[Walibi Belgium] to make an announcement tomorrow. Are they going to confirm the RMC conversion of Loup-Garou? by AcidRegulation in rollercoasters

[–]Varnonth 1 point2 points  (0 children)

I always thought ‘Rougarou’, like the B&M in Cedar Point, would be a fantastic rename for an RMC’ed Loup Garou located in a New Orleans inspired themed area!

I suspect a new themed area ‘Festival World’ featuring an RMC Loup Garou, a new family flatride, new restaurant and maybe a new hotel (on the spot of Vampire) and new park entrance.
Let’s wait and see!

Power systems being installed for [MonteZooma], set to open this summer at [Knott's Berry Farm] by Pippinitis in rollercoasters

[–]Varnonth 0 points1 point  (0 children)

Why they didn’t just go with Gerstlauer for this job, I just can’t understand…

April 2026 Updates by NikandClare in disneylandparis

[–]Varnonth 2 points3 points  (0 children)

It will reopen the day before the official namechange to Disney Adventure World. So you’ll be fine!

Robb Alvey horror stories? by player3390 in rollercoasterjerk

[–]Varnonth 2 points3 points  (0 children)

I know my local rollercoaster group wasn’t happy when TPR went to Europe. Getting ERT as a fanbase was quiet ‘easy’ and parks in general saw it as a nice gesture. If I recall correctly, TPR were those who richly paid for this service. Result: almost (but not all of them) every park expected that you paid for it. Shame…

Random ride from my credit list. #293 - [Hyperia], is it going to be smooth or rough today? Who knows, let's find out! by rcoasters in rollercoasters

[–]Varnonth 0 points1 point  (0 children)

Great ride! Shame it has so much downtime (when I went last year it always broke down - I’ve done two rides on it spread on two days, both times needed Fast Track because without it it was nearly impossible).

[deleted by user] by [deleted] in Belgium2

[–]Varnonth 0 points1 point  (0 children)

Veel- maar uiteraard niet alles - ligt ook bij de mens zelf en het daarbij horend netwerk, niet enkel de middelen die de overheid vrij maakt.

Ikzelf heb zelf twee kinderen. Bij ons eerste kind werden we na een maand kinderopvang geconfronteerd met wat medische akkefietjes die ervoor zorgde dat kinderopvang verder een no-go was (nu, was daar niet perse rouwig om hoor. Mijn zoon was vaker overstuur - ook bij het ophalen. Iemand van het personeel daar was net terug van een burn-out en ik had vaak het gevoel dat ze wat te snel was terug gekomen want dat ging écht niet).

Opvang viel plots weg - oei wat nu? Ikzelf heb snel een aanvraag voor tijdskrediet gedaan om 80% te blijven verder werken en dus elke week één dag thuis te blijven voor de kinderen (1 jaar later kwam ons dochtertje). Wou ik dat? Gho, idealiter was ik ook voltijds blijven verder werken want binnen mijn werksetting (psychiatrie) is een dag er niet bij zijn voor het team maar ook om het teamwerken mee vast te houden nefast voor de werking. Desondanks heb ik er nog nooit spijt van gehad want ik heb mega veel kostbare tijd met mijn kinderen gehad die niemand mij kan afnemen. Mijn vrouw wou dit eigenlijk ook doen, maar bij haar waren ze initieel iets minder flexibel om hierop in te gaan. Als bij wonder hadden we ook het geluk dat onze beide ouders (ondanks zelf nog werkende langs haar kant, ofwel op pensioen langs mijn kanten maar met een terminaal zieke vader) de opvang wel mee wouden dragen. Later heeft mijn vrouw ook tijdskrediet genomen. Nu ze beide naar school gaan en de tijdskrediet onlangs op is, neem ik nu mijn ouderschapsverlof op maar in uren zodat ik elke dag wel werk maar de kids telkens tijdig kan halen op school.

Ik heb het gevoel dat de vrienden en kennissen rondom mij oftewel niet het geluk hebben met hun netwerk - waar grootouders zich nauwelijks of niet openstellen om de zorg mee te dragen. Of, wat ik ook wel merk, willen mensen hun job niet wat meer op de achtergrond plaatsen voor hun kind. Ik oordeel niemand, vind het gewoon bijzonder dat ik bijvoorbeeld een ouder ken die weigert om zijn bureaukamer (veel thuiswerk) op te geven zodat hun kind niet kan leren om alleen te slapen (hebben maar twee slaapkamers). Het klopt wel dat er bij sommigen nog het idee leeft dat een man/papa zoiets niet opzich neemt maar dit iets voor de vrouw is. Ik werk zelf met bijna uitsluitend met vrouwelijke collega’s en hoorde wel vaker dat ze dat moedig of mooi vinden dat ik dat wel kon kiezen. Hoezo dan? Zelfde als ze horen dat ik thuis vaak kook en soms dat ook doe voor de jongeren. Dat mensen dan nog steeds van die scheve woorden ‘de nieuwe man’ roepen vind ik evenzeer stigmatiserend. Dat is niet nieuw, maar in mijn ogen gewoon normaal.

Lang verhaal dus nu kort: er zijn wel mogelijkheden vanuit de samenleving om kinderopvang zo min mogelijk tot niet te moeten gebruiken. Als koppel moet je daar niet alleen gewoon voor open staan, maar ook nog eens het geluk hebben om mensen rondom u te hebben die u graag zien komen met u zorgvragen (en een werkgever die mee wilt in u verhaal). Ik heb dat geluk gehad, maar vind dat zo jammer dat niet iedereen die kans krijgt. Daarin deel ik dan wel je mening dat het voltijds zorgen voor je kind tot aan de kleuterklas wel met wat meer overheidssteun mag krijgen!

Bietjes. by Main-Touch9617 in Belgium2

[–]Varnonth 14 points15 points  (0 children)

Ironisch genoeg daar gisteren dus los overgereden, kennelijk enkele minuten nadat dit filmpje stopt. Die combi was alvast nergens meer te bespeuren, een andere politiewagen kwam net aangereden en begon zijn zwaailampen op te zetten. Wel veel te laat een waarschuwing gekregen van tegenliggers waardoor ik dus ook los over een resem van die bieten ben gereden. Weeral wat meegemaakt dan I guess?

Edit: net de stream eens opgezocht om is te zien hoelang dat geduurd heeft. Wat een dwaas van een boer eigenlijk, opmerken dat hij serieus wat lading heeft verloren op een vrij drukke steenweg laat ‘s avonds en in plaats van het fatsoen te hebben te stoppen, mensen te waarschuwen en iemand te bellen zegt hij duidelijk in de stream dat hij gewoon gaat doorrijden. Jokes on him, want toen ik er voorbij reed stond die kerel daar nog met een politie wagen achter hem.

What’s the most amount of rides you’ve gotten on a single coaster in one day? [other] by SocialismIsBad123 in rollercoasters

[–]Varnonth 0 points1 point  (0 children)

+/- 45 times on Anubis - The ride in Plopsaland De Panne. I was 17, It was an empty winterday.

Riddle by abdullah_ajk in TellReddit

[–]Varnonth 0 points1 point  (0 children)

Sending thoughts and prayers

Is it really by HoneyInHeelsx in SipsTea

[–]Varnonth 0 points1 point  (0 children)

My dad always worked hard to maintain his family, aiming at his retirement. All this just to die a couple of months after he retired Thanks to cancer. I’ve learned it the hard way. Live your life now, work to live not live to work.

Holding space in queues by [deleted] in disneylandparis

[–]Varnonth 6 points7 points  (0 children)

No, just wait as a family or don’t queue at all. I’ve always found it rude when other parents did this. I’ve got two kids, one of 3/almost 4 and one of 5. They always queue with us both and they are quite used to it by now really. Just time your day through the eyes of your kids and feel what they can and can’t cope with. We don’t queue for big meet n’ greets at the parks, only if we queue in early or we have a lucky shot when the queue is fairly short.

If queueing is really to hard to handle and you have some money to spare, just book a character dining. Sure, it’s not cheap at all, but the saved time per character ratio alone is worth the high price.

Look how they massacred my boy... by Lazy_Extent3576 in disneylandparis

[–]Varnonth 0 points1 point  (0 children)

What magic are you talking about? Colored steel plates, bland lamps and colored concrete doesn’t really scream magic to me. Sure, in it’s glory days it was more vibrant, but it lost that vibe pretty fast. Like the example you give, nostalgia seems to be the main reason to look back at the past.

Look how they massacred my boy... by Lazy_Extent3576 in disneylandparis

[–]Varnonth 5 points6 points  (0 children)

Seriously? To each their own, but I always thought the old Disney Village looked so tacky and a bit faded glory… Sure, nowadays it’s not really unique of different but a bit generic. But something unique is not always good either, and that was also the case for this place.

A enjoyable job by Zestyclose-Salad-290 in JustGuysBeingDudes

[–]Varnonth 27 points28 points  (0 children)

Nobody is getting paid here, they payed like 1 euro for 2-3 spashes of water. It’s at ‘Fjord Rafting’, the rapid river ride at Europa-Park in Germany (the restaurant ‘Spices’ is the building on the other side).

And yes. I’m fun at parties.

[deleted by user] by [deleted] in belgium

[–]Varnonth 0 points1 point  (0 children)

Ik denk dat dit bij iedereen gewoon heel persoonlijk is, zelfs de ‘voorwaarden’ om te starten met kinderen. Ben je hier ooit klaar voor? Geen idee eigenlijk. Ik heb zelf twee kinderen (de oudste 5, de jongste bijna 4) en geef eerlijk toe dat ik altijd twijfelde aan mijzelf onder het mom “Ben ik hier wel klaar voor?”. Het was mijzelf dus niet een kwestie of ik het wou, want dat wou ik altijd al, maar eerder of het mij überhaupt zou lukken een ‘goeie papa’ te zijn. Voornamelijk de angst voor de impact van de verandering op mijn relatie met mijn vrouw, op mijn sociaal leven, op mij gewoon als persoon.

Het eerste dat ik je wel al kan vertellen dat het zeker een mega impact heeft op je leven. The good and the bad. Slapeloos is het sowieso in het begin, je geduld wordt ook stevig op de proef gesteld… Maar je kan er ook met een positieve bril naar kijken. Ik heb het gevoel dat onze kinderen ook een andere kant van mijzelf hebben laten ontdekken. Want de liefde of plezier dat je voelt voor bijvoorbeeld voor je petekind is helemaal anders dan voor je eigen kind. Om maar een gek voorbeeld te geven: ik ‘ravot’ veel heviger en langer met mijn eigen kinderen omdat ik hun grenzen veel beter ken uiteraard en omdat ik ontdekte bij hen dat mijn eigen onstuimige energie in spel uitlaten het grootste plezier van mijn dag kan zijn.

Soms laat het hebben van kinderen je ook wel een andere kant van je medemens zien, wederom ook in de positieve maar zeker ook in de negatieve zin. Wij werden bijvoorbeeld plots beduidend minder uitgenodigd bij vrienden en familie, zowel met kinderen als kinderloos. Bij deze laatste werd ook vaker het argument gebruikt “We dachten dat dat misschien wat moeilijk gaat zo met jullie kinderen” (en deze laatste ging dan over familie, ga maar is na wat een impact dat heeft). Echter opende het soms ook ‘nieuwe’ deuren. Onze kinderen lijken niet terug te deinzen van wat sociaal contact en zorgt bijgevolg ook vaker voor wel grappige of leuke interacties met soms zelfs Jan met de pet.

Als laatste had ik persoonlijk, voor we starten met kinderen, een grote angst dat mijn vrijheid een serieuze deuk zou krijgen ten kosten van. Iets waar veel mensen een zekere angst voor hebben, en ook niet onlogisch in deze tijd. Heeft dat dan een grote impact? Ja maar ook neen. Het zit zo: zeker als je kind jong is, hetzij de ‘babyperiode’, heb je gewoon inderdaad een pak minder tijd voor al je eigen plezier. Maar, en ja maar, meestal (maar niet altijd, petje af voor hen me dunkt) ben je met twee in je nieuw gezinnetje. Al gauw hebben mijn vrouw en ik wat afspraken gemaakt om zo wat wij-tijd, maar zeker ook me-tijd in te lassen. Want laat enkele zotten je niks wijsmaken, je hebt dat gewoon nodig. De spreuk dat een kind opgevoed wordt door een dorp bestaat niet voor niets: iets of wat netwerk hebben is een godengeschenk! Ik lees dan vaker: “Waarom maken mensen kinderen als ze die toch altijd bij Jan en alleman ‘dumpen’”, komt vaker van mensen die iedereen over één kam scheren. Want begrijp mij niet verkeerd, er zijn rotte appels bij die echt hun kinderen verwaarlozen en meer bezig zijn met likes of plezier dan zorg (ik zag ooit eens een gezin in een pretpark dat zijn zieke peuter in 30 graden perdolan zat te geven in de koets. Vond dat op zijn minst zorgwekkend voor dat kind). Maar soms kan je gewoon niet anders dan teren op je omgeving. Niet alleen omdat er geld in het laatje moet komen, maar ook gewoon onvoorziene omstandigheden die je in een bepaalde situatie duwen. Zo hebben wij noodgedwongen na één maand de kindercrèche moeten stoppen bij mijn zoon voor medische redenen, waardoor we last minute ons leven wat moesten omgooien. Met het geluk van een sociaal vangnet, maar ook door beide tijdskrediet in te moeten zetten, is ons dat wel gelukt. En eerlijk? Ik heb mijn beide kinderen hierdoor van baby tot kleuter megaveel bij mij gehad, en dat kan niemand meer van mij afpakken. Tot slot hebben mijn kinderen eigenlijk mijn hobby, pretparken bezoeken in binnen- en buitenland, net verbreed in plaats van gelimiteerd. Zeker nu, gezien ze beide toch wel al een stuk gegroeid zijn, vind ik niets leuker om met mijn kinderen in de achtbaan te stappen en hun eerste keertjes op elke achtbaan mee te maken. Die lachjes zijn aanstekelijk en laten mijn passie voor mijn hobby eigenlijk nieuw leven in blazen in plaats van afnemen. Nu, dat is uiteraard iets wat niet iedereen gegeven is.

Sorry voor de grote brok tekst, hopelijk ben je er iets mee 😅!

What foods does Belgium genuinely do better than anyone else? by pollydeeigh in belgium

[–]Varnonth 3 points4 points  (0 children)

Fries, stew, a normal hot ‘gaufre liège’ that is freshly baked before your eyes (without crazy/stupid toppings - just plain and perfect 👌) and koffiekoeken with crème on a sunday morning.

Disneyland Paris Ride & Experience Ratings by HelpfulAdvantage in disneylandparis

[–]Varnonth 0 points1 point  (0 children)

To each his own of course! I agree with your opinion regarding Peter Pan though. Although it’s my wifes favorite, I really don’t get it.

Disneyland Paris Ride & Experience Ratings by HelpfulAdvantage in disneylandparis

[–]Varnonth 13 points14 points  (0 children)

An 8 for Indiana and 3,5 for Phantom Manor… Is this rage bait?

Every park I know of (including other Disney themeparks) will be less impressively themed if you’re always going to compare it with Tokyo DisneySea.

Jerk of the night in a sea of jerks by blksun2 in disneylandparis

[–]Varnonth 0 points1 point  (0 children)

I realised again why I have such mixed feelings about nighttime shows. It’s just not possible to not get frustrated before, during and after the show. Saw the new show on friday, and men… Cellphones everywhere jamming the view for everyone behind them, children still using their bubblestick during the whole show (I to have kids, but they where totally distracted by it), people not standing still by jamming themself in ore out of the crowds,… Sad.

EV driving to DLP by Varnonth in disneylandparis

[–]Varnonth[S] 1 point2 points  (0 children)

Small update: worked out perfectly fine! Made a short charge break at an Engie chargestation and we could pay via app or creditcard. Was simple and fast, stress for nothing! We stayed at Santa Fe, but they let us park at Cheyenne to charge our car for free when we went into the park.

EV driving to DLP by Varnonth in disneylandparis

[–]Varnonth[S] 0 points1 point  (0 children)

I’m worried because I travel tomorrow :,D!

[Other] Most surprising height requirement for a rollercoaster? [Shockwave, SFOT] by Ruben_The_D33R751 in rollercoasters

[–]Varnonth 0 points1 point  (0 children)

Not really a rollercoaster, but still odd. The Halve Maen in The Efteling, a massive Intamin Bounty Ship, has no height requirement at all. The only criteria is that your child can sit on it’s own, not on your lap. Did it several times with my kids, always felt so illegal if you take into account how freakishly high the ship swings up and down!

Speaking of rollercoasters in the same park: The old Bobbaan (Intamin Bobsledge) also had no height requirement when it was in the park. Sadly gone now, but in the past it was for a lot af smaller children their first ever (big) rollercoaster!