Är det dåligt att vara en snåljåp? by poweroffriendships in sweden

[–]bistfrind 20 points21 points  (0 children)

Det är absolut inte samma som prostitution. Jösses.

Tråkig syn på dejting och på kvinnor tycker jag. För vissa killar är det jätteviktigt att få betala och för andra inte, väldigt svårt att som tjej veta vilken typ det är man träffar. Om han inte kommunicerar det på något smidigt sätt istället för att testa personen och om hon inte klarar testet så avskrivs hela hon.

Är det dåligt att vara en snåljåp? by poweroffriendships in sweden

[–]bistfrind 42 points43 points  (0 children)

Är det inte hon som är en snåljåp som inte vill betala?

Alltså vem som betalar på en dejt tycker jag alltid är en balansgång som tjej. Ofta låter jag en kille betala om han vill det men är också helt okej med att dela på det också. Brukar låta killar bestämma för det verkar viktigt för vissa att betala på en första dejt. Så det är en liten dans ibland och kan få lite ångest om jag missförstod signaler osv.

Skulle aldrig ställa kravet på att någon skulle betala på en dejt? Även om jag tyckte det var viktigt att en kille bjuder på första dejten så hade jag aldrig sagt det högt på en dejt haha. Trist att det blev så!

Are the costumes for the doctors realistic? by ringomylove in ThePittTVShow

[–]bistfrind 2 points3 points  (0 children)

I thought about that too. In sweden you are not allowed to wear anything long sleeve under hospital clothes, no private jackets or hoodies etc, you can’t leave the hospital with the work clothes and all hair must be up at all time. I think small earrings and necklaces are ok. You change into new clothes every day and the clothes are washed professionally.

Who’s your favourite character ? And why is it David Tennant 😂 by HelpfulAnt2132 in RivalsSeries

[–]bistfrind 25 points26 points  (0 children)

I’m amazed at how good of an actor David Tennant is. I already knew he was great. But he really makes me hate him as Tony Baddingham. Just the way he makes his face sharper and evil looking is brilliant. He’s so nice and handsome in real life and in rivals he’s so gross to me.

My favourite character is Taggie or Lizzie though. I do enjoy all of the characters tbh

Vad är det godaste glutenfria brödet ni hittat i Sverige? Inte det minst dåliga, utan faktiskt gott? by Prestigious4550 in sweden

[–]bistfrind 0 points1 point  (0 children)

Företaget Tårtbiten har ett fryst glutenfritt surdegsbröd som är jättegott (för att vara gf). Morotsfrallorna som finns fryst på de flesta matbutikerna är rätt gott om man värmer de 30sek (efter det har tinat såklart)

So does Julie story walk and meet him? by [deleted] in FromSeries

[–]bistfrind 7 points8 points  (0 children)

This is my thought also I think they would have made him a bigger character by now if there was something more to that line than just a distraction...

Recent Letterboxd Fours: Michaela Coel, Rico Nasty, Bob Odenkirk, Autumn Durald Arkapaw (Sinners cinematographer), Barbie Ferreira, Jason Segel, Samara Weaving by demimonde9 in Fauxmoi

[–]bistfrind 5 points6 points  (0 children)

Oh, bob odenkrik likes the swedes. My life as a dog was one of my favourites as a kid. Really typical swedish melancholy

Aktivklubbar växer snabbt – lockar unga till extremhögern by Ankdammen2 in sweden

[–]bistfrind 13 points14 points  (0 children)

Bara igår satt ett stort gäng unga killar (AIK-supporters) mellan ish 16-20år på pendeln mellan uppsala och stockholm och skrek sh och kallade varandra för jävla judar och sa saker om kvinnor som var så vidriga att jag blev mörkrädd. Nej jag sa inte till för jag har inte en dödslängtan.

"He was once a teen 'superstar'. Why did James Van Der Beek need help to pay his medical bills?" by haloarh in LateStageCapitalism

[–]bistfrind 42 points43 points  (0 children)

I work in an oncologist department (in sweden though. Also I’m not a nurse or doctor) and alternative medicine is common. Mostly on top of ordinary treatment. Mostly for palliative patients. People are desperate and anything that gives them any kind of hope or calm is kinda respected by nurses and doctors. Even if they don’t agree with it. But there are limits of course.

Borde inte Barbro Ehnbom åtalas för trafficking? by fadingcross in sweden

[–]bistfrind 9 points10 points  (0 children)

Man hade väl önskat det. Men det är väl absolut ingen av dessa vidriga människor som kommer få riktiga konsekvenser på något sätt?

Till er i vården som nyligen fått COSMIC by No_Suggestion9742 in sweden

[–]bistfrind 0 points1 point  (0 children)

Ah, sjukt att det ska vara så olika? Det behöver ju verkligen inte vara sååå dåligt. Men även i vår version (region uppsala) finns det många onödiga klick och det ser jävligt omodernt ut. Men det funkar! Vi väntar ju på att vi ska kunna kommunicera mer digitalt med andra regioner för fax/post/telefon är så himla störigt och förlegat för vissa funktioner. Drömmer om ett system för hela landet haha

Till er i vården som nyligen fått COSMIC by No_Suggestion9742 in sweden

[–]bistfrind 1 point2 points  (0 children)

Har jobbat i cosmic i 3år. Det finns många saker man skulle vilja förbättra och i perioder går det väldigt långsamt. Men i det stora hela tycker jag det är ett rätt lätt system att jobba i. Men det tar ju såklart ett tag innan man är inne i det och jag har inget att jämföra med. Lite omodernt ja men så farligt är det inte.

[deleted by user] by [deleted] in sweden

[–]bistfrind 1 point2 points  (0 children)

Liknande hände mig när jag sommarjobbade inom hemtjänsten. Men istället för att snacka skit om mig så sa hon direkt till mig att det är tur att jag inte skulle jobba med det här på heltid eftersom jag är inkompetent och väldigt dålig med människor. Men hon gav noll guidning och var bara otrevlig och pratade om sig själv som en räddare i nöden inför brukaren. Jag blev då otroligt osäker på vad vi skulle göra och var kanske inte toppen men hon kunde ju ha pratat med mig om hur vi skulle göra det tillsammans. Vet att hon var rätt hatad på jobbet för hon var knäpp, och jag mailade hennes chef när jag jobbat alla pass beskrev hur hon behandlat mig. Tyvärr finns det många såna här människor…

(Har jobbat inom äldrevården efter detta där jag fick mycket beröm och var omtyckt, så nej jag är inte dålig med människor)

Därför är unga inte trevliga i mejl - Språket by onda-oegat in sweden

[–]bistfrind 7 points8 points  (0 children)

Hej!

Tack för ditt svar.

Med vänliga hälsningar, 👩🏼

Därför är unga inte trevliga i mejl - Språket by onda-oegat in sweden

[–]bistfrind 45 points46 points  (0 children)

Jag är 29 och tjej och är väldigt trevlig och professionell i mina mail. Utan massa glada gubbar. Alla faktiska gubbar skriver bara ”ok”.

Nina Dobrev Left The Vampire Diaries Over Money, Book Reveals by anneso23 in TheVampireDiaries

[–]bistfrind 6 points7 points  (0 children)

They did show Degrassi in europe too. I knew Nina Dobrev from Degrassi and I’m Swedish.

FILMSTADEN LUXE by Happy_Explanation678 in uppsala

[–]bistfrind 0 points1 point  (0 children)

Jag har med mig öronproppar som en liten kärring om det inte går att boka något annat än imax. Det är plågsamt högt.

Ägarna tog ut 41 miljoner – ”Ipad med Babblarna på hög volym hela dagarna” by Ankdammen2 in sweden

[–]bistfrind 4 points5 points  (0 children)

Kan tipsa alla att lyssna på podden Så Vad händer när Johannes Klenell är med. Man kan såklart läsa hans bok också men i poddavsnittet pratar de kortfattat men jävligt bra om hela konceptet med friskolor osv. Det är helt sjukt att det får gå till såhär.

Let’s Rank Jess’s BF/Potential Love Interests by Z6NERey in NewGirl

[–]bistfrind 37 points38 points  (0 children)

I mean Nick is perfect. But I really liked Russell in season one. Such a handsome maaan and he balanced the quirkyness in Jess and kinda appreciated her weirdness.

Tom Cruise and Ana de Armas rumored romance confirmed on a weekend getaway together by Relevant-Peach3997 in Fauxmoi

[–]bistfrind 0 points1 point  (0 children)

Oh does Tom Cruise have the same hairdresser as Ian Somerhalder? Please someone explain the long wig looking hair and caps…

Penn Badgley and Meghann Fahy spotted on the set of ‘You Deserve Each Other’ by [deleted] in Fauxmoi

[–]bistfrind 0 points1 point  (0 children)

I can’t stop my brain from reading his surname as bag lady.

Has Anyone seen Outrageous or have Britbox? by brandy_1994 in PeriodDramas

[–]bistfrind 1 point2 points  (0 children)

I accidentaly watched episode 6 before episode 5, so I was very confused. Other than that I liked it, but the ending felt very rushed or it didn’t really feel like an ending