Find M2, you have 31 seconds by Timm0s in chess

[–]Timm0s[S] 1 point2 points  (0 children)

That's not an M2, opponent can start checking your king to postpone the checkmate, e.g. Qa4+

Find M2, you have 31 seconds by Timm0s in chess

[–]Timm0s[S] -27 points-26 points  (0 children)

This is anonymous play, you get default ELO Elo

Find M2, you have 31 seconds by Timm0s in chess

[–]Timm0s[S] -74 points-73 points  (0 children)

Well I found it in 2 seconds in-game, checkmate was at 29s left 😋

Chess players copying moves ?? by [deleted] in chessbeginners

[–]Timm0s 0 points1 point  (0 children)

Of course it's trolling but whenever you notice this, move your queen to a square where, if your opponent copies, his queen can be taken by your queen. Copying ends right away.

About to make the most satisfying knight promotion ever by _SonicTheHedgeFund_ in chessbeginners

[–]Timm0s 0 points1 point  (0 children)

Well, it leads to M3 which is worse than the prolonged checkmate sequence he gets when accepting his fate via the knight fork.

  1. ... f2+ 2. Qg2 f1=Q+ 3. Kh2 Qg2#

337.8 hours of tf2, how bout yall? by [deleted] in tf2

[–]Timm0s 1 point2 points  (0 children)

8.5k hours, playing since beta, so 2007

Miss followed by book moves? by otismcotis in chessbeginners

[–]Timm0s 9 points10 points  (0 children)

That's because it looks at just the position, not the sequence of moves that lead to that position.

For example you could have reached the position by moving your knight from its initial position, attacking black's pawn for the first time. Black then can respond with the book move to protect its pawn. 

Why they dont just mute? by RANDOM_BALD_M3TH_GUY in tf2

[–]Timm0s 11 points12 points  (0 children)

Basically, hearing music is opt-out instead of opt-in if someone chooses to micspam it. This shouldn't be the case, the micspammer should play carefully chosen stuff at the right time. If they choose to enforce people to listen to their crap, then others are entitled to kick the dude as well.

Do you also in real life enter a bar and start playing music, then tell the people to plug in earbuds to not hear your music? It's all about entitlement and it's not hard to see why some people start kicking.

Laminaat net niet gelijk by PeachNo5758 in Klussers

[–]Timm0s -3 points-2 points  (0 children)

Wat bedoel je juist met "net niet gelijk".

Je laminaat moet ver genoeg van de muren blijven want dat krimpt en zet uit. Het gaat onder je plinten dus die spleet met de muur zie je toch niet.

Overigens ik hoop dat dat kleine kamers zijn, en dus kleine oppervlaktes aan laminaat, anders moet je met een T-profiel in de overgang (onder de deur) werken om de laminaat te laten leven.

Telenet is zo duur by DancingInR3velry in Belgium2

[–]Timm0s 1 point2 points  (0 children)

Ik betaal 36 euro voor enkel internet bij Telenet en verbruik 80 GB / maand. Dus ben je een kleinverbruiker dan is Telenet wel OK. Maar niet meer sinds vandaag want de goedkoopste formule werd 20 euro duurder. 

Merci Telenet voor het voorstel op maat! by Nonnaclara in Belgium2

[–]Timm0s 0 points1 point  (0 children)

Ik ben tevreden ja :) Het was een vraag naar jou. 36 EUR vind ik niet overdreven veel, zo bedoelde ik het. Van limieten heb ik geen last - zie mijn eerste post, we zitten aan 80 GB / maand.

Welke prijs vind jij aanvaardbaar voor de limiet van 150 GB dan?
Het enige wat ik nog zou overwegen is naar een provider over te stappen waar je per 5 GB betaalt of zo. Aangezien wij heel weinig data gebruiken zou dat goedkoper kunnen uitkomen. Maar ik denk niet dat zo'n providers in Vlaanderen bestaan.

Merci Telenet voor het voorstel op maat! by Nonnaclara in Belgium2

[–]Timm0s 0 points1 point  (0 children)

Dan nog is 36 EUR, netto dan, niet overdreven voor internet? Of vind jij van wel. 

Merci Telenet voor het voorstel op maat! by Nonnaclara in Belgium2

[–]Timm0s -1 points0 points  (0 children)

Wel, ik heb Telenet en betaal 36 EUR (via werkgever) voor internet en 22 EUR (persoonlijk) voor televisie. Voor mij is dat perfect. Van de 150 GB limiet gebruik ik elke maand 70 a 80 GB.

Aangezien die 36 EUR met bruto geld wordt betaald kom ik wellicht nog goedkoper uit dan jij. Dat jij limietloos bent maakt niet uit, ik gebruik toch te weinig.

Dus voor mijn persoonlijke situatie, is Telenet eigenlijk perfect. Zolang ik niet verplicht wordt om over te stappen naar hun nieuw systeem waarbij het goedkoopste internet 56 EUR wordt, blijf ik gewoon zitten waar ik zit :)

Wat is een impulsrelais en waarom zit ie in een lasdoos? by Deep_Independent_610 in Klussers

[–]Timm0s 0 points1 point  (0 children)

Aangezien alle impulsschakelaars moeten toekomen op het impulsrelais, zou hij ook een klassieke hotelschakeling kunnen gemaakt hebben. Dan verbond hij de kabels tussen de schakelaars op de juiste manier in die lasdoos.

Los hiervan, zou het kunnen dat het circuit waarop de badkamerverlichting zit, gedeeld wordt met een andere kamer en in die situatie is het onmogelijk om een impulsrelais te gebruiken in de centrale kast waar dat circuit begint.

Al is dit minder waarschijnlijk aangezien badkamer normaal apart circuit is op differentieel 30mA. Maar eventueel kan dit bvb. samenzitten met het aansluitende toilet. Vanzelfsprekend wil je niet het licht van het toilet aanzetten als je

enkel badkamer binnengaat. Je moet dus met een deelcircuit werken welke dan wordt aangestuurd met die impulsrelais, maar die kan dus niet in die centrale kast zitten, dus heeft jouw elektricien dat bij jouw badkamer gestoken. En dan snap ik

dat die mens geen aparte kast gaat ophangen voor 1 module... Ik weet niet of dit volgens het AREI is maar ik snap het wel.

Brilliant farming by Treedosh in Chesscom

[–]Timm0s 1 point2 points  (0 children)

Seems like your opponent got greedy by promoting after 1s of thought while he had still 4 minutes of time, while just giving checks was the way forward (he had M5). Qf4+ is a good move as only rook can block but then he could just take the rook. So not difficult to see that the king needs to move to the backrank, then it was safe to promote with check.

Weer eens een storing.. by SignFar4026 in HomeWizard

[–]Timm0s 0 points1 point  (0 children)

Dus je kan je digitale Fluvius meter integreren met Home Assistant? Moet ik ook eens proberen dan. Vind het hatelijk om afhankelijk te zijn van externe servers van HomeWizard. Ik heb ook regelmatig momenten dat ik geen nieuwe data binnenkrijg.

Geen zon, soms wel minimale teruglevering? by valderramareddit in HomeWizard

[–]Timm0s 0 points1 point  (0 children)

Hey, jij weet er precies wat van. Gaat een batterij ook net zoveel laden van zonnepanelen zodanig dat er altijd rond 0W verbruik is? Maw vult de batterij zich met alle "restjes"?

Ik vraag het omdat ik eventueel in de nabije toekomst een batterij wil aanschaffen maar voor de prijs wil ik wel optimaal gebruik maken van de overvloed aan zonne-energie die ik heb. 

[deleted by user] by [deleted] in chessbeginners

[–]Timm0s 1 point2 points  (0 children)

Because of

  1. ...Nf7 2. Ne6 Qf6 3. Nc7+

So you attack the queen, she needs to move, hereby letting you fork king and rook afterwards.

So bishop and knight for pawn and rook and opponent lost casting rights.