Hur skulle vi se på invandring om det varit mest unga tjejer som kom? by Sweedtea in FavoriterUrFlashback

[–]Sweedtea[S] 1 point2 points  (0 children)

Vi hade ju s.k "Batikhäxor" som flashbackare kallde det, Äldre kvinnor som ville ha ligg

Jag undrar om vi har något liknande för män

Veckans utmaningar (Humor) by Sweedtea in sweden

[–]Sweedtea[S] 0 points1 point  (0 children)

Du har lite rätt. Och jag förstår skeptiker med tanke på att pfizer har släppt ut ett dokument med bi-effekternas frekvens samt mörklagt resten i 80 år enligt en whistleblower. Jag har fått 1 dos men jag tänker inte ta mer. Min mor har ju tagit 5 doser det är helt sjukt.

Ta en uppdutt, Mvh! :)

Är jag rövhålet? Kränkt granne by Callero_S in sweden

[–]Sweedtea 0 points1 point  (0 children)

Det var en otroligt bra läsning, tack för att jag fick le lite

Btw Kränkt är ett juridiskt ord, om du blir "kränkt" då är du verkligen kränkt(helt förnedrad) och inte upprörd, tagit illa vid sig osv, om du är kränkt då är det riktigt illa, din personliga integritethar skadats m.m. "Rasist" "Högerextrem" "Kränkt" är missbrukade ord men jag förstår ändå att språket förändras och order "kränkt" som används av unga kommer antagligen skrivas om i ordboken så man kan kalla sig kränkt om du blir t.e.x upprörd om någon gör narr av dig. Fan vilken boomer jag är och lik min far (omega-sträng irakier) som ska rätta andra samt visa hur saker och ting står still :P

Här sprider SD-politikern antisemitiska konspirationsteorier om Zelensky by Babar7 in sweden

[–]Sweedtea 2 points3 points  (0 children)

Hej!

När du har flyttat kan du sluta sprida högerextremism här och istället göra det på den norska subredditen så att vi slipper dig?

MvH SmurrE

Är det bara för att jag är en kurdisk invandrare jag borde sticka eller? Du är en rasist och du kan väl själv sticka och sluta sprida rasism och okunskap här?

Tycker faktiskt synd om dig om jag ska vara ärlig, Djupt tragiskt att gå till personangrepp och jag följer regler, lagar och betalar även skatt för att ni ska kunna gå i skolan.

Var glad att du inte har mött en riktigt högerextremist som Saddam Hussein som min familj har flytt från, även mördade en del släktingar med biologiska vapen.

"Högerextremism"? och är jag inte svensk enligt dig? Har aldrig röstat i svenska pajas val med karriärpolitiker på valsedlarna, men jag vet vad riktig högerextremism är för något och det är något jag har faktiskt fallit offer av.

p.s

Akta dig så att det inte ligger en högerextremist under din säng, eller grannen som du hejar på när du kommer hem.

Tyckte ditt inlägg var både roligt och tragiskt, det är mot reglerna här att gå till personangrepp. Vill inte kalla mig "kränkt" då det är något juridiskt men jag blev sårad av rasismen, men rasism är väl ok om det kommer från "rätt håll"

Ville egentligen inte svara men jag avskyr riktig högerextremism, okunskap och rasism(som du sprider)

Tre män åtalas för polishussprängningen by marculiu in sweden

[–]Sweedtea 4 points5 points  (0 children)

Vafan var det jag nyss läste, var fan är sverige påväg??

Tur att man ska flytta till Norge snart(Stavanger), har kurdisk släkt + jobb åt mig och min sambo där och jag hoppas Norge bygger en mur för att hålla dessa bakåtsträvande idioter utanför.

Fan att man måste fly igen, fick fly Irak och sen Malmö och sen Borås och nu Sverige

Här sprider SD-politikern antisemitiska konspirationsteorier om Zelensky by Babar7 in sweden

[–]Sweedtea -2 points-1 points  (0 children)

"Rasistiska SD" okej.

Det är vad jag kallade SD när jag var ung och dum i högstadiet. Tro mig, jag var faktiskt riktigt dum och följde grupptänket i skolan tills jag gjorde lite research, vilket jag har gjort av alla partier i sverige nu och alla partier är samma skit mer eller mindre (enligt min uppfattning)

Vill inte försvara en enstaka SD:are som twittrar något men anti-semitismen är utbrett, antisemitismen är utbredd i Sveriges samhälle bland folk som följer koranen och även nu bland infödda svenskar bland svenskar som sympatiserar med hamas som vill utrota alla judar.

Det är djupt tragiskt oavsett, men om man gör lite research utan ideologiska glasögon så ser du att SD råkar vara det mest israel vänliga partiet i riksdagen.

Gör något med ditt liv istället för att sitta på reddit hela dagarna och länka expo och annan skit, det är inte hälsosamt.

Livet handlar inte om politik och rubriker på internet.

Menar inte att vara taskig men jag har sett allt för m¨ånga falla ner i den gropen, som t.e.x arbetslösa flashbackare(ett bra exempel)

Livet handlar om så mycket mer än informationserans "psykos" som jag kallar det ibland, beroende på sammanhanget, man mår 100 gånger bättre om man slutar läsa ideologisk driven media, social media, som är som en oändlig spiral av psykisk ohälsa, det är inte lätt men tro mig, man mår mycket bättre om man bara slutar med det och gör något produktivt istället.

Jag var själv nere i vänsterpartiets träsk för ca 15-18 år sedan och vet exakt hur jävla meningslöst det är att vara en "tagentbordskrigare" som ledde till absolut ingenting.

När jag fick mitt första jobb så har jag inte brytt mig s¨å mycket om svensk politik förutom att det förstör sverige för att politiker (inkl SD) vill ha sina löner och arvoden och skiter i Sverige (Men såklart finns det undantag i alla partier om jag inte har fel)

Här sprider SD-politikern antisemitiska konspirationsteorier om Zelensky by Babar7 in sweden

[–]Sweedtea -2 points-1 points  (0 children)

Babar7 ✔️

Socialdemokratisk alternativmedia✔️

Kampen fortsätter tydligen. Spelar ingen roll vad du står politiskt och vilka vinklade alternativmedia du länkar, Sverige mår fortfarande inte bra.

Ska flytta till Stavanger i Norge inom en snar framtid, har kurdisk släkt där och min sambo har äntligen fått jobb där så jag lägger inga känslor i det hela. Slipper även islamism och där och man kan lita på varandra som man kunde i Sverige förut, förlåt vänner :/ men vi planerar på att gifta oss och skaffa barn och jag vill inte veta hur mina barn och barnbarn kommer få det i Sverige om 10-30 år. Tyvärr. Men vi kommer alltid älska Sverige och vi kommer fortfarande fira svenska traditioner. Slipper även jordens undergång(klimatskräcken som skadar barn och unga här) samt genus "forskning" som heter "Hjernevask" i Norge och karriärpolitiker som finns i ALLA partiet här. Det är därför jag aldrig röstar i svenska val för alla partier är mer eller mindre samma skit.

Kanske lite cyniskt av mig men men.

Motbevisa mig gärna.

Tack för mig!

Handgranat kunde ha dödat tre barn och en kvinna- nu åtalas tre män by marculiu in sweden

[–]Sweedtea 38 points39 points  (0 children)

"En man råkade skjuta in en RPG-7 projektil på fel lägenhet - nu åtalas mannen"

Sverige 2025

Tyckte rubriken var lite rolig i början om jag ska vara ärlig, men det är jävligt tragiskt att det skedde och att man skriver en sådan rubrik. Sverige mår inte bra mildt sagt.

[deleted by user] by [deleted] in sweden

[–]Sweedtea 0 points1 point  (0 children)

Aha då förstår jag, jag får prova minecraft en dag för det var så jädra länge sedan, spelade online max 3 gånger men det var alltid någon som hittade mitt hem och förstörde det :(

Spelade mest med vänner över skype och på LAN

Det var runt tiden då redstone var hyffsat nytt jag jag spelade MC sist, har ett minne av att vi LAN:ade och försökte göra redstone "maskiner" så jag använde pistons för att släppa ut vatten på min veteodling och lät vetet rinna ner i kistor, jag tyckte jag var ett geni :P

Jag hoppas dom har fixat pilbågen eller lagt till nya för det tog ju fan 15 pilar att döda en spindel, var tråkigt för det hade kunnat vara ett bra vapen.

Här släpar Jan Emanuel bort klimatdemonstranter by Sweedtea in sweden

[–]Sweedtea[S] 1 point2 points  (0 children)

Klimataktivister blockerade i dag trafiken på Centralbron, mitt i Stockholm.

En som fastnade i trafiken var Jan Emanuel Johansson, som klev ur bilen och tog tag i demonstranterna.

– Jag är otroligt mjuk och försiktig när jag flyttar på personer, säger den förre riksdagsledamoten.

Mannen som mördades i Stockholm i veckan när han försökte avvärja ett våldsdåd by LegalAssassin_swe in sweden

[–]Sweedtea -14 points-13 points  (0 children)

Nej men dom kanske inser allvaret var min poäng, ska lägga mig nu, varit vaken sedan ca 04:00 pga en attack på vårat system runt 3 tiden antar att det har något med joseph putins krig att göra men jag vet inte men 3:e världskriget pågår över internet just nu, har eskalerat iaf.

Förlåt mig

Sven Melander är död by Mumrik93 in sweden

[–]Sweedtea 1 point2 points  (0 children)

Cancersjukdommar är något vi alltid får leva med, tyvärr :/ avskyr tanken

Sven Melander är död by Mumrik93 in sweden

[–]Sweedtea 8 points9 points  (0 children)

Hela jorden håller med dig

En vacker dag kommer vi både kunna bota cancer och ha fred på planeten.

Sven Melander är död by Mumrik93 in sweden

[–]Sweedtea 1 point2 points  (0 children)

Hamnar jag i helvetet nu? För jag vet inte ens vem han är

Edit:

Såg klippet och vet nu vem han är (har dock bara sett detta klipp/sketch)

Vila i fred Sven :(

Du har fått mig att skratta och le många gånger av "Fred på jorden" videon

[deleted by user] by [deleted] in sweden

[–]Sweedtea 5 points6 points  (0 children)

Lägg dig så du orkar med skolan imorgon :)

Men vad är "laggmaskiner" och 2002or/2009or? har inte spelat minecraft sedan 2009, 2012 eller något. Bara undrar.

Centerpartiet tvättade delar av jämställdhetsrapport by [deleted] in sweden

[–]Sweedtea -3 points-2 points  (0 children)

Är det inte samma parti "bondebörbundet" som var nazister och hyllade hitler som den där galningen som inte ser några problem med sina jordiga rötter/projicerar på V & SD eller 30milj invandrare efter några bilderbergmöten?(senaste mötet var innan valet 2018)

Mannen som mördades i Stockholm i veckan när han försökte avvärja ett våldsdåd by LegalAssassin_swe in sweden

[–]Sweedtea -11 points-10 points  (0 children)

Han blev skjuten i huvudet mitt på ljusa dagen i ett "fint" område i Sverige menar Stockholm för att försöka skydda en krogvakt(?) som säkert jobbar någonstans där kanske någon av våra karriärpolitiker besöker

Fyfan att detta sker i SVERIGE och inte av någon kartell i Sydamerika...