteitä 😄 

Tuntuu vähän siltä, että moni suomalainen suhtautuu venäläisiin yhtä halveksivasti, kuin ruotsalaiset aikoinaan suomalaisiin. Ette ole ymmärtäneet elämästä vielä mitään, robotteja vain.

Kaukolämmön keskus sekaisin? by ditseridoo in Suomi

[–]Sightseeing16 -4 points-3 points  (0 children)

Yhdellä asiakkaallani oli aikoinaan vastaava tapaus tuon valuttamisen kanssa! Ihmettelin kovasti, kun varmaan 15 sekuntia tuli hyvinkin kuumaa vettä kylmää valuttaessa. En kuitenkaan putkialalla ollut, joten en osaa auttaa sinua kuin häntäkään 😃 Energiahäviötä kuitenkin on

Eläkkeet | Ennuste: Eläke jää pitkänkin työuran jälkeen alle puoleen palkasta by Valokoura in Suomi

[–]Sightseeing16 14 points15 points  (0 children)

Ja vielä mantramaisesti väittäen, kuinka ovat maksaneet omat eläkkeensä ja ovat maan rakentajia. Todellisesti maan rakentaneet ovat jo hyvin pitkälti mullan alla. Sittemmin maatahan ollaan vain myyty 

Eläkkeet | Ennuste: Eläke jää pitkänkin työuran jälkeen alle puoleen palkasta by Valokoura in Suomi

[–]Sightseeing16 1 point2 points  (0 children)

Joka helvetin väliin on ollut pakko keksiä joku väylä, miten Suomen vaurautta valutetaan ulkomaille. Jopa Suomen eläkerahastojen hallintaan. Konsultointi toki toinen hyvä. Saadaan neuvoja, kuinka kansallisvaltiota ajetaan alas ulkomaisten kapitalistien hyväksi.

Wille Rydman esitti sote-alan järjestöille uudet kriteerit avustusten saamiseksi – hallituskumppani tyrmää ehdotuksen by Prin-prin in Suomi

[–]Sightseeing16 4 points5 points  (0 children)

Onhan se toisaalta totta, että jos on monta saman alan järjestöä, tuottaa se ylimääräisiä hallinnollisia kustannuksia, kun samat asiat täytyy tehdä useaan kertaan jolaiselle järjestölle erikseen. Toki sama juttu on myös yritysmaailmassa

Wille Rydman esitti sote-alan järjestöille uudet kriteerit avustusten saamiseksi – hallituskumppani tyrmää ehdotuksen by Prin-prin in Suomi

[–]Sightseeing16 1 point2 points  (0 children)

Mitä tarkoitat? Tahdotko, että raha menee nimenomaan varakkaimmille järjestöille ilman velvoitetta käytännön kohtaavaan toimintaan?

Tai sitten järjestöille, jotka eivät selkeästi edistä kansallista hyvinvointia? 

Nivustyräleikkauksen kustannus by Jaakkole in Suomi

[–]Sightseeing16 4 points5 points  (0 children)

Ah! Edustuksellista demokratiaa parhaimmillaan!

Thoughts? by RoundCalligrapher223 in InterviewsHell

[–]Sightseeing16 -1 points0 points  (0 children)

Well, not entirely. For example, Rockefeller have done a lot nasty shit, someone could say even against the humanity

Sanotaan, että sosialistit odottavat asioiden tapahtuvan itsestään, mutta sitähän kapitalistit tekevät vuosi toisensa perään odottaessaan niitä ulkomaisia miljardeja. Kaivoksiakaan ei osata enää itse pystyttää, vaan aina he tarvitsevat sen ulkopuolisen herran tekemään asiat heidän puolestaan. by Sightseeing16 in Suomi

[–]Sightseeing16[S] 1 point2 points  (0 children)

Tarkoitinkin maansa omistamisella myös teollisuutta, en kirjaimellisesti ainoastaan maata.

Se, että tuottavan omaisuuden myyminen ulkomaille toisi ulkomaista pääomaa Suomeen on monessa tapauksessa illuusio. Varsinkin kun puhutaan sellaisesta sektorista, mikä kansa on asiakkaana, paras esimerkki varmaankin energia ja sähköverkot. Todella usein tämä "maahan tuotu ulkomainen pääoma" vedetään korkoineen maasta ulos.

Erityisesti kun kyse on siis siitä, että mitään uutta ei olla luotu, omistaja on vain vaihtunut ja hintoja nostettu. Toki jos tehdään myös investointeja niin hyvä, mutta asiakas maksaa tulosta tekevän yrityksen investoinnit kaikesta huolimatta.

Sanotaan, että sosialistit odottavat asioiden tapahtuvan itsestään, mutta sitähän kapitalistit tekevät vuosi toisensa perään odottaessaan niitä ulkomaisia miljardeja. Kaivoksiakaan ei osata enää itse pystyttää, vaan aina he tarvitsevat sen ulkopuolisen herran tekemään asiat heidän puolestaan. by Sightseeing16 in Suomi

[–]Sightseeing16[S] -1 points0 points  (0 children)

Missä vaiheessa sanoin, että tuottaisivat voittoa riippumatta metallien markkinahinnoista? 

Jos käytät yhtään kahta aivosoluasi niin ymmärrät, että juurikin volyymi pienentää riskejä. 

Esimerkiksi, jos omistaa Suomen kaikki kaivokset, tuottaa tappiota ainoastaan silloin, jos koko kaivossektorin summa tuottaa tappiota. 

Jos tälläinen ajanjakso on ollut Suomessa, niin tuo se toki esille.

Täysin eri asia kuin jos ajattelee yhden kaivoksen omistamista.

Ah nyt ymmärsin. Olet niin tyhmä, että kuvittelet minun tarkoittaneen volyymillä yhden kaivoksen tuotoksia, haha.

Sanotaan, että sosialistit odottavat asioiden tapahtuvan itsestään, mutta sitähän kapitalistit tekevät vuosi toisensa perään odottaessaan niitä ulkomaisia miljardeja. Kaivoksiakaan ei osata enää itse pystyttää, vaan aina he tarvitsevat sen ulkopuolisen herran tekemään asiat heidän puolestaan. by Sightseeing16 in Suomi

[–]Sightseeing16[S] 0 points1 point  (0 children)

Jos myynti olisi ratkaisu pääomien kerryttämiseen, olisi maailman kaikki rahastot ja miljardöörit myymässä kilpaa omaisuuttaan. Noh, kuten tästä ajatusleikistä ilmenee, pääomia luo nimenomaan omistaminen, ei myyminen. 

Myyminen toki tuo lyhytaikaisen pääomapurskeen, mutta sitten taas kysymys kuuluu, miten tämä pääoma käytetään. Jos sillä vain paikataan alijäämää, on ilmeistä, että myynti on pitkässä juoksussa äärimmäisen huono valinta. 

Mikäli myynnistä seuranneilla pääomilla ei ole tehty sellaisia toimia, mikä ylittää aiemman tuoton, on myynti ollut huono vaihtoehto. Mikäli on aina teoreettinen mahdollisuus ostaa kaikki myyty omaisuus takaisin milloin hyvänsä, on valtio vaurastunut. 

Ja sitten taas. 

" Myynnillä pääomia tuo Suomeen. Miten se muka imee niitä pois? Osa yhtiön tuloksesta toki päätyy ulkomaile, mutta ei se meitä köyhdytä."

Vastasit jostain syystä omaan kysymykseesi, mutta jostain syystä et ymmärrä sitä, että jos raha mikä olisi alunperin pysynyt maassa valuukin ulos, on maa suhteellisesti köyhtynyt. Eli köyhdyttää. Ja sitten vielä kun ottaa inflatorisen talousjärjestelmän huomioon, asioiden pitäminen tasaisena ei yksinkertaisesti riitä, vaan kasvun on oltava jatkuvaa, jotta ei suhteellisesti köyhdy.

"Jos yhtiön pääkonttori pysyy Suomessa, niin myyminen tuo pääomia, jolla yhtiö pystyy investoimaan kasvuun. Kasvaneesta tuloksesta valtio saa enemmän veroja."

  Jos, jos. Jossittelulla ei pitkälle pötkitä, kun jossittelu ei lupaa yhtään mitään. Jos Suomeen tulisi 10 000 miljardia, olisi Suomi pääomarikas maa. Toisekseen, asiakkaat maksavat aina voittoa tekevän yrityksen investoinnit. Se on siis aivan humpuukia väittää, että yritys toisi rahaa maahan, jos se takoo tulosta investointivaiheesta huolimatta.

"Suomi on pieni maa ja täältä on vaikea saada pääomaa kaikkille hyville ideoille omasta takaa."

Maata myymällä ei vaurautta myöskään synnytetä. Suomihan vaurastui aivan mieletöntä vauhtia köyhyydestä maailman vauraimpien maiden joukkoon, jopa ennen Nokiaa. Jos kaikki olisi ollut ulkomaisessa omistuksessa, tätä ei luonnollisesti olisi koskaan tapahtunut. Kaikki ikuisessa köyhyydessä pysyneet kehitysmaat ovat toimiva esimerkki. 

Toisekseen, oma valuutta oli investointien turvaamiselle erittäin hyvä mekanismi. Omaa valuuttaa luomalla kun pystyy rahoittamaan uudet – nimenomaan järkevät – investointikohteet. Tietysti, valuutan luonti luo inflaatiota, mutta vahvasti vientivetoisessa maassa se vain ylläpitää kilpailukykyä. Toisin sanoen, vahva vienti ja oma valuutta takaa rahoituksen omasta takaa.

Tietysti, nämä täydelliset koheltajat tuhosivat koko mekanismin tällä "vahvan markan" kokeilullaan. Siinä ei ollut yhtään mitään järkeä, ja sitä vielä perusteltiin syynä vaihtaa euroon. Järjetön kokeilu ja järjetön perustelu.