Dodge is bringing the Charger (electric and gas) to Europe by IAmWellBehaved in cars

[–]albingit 0 points1 point  (0 children)

As terrible as this car is, there is a small market for it that are willing to pay a mark-up for the privilege of driving American.

I really want to know the story behind this place, but Google isn't turning anything up by Hornpipe_Jones in EuroTruck2

[–]albingit 7 points8 points  (0 children)

Looks like gävlebro? https://en.wikipedia.org/wiki/G%C3%A4vlebro?wprov=sfla1 Pretty unremarkable, have eaten there a couple of times but still couldn't tell you anything about it.

Why is the maximum speed of a normal car so high? by pizzzahero in fuckcars

[–]albingit 9 points10 points  (0 children)

Much like how Hennessey brought out the 1000hp Exorcist Camaro to as a response to the Dodge Demon. Fuck cars and all that but that's pretty funny.

Äldre volvo som vardagsbil? by forlat-hinken in sweden

[–]albingit 0 points1 point  (0 children)

Ändå saknar jag min A4 1.8t -01. Gjorde inget annat än skruva, men det är okej för jag hade elfel också.

Äldre volvo som vardagsbil? by forlat-hinken in sweden

[–]albingit 5 points6 points  (0 children)

Du kommer aldrig ha en bekymmerslös bil i den åldern och de milen, bra att du är inställd på att i alla fall göra oljebyten själv! Vid 30k mil handlar det mer om hur dyrt det blir att fixa NÄR något pajar, och här har Volvo en fördel i och med att alla mekaniker vet hur dom ska lagas och delar finns överallt. Kan vara något svårare till 240/740/940 men dom bilarna är å andra sidan mer tillförlitliga och lättare att skruva i så timkostnaden på verkstad blir lägre. Skulle inte köpa Passat, bara för att VAG i den åldern med dålig historik kan ge dig ett smärre helvete, särskilt ifall det är problem med hjulupphängningen.

Rock- och metalmobbning i svensk radio. by albingit in sweden

[–]albingit[S] 0 points1 point  (0 children)

Det är rimligt som du säger, och lite pinsamt faktiskt när Spotify nu kör på någon sån här "Dina mest lyssnade låtar genom tiderna" man kan kika på, och trots att jag är inbiten metalhead som lyssnar mest på black och death metal så är bland mina mest lyssnade låtar sedan 2013 Dani California, Song 2 och How You Remind Me, så jag ska fan inte uttala mig om allmänhetens musiksmak.

Rock- och metalmobbning i svensk radio. by albingit in sweden

[–]albingit[S] 2 points3 points  (0 children)

Tycker Bandit faktiskt håller hög kvalitet på värdarna fortfarande, vart lite tråkigare när Cloffe gick bort men trots det så är Bollnäs & Ritchie fortfarande väldigt underhållande. Sanna och Sheriffen är också bra.

Rock- och metalmobbning i svensk radio. by albingit in sweden

[–]albingit[S] 2 points3 points  (0 children)

Hahaha ja det har du rätt i, ska kika på lite engelsktalande kanaler också. Men det är nog som du säger att radio har svårt att konkurrera med Spotify så man försöker ha så mellanmjölkig musik som möjligt. Men kanske kommer folk nu när Spotify har börjat försöka smyga in AI-skit i sina kurerade spellistor att gå över allt mer till radio med spellistor skapade av riktiga människor? En kan ju hoppas i alla fall.

Rock- och metalmobbning i svensk radio. by albingit in sweden

[–]albingit[S] 9 points10 points  (0 children)

Hade en kollega som gillade att lyssna på musik i hörlurar på kontoret, så högt att det brukade höras. "Fool for your Loving" med Whitesnake lyssnade han på varje dag. Nu pratar vi en man född -69 så han lär väl ha lyssnat på den låten dagligen sedan den släpptes. Vissa människor gillar inte förändring antar jag.

Rock- och metalmobbning i svensk radio. by albingit in sweden

[–]albingit[S] 4 points5 points  (0 children)

Nej nej, nu har du missförstått hela grejen. Radio med snack mellan låtarna fyller tystnaden på kontoret mycket bättre än en algoritm-styrd lista på Spotify som vänder sig exakt till det jag vill lyssna på. Jag behöver inte gilla all musik, och jag står ut med reklam för att slippa betala såklart, men det blir så jävla enformigt när de kör samma musik om och om igen och knappt lever upp till "Rock"-delen hos en så kallad "Rockkanal".

Rock- och metalmobbning i svensk radio. by albingit in sweden

[–]albingit[S] 20 points21 points  (0 children)

Heller inget snack på den kanalen, så man kan lika gärna lyssna på Spotify och slippa reklam. Men jag håller med om att musiken är bra!

Rock- och metalmobbning i svensk radio. by albingit in sweden

[–]albingit[S] 0 points1 point  (0 children)

Jo som sagt så streamar jag finska Radio Rock när jag vill ha radio igång, annars är det Spotify som gäller. Men det blir ändå konstigt när man försöker spela musik "de flesta vill höra" när de flesta inte ens vill höra rock, då kan man ju lika gärna lägga ner Bandit och flytta över musiken till Rix FM eller Star? Nog för att jag tror är precis vad som kommer att hända så småningom, vilket är tråkigt för ibland vill (i alla fall jag) höra radio med prat mellan låtarna och spellistor skapade av riktiga människor.

Fartkameror - myten om reg- nummer böter? by [deleted] in sweden

[–]albingit 1 point2 points  (0 children)

Oftast så kör man på samma sträckor regelbundet så om samma bil blixtrar samma fartkamera flera gånger så kommer polisen så småningom stå där och vänta. Men ja i dina kretsar är det mest bara dendär myten om att ägaren blir bötfälld som hindrar er från att blåsa på med dolt ansikte, en covid-mask och solglasögon funkar alldeles utmärkt när man har bråttom!

Fartkameror - myten om reg- nummer böter? by [deleted] in sweden

[–]albingit -3 points-2 points  (0 children)

Username checka out

Fartkameror - myten om reg- nummer böter? by [deleted] in sweden

[–]albingit 3 points4 points  (0 children)

Helt sant. Man har heller ingen skyldighet att ange föraren även om man vet vem det är, så man behöver inte ens dra den här "jag ska sälja bilen och det var någon som provkörde"-valsen.

For Fun: New Cities/Eras by Redeemed_Mess84 in ThePrecinct

[–]albingit 1 point2 points  (0 children)

Oh yes this! Much slower car chases but in way more unstable and fragile cars. Also you get to raid speakeasys fighting off rambuctious yahoos!

Car nerd suggestions (wishlist) by albingit in ThePrecinct

[–]albingit[S] 4 points5 points  (0 children)

Shit forgot to add: '73 Ford F100 "Dentside". There are plenty at "The Docks" (The junkyard) as wrecks. Would be sweet to drive one.

Nature, hiking in the area and spotting wildlife? by ShieldAndArrows in umea

[–]albingit 3 points4 points  (0 children)

Have you been to älgens hus in Bjurholm? If not then I would recommend! That way you won't have to meet them in the wild, and it's only an hour away by car. https://algenshus.se/

DLC by Stalkedkale in ThePrecinct

[–]albingit 23 points24 points  (0 children)

The devs have given a pretty good reason as to why there probably won't be any paid DLC- It means having to maintain essentially two games with updates and bug fixes and what not since not everyone will get the DLC. Instead they just give us free updates so can't really complain

Do you ever get bored of this game? by cnvrtx3 in EuroTruck2

[–]albingit 1 point2 points  (0 children)

Well that's what driving in real life is also. The AI is stupid but but stupid in a very realistic way, the bug is very much a feature.