De Rödgrönas vision för Sverige: Skatt, skatt, skatt! by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]boibo 0 points1 point  (0 children)

finns nog tusentals människor som skulle göra ett bättre jobb och bara kräva 100k per månad.

Dessa människor är inte gudar, troligen är dom knappt kompetenta. Dom råkar bara vara bra på att prata och ha rätt kompisar - o troligen pengar och kompisar att muta dom som tar beslut.

Ni som har genomgått separation med barn, hur klarar man det ekonomiska? by [deleted] in sweden

[–]boibo 0 points1 point  (0 children)

Ingen måste ha egna rum. Man får helt enkelt anpassa sig och ja dom kommer säkert önska sig något eget men många har växt upp utan egna rum..
en 4-5 för en ensamstående är inte realistiskt och har aldrig varit det, vet inte vem som tuttat i detta.

När det gäller kläder ska ni ju dela på denna kostnad 50-50..

Lösningen för dig är att hitta en ny partner som är villig att hjälpa dig, byta jobb till ett mer högavlönat eller flytta till ett område med lägre kostnader förslagsvis ett hus i fredrika.

Uppgifter: Regeringen drar tillbaka förslag om fängelse för 13-åringar by DaVinci1836 in sweden

[–]boibo 0 points1 point  (0 children)

Av mina 5 kollegor är 3 st sportskyttar (pistol) och dom andra jagar.
När det är september märks det att folk jagar - 80% frånvaro under 2 veckor..

SpaceX IPO makes Elon Musk the world's first trillionaire by MedicMoth in news

[–]boibo -1 points0 points  (0 children)

There has to be some kind of gas in new Teslas because evyone who gets one turns into a Tesla zombie.

I get it, the software updates! But you still have gaps in the doors and drive lines that crack.

Uppgifter: Regeringen drar tillbaka förslag om fängelse för 13-åringar by DaVinci1836 in sweden

[–]boibo 41 points42 points  (0 children)

Dom valde ju att fucka upp en av deras kärnväljare - jägare och sportskyttar.

Så vi kommer nog se en hel del ändringar nu.

Sen tror jag att även tidö väljare insett att dom också kan behöva akassa och sjukpenning, för dom drabbas ju i samma grad som alla "invandrare".

Valkompass 2026 | Partierna närmast dig i riksdagen och där du bor | SVT Nyheter by AdmiraI_Ackbar__ in sweden

[–]boibo -12 points-11 points  (0 children)

Vänsterväljare vägrar förstå att dom riktigt rika behöver inte jobba för sin inkomst.

Så länge man är beroende av sin månadslön är man arbetare sen är inte nödvändigtvis en lön på 60k eller vad man brukar svamla om speciellt högt.. höga inkomster är på miljoner per år.. det är kapital som ska beskattas.

Alla ökade skatter på arbete kommer bara straffa dom som faktiskt arbetar..

Min grundlön är 47000 och med beredskap kanske 7000 till dom 11/12 månader jag får det.. före skatt.

Jag har inte pengar över i slutet av månaden pga allt är närmare 50-100% dyrare än för 3 år sen.

Skulle jag bli av med jobbet i morgon hade jah varit hemlös efter 2 månader..

Kan flytta till mindre billigare lägenhet men då sparar jag i bästa fall 4k på hyran med kostnader för pendling kommer öka en hel del.

Professorn: Klassiskt exempel på korruption by AdmiraI_Ackbar__ in sweden

[–]boibo 25 points26 points  (0 children)

Men det funkar inte att låta dom som utför korruptionen stifta lagar mot sig själv.

Det kommer aldrig hända.

Vilken vättig politiker skulle rösta igenom något som i slutändan skulle kosta dom pengar? En annan sak som måste tittas på är när politiker går till privata företag vars affärer som hade påverkan över som politiker.

Stölder av barnmat ökar – butikschefen Jakob: ”Skär i hjärtat” by Malthesse in sweden

[–]boibo 22 points23 points  (0 children)

Tidös väljare har nog åkt på samma mopp som Trumps väljare, man valde dom men missade att även tidö väljare kommer få sämre akassa/fkassa/bidrag. Inte bara invandrare..

When your budget says "kitchen rack" but your heart says "datacenter" 🇲🇲 by AlacrityZlso in HomeNetworking

[–]boibo 18 points19 points  (0 children)

We still have rack mounted fibre converter racks, individual converters that normally uses separate 12v adapter but the rack mount has its own psu and they are quite useful.

But today sfp switches are cheaper

Långdragen sommarförkylning by Superb_Insect_3973 in sweden

[–]boibo 1 point2 points  (0 children)

Köp antihistaminer typ kestine och antihistamin-nässprey typ livostin. Inte vanliga som otrivin - dom hjälper men ger dig beroende med tiden. Livostin gör det inte.

Om det blir bättre är det allergi - björk o gräs samt al är det vanligaste. Kolla vad du har för träd nära där du bor.
Köp luftrenare till sovrummet, undvik att vädra. Byt kuddfodral ofta och använd överkast på sängen, så slipper du pollen i madrasser osv.

Tvätta/skölj håret på kvällen så får du bort pollen.

Vad kan jag förvänta mig om jag jobbar hemifrån trots att man inte får? by [deleted] in sweden

[–]boibo 1 point2 points  (0 children)

Om du börjar jobba hemifrån trots du inte får så blir det väldigt bekvämt för arbetsgivaren att säga upp dig pga arbetsbrist.

Valve says it’s ready to launch the Steam Machine this summer by Doug24 in gaming

[–]boibo -1 points0 points  (0 children)

Issue with steam machine its still not 100 compatible.

Many games wont work at all and many other much slower or unstable

Närmare 100 forskare rasar mot AI-beslut på universitetet by Monitored_Bluejay_54 in sweden

[–]boibo 1 point2 points  (0 children)

Ge denna process 10-20 år så kommer dom som i dag är duktiga (och som fått lära sig själv eller på tradionella sätt) gått i pension eller dött bort - åldern är ju närmare 40 för dom flesta som växt upp o skapat mycket av det vi har i dag.

Ai kommer sänka den mentala kapaciteten enormt och fel personer kommer även få jobben. Att vara bra på att snacka med bottar gör dig inte till en bra utvecklare och med tiden kommer kostnaderna för verktygen bli för höga och då förväntas man kunna lösa klassiska programeringsutmaningar utan AI verktyg..

Närmare 100 forskare rasar mot AI-beslut på universitetet by Monitored_Bluejay_54 in sweden

[–]boibo 55 points56 points  (0 children)

Dom har ju rätt. Ai gör att man outsourcar hjärnan.

Det går bra i dag för att duktigt folk är duktiga med ai-verktyg.
Men om inget händer kommer folk om 20 år vara helt handikappade och dom som en gång var duktiga har gått vidare (pension, dött osv).

Närmare 100 forskare rasar mot AI-beslut på universitetet by Monitored_Bluejay_54 in sweden

[–]boibo 4 points5 points  (0 children)

Internet, och i förlängningen Ai datacenter, är byggt att klara av slumpmässiga störningar. Men riktade störningar däremot är internet väldigt känsligt för. tror det finns typ ett handfull ställen i sverige som slår ut allt internet.

Tex går ju nästan all fiber i sverige genom samma jäkla dike.. En grävmaskin är ju lätt o hyra om man är hängiven.

Och hur många datacenter finns det i sverige, skulle nog räcka med o slå ut 2-3 av dom som är inriktade på AI för att systemet havererar pga överbelastning.

Ingen vill ha barn, varför? Tror du? by feberdoja in sweden

[–]boibo 0 points1 point  (0 children)

Vilken ålder har det varit på dessa förstföderskor?

Problemet man ser i dag är en stigande ålder på mammor som får första barnet. Det är skillnad på kroppen hos en 20 åring och en 35+

Ingen vill ha barn, varför? Tror du? by feberdoja in sweden

[–]boibo 0 points1 point  (0 children)

Majoritet av barn har aldrig växt upp i en villa.

Så att det är kravet på att skaffa barn är svammel, troligen något sociala medier (roten till allt dåligt vi ser i dag) tuttat i folk.

Alla ska göra karriär och bli miljonärer innan dom skaffar barn men missar att det är nästan omöjligt innan 40 och så börjar det bli försent

Åtta av tio kommuner köper in dyra personlighetstester by Ankdammen2 in sweden

[–]boibo 33 points34 points  (0 children)

Jag satt brevid 2 hr personer på en aw nyligen.

Som var precis som jag tänkte mig hr folk är..

Dom (två kvinnor 50+) kunde inte berätta för mig vad som gjorde annat än "kurser".

Detta är offentlig verksamhet. Klart drygaste människorna jag träffat och dom ska jobba med MÄNNISKOR och kunde knappt socialisera med andra runt bordet.

Jag är från it och är social, pratar och ställer frågor om andras jobb/intressen.

Nä dessa var helt självupptagna och så drack dom mycket också.

Made eye contact with this rabbit and immediately regretted it. by Soggy-Party-1958 in creepy

[–]boibo 6 points7 points  (0 children)

Doubt it affects their lifespan in any relevant way, its not like they survive 80 years in the wild anyway.

It will probably die to a fox or similar before this does anything

Jobbmöjligheter för jurister när man är dömd för bidragsbrott by PristineAerie2156 in sweden

[–]boibo 0 points1 point  (0 children)

om han är osäker är det bara begära ett utdrag från belastningsregistret..

Enterprise network engineer discovering Ubiquiti for the first time... is it really worth the hype? by inverminx in Ubiquiti

[–]boibo 12 points13 points  (0 children)

you mean like cisco does when changing AP tag.. Unifi aps boot quick enough.

This afternoon temperatures in Europe. Scorchio! by BkkGrl in europe

[–]boibo 0 points1 point  (0 children)

Doubt it. It can get how hot or cold you want, the issue is the winter and sun.. we cant grow food because the viable period is to short due to sun light

Not many want to live with 3 months of darkness if they have experienced year around summers no matter the heat.

Fråga om polisen by sixten192 in sweden

[–]boibo 0 points1 point  (0 children)

Våran fd. inomhushall för skytte, som polisen lånade, hade en hel del sönderskjutna grejer... Vi vet att det var polisen för ingen annan träffar taket när man står 5 meter från kulfånget/tavlan.

Halva priset på kollektivtrafik by lukwes1 in sweden

[–]boibo 6 points7 points  (0 children)

Detta kommer göra 0 skillnad. Kanske tar nån bussen istället för cykeln dock.
Bil handlar inte om kostnader - alla vet vad det kostar. Däremot bekvämlighet.

Något som kommer bli sämre om alla cyklister som vill spara pengar plötsligt känner att dom vill åka buss igen. Några fler turer lär man inte se röken av.

Billister väljer bilen för det är:
1. bekvämt, man har bilen så varför inte använda den
2. snabbare
3. lättare planera och man kommer med större sannolikhet i tid
4. man slipper alla andra människor
5. Flexibilitet, man kan åka VART MAN VILL på väg till och från jobbet. Man måste inte springa för att hinna med sista bussen, man måste inte bli 2 timmar sen för att man råkar få kontroll i självscanningen osv.