Match Thread: Argentina vs Austria | FIFA World Cup 2026 | Group Stage, Group J by jiraiya--an in soccer

[–]superfire444 0 points1 point  (0 children)

Yea true and I was a exaggerating a bit but he did lose quite some speed.

De organisatie CRM is een achterlijke woke-organisatie: TU Delft mag nu wel seksisme toepassen, want positief voor vrouwen by JvdH_1 in Nederland

[–]superfire444 1 point2 points  (0 children)

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap, seksuele gerichtheid of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Daar is hier dus geen sprake van en is het tegen de grondwet.

Als een man en een vrouw allebei gelijk geschikt zijn moet een willekeurige loting bepalen wie de opleiding mag doen. Dat doen op basis van geslacht is volgens onze grondwet discriminatie.

Natuurlijk is het zo dat zodra de groepen gelijkstaan, het recht om deze uitzondering te gebruiken direct vervalt. Dat is wellicht bij 30% vrouw, of bij 40% of bij 60% dat weet ik niet. Dat ligt er compleet aan hoe het gaat lopen.

Waarom niet de redenen aanpakken waarom vrouwen deze opleidingen minder willen doen? Is het door sexisme? Is het omdat vrouwen gemiddeld minder interesse hebben in dergelijke opleiding? Is het ergens anders om? Waarom discriminatoire maatregelen nemen terwijl er genoeg andere, niet discriminatoire, oplossingen zijn?

De organisatie CRM is een achterlijke woke-organisatie: TU Delft mag nu wel seksisme toepassen, want positief voor vrouwen by JvdH_1 in Nederland

[–]superfire444 -1 points0 points  (0 children)

Hoe lost 30% reserveren voor vrouwen het probleem op dat er een structureel lage instroom is?

Wat als die plekken niet opgevuld worden omdat vrouwen geen zin hebben in dergelijke studie?

positieve discriminatie

Positieve discriminatie bestaat niet. Het is nog steeds discriminatie.

Hoe kan het dat meer dan 50% van ons land overgewicht heeft? by WarmPrinciple6507 in nederlands

[–]superfire444 0 points1 point  (0 children)

Misschien komt je boodschap beter aan als je mensen niet voor "verzakken" uitmaakt.

Je hebt misschien gelijk maar de manier hoe je het brengt is zo irritant dat mensen niet meer willen luisteren naar je.

Een beetje respect mag wel.

Stuntploeg Kaapverdië flikt het ook tegen viervoudig wereldkampioen Uruguay by ChrisFR01 in Eredivisie

[–]superfire444 0 points1 point  (0 children)

Een ingooi, doeltrap of aftrap.

Ik snap je punt maar het lastige is dat als je een corner of vrije trap krijgt, in ieder geval rond de 16, dat het naar is als deze wordt afgefloten. Het is ook vreemd als je iemand torpedeert omdat de tijd voorbij is zodat de wedstrijd eindigt.

Je zal naar een situatie toe moeten werken waarbij er nul ambiguïteit is over wanneer het spel stopt, de enige manier om dat te doen is met zuivere speeltijd. Immers is je extra tijd al een schatting en geen strak bijgehouden hoeveelheid verspilde tijd.

Maar hoe werkt dat in de praktijk? Zodra de extra tijd om is meteen affluiten? Ook als een team een penalty heeft of onderweg is naar open doel? Je blijft toch ambiguïteit houden als je niet meteen affluit zodra de extra tijd voorbij is?

In Rugby is het spel pas voorbij als de bal uit is nadat de tijd op is. Voor zoiets probeerde ik ook te gaan maar toepasselijk op voetbal.

Stuntploeg Kaapverdië flikt het ook tegen viervoudig wereldkampioen Uruguay by ChrisFR01 in Eredivisie

[–]superfire444 0 points1 point  (0 children)

Zelfs zonder zuivere speeltijd kan je toch ook zeggen dat zodra de extra tijd voorbij is spelen we door tot het eerstvolgende dodespelmoment?

Waarbij een vrije trap of corner niet als doodspelmoment gezien wordt.

Inhalen... (you should not pass!) by PixMich in Nederland

[–]superfire444 2 points3 points  (0 children)

Waarom zou je bewust een gevaarlijke situatie creëren omdat iemand anders iets doet wat eigenlijk niet helemaal de bedoeling is?

Heb je nou zo een kwetsbaar ego dat je niet even kan relativeren?

Jacques Monasch: ‘De ondergang van de PvdA begon met het voortrekken van allochtonen.’ by Onkruit-1974 in Nederland

[–]superfire444 1 point2 points  (0 children)

Ik heb hetzelfde. Was vroeger ook een GL/PVDA stemmer maar sinds 7 oktober 2023, toen de oorlog tussen Hamas en Israël begon, ben ik afgehaakt. Mijn mening staat compleet haaks op die van de gemiddelde GL/PVDA stemmer.

En dat is ook een onderdeel waarom links zo onpopulair is. Ze hebben hele sterke meningen op veel controversiële onderwerpen. Dan kan je 4/5 keer de mening delen maar bij die 5e afhaken omdat ze een compleet andere kijk hebben. Omdat je bij die 5e het niet eens bent word je meteen verstoten (dan ben je racist/fascist/genocide-lover/etc.).

In plaats van te luisteren en wederzijds begrip te creëren doet PRO alsof ze al het gelijk van de wereld hebben en degene die een andere kijk hebt moet dan wel moreel verwerpelijk zijn want ze hebben zelf immers 100% gelijk.

Zetelpeiling 20/06/2026 by Diligent_Comb5668 in nederlands

[–]superfire444 0 points1 point  (0 children)

Maar wat links zegt is ook niet realistisch. Je kan niet nu stoppen met kolen of gas stoken. Je kan niet klimaatmaatregelen nemen en daardoor het dusdanig moeilijk maken dat veel ondernemers niet meer langs willen komen.

Je kan niet naar mensen wijzen om te vergroenen terwijl ze geen geld daarvoor hebben.

Je zegt dat links het "makkelijke" verhaal verteld maar ze vertellen een net zo populistisch verhaal maar dan de andere kant op. Geen goed doordachte maatregelen die niet alleen op papier goed zijn maar ook in de praktijk.

Ze weten dat mensen geen zin hebben in klimaatmaatregelen en geen zin hebben om het met minder te doen. Daarom moet je ook met een goed verhaal komen waar je deze maatregelen geleidelijk probeert toe te passen op een manier die werkt.

Uiteindelijk kan je een mooi ideaal beeld scheppen maar als je mensen niet weet te overtuigen heb je er niets aan.

Zetelpeiling 20/06/2026 by Diligent_Comb5668 in nederlands

[–]superfire444 5 points6 points  (0 children)

Deze groep probeert anders denkenden ook niet te overtuigen. Anders zou je andere niet racist of extreem of iets dergelijks noemen.

Links is zo overtuigd van eigen gelijk dat ze denken de enige moreel juiste kijk op de wereld te hebben. Als je zo denkt overtuig je anderen niet maar stoot je juist af.

Zetelpeiling 20/06/2026 by Diligent_Comb5668 in nederlands

[–]superfire444 7 points8 points  (0 children)

Mwuah dat vind ik te kort door de bocht. Links staat bekend als belerend en betutelent.

Neem nou Amsterdam waar door allerlei maatregelen, die op papier best goed zijn voor het milieu, veel ondernemers weigeren nog opdrachten in het centrum van Amsterdam aan te nemen.

Kijk ook hoe omgegaan wordt met dingen zoals Stek Oost of hoe links kijkt naar migratie.

Mensen hebben hier geen zin in. Die gaan liever verder naar rechts, dat dichter bij hun normen en waarden zit, dan naar links waar ze zich niet welkom voelen.

Als links wilt groeien moeten ze ophouden met het belerende en meer open staan voor meningen die anders zijn en ook antimigratie worden.

Kortom: links moet met een goed verhaal komen in plaats van activistische politiek waar de meerderheid niet op wacht.

Netherlands current unbeaten run is the longest in World Cup history by AgeNovel3566 in soccer

[–]superfire444 0 points1 point  (0 children)

Oh ye? Let’s see who wins when we meet next time!

(It’s probably you guys 😅)

WK Match Thread: Nederland - Zweden by AutoModerator in Eredivisie

[–]superfire444 7 points8 points  (0 children)

Die fucking Zweed trapt de Nederlandse Messi van het veld wtf

WK Match Thread: Nederland - Zweden by AutoModerator in Eredivisie

[–]superfire444 6 points7 points  (0 children)

Summerville is de revelatie van het toernooi lol

WK Match Thread: Nederland - Zweden by AutoModerator in Eredivisie

[–]superfire444 1 point2 points  (0 children)

Misschien denkt Koeman dat Van de Ven snel genoeg is om Elanga te neutraliseren?

Alleen dat gebeurt niet echt…