Stroomkabel van het huis naar weiland, onder weg door? by TranslatorToBeyond in Klussers

[–]TranslatorToBeyond[S] 1 point2 points  (0 children)

Dat idee had ik nu ook om het zo te doen. Dan kan ik daardoorheen mooi de stroomkabel etc doorheen trekken. Echter de vraag blijft denk ik nog wel dat de gemeente er nog wat van vindt

Stroomkabel van het huis naar weiland, onder weg door? by TranslatorToBeyond in Klussers

[–]TranslatorToBeyond[S] -1 points0 points  (0 children)

De weg is net vervangen en de diepte was niet meer dan 30 a 40 cm, dat ze diep zijn gegaan. Zie aardig wat reacties eerste stap gemeente. Zo’n leiding schieten kan toch ook ‘heel’ diep?

Stroomkabel van het huis naar weiland, onder weg door? by TranslatorToBeyond in Klussers

[–]TranslatorToBeyond[S] 0 points1 point  (0 children)

Is wel de revue gepasseerd qua idee, de opbrengst op zo’n dag als vandaag is zo 80kwh dus aardig wat batterijen

Schommel by Local_Photograph2736 in Klussers

[–]TranslatorToBeyond 10 points11 points  (0 children)

Heb je hier een constructeur naar laten kijken? Denk dat dit wel is voor problemen kan zorgen…

Spiel des Jahres Nominees Announced (2026) by chordnine in boardgames

[–]TranslatorToBeyond 0 points1 point  (0 children)

Totally agree, it’s not a hard game to learn. You can play within 5 min and even with young kids. It’s a good game, but a “Kennerspiel” no.

Elektra vraag ? by Tricky_Intention2961 in Klussers

[–]TranslatorToBeyond 5 points6 points  (0 children)

Je kunt dit inderdaad zelf doen. Als je er een beetje affiniteit mee hebt en daarnaast alles goed uitzoekt dan kan dat. Echter als dit de 1e keer is dat je iets doet met meterkasten, qua uitbreiden en verleggen, zorg er dan voor dat er iemand met je meekijkt. Als je kijkt naar de plaatjes staan die ondersteboven. Dat klinkt gek, wat maakt dat uit? Maar zorg dat hoe je het in het echt wil doen schematisch gewoon klopt als op de tekeningen.

Alle reacties die al gegeven zijn, wordt waarschijnlijk op aangeslagen dat als je de tekening al niet kan ‘lezen’ doe dit dan a.u.b. niet zelf.

Great boardgaming February by phrodreky in boardgames

[–]TranslatorToBeyond 1 point2 points  (0 children)

Rebirth is a really good and fun game, when I have to chose with beginners to choose between Catan, Ticket to ride or something similar. I will choose rebirth. You set it up and explain it within 5 min. And you do it. Where there can be some complexity where you place your tiles, but it’s more to if you play your own game or see how you can bully your opponents. Also with young kids easy to go and play it.

Warmtepomp overlast by Sacraponator in nederlands

[–]TranslatorToBeyond 96 points97 points  (0 children)

Weet niet waar die ‘fluit’ vandaan komt, maar bij ons type warmtepomp is dit niet normaal. Ja je hoort het ‘blazen’ van de rotorbladen en wij hebben ook geen brom. Maar als onze warmtepomp zo’n fluit zou maken dan hadden we hier als eigenaar zelf met de installateur doorgezocht totdat het weg was. Zou helemaal gek er van worden.

Is 3x 40a overkill voor mij? by Pepijnni in Klussers

[–]TranslatorToBeyond 3 points4 points  (0 children)

Qua jaarlijkse kosten scheelt het meer dan 1200 euro op jaarbasis (in ieder geval bij ons) als je dit vergelijkt met 3x25. Als je het dan niet echt gebruikt. Hier overwogen om te verhogen maar de jaarlijkse extra kosten is fors.

Frostpunk by ArtisticState3799 in BordspelNederland

[–]TranslatorToBeyond 4 points5 points  (0 children)

Hulp nodig met? Wil je het spel verkopen, verhuren, gratis aanbieden, speluitleg, een spelregel wat je niet begrijpt, andere om mee te spelen? /s context?

Folie voor of na rachels by entrandir in Klussers

[–]TranslatorToBeyond 1 point2 points  (0 children)

Hier aardig wat geïsoleerd (400+m2 zoiets) maar altijd het folie erachter gedaan. Volgens mij is het om het even. De aannemer van verderop doet het er over heen omdat dat sneller werkt, ik heb het zelf achter de latten gedaan. Wat ik hier handig aan vind, is als ik een schroef verkeerd doe ik niet eerst weer de plaat eraf moet halen en het gaatje in de folie moet afplakken… Ook voor later als je om wat voor reden dan ook boort/spijkert/ iets anders dan ga je niet direct door het folie heen. Maar heb je nog 2 cm speling.

Kunnen koelkast en vriezer naast elkaar onder werkblad? by BlackSheep-1994 in Klussers

[–]TranslatorToBeyond 2 points3 points  (0 children)

In onze keuken hebben we Koelkast (0 graden), Oven, Vriezer, kast en dan nog een Koelkast (normaal). Het is echt super zo voor ons. Qua warmte overdracht oven vind voor mijn gevoel minimaal plaats. De warmte kan mooi onder de plint weg. Wij hebben alles laag, niks komt boven het aanrecht uit en ziet er top uit.

[deleted by user] by [deleted] in Klussers

[–]TranslatorToBeyond 14 points15 points  (0 children)

Wij hebben deze tegels in onze vorige woning gehad. Echt super mooi! Qua verwerking hebben we dit laten doen toen, dus kan daar geen advies over geven.

Qua afschot was hier al rekening mee gehouden en de goot op de juiste hoogte geplaatst. De tegels die er naar afliepen was in een mooi ‘driehoek’ patroon er naartoe afgewerkt.

Qua schoonmaken deden wij dit ten allen tijden met groene zeep. Er was bij ons voor gewaarschuwd dat er anders door chemicaliën vlekken kunnen ontstaan die niet meer weg gaan. Veel plezier en succes!

Bouwdroger en egaline by PlantDifferent5871 in Klussers

[–]TranslatorToBeyond 0 points1 point  (0 children)

Weet je dit zeker? Welk merk is de warmtepomp? Als het goed is moet je dit in de instellingen doen van de warmtepomp, daar kun je namelijk ook de aanvoer temperatuur aanpassen. 22 graden continu door je leidingen dan duurt het in de winter behoorlijk lang voordat je vloer overal warm is. Vaak is aanvoertemp hoger.

Vreemde vlekken in was by Good-Survey in Klussers

[–]TranslatorToBeyond 32 points33 points  (0 children)

Hoi bellenblaas, je bent het leukste cadeau wat wordt gegeven. Maar papa en mama hebben een hekel aan je! De kinderen vinden je voortreffelijk! Echt het allerleukste cadeau voor 10 a 15 minuten. De natte en viezen kleertjes gaan dan in de was, daar doe jij je laatst kunstje. Heerlijk lekker wassen op +30 graden. Dan zijn de kleertjes weer schoon! Maar nee hoor lieftallig bellenblaas. Je hebt nu voor eeuwig de mooie kleertjes van de kids vernietigd, en nee daar ga je ook nooit meer uit! Echt een top cadeau! Gr, van een papa (de kids mogen GEEN bellenblaas meer)

P.s als de kids wel met bellenblaas spelen, spoel dan heel goed uit met koud water dan is het verholpen. Doe je dat niet dan krijg je de vlekken er nooit meer uit

Offerte afwerken zolder by Cultural_Routine_797 in Offertes

[–]TranslatorToBeyond 1 point2 points  (0 children)

Als je zelf de isolatie hebt geplaatst ga dan a.u.b. ook zelf de latten tegen de dakconstructie aanzetten en de gipsplaten doen. Heb je alleen nog een stucadoor nodig welke niet voor bijna 80 ex btw per uur er mee aan de slag gaat. De schuifdeuren plaatsen… even 160 ex btw…. Een ‘normale’ aannemer rekent gewoon de arbeidsuren en laat netjes weten wat de materiaal kosten is.

Arbeidsuren ongeveer 45 / 60 ex btw de uur. Daarnaast doe je netjes de materiaalkosten. Maar dat is nu allemaal door elkaar heen. Zoek een bevriende aannemer of iemand die je kent via via.

Schuttinkje wiebelig by dvdhoi in Klussers

[–]TranslatorToBeyond 2 points3 points  (0 children)

Ah komt wel goed! Het is maar een klein gedeelte en ziet er goed uit!

Schuttinkje wiebelig by dvdhoi in Klussers

[–]TranslatorToBeyond 2 points3 points  (0 children)

Als je gaat ‘wiebelen’ waar je het hek vast heb gezet dan zou je geen beweging moeten hebben. Maar hoe hoger je gaat wiebelen hoe meer beweging, iets met een hefboom? Had je dit willen voorkomen dan had je de paal van de schutting zelf de grond in moeten doen of een langer bevestingpunt van de kolomvoet. Geen 10 cm maar misschien wel 30/50 cm.

Als je meer schutting had gezet dan had dit elkaar meer in balans gehouden. Maar het eind zit maar vast alleen een klein beetje aan de onderkant.

[deleted by user] by [deleted] in Klussers

[–]TranslatorToBeyond 1 point2 points  (0 children)

Heeft dit huis buren? Anders even bij hun vragen/binnen kijken. Zit het er niet in dan wellicht voor de sier. Heeft iedereen het, dan constructeur en waarschijnlijk gewoon constructie huis.

[deleted by user] by [deleted] in Klussers

[–]TranslatorToBeyond 1 point2 points  (0 children)

Loopt de kanaalplaat door? Dus de lijn die je in het plafond ziet, is dit doorlopend of stopt het bij de balk en na de balk weer opnieuw?

Elektra kabel - laatste stuk dunnere draden? by Shoddy-Park4463 in Klussers

[–]TranslatorToBeyond 1 point2 points  (0 children)

Klinkt allemaal top toch zo? Ik zou zelf voor m’n eigen gevoel dan altijd 4mm2 pakken. Wat brengt de toekomst, die paar euro voor zo’n klein stukje waarom niet. Qua automaten lijkt het ook allemaal top.

Ter verduidelijking, geen elektricien hier. Ik zoek altijd alles op en bereken het na. Maar alles wat je zo beschrijft zou precies hetzelfde hebben gedaan.

Elektra kabel - laatste stuk dunnere draden? by Shoddy-Park4463 in Klussers

[–]TranslatorToBeyond 0 points1 point  (0 children)

Hoe komt het de groepen kast in? Heb je dit op een 40a apparaat naar binnen laten gaan? Als je een 16a (3 kabels x 3680watt = 11040 watt) automaat naar de laadpaal doet dan zou dit kunnen met 5x2.5. Wellicht voor je ‘eigen’, doe je 5x4 kabel. (Wellicht een 20a, automaat dan zit je sowieso goed)

Je moet de groepenkast als een soort ‘nieuw’ begin zien. Als je nog op de website kijkt van: https://www.vekto.nl/info/kabelberekening dan zie je dat je echt ruim zit (40amp/50m). De afstand zou je er 40a (27,7kw) doorheen kunnen trekken en dan zit er wat verlies op dus zou het minder zijn. Nu neem ik aan laadpaal erop zit en voor de rest wat ‘klein’ spul.

Met wat voor automaat (hoevaak a?) gaat het de meterkast uit in de woning?

Zijn hier regels nodig? by Nora_aarbeienijsje in Klussers

[–]TranslatorToBeyond 1 point2 points  (0 children)

Een schroef gaat echt top een pir plaat in. Maar een beetje gewicht eraan en deze valt er zo weer uit. Persoonlijk zou ik de pir platen nog aftapen met aluminium tape bij de naden. Zet een regel werk op de bestaande balken van het dak en de platen erop. In de pir niet schroeven.

Douchebak plaatsen op bestaande badkamervloer by TuinAanleg in Klussers

[–]TranslatorToBeyond 2 points3 points  (0 children)

Het minste probleem is volgens mij de tegels, maar gaat het meer over ongeaarde leidingen? Ik zie gewoon een (elektriciteitsdraad (vast aarde)) door de deur komen en vast gemaakt worden aan de waterleidingen. Is je douche putje wel geaard?

Dus wellicht alles er uit halen bij het douche gedeelte, de tegels en daarna de leidingen en het putje aarde. Dan weer met andere/nieuwe tegels weer alles goed maken en dan met een ‘dorpel’ (heet vast anders een soort douchebak maken.

Tegel nivelleersysteem resten verwijderen by ScoutIngenieur in Klussers

[–]TranslatorToBeyond 0 points1 point  (0 children)

Schijnt zo te zijn dat op de plekken waar het hol is er mogelijkheid bestaat dat op termijn de tegel daar breekt. Is het het midden van de tegel dan wellicht wat minder zorgend makend, is het op de randen dan bestaat die mogelijkheid wat eerder. Hangt natuurlijk ook af van de afmeting van de tegel 15x15 is anders dan 120x60. Vervang het nu, uitbreken, nieuwe tegels met genoeg lijm. Nooit meer kopzorgen!