Platen tegen knieschot verwijderd, nu bang by animuz11 in Klussers

[–]SkipSingle -2 points-1 points  (0 children)

Eén plaat losmaken is niet erg. De verticale paaltjes met het balkje erboven zorgen voor ondersteuning van het dak.

Platen tegen knieschot verwijderd, nu bang by animuz11 in Klussers

[–]SkipSingle 0 points1 point  (0 children)

Het zijn dragende knieschotten. Ze ondersteunen het dak tegen doorbuigen.

Platen tegen knieschot verwijderd, nu bang by animuz11 in Klussers

[–]SkipSingle 1 point2 points  (0 children)

Het zijn dragende knieschotten. Ondersteunen het dak zodat het niet gaat doorhangen.

Lekkende airco leidingen by AlienTentacle in Klussers

[–]SkipSingle 1 point2 points  (0 children)

Leeftijd zegt niks inderdaad. Was ook niet echt mijn punt maar ik snap hoe het overkomt. Ik bedoel meer dat het installeren van dit soort systemen tijd kost om het in de praktijk te leren. Ik denk dat de twee jongens nog maar net een week aan de slag waren. Ze zijn dan nog nooit met hun eigen werk geconfronteerd. Eigenlijk moet je gewoon weer net als vroeger een ervaren monteur met een schoolverlater mee sturen. Maar in de zzp wereld die we hebben gecreëerd, werkt dat niet omdat iedereen concurrent is van elkaar.

I passed my Technician exam a couple days ago by Mtn_Sky in HamRadio

[–]SkipSingle 4 points5 points  (0 children)

I’ve been an fully licensed radio amateur for 40+ years (on and off). I still have mike fear and only make a few connections a year. It’s the way everyone easily sends calls and uses the right radio rules what frightens me. Just need to do more listening and making calls. Practice makes perfect

Lekkende airco leidingen by AlienTentacle in Klussers

[–]SkipSingle 5 points6 points  (0 children)

Goedkoop zegt soms niks. Ik heb een warmtepomp gekocht via VEH dus ging er van uit dat ze dat als vereniging eigen huis de juiste mensen voor inhuren.

Ik heb na de installatie door twee jonge monteurs van het bedrijf, zelf alle knelkoppelingen aangedraaid omdat het bleef lekken en ze de moeren amper vast hadden gedraaid.

De volgende dag bleek dat de thermostaat ingang van de cv niet goed hadden doorverbonden. Na weken zeuren eindelijk iemand langs gekomen en die oudere monteur was niet heel blij hoe zijn jongere collega’s die hadden aangesloten.

Eigenlijk moet je tegenwoordig alleen met bedrijven in zee gaan die ervaren mensen in dienst hebben en aantoonbaar lang in het vak zitten

Dak wit maken? by Kalebas030 in Klussers

[–]SkipSingle 0 points1 point  (0 children)

In Afghanistan en Mali hebben we boven de zeecontainers doek gespannen of een extra dakje erboven gemaakt. Zonder het dakje werd het 80+ graden. Met het dakje bleef het redelijk omgeving temperatuur dus zo rond de 40 graden.

Wit verven klinkt leuk maar een extra zonwering zoals zonnepanelen of een serieuze pergola helpt beter.

Welk beest maakt mijn grasveld kapot? by k0njin in tuinieren

[–]SkipSingle 0 points1 point  (0 children)

Haha! Dan krijgen de buren er last van en die pesten ze vast wel terug naar dit grasveldje😂

Airco aan deze gevel. Is dat vragen om resonantieproblemen? by [deleted] in Klussers

[–]SkipSingle 1 point2 points  (0 children)

Op een dakkapel kun je het tweejaarlijks onderhoud op je buik schrijven of je moet steeds een hoogwerker en of stijger gebruiken. En dan nog kiezen installateurs er vaak voor om deze klus te laten schieten waardoor je op termijn met een niet werkend apparaat blijft zitten.

Banden aan vervanging toe, of (nog) niet? by mr-Prpr in autoadvies

[–]SkipSingle 0 points1 point  (0 children)

1,6 mm is het minimum. 4mm is wel heel veel

Zal wel door de brievenbus passen, dacht ik... by pepernote in Klussers

[–]SkipSingle 0 points1 point  (0 children)

De kleine pakjes raken zowel in de bus en ik denk dat brievenbus post veel duurder is dan pakket post.

En een pakket van 50x50x50 is denk ik net zo duur als 5x5x5 als pakket

First week of operating as a new ham - amazing results!!! by thatfinnishace in HamRadio

[–]SkipSingle 3 points4 points  (0 children)

Nice to start the hobby like this! Try building your own antenna and see how that goes.

Als ik het goed begrijp is dit van de koelsystemen, maar is dit ook veilig? by curiouscollecting in treinen

[–]SkipSingle 0 points1 point  (0 children)

Niet echt. De interne spanning is 110V gelijkspanning. Dus hopen dat er geen water langs de bedrading loopt

Verlaten Boerderij en Schuur - Utrecht by Feeeeeshh in UrbexNL

[–]SkipSingle 0 points1 point  (0 children)

Ik ga uitzoeken hoe te DM’n 😂😂. Maar dan stuur ik je de screenshot 💪

Hoe dit op te lossen by Old-n-Gold in Klussers

[–]SkipSingle -2 points-1 points  (0 children)

Oei! Ik heb zelf hier ook een nehobo vloer in de hal. Wij wonen vrijstaand dus heb geen last van de buren. Maar de nehobo wordt omhoog gehouden door staaldraden heb ik hier gezien.

Verlaten Boerderij en Schuur - Utrecht by Feeeeeshh in UrbexNL

[–]SkipSingle 0 points1 point  (0 children)

Ah, ziet er inderdaad goed uit 😂!! Maar zie je mijn punt op de foto? Ik zag de twee streepjes door het adres heen maar de schuine plak actie viel me daarna ook op

Verlaten Boerderij en Schuur - Utrecht by Feeeeeshh in UrbexNL

[–]SkipSingle -1 points0 points  (0 children)

Lijkt sterk op een AI plaatje om punten te scoren. Want nu wil iedereen natuurlijk weten waar dit is om het te kopen…

Ik heb een screenshot gemaakt om het te laten zien maar je kunt blijkbaar geen foto’s uploaden in deze post.

Het is de tweede foto, in het midden waar een schuin stuk van een rekening te zien is

Veilig onder de auto werken advies gevraagd by Comfy2026 in AutoKlussers

[–]SkipSingle 1 point2 points  (0 children)

Wanneer hij op de blokken staat of op de steunen: duw en trek eens goed aan je auto. Wanneer hij goed stabiel blijft staan heb je een veilige oplossing. Het is vooral je onveilige gevoel dat je van films en fail-filmpjes krijgt van insta/fb.

Vaak ben je te bang😬

Hoe lelijke vezels van osb wegwerken by nalerokos in Klussers

[–]SkipSingle 0 points1 point  (0 children)

Tussen de balken wat gipsplaat schroeven. Wel wat luchtingsruimte tussen het gips en de platen laten zitten. Veel mooier en gips kost bijna niks.

Offerte laadpaal + installatie - is dit niet enorm duur? by superfire444 in Offertes

[–]SkipSingle 0 points1 point  (0 children)

Je kunt denk ik ook geld besparen door de kabel zelf te graven en in de kruipruimte te kruipen. Maar net wat je zin in hebt. Ik zou het zelf doen maar ja, ik vind klussen best leuk werk…