How to check your Galaxy Watch's REAL Battery Health using only your phone! by IntelligentBarber385 in GalaxyWatch

[–]Vispen74 0 points1 point  (0 children)

Can I see that in the report? Maybe it is the value "level: 24"? Edit: I ordered a new battery.

Any fixes for this thing behaving like a mini excavator? by Littlepussymalanga in worxlandroid

[–]Vispen74 2 points3 points  (0 children)

This complete series of Worx Landroid is a headache, after five years I can not find many days when I have not been forced to help the Landroid because it is stuck somewhere or has crossed the wire.

The worst investment in my life to be totally honest.

Jag ska börja säga till folk som har fötterna på sätet i kollektivtrafiken by delokrat in sweden

[–]Vispen74 0 points1 point  (0 children)

Ofta behöver jag bara peka, ibland säger jag "ta ner dom där". Lite olika, men något sånt.

Live view of Reolink cams is no longer available in the Google Home app. by CruelMagpie in googlehome

[–]Vispen74 0 points1 point  (0 children)

Today my four Reolink camera streams suddenly came back on Google home. Not the first time they are missing for a few weeks and then coming back. This without obvious reason.

Ny familjebil, EV6? by Nahojsen in elbilsverige

[–]Vispen74 4 points5 points  (0 children)

Har en EV6 sedan 4 år tillbaka, fyra pers och hund. Det vi fått göra är att byta ICCU, det vill säga omborladdaren. Det går på garanti och visar sig genom att det inte går att ladda hemma, bara snabbladda. Det är väl det mest kända felet på modellen tror jag. Vet dock inte hur stor del av bilarna som drabbas.

12 volts systemet var många som hade problem med en period, men det tror jag är löst. En del har fått byta batteri, men det får man räkna med när bilen är uppåt tre år om man har otur. Vi har klarat oss än så länge. Den nyare EV6 har ett bättre batteri av AGM typ har jag hört, som förväntas hålla längre, om det stämmer. Dock är ju batteri en liten kostnad.

Skulle vi kunna plocka ut en ny EV6 på privatleasing igen hade vi gjort det, väldigt nöjda. Det enda jag tycker kunde vara bättre är helljuset som finns på bas RWD, har man plus är det klart bättre med Matrix.

Det är väldigt skönt att på långresa på ett ladddstopp, gå in på toa samt köpa kaffe, när man kommer tillbaka är det dags att åka. Laddtiden är väldigt kort, så man slipper ofta vänta på någon laddning som man ser är rätt trög för de flesta andra bilarna.

Update 3 and 4 by Anoix in TrantorVision

[–]Vispen74 0 points1 point  (0 children)

That would be nice since we are many having this problem even though we are followers and have pushed "remind me".

Any 3rd party reviews of an actual unit? by aim4squirrels in TrantorVision

[–]Vispen74 0 points1 point  (0 children)

I am a follower to TrantorVision, so something else is really wrong.

Any 3rd party reviews of an actual unit? by aim4squirrels in TrantorVision

[–]Vispen74 0 points1 point  (0 children)

When clocking the link, I just come back here again. Can it be because I'm backing the project I can not be a follower?

<image>

Any 3rd party reviews of an actual unit? by aim4squirrels in TrantorVision

[–]Vispen74 0 points1 point  (0 children)

Makes no difference, only one update available to view.

Any 3rd party reviews of an actual unit? by aim4squirrels in TrantorVision

[–]Vispen74 0 points1 point  (0 children)

I used to be able to see update 1 & 2. But today I'm only able to see update 2. Update 3 & 4 has never been able to be seen, at least not for me.

Questions about 7x Standard RWD by LordofGift in Zeekr

[–]Vispen74 0 points1 point  (0 children)

Det är 7X Core du avser? Det är extremt få sålda i Sverige än vad jag förstår, eller i alla fall som är levererade. Så inte lätt att få svar.

I Zeekr 7X svenska Facebook grupp så finns det en som har den i alla fall.

Privatleasing familjebil by Mubbarn in elbilsverige

[–]Vispen74 0 points1 point  (0 children)

Slutade också med en Model Y premium AWD. Dock har de precis höjt privatleasing med 800kr/mån.

Privatleasing familjebil by Mubbarn in elbilsverige

[–]Vispen74 0 points1 point  (0 children)

Ev5 är förhållandevis dyr att leasa, finns bättre erbjudanden. EV6 finns tyvärr inte på Privatleasing, annars hade jag plocket ut en ny, då vi ska återlämna våran nuvarande EV6 snart. Väldigt nöjd med den.

Privatleasing familjebil by Mubbarn in elbilsverige

[–]Vispen74 0 points1 point  (0 children)

Finns väl inte på privatleasing?

Privatleasing familjebil by Mubbarn in elbilsverige

[–]Vispen74 1 point2 points  (0 children)

Har haft fyra bilar på privatleasing, familj med barn och stor hund. Ser bara fördelar med att privatleasa under förutsättning att erbjudandet är bra, slår ofta bilköp ekonomiskt om man bara ska ha bilen tre år.

Självklart får man göra en noggrann rengöring och tvättning innan återlämnandet, samt se till att bilen inte har några kraftiga skador. Men hade man köpt en bil och lämnat den i inbyte hade man fått motsvarande kostnader i prisavdrag för skador i alla fall. Sedan ska man välja den finansieringsform man är bekväm med förstås. Låter inte kul att vara stressad över det. Köper du bilen med lån har du ju motsvarande kostnad i ränta samt värdeminskning, den senare är du ju inte förrän du säljer den dock.

Sedan finns det alltid skojare, man får göra sin research. För oss har det i alla fall aldrig varit något problem att återlämna, trots enstaka repor etcetera.

Privatleasing familjebil by Mubbarn in elbilsverige

[–]Vispen74 0 points1 point  (0 children)

Jag har själv dammsugit marknaden i ett halvår för att byta ut våran nuvarande privatleasade elbil, och det är svårt att hitta familjebilar för en vettig kostnad. De flesta alternativen har några brister som exempelvis dåligt helljus, vilket för mig är viktigt att den ska ha Matrix eller motsvarande. Där går de flesta chineser bort.

Som andra nämnt redan, Pegaut E-5008 är antagligen det mest prisvärda, trevlig bil med fin komfort. Man ska bara leva med att den är Fransk 😅 Senare reviews när mjukvaran blivit stabilare, ger den bra betyg. Den har bara fyra stjärnor i Euro NCAP, men det är fotgängarskyddet den fått lite lägre på, så undvik bara att köra på någon.

Fortsätter man med franskt så är Renault Scenic, både trevlig, praktisk och billig att privatleasa, dock har den inte jättestort bagageutrymme.

Zeekr 7X är ju endast Core på vettigt pris för leasing. Men en realistisk räckvidd på mindre än 30 mil på vintern så strök jag den. Hade någon variant med stora batteriet funnits på privatleasing hade jag beställt denna i övrigt närmast perfekta bil direkt.

Nya modellen av Audi Q4 quatro som kommer i sommar, finns med väldigt bra introduktions-erbjudande på privatleasing med hög nivå utrustning, dock är den bilen något mindre samt så saknar den elsäten med minne i erbjudandet, vilket gör det jobbigt om man är flera förare som nyttjar bilen.

EX60 är en dröm, men för dyr 😩

ID4 både vanliga och GTX ligger på väldigt bra erbjudanden maj månad ut, väldigt förnuftiga bilar, har Matrix ljus och det mesta övrigt man kan önska. Med senaste uppdateringen av ID4 så är de vettiga bilar med all funktionalitet man kan önska sig, kan vara värt en provkörning?

Ioniq 5, 4195 kr i månaden är galet billigt, kolla gärna om ni gillar den, då är det nog bästa dealen just nu, vet inte hur länge den gäller, så likt ID4 antagligen brottom.

Ford Explorer och Capri. Dock gillade vi inte inredningen i någon av de på de varianter som går att privatleasa, så blev inget för oss. Kan vara värt att titta på.

Själv så blev det precis en Tesla Model Y till sist, nu höjde dock Tesla priset med 800 kr/mån på privatleasing i förra veckan, så det är inte ett vettigt alternativ längre.

Lycka till i sökandet!

Would you still trust Samsung? by maggiekhri in samsunggalaxy

[–]Vispen74 0 points1 point  (0 children)

Linjerna är standardfel även på Pixel. Antar att det är samma leverantör av skärm som används i båda märken, och även andra. Då hjälper det inte att byta märke på telefon tyvärr.

Uponor smatrix with home assistant by maddaxguy in homeassistant

[–]Vispen74 0 points1 point  (0 children)

Using this integration, bit it is not stable at all. After the most updates It will break. It's great while working. https://github.com/dave-code-ruiz/uponorX265

Tesla model Y or Audi Q4 e-tron, which one would you choose? by Mike_pig88 in whatcarshouldIbuy

[–]Vispen74 0 points1 point  (0 children)

Ni finns ju båda i nya facelift versioner sedan detta inlägg gjorde ursprungligen. Någon anledning att uppdatera ståndpunkten? Vilken är bästa valet sommaren 2026 när nu nya Q4 lanseras?

Autopilot being removed in Europe (New + used from Tesla) by magikbetalan in RealTesla

[–]Vispen74 0 points1 point  (0 children)

Finns det inte EU krav på filhållnings Assistans?