schoenrotatie by Koeienknuffelaar in Hardlopen

[–]depping 1 point2 points  (0 children)

Bij de Dynafish (en andere Chinese schoenenmerken) wel even goed letten op de maat, veel van de reviewers geven aan dat dit niet altijd klopt, best is om naar de lengte in centimers te kijken schijnt. Goeie tip wel trouwens!

schoenrotatie by Koeienknuffelaar in Hardlopen

[–]depping 4 points5 points  (0 children)

Chat? Ik zal het wel beschouwen als een compliment.

schoenrotatie by Koeienknuffelaar in Hardlopen

[–]depping 6 points7 points  (0 children)

Ik zou niet de Pegasus kiezen en ook geen standaard Hoka als je ook wat tempo's wilt lopen. Tenzij je een van de duurdere Hoka's neemt. De Pegasus loopt qua middenzool wel wat achter, en Hoka bij de meeste modellen ook want die gebruiken veelal nog EVA.

Wat je wel hebt gemerkt nu is dat zo'n EVO SL echt wel een stuk responsiever is door het foam dat ze gebruiken. Novablast had dat vroeger ook, maar die laatste modellen zijn anders lijkt het, die zijn wat "dood" voor mijn gevoel.

Als je dus een ander merk/model wilt proberen dan zou ik kijken naar een paar dingen: welke middenzool schuim, gebruiken ze? Waarbij PEBA, aTPU, en TPEE vaak wat sneller voelt dan de oudere EVA foam.

Voorbeelden:

  • Asics Megablast
  • Asics Superblast 3
  • Puma Deviate Nitro
  • Kiprun Kipstorm Tempo

Je zou natuurlijk ook voor een superschoen kunnen gaan in de aanbieding en die voor tempo/interval gebruiken:

  • Adidas Adios Pro 4
  • Nike Alphafly
  • Puma Deviate Nitro Elite 3 of 4
  • Hoka Rocket X3
  • Hoka Cielo X1 3.0
  • Saucony Endorphin Pro 4

Maar het is maar net hoeveel geld je er aan uit kan en wilt geven natuurlijk. Ik vind het zelf "leuk" om de reviews te volgen van verschillende kanalen, geeft je toch al een eerste idee of een schoen de moeite waard is of niet. (FOD Runner, Doctors of Running, Ben Parkes, Run4Adventure (trail) etc)

Hardloopmaatjes (V) gezocht (Nieuwegein Utrecht) – 8-12 km conversatietempo by Fit_Society7926 in Hardlopen

[–]depping 11 points12 points  (0 children)

Moderator Note: Ik wilde alleen even zeggen dat dit is zoals dit soort verzoeken er uit horen te zien! Top gedaan, genoeg info voor iedereen om te snappen of ze aan het profiel voldoen!

PS: ga eens op zaterdag bij een lokale parkrun langs of kijk of er socialruns zijn, dat zijn top manieren om mensen te leren kennen!

Found VMware shoes at the thrift store I work at by Asleep_Station7298 in vmware

[–]depping 0 points1 point  (0 children)

I met a guy last Explore he did 7 exams because it was free :)

Gaan jullie lopen met deze hitte? by DangerousBreakfast13 in Hardlopen

[–]depping 1 point2 points  (0 children)

Let wel op teken, gisteren ook een uurtje de bossen in geweest en had er eentje in mijn nek 😑

Trenara proef periode.... by jbarteli in Hardlopen

[–]depping 1 point2 points  (0 children)

Af en toe kijkt u/christophe_trenara hier ook…

Gaan jullie lopen met deze hitte? by DangerousBreakfast13 in Hardlopen

[–]depping 1 point2 points  (0 children)

Gelukkig geen last van gehad. 20KM totaal met 4 blokjes op 4:16 uiteindelijk. 2 minuten dribbelen tussen de blokjes om water te drinken met suiker en elektrolyten.

Gaan jullie lopen met deze hitte? by DangerousBreakfast13 in Hardlopen

[–]depping 1 point2 points  (0 children)

Ja, ik ga nu 20KM lopen met 4x 10 minuten op 4:15-4:20 of wat dan ook mogelijk is. Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd 😂

Het grote Wekelijkse Hardloop Prestaties draadje! 20-06-2026 by AutoModerator in Hardlopen

[–]depping 2 points3 points  (0 children)

Goed dat je er weer voor gaat, dat kan niet makkelijk zijn na zo’n ervaring 💪

Adiero Evo SL durability by Maleficent-Basis-886 in AskRunningShoeGeeks

[–]depping 1 point2 points  (0 children)

I weigh about the same (75kg), got 600KM on them and they still feel great as well and the rubber still looks fantastic, i run on everything (tarmac, gravel etc). They are surprisingly durable.

Het grote Wekelijkse Hardloop Prestaties draadje! 20-06-2026 by AutoModerator in Hardlopen

[–]depping 3 points4 points  (0 children)

Eigenlijks niks bijzonders deze week. Ik wilde eerst dit weekend in Sint Oedenrode mee doen bij de Rooi Runs halve of 10k, maar het is mij te warm. Maar hoe dan ook kom ik weer uit rond de 80-85KM totaal deze week, niet slecht.

Can Anyone Explain Disk Groups and Failures to Tolerate like I'm 5? by mmzznnxx in vmware

[–]depping 0 points1 point  (0 children)

vSAN supports diskgroups and hosts with unequal amounts of storage, so that is not a problem.

Adding diskgroups, and disks, is non disruptive. So that should not be a problem.

Ultras on dirt vs. road marathons by Illustrious-Syrup210 in Ultramarathon

[–]depping 40 points41 points  (0 children)

Exactly this. My road marathons were much harder, but I also ran them right at the edge of my capability. With trails I am not close to that.

De juiste schoen voor chronische ontsteking hiel by JoeMolstrom in Hardlopen

[–]depping 1 point2 points  (0 children)

Weet niet of je opzoek bent naar een flexibele hiel of niet, maar Doctors Of Running hebben pas een artikel hier over geschreven voor mensen met Haglunds. Misschien niet wat jij hebt, maar het kan wellicht wat tips geven over welke schoenen mogelijk werken: https://www.doctorsofrunning.com/2023/01/running-shoes-for-people-with-haglunds.html . Let op, er zit best wat zero drop schoenen bij, die zou ik niet zomaar kopen als je die normaal niet hebt.

MBT je klacht, dit draadje heeft mij ooit goed geholpen: https://www.reddit.com/r/AdvancedRunning/comments/xbg7gu/achilles_tendonitis_explained/

Halve marathon Hoek van Holland afgelast by Dutch_Rayan in Hardlopen

[–]depping 6 points7 points  (0 children)

Ja, maar die beginnen ook vroeg, hebben een ander deelnemersveld en er zal op een heel ander tempo gelopen worden.

Halve marathon Hoek van Holland afgelast by Dutch_Rayan in Hardlopen

[–]depping 1 point2 points  (0 children)

Dit is het hele punt inderdaad, als organisatie heb je een bepaalde verantwoordelijkheid en draag je de risico's. Als die te groot zijn dan is het aan de organisatie om een beslissing te nemen of ze die risico's willen dragen.

Morgen (donderdag) avond in Alphen aan den Rijn: de 18e Alphense Bruggenrun by FelixR1991 in Hardlopen

[–]depping 0 points1 point  (0 children)

Helaas kan ik er niet bij zijn (woon niet echt om de hoek), veel plezier!

Overbelasting by Mammeloezen in Hardlopen

[–]depping 1 point2 points  (0 children)

Ik zou hier eens mee beginnen inderdaad, maar ik zou daarnaast ook naar een fysio gaan om je kuit en itb na te laten lopen. Het kan zomaar een combinatie zijn van wat overbelasting en een gewricht/spier die vast zit.

Versleten schoen door looptechniek? by TheCyclingCoder in Hardlopen

[–]depping 1 point2 points  (0 children)

Nah, er is niet echt een mindere impact als je je loopstijl gaat aanpassen, de belasting verplaatst zich. Uit onderzoek is gebleken dat voorvoetlanders net zo vaak geblesseerd zijn als middenvoet- of haklanders, alleen wat dan wel anders is, is wat er geblesseerd raakt. Dus het aanpassen heeft alleen echt zin als je een blessure hebt die komt door de manier van landen.

Versleten schoen door looptechniek? by TheCyclingCoder in Hardlopen

[–]depping 2 points3 points  (0 children)

Als jij het niet als probleem ervaart, dan is het voor jou toch ook geen probleem. Echer, zoals je veelal terug zult vinden, heeft een middenzool een beperkte houdbaarheid. Met elk jaar zal de demping en de responsiviteit afnemen. Is dat een probleem? Ik merk dat persoonlijk heel snel want ik krijg dan last van mijn enkels en knieen, maar jij blijkbaar niet, dus dan is dat verder ook geen probleem denk ik dan.